Muziek / Algemeen / Het verband tussen intelligentie en smaak
zoeken in:
0
geplaatst: 12 september 2014, 19:17 uur
0
geplaatst: 12 september 2014, 19:24 uur
Ik moest even denken aan een zeker trainingskamp van Oranje: Rene de Renner vs Wim Suurbier, kippensoep en niet nader te noemen lichaamsdeel dat rijmt op bul.
0
geplaatst: 12 september 2014, 19:32 uur
Mjuman schreef:
Ik moest even denken aan een zeker trainingskamp van Oranje: Rene de Renner vs Wim Suurbier, kippensoep en niet nader te noemen lichaamsdeel dat rijmt op bul.
Precies. Waarom zou je intelligent moeten zijn als je met gemak anderhalf pond in de weegschaal legt?
0
silverlake
geplaatst: 12 september 2014, 19:49 uur
Nou, dat zou ik zo niet zeggen.
Wanneer je net genoeg leert voor een zesje houd je tijd over om je muzieksmaak te ontwikkelen.
Wanneer je je suf leert voor een 8 of 9, houd je minder tijd over voor muziek,en wordt je met bul en al tóch een Frans Bouer fan.
(in t begin van deze discussie heeft een gebruiker het over vooral vrouwelijke promovendi die toch van FB houden)
0
silverlake
geplaatst: 12 september 2014, 19:53 uur
Overigens weet ik t niet nader te noemen lichaamsdeel dat op "bul"eindigt:
haarkrul!!!
haarkrul!!!
0
geplaatst: 12 september 2014, 20:07 uur
Nee, dank u. Hele volksstammen hebben er een. En op hoeveel (open deur) flutonderzoekjes wordt er wel niet gepromoveerd? Allemaal niet meer dan een (licht) vermoeden van aanleg voor intelligentie.
0
geplaatst: 12 september 2014, 21:44 uur
Chameleon Day schreef:
Nee, dank u. Hele volksstammen hebben er een. En op hoeveel (open deur) flutonderzoekjes wordt er wel niet gepromoveerd? Allemaal niet meer dan een (licht) vermoeden van aanleg voor intelligentie.
(quote)
LOI zeker?
0
geplaatst: 12 september 2014, 21:46 uur
silverlake schreef:
Wanneer je net genoeg leert voor een zesje houd je tijd over om je muzieksmaak te ontwikkelen.
Wanneer je je suf leert voor een 8 of 9, houd je minder tijd over voor muziek,en wordt je met bul en al tóch een Frans Bouer fan.
(in t begin van deze discussie heeft een gebruiker het over vooral vrouwelijke promovendi die toch van FB houden)
(quote)
Bauer.. en nee, die staat niet in mijn stemmenlijst

0
geplaatst: 12 september 2014, 22:50 uur
Orbit als vrouw? Waar is die dijenenklets-smiley - lijkt mij de ultieme reclame voor een mannelijke kuisheidsgordel: keeping the member intact, without a cure!
0
geplaatst: 12 september 2014, 22:53 uur
Zou wel het ultieme bewijs zijn dat vrouwen ook intelligent zijn 

0
geplaatst: 12 september 2014, 22:59 uur
Maar zou je:
a. met hen ook muziek willen luisteren
b. verder willen gaan en desgewenst
c. ook seks mee willen hebben
of denken:
d. daar bestaat vast wel een kuur voor?
0
silverlake
geplaatst: 12 september 2014, 23:09 uur
Mjuman schreef:
Maar zou je:
of denken:
(quote)
Maar zou je:
of denken:
Ik lees net ergens anders dat mannen met hun krokodillenbrein maar 1 ding willen,en dat is een vrouw bevruchten.
Dat heeft niks te maken met muziek,al zal "bevruchten"een man als muziek in de oren klinken, dat heeft alles te maken met "verder willen gaan (b) en seks (c) , en of daar een kuur tegen (-intelligente vrouwen) bestaat...?
Dat slaat als een niet ander te noemen lichaamsdeel op een drumstel.
Zeg schat, "heb je even voor mij.."?
0
geplaatst: 12 september 2014, 23:12 uur
silverlake schreef:
Ik lees net ergens anders dat mannen met hun krokodillenbrein maar 1 ding willen,en dat is een vrouw bevruchten.
(quote)
Ik ben dol op fruit.
0
geplaatst: 12 september 2014, 23:37 uur
silverlake schreef:
Dat heeft niks te maken met muziek,al zal "bevruchten"een man als muziek in de oren klinken, dat heeft alles te maken met "verder willen gaan (b) en seks (c) , en of daar een kuur tegen (-intelligente vrouwen) bestaat...?
(quote)
Vrind, als je userid een hint is, weet ik voldoende. Het geschiedde nl in de jaren '80 dat I'm Building a Mac een nieuw systeem introduceerde - de codenaam daarvan was "Silverlake" - seks is zo defny 90's. Het ging over de AS400, mocht je nieuwgierug zijn.
0
geplaatst: 13 september 2014, 00:50 uur
silverlake schreef:
nieuwgierug?
nieuwgierug?
Tja een hele nieuwe situatie - het gevoel dat er voor het eerst (=nieuw) mest (=gier) over je rug loopt - wat doe je dan? Je voelt vieze nattigheid, wat doe je?
0
silverlake
geplaatst: 13 september 2014, 09:05 uur
Vrind, als je userid een hint is, weet ik voldoende. Het geschiedde nl in de jaren '80 dat I'm Building a Mac een nieuw systeem introduceerde - de codenaam daarvan was "Silverlake" - seks is zo defny 90's. Het ging over de AS400, mocht je nieuwgierug zijn.
Mijn gebruikersnaam is een indicatie voor mijn muzieksmaak uit de tijd -eind jaren '80-dat ik nog g€€n bul had,en al helemaal niets wist van "AS400/I'm building a mac".,en pas net bezig was met seks.
Seks was helemáál níét "so defny 90's", en is dat nog steeds niet ! Die AS400 heb ik compleet overgeslagen,en in plaats van eerst elpees te verzamelen,en dan eens een concert te bezoeken,dook ik direct een obscuur tentje in en zag gedurende 2 1/2 jaar meer dan 250 bands live!
Wanneer ik "as400 iam building a mac" intoets op de google zoekbalk,en op albeeldingen klik,zie ik eerst een plaatje van een vrouw,en daarna een plaatje van een hele grote brandende lamp (peer). Dus met mijn muzikale ontwikkeling gelinkt aan intelligentie zit t wel goed.

Mijn gebruikersnaam is een indicatie voor mijn muzieksmaak uit de tijd -eind jaren '80-dat ik nog g€€n bul had,en al helemaal niets wist van "AS400/I'm building a mac".,en pas net bezig was met seks.
Seks was helemáál níét "so defny 90's", en is dat nog steeds niet ! Die AS400 heb ik compleet overgeslagen,en in plaats van eerst elpees te verzamelen,en dan eens een concert te bezoeken,dook ik direct een obscuur tentje in en zag gedurende 2 1/2 jaar meer dan 250 bands live!
Wanneer ik "as400 iam building a mac" intoets op de google zoekbalk,en op albeeldingen klik,zie ik eerst een plaatje van een vrouw,en daarna een plaatje van een hele grote brandende lamp (peer). Dus met mijn muzikale ontwikkeling gelinkt aan intelligentie zit t wel goed.

0
geplaatst: 13 september 2014, 11:36 uur
silverlake schreef:
Dat geeft overigens twee aan:
1. Een mogelijk antwoord op de vraag [url=http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2008/07/is-google-making-us-stupid/306868/]Is Google Making Us Stupid[/i]
2. Dat laatste is nog maar de vraag, omdat je net als velen uit Generatie Y en Z afgaat op plaatjes.
0
geplaatst: 13 september 2014, 18:19 uur
Dr. O wenst mij uit te dagen? Pas op, want gemeten naar jouw maatstaven voor intelligentie (bulletje, proefschriftje) troef ik je wellicht af.
0
Cured
geplaatst: 13 september 2014, 18:59 uur
Hoe intelligenter, hoe ontoegankelijker muziek je aan kan.....óf.....Hoe intelligenter, hoe meer je dat wilt laten merken met een avant-garde/moeilijk-achtige muzieksmaak. 

0
geplaatst: 13 september 2014, 20:03 uur
Of.. hoe minder intelligent, des te meer je dat compenseert door ontoegankelijke/moeilijke muziek te gaan luisteren zodat anderen onder de indruk zijn 

0
geplaatst: 13 september 2014, 21:21 uur
orbit schreef:
Ah, Scheidegger dus.
Ah, Scheidegger dus.
OK, u bent gepromoveerd aan het Schoevers-instituut? En wordt daar, als het meezit, hoogleraar? Net voldoende intelligentie om een toetsenbord te bedienen dus. Dat plaatst een en ander in perspectief.
0
Misterfool
geplaatst: 13 september 2014, 21:33 uur
Om toch maar een serieuze poging te wagen om in te gaan op het thema van dit topic. Een causaliteit tussen intelligentie en muzieksmaak is er volgens mij niet te vinden. Een zwakke correlatie misschien wel. Ik meen me te herinneren dat er iets bestond als een schuimpjestest. Kinderen kregen 2 schuimpjes aangebonden. 1 kregen ze gelijk, 1 kregen ze als ze 10 minuten wachten, De kinderen die tien minuten konden wachten bleken later in het leven succesvoller en hoger opgeleid te zijn. Muziek is wellicht enigszins vergelijkbaar. Bij moeilijke muziek duurt het wellicht langer voordat je geniet. Intelligente mensen zijn wellicht sneller bereid om moeite te doen voor het doorgronden van muziek. Dat wil overigens mijn inziens zeker niet zeggen dat je per se slim hoeft te zijn om van een bepaalde muziekstijl te houden. Zoals hier ook gezegd; ik ken ook heel intelligente Frans Bauer-fans en er zullen vast wel wat minder intelligente mensen zijn die erg graag een free-jazzplaat(om maar iets te noemen) opzetten.
* denotes required fields.