Muziek / Algemeen / Herinner je je deze nog? (vergeten nummers)
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juni 2009, 10:36 uur
Dit was idd wel een fijne - doen aan DAF (Sato Sato of Der Musolini) denken - was op volop bezig waar ik deze band ook weer moest plaatsen. Ben het wel met DR eens dat je U2, Duran Duran en ook Human League geen vergeten parels kunt noemen.
Die Bandolero - Paris Latino is wel een aardige. Kid Creole - Don't Take my Coconuts of Stoolpigeon anders ook wel.
0
stuart
geplaatst: 9 juni 2009, 10:37 uur
Goed, daar gaan we weer; als iemand een topic begint moet ie dat schrijven wat wel en niet mag. Ik heb van mijn kant al gezegd dat ik het 1e bericht nooit gelezen heb, dus vandaar dat ik het met een paar goed wilde maken. Bovendien is de de topictitel pas gisteren veranderd met de teovoeging (vergeten nummers).
Zoveel mogelijk berichten plaatsen; is dat kritiek van DR zelf of van iemand anders? (ik zie nu dar DR op 9 staat; misschien is ie bang voor zijn positie
) Musicfriek heb ook een eigen topic, dus die vlieger gaat niet op. Ik post toch ook niet meer bij mijn Disco topic? Vergeten nummers is bovendien subjectief; Sign Of The Times ken ik wel erg goed nml. Ik heb hier nummers geplaatst die ik zelf niet eens in mijn bezit heb, laat staan echt mijn smaak zijn; sommige wel, sommige niet. Het is toch leuk om wat van de 80's te horen
Bij deze verwijder ik mijn laatste bijdragen als teken van goede wil....
Zoveel mogelijk berichten plaatsen; is dat kritiek van DR zelf of van iemand anders? (ik zie nu dar DR op 9 staat; misschien is ie bang voor zijn positie
) Musicfriek heb ook een eigen topic, dus die vlieger gaat niet op. Ik post toch ook niet meer bij mijn Disco topic? Vergeten nummers is bovendien subjectief; Sign Of The Times ken ik wel erg goed nml. Ik heb hier nummers geplaatst die ik zelf niet eens in mijn bezit heb, laat staan echt mijn smaak zijn; sommige wel, sommige niet. Het is toch leuk om wat van de 80's te horen
Bij deze verwijder ik mijn laatste bijdragen als teken van goede wil....
0
geplaatst: 9 juni 2009, 10:46 uur
Dat van zoveel mogelijk berichten plaatsen heb je niet van mij. Ik gaf enkel aan dat ik bepaalde nummers in dit topic niet bepaald vergeten vind (en ben niet de enige). Je moet het je niet zo aantrekken. Het is idd subjectief van wat men plaatst.
0
stuart
geplaatst: 9 juni 2009, 10:51 uur
Musicfriek; ik heb al gezegd dat ik de bedoeling van dit topic niet gevolgd heb, dus dat ligt aan mij. Blijkbaar werd er toch niet zoveel naar gekeken, anders had men/DR dat even eerder moeten melden (via PM of zo) en dan had ik hier niet meer gepost. Sommigen vinden het wel leuk om te kijken/luisteren in dit topic, dat heb ik in december/januari wel gemerkt en om herinneringen te delen. Ik heb verder nog nooit zelf over aantal berichten geschreven; dat boeit me niet. Ik ben net zoals als jou een Muziekfriek en daarom post ik hier. Ik vind jouw topic trouwens wel geinig en volg het wel eens, dus ga zo door wat mij betreft. 

0
geplaatst: 9 juni 2009, 11:23 uur
Een reden waarom ik aarzel om hier en op sommige andere topics
te posten, is de hapklare reactie van sommige users van zodra
je iets post dat maanden geleden al eens keer gepost werd.
Ik ben niet zo uit op een sneer. Ik hou het liever amicaal.
Maar vraag me niet om alles keer op keer te herlezen en te checken.
Ik wil zo af en toe ook nog eens wat muziek beluisteren in mijn vrije tijd.
En daarbij, het komt ook niet bepaald vriendelijk over bij kersverse users.
te posten, is de hapklare reactie van sommige users van zodra
je iets post dat maanden geleden al eens keer gepost werd.
Ik ben niet zo uit op een sneer. Ik hou het liever amicaal.
Maar vraag me niet om alles keer op keer te herlezen en te checken.
Ik wil zo af en toe ook nog eens wat muziek beluisteren in mijn vrije tijd.
En daarbij, het komt ook niet bepaald vriendelijk over bij kersverse users.
0
stuart
geplaatst: 9 juni 2009, 11:46 uur
Ik had jou hier ook al lang verwacht Dazz, want zelfs ik heb het er met jou eind vorig jaar al over gehad om iets met de 80's te doen. Het is mijn "fout" dat ik nooit goed de bedoeling van dit topic goed gelezen heb (en dit zeg ik niet weer
), maar in iig wel veel eind 70's en 1e helft 80's heb geplaatst dat regelmatig ook wel toevallig hier pastte. We hebben dan niet veel gemeen qua smaak, maar wel de tijd dat wij opgroeiden in de 80's. Bovendien vind ik jouw stukjes/bijdragen wel leuk om te lezen/horen, of het nu wel of niet mijn smaak is.
Ik trek me hier terug en aangezien jij sowieso beter thuis bent in de 80's dan mij qua bedoeling van dit topic, zou ik zeggen; plaatsen die hap.
), maar in iig wel veel eind 70's en 1e helft 80's heb geplaatst dat regelmatig ook wel toevallig hier pastte. We hebben dan niet veel gemeen qua smaak, maar wel de tijd dat wij opgroeiden in de 80's. Bovendien vind ik jouw stukjes/bijdragen wel leuk om te lezen/horen, of het nu wel of niet mijn smaak is.Ik trek me hier terug en aangezien jij sowieso beter thuis bent in de 80's dan mij qua bedoeling van dit topic, zou ik zeggen; plaatsen die hap.
0
geplaatst: 9 juni 2009, 11:57 uur
@Stuart:
Volgens mij heb ik er al eerder op gewezen wat de opzet van dit topic is.
Volgens mij snapt ook verder iedereen hier de opzet.
Volgens mij heb ik er al eerder op gewezen wat de opzet van dit topic is.
Volgens mij snapt ook verder iedereen hier de opzet.
0
stuart
geplaatst: 9 juni 2009, 12:03 uur
Ik geloof je wel, maar ik lees ook niet alles na (wat Dazz ook zegt) en nam de topictitel min of meer zoals het er stond ; het is wel goed zo,geen probleem. 

0
geplaatst: 9 juni 2009, 12:08 uur
Ik vind het leuk om 'vergeten parels' terug zien: one hit wonders (of net geen hits, of one hit wonders uit het circuit); de dacht eerst dat het 80's only was, maar vind verruiming geen bezwaar.
En verder: 2 of drie klikjes en je bent bij het begin; als je de moeite neemt een clip op te sporen, kan je toch (vooraf) ook ff naar p1 gaan; en als je toch into 'vergeten parels' bent, wat is er dan op tegen om fff te kijken wat er allemaal al gepost is, én om id'n op te doen én als sanity check. Heeft niets met sneer te maken is gewoon kwestie van efficiency en aandacht. Ik hou niet zo van dubbel op, extra te veel, patatje oorlog - doe mij maar kapsalon
En verder: 2 of drie klikjes en je bent bij het begin; als je de moeite neemt een clip op te sporen, kan je toch (vooraf) ook ff naar p1 gaan; en als je toch into 'vergeten parels' bent, wat is er dan op tegen om fff te kijken wat er allemaal al gepost is, én om id'n op te doen én als sanity check. Heeft niets met sneer te maken is gewoon kwestie van efficiency en aandacht. Ik hou niet zo van dubbel op, extra te veel, patatje oorlog - doe mij maar kapsalon

0
geplaatst: 9 juni 2009, 12:18 uur
Was ook niet perzoonlijk Stu, maar meer de uiting van een diep gevoeld verlangen om verrast te worden met 'vergeten parels' zoals Liaisons dangereuses of Bandolero (al is ie een beetje vaut).
0
geplaatst: 9 juni 2009, 14:10 uur
Te lelijke clip, maar wel een leuk 80s hitje dat ik nog niet zolang geleden ontdekte:
0
geplaatst: 9 juni 2009, 14:54 uur
herman schreef:
Te lelijke clip, maar wel een leuk 80s hitje dat ik nog niet zolang geleden ontdekte:
(embed)
(embed)
Was oorspronkelijk de Benelux b-kant van ...
YouTube - Sunshine reggae - Laid Back
Maar werd daarna een al even grote klassieker op zichzelf.
Kwamen als ik me niet vergis uit Denemarken ... een band met vele gezichten.
0
geplaatst: 9 juni 2009, 15:10 uur
Mjuman schreef:
Ik vind het leuk om 'vergeten parels' terug zien: ....
Ik vind het leuk om 'vergeten parels' terug zien: ....
over vergeten parels gesproken ... CURVE uit de jaren 90
CURVE - Horror Head
YouTube - Curve - Horror Head
CURVE - Ten Little Girls (mtv video)
YouTube - Curve - Ten little girls
jaren later zouden Garbage hun proberen na te gaan apen met een meer polished sound en een grote budget ... jammer genoeg waren er zat die derin trapten!

0
geplaatst: 9 juni 2009, 15:20 uur
Dit vind ik een fris en erg leuk nummer (al lijkt het intro wel op "All You Need is Love" van the Beatles).
0
geplaatst: 9 juni 2009, 15:24 uur
Wat een heerlijk nummer! Dat is Liz Fraser trouwens die meezingt, kende deze hele band niet
Goede ontdekking!
0
geplaatst: 9 juni 2009, 15:27 uur
The Tourists (de eerste band van Annie Lennox) met een prima Dusty Springfield-cover.
0
geplaatst: 9 juni 2009, 19:15 uur
Dave Steward lijkt hier wel op de zanger van Eagles Of Death Metal.
Gelukkig kregen ze vervolgens wat meer uitstraling.
Gelukkig kregen ze vervolgens wat meer uitstraling.
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 11:02 uur
Afgezien van die ueberfoute brug toch wel een lekker nummer...
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 16 augustus 2009, 03:27 uur
Niet dat ik destijds bestond, maar misschien komen er voor sommige users herinneringen naar boven met dit geniale nummer van The Cowsills: 

0
geplaatst: 14 september 2009, 14:31 uur
herman schreef:
(embed)
(embed)

* denotes required fields.