MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Herinner je je deze nog? (vergeten nummers)

zoeken in:
stuart
Another one from the 80's; elke keer als ik deze weer zie komt dat heerlijke gevoel weer terug van die tijd en deze muziek.....

YouTube - U2 REJOICE Live

stuart
Leuk...een eigen topic... ...Ik houd van méér dan rock overigens;...begin '79 stond ik met mijn 'triplex' gitaartje dit nummer (en vooral het gitaarriedeltje) te 'playbacken' en ik mag het nog steeds graag horen.....(die mooie rode strakke broeken... ).

YouTube - Sister Sledge - He's The Greatest Dancer (1979)

P.S. ik vond overigens diegene die in de clip van Lost in Music de solo zingt de 'lekkerste'.....(excuse my language)

stuart
Hoog tijd voor ...L' Amour....(40 jaar !! sinds 1969...)

Dit is een klassieker in 2 versies: de 1e het origineel met mooie beelden van een jonge Brigitte Bardot (plus engelse vertaling) en de andere met een ander arrangement; de single met Jane Birkin....(geheel andere typ, maar wat mij betreft ook mooi)...enjoy it..... (voor de liefhebbers)....

http://www.youtube.com/watch?v=-RrIkXQshd8&feature=related

YouTube - Jane Birkin & Serge Gainsbourg - Je t'aime moi non plus

##*$#...die 1e...het lukt niet.....(het mag niet zo zijn....'too hot'.... ) (die 1e staat wel bij de gerelateerde video's ernaast; beslist de moeite waard)

Voor de jaren 80 freaks: "Exa" met "Mirror" een vreemd klinkend nummer met Kate Bush- en new wave invloeden:

Torringa's 45 toerenkast/Cees Nieuwenhuizen's EXA-Mirror (Mercury) - Muziek & Entertainment - 123video

stuart
Muziek van users die rond de 1e helft van de 80's in hun (vroege) jeugd zaten (zoals ondergetekende) en dit waardeerden.....

YouTube - The Clash - London Calling

en.....

maar ook.....

stuart

stuart
1979....Synth-Pop...

stuart
Deze zomer...40 !! jaar .....deze Zomerhit...(tribute to Serge Gainsbourg en Jane Birkin)

stuart
1979....

stuart
1977....Punktime; 'Heroes'...of...'No More Heroes'.....

dus...

...óf...

YouTube - The Stranglers - No More Heroes

Allebei meesterlijk in elk geval..

stuart
Back to '79...

Eerst de 'normale' versie en daarna een solo-versie(live) van Sting op gitaar...

YouTube - The Police - Message In A Bottle: Video

Ben je nu gewoon persoonlijke favorieten aan het posten Stuart?

stuart
Nee, ik probeer dit topic de laatste week wat leven in te blazen, een beetje kijkend naar de leeftijd van users die hier wel eens wat postten en dat zij dat weer gaan doen, maar de rek lijkt er wat uit ....en dat kan.....(sluit dit topic anders maar).

Waarom sluiten? als iemand een nummer heeft die in dit topic hoort kan hij/zij hem niet meer plaatsten.

Overigens die versie Message in a Bottle is wel echt heel vet!!!

Hier plaats je de vergeten nummers.
Vaak ook van vergeten artiesten zoals:

Belle Stars - Sign Of The Times

Of

Fun Boy Three - Tunnel Of Love.

Ik vind het zelfs prima als Annie, I'm Not Your Daddy van Kid Creole geplaatst wordt.

Maar sluiten??

Nee, doe maar niet

stuart
Oh, best; ik zie nu pas bij het 1e bericht waar dit om te doen is, want het bleek niet zozeer uit de titel. Ik had ook meer gedacht dat het gedeeltelijk een nostalgie item was door de combinatie van muziek en clips. Ik zie ook dat DR dit in leven geroepen heeft, dus begrijp ik mede zijn (duidelijke) reactie. Kom maar op met de vergeten nummers/artiesten....bij deze:

Die hoort er zeker tussen.
Mooi om weer eens terug te zien en te horen.

deric raven schreef:
Hier plaats je de vergeten nummers.
Vaak ook van vergeten artiesten zoals:

Belle Stars - Sign Of The Times

Pas herontdekt door de mixCD van Aeroplane. Fantastisch nummer!

Laatst ook weer ontdekt:

stuart schreef:
Nee, ik probeer dit topic de laatste week wat leven in te blazen, een beetje kijkend naar de leeftijd van users die hier wel eens wat postten en dat zij dat weer gaan doen, maar de rek lijkt er wat uit ....en dat kan.....(sluit dit topic anders maar).

Topics worden sowieso niet gesloten als er weinig animo voor bestaat. En deze loopt prima toch?

stuart
Goed zo....

Paar weken geleden de 12" (prachthoes) gescoord voor 3 euri, verborgen pareltje (live beelden zijn van matige kwaliteit, vandaar deze still):

Idem geen live beelden (hele lp voor 4) - Amour, Amour - hun mooiste nummer

stuart
mmm........wie heeft dit niet eens gehad ; je praat met iemand terwijl je eigenlijk meer interesse hebt in degene die erbij zit......

@Orbit - Lebanon, zelfde clip al gepost door Stuart op 31/5; PJ Harvey, Rammstein: '95 (= 80's?)

Dat van de jaren 80 was inderdaad wel de opzet.
Maar daar werd al eerder van af geweken; en op zich is dat niet zo erg.
Was ook kort door de bocht.

Wel lekker om PJ Harvey weer eens te horen.
Door dit nummer ben ik haar weer meer gaan volgen.
Op Pinkpop (een paar jaar eerder) maakte ze nog weinig indruk op mij.

David Bowie - Heroes en Police - Message in a Bottle vergeten nummers Dacht het niet..

Ik heb steeds meer het idee dat dit topic alleen maar gebruikt wordt om in een korte tijd veel berichten te plaatsen.

Was echt niet de opzet van dit topic.

Pffff, ik post hier ook eens wat, krijg ik gelijk kritiek

Gast
geplaatst: vandaag om 13:18 uur

geplaatst: vandaag om 13:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.