Muziek / Algemeen / Coldplay vs. Radiohead/u2/Muse/...
zoeken in:
0
geplaatst: 20 december 2006, 15:41 uur
Dat klassieke wat Muse erin brengt heb ik Radiohead nog niet horen doen... Dat vind ik origineler dan wat elektronica in de muziek brengen. Terwijl Muse dat toch ook wel doet.
0
Jornaquin
geplaatst: 20 december 2006, 16:29 uur
Net of dat klassieke, decadente zo origineel is. Radiohead heeft IDM invloeden met rock enz. gecombineerd en daar albums van gemaakt. De electronica die Muse gebruikt wordt door zat bands gebruikt en is verre van origineel. Of je het nou goed vind of niet, Radiohead is natuurlijk veel origineler dan Muse.
0
geplaatst: 20 december 2006, 16:36 uur
frankvankesteren schreef:
heb je Keane al wel eens live gehoord?
Stelt in mijn ogen weinig tot niets voor... de albums zijn wel degelijk maar een geode band moet ook live wat kunnen
(quote)
heb je Keane al wel eens live gehoord?
Stelt in mijn ogen weinig tot niets voor... de albums zijn wel degelijk maar een geode band moet ook live wat kunnenWaarschijnlijk doel je op het concert op Lowlands. Daar waren ze niet goed. Maar in Ahoy, een maand geleden, waren ze echt top.
0
geplaatst: 20 december 2006, 16:38 uur
Jornaquin schreef:
Net of dat klassieke, decadente zo origineel is.
Net of dat klassieke, decadente zo origineel is.
Vind ik wel, maar hoezo zou dat decadent zijn??
0
geplaatst: 20 december 2006, 22:03 uur
Nicolage Rico schreef:
Waarschijnlijk doel je op het concert op Lowlands. Daar waren ze niet goed. Maar in Ahoy, een maand geleden, waren ze echt top.
(quote)
Waarschijnlijk doel je op het concert op Lowlands. Daar waren ze niet goed. Maar in Ahoy, een maand geleden, waren ze echt top.
Ik heb ze ook op koninginnedag gezien op optreden op museumplein... stelde ook niks voor, spijt me
0
Relax
geplaatst: 20 december 2006, 22:29 uur
Ik vind Muse ook malen beter dan Radiohead.. wat klinkt Radiohead zwak zeg bah.
0
geplaatst: 21 december 2006, 09:12 uur
Ik vind Radiohead wel beter, maar die invloeden met klassiek bij Muse vind ik origineler.
0
geplaatst: 21 december 2006, 09:57 uur
Ik heb ze ook op koninginnedag gezien op optreden op museumplein... stelde ook niks voor, spijt me
(quote)
Waarschijnlijk had hij even daarvoor een paar lijntjes gesnoven en 10 bier achterover geslagen. Nu Tom weer clean is (????), is hij weer op dreef. Tenminste, het concert in de Ahoy was zeer goed. Ik heb ze 3 x gezien en eigenlijk waren ze 3x goed. Maar in de Ahoy waren ze toch het best. Iedereen die ik over dat concert heb gehoord, was zeer positief.
0
geplaatst: 21 december 2006, 20:18 uur
Nicolage Rico schreef:
Waarschijnlijk had hij even daarvoor een paar lijntjes gesnoven en 10 bier achterover geslagen. Nu Tom weer clean is (????), is hij weer op dreef. Tenminste, het concert in de Ahoy was zeer goed. Ik heb ze 3 x gezien en eigenlijk waren ze 3x goed. Maar in de Ahoy waren ze toch het best. Iedereen die ik over dat concert heb gehoord, was zeer positief.
(quote)
echt waar...
leuk om te horen!Ik vond het al raar om te horend at er zo'n verschil zat tussen live en studioopnamen.. ik wil ze best nog een kans geven
0
Jornaquin
geplaatst: 22 december 2006, 23:15 uur
Louis2703 schreef:
(quote)
de·ca·den·tie (de ~ (v.))
1 geleidelijk verval
2 overdreven zucht naar genot, naar het schone
Dat 2e vind ik bij Muse toch wel van toepassing, maar goed dat is mijn mening.
0
Lost Highway
geplaatst: 25 december 2006, 19:37 uur
Louis2703 schreef:
Dat klassieke wat Muse erin brengt heb ik Radiohead nog niet horen doen... Dat vind ik origineler dan wat elektronica in de muziek brengen. Terwijl Muse dat toch ook wel doet.
Ben ik met je eens, je hoeft ook je mening niet te veranderen (wat je stilaan doet) omdat een paar Radioheadfans (freaks) hier wat flauwe commentaar op je mening spuien. Ik vind Muse minstens even origineel dan Radiohead,punt. Verder is dit een zinloos topic als je het mij vraagt.
0
Jornaquin
geplaatst: 26 december 2006, 19:51 uur
Lost Highway schreef:
Ben ik met je eens, je hoeft ook je mening niet te veranderen (wat je stilaan doet) omdat een paar Radioheadfans (freaks) hier wat flauwe commentaar op je mening spuien. Ik vind Muse minstens even origineel dan Radiohead,punt. Verder is dit een zinloos topic als je het mij vraagt.
(quote)
Je hebt helemaal gelijk.

0
geplaatst: 26 december 2006, 19:58 uur
Nou ja, alsof jij de wijsheid in pacht hebt, Jorn...

Volgens mij hebben Radiohead en Muse allebei een zeer herkenbare, eigen sound neergezet en zijn dus ook allebei origineel. Wel zou je kunnen zeggen dat Radiohead zichzelf wat meer heeft heruitgevonden (met Kid A/Amnesiac), maar die band is dan ook al veel langer bezig.
0
Jornaquin
geplaatst: 26 december 2006, 20:07 uur
Lukas schreef:
Volgens mij hebben Radiohead en Muse allebei een zeer herkenbare, eigen sound neergezet en zijn dus ook allebei origineel. Wel zou je kunnen zeggen dat Radiohead zichzelf wat meer heeft heruitgevonden (met Kid A/Amnesiac), maar die band is dan ook al veel langer bezig.
(quote)

Heb ik ook niet, maar mijn ''commentaar'' flauw vinden is pas flauw. Een herkenbare sound staat voor mij niet gelijk aan origineel zijn. Bands als Muse gaan verder waar andere bands al mee begonnen zijn, brengt daar zijn eigen visie in en maakt zo een eigen sound. (Heeft Radiohead ook gedaan natuurlijk maar die blijven zichzelf ontwikkelen en telkens op zoek gaan naar een andere sound, veel origineler dus
) Begrijp me niet verkeerd, ik vind persoonlijk Radiohead wel een stuk beter dan Muse maar daar heeft het niets mee te maken want Muse is ook een band waar ik zeer vaak naar luister en goed kan waarderen. Heb Absolution niet voor niets 4,5* gegeven.
Met 1 ding van Lost Highway ben ik het wel eens, een zinloos topic dit.
0
geplaatst: 27 december 2006, 11:37 uur
Jornaquin schreef:
Bands als Muse gaan verder waar andere bands al mee begonnen zijn, brengt daar zijn eigen visie in en maakt zo een eigen sound. (Heeft Radiohead ook gedaan natuurlijk maar die blijven zichzelf ontwikkelen en telkens op zoek gaan naar een andere sound, veel origineler dus
)
Bands als Muse gaan verder waar andere bands al mee begonnen zijn, brengt daar zijn eigen visie in en maakt zo een eigen sound. (Heeft Radiohead ook gedaan natuurlijk maar die blijven zichzelf ontwikkelen en telkens op zoek gaan naar een andere sound, veel origineler dus
) Als Muse verder gaat waar andere bands zijn begonnen en ze doen dat op hun eigen manier is dat natuurlijk zeer origineel, want ze maken dan af wat hun voorgangers vergeten zijn. Radiohead dat blijft gewoon een klasse apart.
Jornaquin schreef:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind persoonlijk Radiohead wel een stuk beter dan Muse maar daar heeft het niets mee te maken want Muse is ook een band waar ik zeer vaak naar luister en goed kan waarderen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind persoonlijk Radiohead wel een stuk beter dan Muse maar daar heeft het niets mee te maken want Muse is ook een band waar ik zeer vaak naar luister en goed kan waarderen.

0
geplaatst: 3 januari 2007, 23:34 uur
Die discussies over originaliteit zijn wat mij betreft echt om te kokken...
Als iemand hier op de site de héle muziekgeschiedenis uit zijn hoofd kan, kan 'ie pas iets zinnigs beweren over originaliteit, en ik waag te betwijfelen of iemand hier ook maar 10% van wat er in de 20e en 21e eeuw aan popmuziek is gemaakt echt kent (los van de klassieke muziek dus). Kortom: Iemand die iets beweert over originaliteit overschat zijn eigen muziekkennis schromelijk...
Over smaak mag en moet getwist worden, maar wel op goeie gronden, aub...
Als iemand hier op de site de héle muziekgeschiedenis uit zijn hoofd kan, kan 'ie pas iets zinnigs beweren over originaliteit, en ik waag te betwijfelen of iemand hier ook maar 10% van wat er in de 20e en 21e eeuw aan popmuziek is gemaakt echt kent (los van de klassieke muziek dus). Kortom: Iemand die iets beweert over originaliteit overschat zijn eigen muziekkennis schromelijk...
0
geplaatst: 4 januari 2007, 10:00 uur
Grafmat schreef:
Je hebt wel een punt, maar het is wel kort door de bocht. Het gaat namelijk om originaliteit binnen de genres. Iemand die origineel wil zijn in de reggaemuziek hoeft daarvoor toch ook niet persé de totale geschiedenis van de klassieke muziek uit zijn kop te kennen?

Als ergens behoefte aan is binnen een genre, of er zit een combinatie in van verschillende elementen die aanspreekt en die op die manier nooit vertoond is, mag je in mijn ogen spreken van originaliteit. Als je jou beredenering zou gebruiken zou je bijvoorbeeld House of the Rising Sun van de Animals ook allang niet origineel kunnen noemen omdat het origineel al uit ergens de jaren 30 stamt, maar zij hebben er toch echt een eigen draai aan kunnen geven.
Origineel betekent in mijn ogen niet geheel nieuw, maar meer iets van bovenstaande...het is namelijk vrij onmogelijk om in dit tijdperk nog geheel nieuw te zijn.
Waar je wel gelijk in hebt is dat eindeloze gezever over wie er nu origineel is en wie niet, ik vind eigenlijk zowel Radiohead, Coldplay als U2 wel iets origineels hebben (Muse ken ik amper dus daar zeg ik niets over) en het is maar net smaak wat bij jou het onderscheid maakt...
Waarschijnlijk is dit topic gewoon opgestart door een stel chagrijnige Radiohead-fans die menen recht te hebben op de erfenis van Coldplay, Keane, Muse of menig ander band in dit genre, maar dat zal wel aan mij liggen..

0
geplaatst: 4 januari 2007, 10:40 uur
.
Origineel betekent in mijn ogen niet geheel nieuw, maar meer iets van bovenstaande...het is namelijk vrij onmogelijk om in dit tijdperk nog geheel nieuw te zijn.
.
Gelijk heb je. Daarvoor is al teveel muziek gemaakt, maar toch denk ik dat er nog zat dingen op gebied van muziek nooit zijn geprobeerd.

0
geplaatst: 24 mei 2008, 14:16 uur
Louis2703 schreef:
Ik vind Radiohead wel beter, maar die invloeden met klassiek bij Muse vind ik origineler.
Hoe kun je muse nou orgineler vinden dan Radiohead als je hoort dat Radiohead voor muse in het begin een duidelijk voorbeeld was, ze zijn toch echt door de heren beinvloed, dat hoor je duidelijk terug op het eerste album, maar ook op de daaropvolgende albums.
En hoeveel groepen hebben klassiek al met Rock gecombineerd, veel groepen, Terwijl de electronica-kant die Radiohead met kid A opsloeg toch veel orgineler lijkt, ik ken tenminste geen andere groep die hun stijl zo drastisch veranderd, ook in songstructuur, bij muse is dit toch een stuk minder het geval.
0
geplaatst: 25 mei 2008, 20:29 uur
Vroeger vond ik Radiohead een geweldige band. Muse ook, maar Radiohead nog net ietsje beter.
Maar sinds Kid A vind ik Radiohead niet veel meer aan, terwijl ik Muse nog steeds evengoed vind als in het begin.
Dat wil dus zeggen dat ik Muse constanter vind en op basis van het hele oeuvre van beide bands Muse dan toch beter vind.
Maar sinds Kid A vind ik Radiohead niet veel meer aan, terwijl ik Muse nog steeds evengoed vind als in het begin.
Dat wil dus zeggen dat ik Muse constanter vind en op basis van het hele oeuvre van beide bands Muse dan toch beter vind.
0
geplaatst: 25 mei 2008, 21:04 uur
Darkshines schreef:
Hoe kun je muse nou orgineler vinden dan Radiohead als je hoort dat Radiohead voor muse in het begin een duidelijk voorbeeld was, ze zijn toch echt door de heren beinvloed, dat hoor je duidelijk terug op het eerste album, maar ook op de daaropvolgende albums.
En hoeveel groepen hebben klassiek al met Rock gecombineerd, veel groepen, Terwijl de electronica-kant die Radiohead met kid A opsloeg toch veel orgineler lijkt, ik ken tenminste geen andere groep die hun stijl zo drastisch veranderd, ook in songstructuur, bij muse is dit toch een stuk minder het geval.
(quote)
Ik zou voor de gein eens kijken naar de datum waarop ik dat bericht plaatste...
Ik moet zeggen dat ik Muse sindsdien steeds minder ben gaan waarderen. Toch ben ik het totaal niet met je eens over Showbiz. Ik hoor daar vrij weinig in terug wat met Radiohead te maken heeft.
Verder moet ik zeggen dat ik nog nooit zo'n prachtige klassieke pianosolo heb gehoord bij een rockband (Butterflies and Hurricanes). Bovendien vind ik Muse een geheel eigen stijl gecreeerd hebben, misschien zou je Placebo het best met ze kunnen vergelijken, maar Radiohead zeker niet.
Ik kan dan ook niet geloven dat de heren van Muse zijn beinvloed door de heren van Radiohead.
Verder kan je neem ik aan ook origineel zijn zonder je songstructuur drastisch aan te passen. Verder is Radiohead al een heel end langer bezig dan Muse waardoor ze ook nieuwere dingen moeten uitvinden om nog origineel te blijven. Vier Ok Computers lijkt me nou niet zo'n succes. Datzelfde geldt natuurlijk voor vier Absolutions, maar Muse heeft bewezen dat ze op Blackholes & Revelations toch hun eigen stijl weer net iets anders neer te zetten dan op Absolution. Bij Origin of Symmetry en Showbiz idem dito.
Radiohead heeft dit iets drastischer gedaan.
Dat zou mijn 15-jarige ik geschreven hebben.
Gedeeltelijk ben ik het nog steeds met mezelf eens, maar omdat ik Muse steeds minder ben gaan waarderen kan ik nu ook steeds meer voor jou mening voelen.
Maar toch vind ik het niet helemaal slim van je om op een bericht van meer dan een jaar oud argumenten gaan verzinnen die allang gezegd zijn. Bij deze zal ik mij ook afzijdig houden in deze topic omdat wat mij betreft alles over deze zaak wel gezegd is. Bovendien blijft het een mening. Punt.
0
Misterfool
geplaatst: 22 augustus 2008, 13:21 uur
In mijn eerste poging om een lange en goede mening te geven heb ik eens dit hele forum doorgeploegd. daar kwam ik drie grote punten tegen. 1 waarom worden radiohead/muse/coldplay enz vergeleken 2 wat is de meest originele band 3 welke band is het beste.
allereerst punt 1. bands worden al vanaf de jaren 60(en misschien wel eerder) vergeleken. soms doordat ze een vergelijkbare stijl hebben en soms doordat ze gewoonweg in de zelfde tijd hits hadden(rolling stones VS Beatles). Deze discussies leveren vaak bijster weinig op over de muziek zelf maar geven een goed beeld van de tijd waarin de muziek gedraaid word. Terug naar het drietal bands. Ze hebben alle drie een duistere melancholische stijl en ze maakten hits in de zelfde periode. Daardoor worden ze volgens mij vergeleken.
dan punt 2. welke band is het meest origineel. ik zie origineel als een stijl ontwikkelen die kenmerkend is voor de band zelf. met andere woorden ik vind zowel Muse,coldplay en radiohead origineel.
als ik dan toch een "meest originele" band moet kiezen word het toch Radiohead. ik zie de reacties al voor me: daar komt weer een radiohead-Fan. maar toch als je alleen al bekijkt hoe ze verandert zijn vanaf het eerste album.
Ze begonnen met een flauw Pixies geïnspireerd album genaamd pablo honey. alles aan dit album schreeuwt "ONE HIT WONDER". En toen kwam de bends. het was rustig(met een paar rock hits) emotioneel en melancholisch. ook had het weer een monster hit: street spirit(fade out).
Daarna kwam Ok computer die nu in de MuMe top 250 op nmr 1 staat. de kwaliteit van dit album behoeft weinig uitleg. Iedereen verwachtte na dit meesterwerk natuurlijk een tweede OK comp. dat gebeurde niet er kwam een meer new age/free jazz en minimalistisch album genaamd Kid A. hoewel de stijl anders was, was het weer gewoon radiohead.
Bij httt en in rainbows pakte ze beide stijlen samen. wat dus weer anders uitpakte maar wel genoeg kwaliteit bevatte om mooi te zijn. in Rainbows vind ik net iets dromeriger dan httt maar de stijl is bij beide album ongeveer het zelfde.
Muse en Coldplay veranderen minder en blijven qua stijl ongeveer gelijk aan hun meester werken(rush of Blood to the head en origin of symmetry)
Dan ten slotte punt 3 welke band is het beste. eigenlijk kun je dat niet zo stellen. elke band heeft een bepaalde aantrekkingskracht. Ik zie Radiohead als beste van de drie maar iemand anders kan een compleet andere mening hebben. niet?
Als jullie nog andere meningen hebben als mij hoor ik die graag. en als er punten van kritiek zijn op mijn bericht, bedenk dan dat ik nog maar 15 ben en dus niet me zo goed in muziek heb verdiept als enkele oudere leden.
allereerst punt 1. bands worden al vanaf de jaren 60(en misschien wel eerder) vergeleken. soms doordat ze een vergelijkbare stijl hebben en soms doordat ze gewoonweg in de zelfde tijd hits hadden(rolling stones VS Beatles). Deze discussies leveren vaak bijster weinig op over de muziek zelf maar geven een goed beeld van de tijd waarin de muziek gedraaid word. Terug naar het drietal bands. Ze hebben alle drie een duistere melancholische stijl en ze maakten hits in de zelfde periode. Daardoor worden ze volgens mij vergeleken.
dan punt 2. welke band is het meest origineel. ik zie origineel als een stijl ontwikkelen die kenmerkend is voor de band zelf. met andere woorden ik vind zowel Muse,coldplay en radiohead origineel.
als ik dan toch een "meest originele" band moet kiezen word het toch Radiohead. ik zie de reacties al voor me: daar komt weer een radiohead-Fan. maar toch als je alleen al bekijkt hoe ze verandert zijn vanaf het eerste album.
Ze begonnen met een flauw Pixies geïnspireerd album genaamd pablo honey. alles aan dit album schreeuwt "ONE HIT WONDER". En toen kwam de bends. het was rustig(met een paar rock hits) emotioneel en melancholisch. ook had het weer een monster hit: street spirit(fade out).
Daarna kwam Ok computer die nu in de MuMe top 250 op nmr 1 staat. de kwaliteit van dit album behoeft weinig uitleg. Iedereen verwachtte na dit meesterwerk natuurlijk een tweede OK comp. dat gebeurde niet er kwam een meer new age/free jazz en minimalistisch album genaamd Kid A. hoewel de stijl anders was, was het weer gewoon radiohead.
Bij httt en in rainbows pakte ze beide stijlen samen. wat dus weer anders uitpakte maar wel genoeg kwaliteit bevatte om mooi te zijn. in Rainbows vind ik net iets dromeriger dan httt maar de stijl is bij beide album ongeveer het zelfde.
Muse en Coldplay veranderen minder en blijven qua stijl ongeveer gelijk aan hun meester werken(rush of Blood to the head en origin of symmetry)
Dan ten slotte punt 3 welke band is het beste. eigenlijk kun je dat niet zo stellen. elke band heeft een bepaalde aantrekkingskracht. Ik zie Radiohead als beste van de drie maar iemand anders kan een compleet andere mening hebben. niet?

Als jullie nog andere meningen hebben als mij hoor ik die graag. en als er punten van kritiek zijn op mijn bericht, bedenk dan dat ik nog maar 15 ben en dus niet me zo goed in muziek heb verdiept als enkele oudere leden.

0
geplaatst: 27 augustus 2008, 22:39 uur
Hoi misterfool, ik vind het een erg goed stuk. Goed geschreven, dingen goed overdacht en je staat open voor de mening van anderen over muziek en muziek in het algemeen. Da's klasse man. Je mag dan 15 zijn, maar in dit artikel van je kom je veel volwassener over dan vele anderen op deze site. Het gaat er inderdaad niet over wie er het eerst, of over wie het meest.... enz. Je moet gewoon bij de muziek blijven die jouw eigen gevoel het meeste raakt. Als er iets persoonlijks is dan is het wel muziek. Tonen, songs die jou kippenvel bezorgen. Mooie momenten, herinneringen waar liedjes met mooie teksten of melodieën bij horen. Kortom, je eigen muziekbeleving. Het is leuk om over muziek te discussieëren. Maar het is geen wedstrijd wie de "beste" is. En het heeft ook geen zin anderen over te halen, wat jij mooi vindt. Dat gebeurt ook nogal eens op deze site. Heeft geen zin. "Open"staan voor andere muziek is weer wel belangrijk. Naarmate je ouder wordt kan je smaak best wel 'ns gaan veranderen of uitbreiden. Tenslotte: blijf lekker mee praten over je passie; muziek en vooral: Geniet ervan!!!
0
stuart
geplaatst: 28 september 2008, 06:47 uur
Zonder een oordeel over de ' waarde' van de muziek te geven zal ik kort iets zeggen van de bands:
U2 (blijft één van mijn favoriete bands ooit)
Radiohead (ben geen liefhebber van hun werk vanaf Kid A)
Coldplay (alleen Parachutes vind ik erg mooi; de rest gaat wel)
Muse ( is niet aan mij besteed)
U2 (blijft één van mijn favoriete bands ooit)
Radiohead (ben geen liefhebber van hun werk vanaf Kid A)
Coldplay (alleen Parachutes vind ik erg mooi; de rest gaat wel)
Muse ( is niet aan mij besteed)
0
geplaatst: 28 september 2008, 11:03 uur
Zelf zie ik die 4 bands als 4 totaal verschillende bands en hebben ze alle 4 degelijk werk uitgebracht.
U2 : vind ik met hun gloedvolle, passionele rock de beste band in de jaren '80, durfde in de jaren '90 te vernieuwen (met "Achtung Baby" als meesterwerk), zal één van mijn favoriete bands blijven, hoewel ze de laatste jaren op hun lauweren rusten.
Radiohead : vind ik één van de beste en meest vernieuwende bands in de jaren '90. Debuut was goed maar niet opzienbarend, "the Bends" was klasse en "OK Computer" hun meesterwerk. Verwerkte daarna meer elektronica in hun sound met even gewaagde als sterke albums tot gevolg.
Coldplay : brengt meer pure, melancholieke pop. Debuut was uitstekend, opvolger een meesterwerk, "X&Y" wat te hoogdravend en een stapje terug, hun nieuwste kan ik goed waarderen.
Muse : symfonische, bombastische rock met zeer aparte zang, het best te vergelijken met Queen in de jaren '70, je moet ervan houden. Toch 4 sterke albums, technisch en compositorisch zeer knap.
U2 : vind ik met hun gloedvolle, passionele rock de beste band in de jaren '80, durfde in de jaren '90 te vernieuwen (met "Achtung Baby" als meesterwerk), zal één van mijn favoriete bands blijven, hoewel ze de laatste jaren op hun lauweren rusten.
Radiohead : vind ik één van de beste en meest vernieuwende bands in de jaren '90. Debuut was goed maar niet opzienbarend, "the Bends" was klasse en "OK Computer" hun meesterwerk. Verwerkte daarna meer elektronica in hun sound met even gewaagde als sterke albums tot gevolg.
Coldplay : brengt meer pure, melancholieke pop. Debuut was uitstekend, opvolger een meesterwerk, "X&Y" wat te hoogdravend en een stapje terug, hun nieuwste kan ik goed waarderen.
Muse : symfonische, bombastische rock met zeer aparte zang, het best te vergelijken met Queen in de jaren '70, je moet ervan houden. Toch 4 sterke albums, technisch en compositorisch zeer knap.
0
geplaatst: 21 oktober 2008, 16:18 uur
Het is ironisch dat ik eerst een lijstje had toegevoegd van de 4 meest overschatte band om daarna te ontdekken dat ze ook nog in een topic samen komen 

0
DonDijk
geplaatst: 21 oktober 2008, 16:26 uur
Een quote van December 2006... Ik zie hem nu pas.. Kun je nagaan wat een indruk die op mij heeft gemaakt.

* denotes required fields.