MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2010

zoeken in:
Week 11.

#31. Tiësto featuring Nelly Furtado - Who Wants to be Alone
Het valt mij op dat tegenwoordige dance-platen vooral draaien rond een monotone beat waar dat die van begin jaren '90 vaak geraffineerder waren met aanstekelijke baslijn. Er zit wat in dat nummer en melodisch is het niet onaardig maar het komt niet uit de verf, het kabbelt meer dan het swingt en ik mis enthousiasme, vooral in de zang.
Cijfer: 4

#37. Amy MacDonald - Don't Tell me That's Over
Dit is zwaarder begeleid dan haar vorige hits met steviger gitaargeluid en violen en ik moest daar even aan wennen maar het is ongetwijfeld een vlot en catchy nummer met herkenbare zang. Het 2e prima nummer dat ik dit jaar in de top-40 heb mogen horen, al zie ik het zo geen grote hit worden als This is The Life.
Cijfer: 8

#38. The Opposites - Licht Uit
Ik kan de tekst bij momenten nauwelijks verstaan, verder vind ik het nummer te monotoon en ik vrees dat het snel gaat vervelen, al vind die begeleidende synth wel aanstekelijk.
Cijfer: 3,5

#39. Alphabeat - The Spell
Dit swingt tenminste omdat het ritme hier wel goed zit, maar het nummer is gewoon niet catchy genoeg om bij te blijven, zeker als je dat vergelijkt met hun hit Fascination dat een hoog meezing-gehalte heeft.
Cijfer: 5

Erg leuk dat er steeds meer mensen meedoen.

Week 11:

#31. Tiësto ft. Nelly Furtado - Who Wants to Be Alone
Tijs Verwest, 41 alweer, zat gisteren aan tafel bij Pauw en Witteman en daar viel het me op hoe zenuwachtig hij was en daardoor niet echt uit zijn woorden leek te komen. Toch opvallend voor een man die zo vaak voor grote menigte optreedt. Hij kon bv. niet uitleggen wat het verschil tussen zijn muziek en die van Armin van Buuren is. Dan waag ik maar een poging: waar Armin van Buuren zich met zijn standaardmuziek nauwelijks weet te onderscheiden van het gros van de tranceproducers, slaat Tiësto toch een ietwat andere richting in. Dit heeft wel iets eigens, is meer downtempo, een stuk poppier en bovenal een stuk intiemer dan de stadiontrance van Armin en consorten. Een onverwachte topper (want de vorige single van Tiësto gaf ik een 4 ofzo) voor mij.
Cijfer: 7,5

#37. Amy MacDonald - Don't Tell Me That It's Over
Geen slecht liedje dit, maar echt raken doet het me nou ook weer niet. Een beetje hetzelfde verhaal als met haar vorige hits. Een pluspunt vind ik wel haar overtuigende stem met Schots accent, waarmee ze een flinke voorsprong op gelijksoortige zangeressen heeft.
Cijfer: 6

Het nieuwe dubbelalbum van The Opposites staat al even op de Luisterpaal, maar ik heb nog niet aangedurfd het op te zetten. Over het algemeen vind ik hun singles wel leuk door de sterke refreinen, goede producties en de nodige humor (zelfspot). Dit is voor hun doen een wat serieuzere plaat, waarbij ze het over de synthi-disco-boeg gooien. Het begint wel goed en de raps zijn ook dik in orde, maar op de een of andere manier grijpt het me toch niet zo. Niet zo'n heel sterk liedje, iets te makkelijk inhaken op nieuwe gangbare trends en de serieuze kant van The Opposites bevalt me ook niet echt. Twijfelgevalletje.
Cijfer: 5,5

Goh, bestaan die ook nog? Ik dacht dat het wel snel over zou zijn na de fantastische hit Fascination (2 jaar oud alweer), maar ze hebben een langere adem dan ik dacht. Dit liedje is niet erg pakkend en dan heeft de prima productie verder niet zoveel waarde meer. Wel grappig trouwens hoe erg de jongen in het blauwe pak op Jason Donovan lijkt.
Cijfer: 4,5

Momenteel staat trouwens Style van Gorillaz in de tipparade. Hij staat er al een tijdje in en stijgt niet erg hard. Erg jammer, want vind dat een geweldig nummer. Zou nu een 9 krijgen van mij.

Stylo (en niet Style) van Gorillaz vind ik ook een leuk en apart nummer (zoals de meeste nummers van Gorillaz), dat mag gerust in de top-40 terecht komen. Who'd Have Known is weer een sterk nummer van Lily Allen, haar 5e single reeds uit haar album It's Not Me, It's You.

Cascada komt er ook aan met Dangerous. Gestegen naar 6 in de tipparade . Maar dat zullen jullie wel niks vinden .

Weekje elf, waarin de recensent zich vergeefs probeert in te leven in nationale trots, lieve meisjes, dronken rappers en potsierlijke retro:

#31. Tiësto ft. Nelly Furtado - Who Wants to Be Alone
Tiësto is een wereldster, en mag dus gebruik maken van andere wereldsterren als gastartiest op zijn platen. Het voordeel daarvan is dat ik tegenwoordig in ieder geval zijn nummers uit elkaar kan houden. Buiten dat kan ik nog steeds weinig met zijn leeghoofdige gezoem, dat inmiddels een succesvol Nederlands exportproduct is geworden, tot grote trots van velen. Geef mij maar Mark Tuitert. Of kaas. Nelly Furtado vind ik een fijne zangeres, maar ze moet wel een sterk liedje krijgen aangeleverd, en dat is hier helaas niet het geval.

#37. Amy MacDonald - Don't Tell Me That It's Over
Wél een aardig liedje is de nieuwe single van Amy MacDonald, dat schattige meisje dat een paar jaar geleden doorbraak, zich boos maakte over de invloed van Pete Doherty, en een dijk van een hit scoorde met This Is The Life. Lief! En bovendien was die hit één van de sterkere popsingles van de laatste jaren. Jong, succesvol én getalenteerd, dan moet het wel moeilijk vechten zijn tegen het keurslijf waarin ze je willen duwen, en wordt je vast gemanipuleerd om zeggingskracht in te ruilen voor gezwollen en gelikte popproducties? Het lijkt er wel op. Jammer, hier had toch iets meer in gezeten.
Cijfer: 5,5

The Opposites doen een Speakerbox/The Love Below. Dit nummer komt van de plaat van Willem. Het enige dat hier verder interessant aan is, is het lompe hedonisme, wat vooral in combinatie met de videoclip goed overkomt. De droge discobeat en de suffe structuur van het nummer doen echter eerder middelmaat dan meesterwerk vermoeden.

Ik neig naar een voldoende alleen al door de complete overgave waarmee deze mafkezen zich storten op het retrogevoel. Moeilijk om geen glimlach op je gezicht te krijgen bij het kijken van die clip. Maar het genoemde retrogevoel wijst vooral richting de hitjes die vroeger werden opgenomen door sterretjes uit Neighbours en dergelijke, oftewel muziek die ook al geen drol voorstelde toen het in eerste instantie populair werd. Dus een herhaling van pulp met een knipoog maakt...wat? Een geschift fout feestje waarvan je morgen alles weer vergeten bent ook al drink je niets. Maar toch, leuk geprobeerd, luitjes.

Waren de nummers in de top 40 maar net zo leuk als jouw reviews Sandokan-veld. Ik kan me er niet toe zetten al die hitjes te gaan beluisteren, maar de recensies volg ik met veel plezier.

Inderdaad die Stylo is geweldig met Bobby Womack maar de nieuwe Gorrillaz wordt echt een aanrader mmv Lou Reed en Mark E Smith .

Week 4:

#28: Ray and Anita - In da Name of Love
Na een break-up van ruim 14 jaar zijn Ray en Anita, twee oudgedienden van de Top 40, weer zoals vanouds terug in de hitlijsten en dit nieuwe nummer benadrukt hun succesformule nog eens en laat duidelijk zien waarom de hitlijsten singeltjes als deze nodig heeft. Het klinkt fris en catchy, het nummer zet zich voort op een constant niveau zonder verveling en met name de combi van 90's met 00's vind ik zeer geslaagd. Ray and Anita.. Welcome back !

Cijfer: 7

#29: Cheryl Cole - Fight for This Love
Dé hit-sensatie uit Engeland zoals ik de berichten mag geloven. Ik hoor best wat hier zo goed aan gevonden wordt en enigszins val ik ook wel voor de charmes van dit plaatje. De synths zijn vakkundig inmekaar gestoken, mist er hier en daar sprake is van overproductie, en met name het refrein ligt, door middel van de fijne melodie, lekker in het gehoor. Het nummer heeft alleen vrij weinig om het lijf net als de stem van Cheryl maar voor nu kan ik me er nog niet aan storen. Leuk plaatje !

Cijfer: 6.5

#31: Jurk! - Zou Zo Graag
Slecht is het niet maar dit is totaal niet mijn ding, net zomin ik wat heb met Acda en de Munnik. Het nummer is best leuk in mekaar gestoken maar meer is er ook niet aan.

Cijfer: 4.5

#33: Alexandra Burke feat. Flo Rida - Bad Boys
Het meisje kan best zingen.. het melodietje is wel pakkend maar voor de rest mankeert er teveel aan het nummer om het een voldoende te gunnen. De nutteloze bijdrage van Flo Rida en de overproductie irriteren en de clichés vliegen je bij dit nummer om de oren. Maar het refreintje heeft wel iets. net als Alexandra zelf.

Cijfer: 5 .. even gul zijn.

#40: Alicia Keys - Try Sleeping with a Broken Heart
Alicia weet wat het is om goede songs af te leveren en dat doet ze ook weer met deze plaat. Erg klein en lief gezongen maar dankzij de boombastische productie die ik hier juist wél vind passen nergens saai. De tekst is netjes geschreven maar het echte hoogtepunt van het nummer bevindt zich in het slot waarin Alicia weer begeleid wordt door haar piano, wat mooie riedeltjes speelt en vocaal heel mooi tot een slot leidt met haar melodielijntje. Kan hier best kippenvel van krijgen!

Week 5:

#31: Jamie Cullum - Don't Stop the Music
Hier en daar wat leuke jazz geluidjes. Geinige omtovering van de bekende Rihanna-track maar voor de rest is de uitvoering erg slecht gedaan. Jamie zingt ongeinspireerd en schreeuwt maar wat bijmekaar en hierdoor is het een ontzettend slaapverwekkende track geworden. Het is dat ik een liefhebber van jazz ben anders hadden zelfs die geluidjes het nummer niet kunnen redden.

#33: Edward Maya feat. Vika Jigulina - This Is My Life
Het vorige plaatje had wel wat door de accordeon.. nu wordt er gebruik gemaakt van een pamfluitje. Klinkt ook best geinig maar voor de rest van het nummer krijg ik een déjà vu gevoel en dat is niet positief. Helaas.

#35: Lady GaGa feat. Beyoncé - Telephone
Dit zit melodieus best lekker in mekaar net als productioneel. De verdeling in zang van GaGa tot Beyoncé is slim gekozen en hierdoor is er een lekker toegankelijk popplaatje gecreeerd. Alleen mis ik de originaliteit die GaGa wel had met de vorige platen. Het nummer klinkt nu nog wat doorsnee en hectisch en dat doet afbreuk aan de plaat. Geen verkeerde plaat van GaGa maar zowel zij als Beyoncé hebben betere gehad.

#37: Go Back to the Zoo - Electric
Dit heeft wel wat. Echt rocken wil het wat mij betreft nog niet maar voor de rest heeft het plaatje niet echt veel mankementen wat mij betreft. Het onderscheidt zich een stuk beter dan de andere rock-plaatjes van de laatste tijd zoals we die onlangs nog hadden van Lifehouse.

Week 6:

#33: Carolina Liar - I'm Not Over
Hmm.. het heeft wel iets. Het rockt lekker en het refrein is ook best catchy. Maar eigenlijk is er voor de rest ook niets meer wat hoge ogen gooit. Typische rock voor de hitparade waarmee je toch passie en diepgang mist om het een échte goede rockplaat van te maken. En ligt het aan mij of klinkt de stem van de leadzanger zo op de stem van Brandon Flowers van The Killers?

#38: Anouk - For Bitter or Worse
Anouk weet mij altijd wel te boeien en zo ook met dit nummer. Het duurt alleen 3 minuten. Pas wanneer het nummer losbreekt, Anouk vocaal wat meer eruit gooit en het achtergrondkoortje erbij komt weet het pas écht te boeien maar dan is voor je het weet het nummer alweer voor bij. Spijtig van de eerste drie minuten want Anouk komt hier onwijs saai en ongeinspireerd over.

Week 11.

Een beetje vlees noch vis, deze combi. De muziek doet simpelweg niets met me en het nummer blijft niet bij. Nelly's stem gedijt voor mij het beste bij haar eigen popmuziek. Dit vind ik te koud, klinisch en nietszeggend, maar het klinkt in ieder geval iets hoopvoller dan haar avontuur met Timbaland.
Cijfer: 4.

Jawel, dit klinkt als een klok. Onze alterna-folkchick gaat er nu hoorbaar wat meer voor dan eerst en doet dat met klasse. Het nummer klinkt positief uitbundig en erg zelfverzekerd. Ze is er wat mij betreft op vooruit gegaan ook. De wat meer folky inslag van de vorige singles was niet voor alle stemmingen, maar je moet toch wel heel erg zwaarmoedig zijn om hier niet blij van te worden!
Cijfer: 8,5.

Gatverdamme, de pedanterigheid straalt hier echt vanaf! 'Als we nou even zo in de camera gaan kijken en een beetje stoer lopen doen dan worden al die slipjes vast wel nat!' Verder nog een mega-simpel muziekje erachter en kassa! Eeh... Link Uit?
Cijfer: 2.

De Abba-invloeden gaan de deur uit en erin komt een soort van jaren '90-popmuziek dat net even te vluchtig klinkt om een hit van Fascination-proporties te worden. Verder lijken ze nog even onschuldig en aandoenlijk als eerst. Ik mag dit best graag horen.
Cijfer: 6.

Als ik de tipparade zo eens bekijk blijven we misschien gevrijwaard van de nieuwe singles van 30 Secs. To Mars en Nickelback.
Er zijn ergere dingen in de wereld.

Inderdaad jammer van Gorillaz, trouwens...

Ik heb Plastic Beach van de Gorillaz op de luisterpaal gehoord, maar ik vrees dat het een gevalletje ´in kleine stukjes tot me nemen´ wordt... het is wel erg veel elektro naar mijn smaak, en ik vind voorganger Demon Days gewoon té goed.

PS: Van Johnny Depp naar Kuifje, Kaztor? Toe maar

PPS: Dank aan MarkJS voor het compliment

Eerst zou het Al Pacino worden, maar toen toch maar Kuifje...

Sandokan-veld schreef:
Ik heb Plastic Beach van de Gorillaz op de luisterpaal gehoord, maar ik vrees dat het een gevalletje ´in kleine stukjes tot me nemen´ wordt... het is wel erg veel elektro naar mijn smaak, en ik vind voorganger Demon Days gewoon té goed.

Dat heb ik ook een beetje. Stylo springt er voor mij echt bovenuit.

Ik heb die van Week 10 geluisterd, en de hoogste beoordeling was een 8,5 voor How You Like Me Now van The Heavy.

Mmm.. Laat ik hier ook maar eens aan mee gaan doen! Ziet er leuk uit!

Week 11.

Tsja Tiësto, ik weet niet echt wat ik hier van moet vinden. Wel een aardige melodielijntje op de achtergrond en de beat is ook niet verkeerd. Maar was het nu nodig om de stem van Nelly Furtado te veranderen in die van een robot?

Leuk, leuk, leuk! Nooit een echte Amy MacDonald-fan geweest zeker na haar optreden op pinkpop afgelopen jaar maar dit verrast me toch zeker positief. Een beetje alternatiever dan het eerdere werk wat ik van haar ken. Zo'n soort songs mag ze meer maken!
Cijfer 7.5.

The Opposites hadden een plaat zoals Broodje Bakpoa moeten maken. Dat vond ik gewoon leuk! Wellicht omdat het grappig was of omdat het gewoon een betere song was maar dit is toch echt een beetje teleurstellend. Haal de zeurderige teksten weg en je krijgt er een punt bij.
Cijfer: 4.

Het heeft een aanstekelijk deuntje je kunt erop dansen en dat was het dan ook. Het doet me niks. De vocalen zijn saai. Maar wat verwacht ik eigenlijk ook. Het is aanstekelijk en dat is de bedoeling. Punt uit.
Cijfer: 5.5.

29 NE 1 ROX - My Baby Left Me

(opvallendste nieuwkomer in de tipparade)

en de nieuwkomers deze week in de Top 40

20 NE 1 B.O.B FT. BRUNO MARS - Nothin' On You
(potentiele nr 1 I guess )

26 NE 1 GRAMOPHONEDZIE - Why Don'T You
(met een Peggy Lee)

28 NE 1 MECK FT. DINO - Feels Like A Prayer
(brrr)

38 NE 1 GABRIELLA CILMI - On A Mission
(lang niet zo badly sweet als haar grote hit)

Weekje 12 alweer...

#20: B.O.B. Ft. Bruno Mars - Nothin' On You
Best een aardig nummer, dit. Het heeft een beetje een lente-sfeertje en ik denk dat het mede daardoor ook wel gaat scoren. Wel lijkt het me een nummer dat je niet te vaak moet horen. Die rapper hadden ze wat mij betreft weg mogen laten.
Cijfer: 5,5 (hangend tegen een 6-je)

#26: Gramophonedzie - Why Don't You
Leuk dit, vooral in combinatie met de videoclip. Wellicht geldt hier ook weer het argument dat men niet moet rotzooien met bestaande nummers, maar dit is wel goed en origineel gedaan, heb ik zo het idee. Dit is typisch zo'n dance-plaatje dat het goed in het alternatieve circuit doet. Ook weer zo'n lente-sfeertje, trouwens.
Cijfer: 8.

#28: Meck ft. Dino - Feels Like A Prayer
Vreselijk, dit. Het klinkt als een uit de hand gelopen hobby-projectje met een combinatie van liedjes die TOTAAL niet samengaan. Hier is dat dus Madonna's Like A Prayer met een 90's house-liedje (de naam ontgaat me.... kan iemand me helpen? Ik denk dat het van 2 Unlimited is...) en... ik vind het gewoon vervelend en lelijk klinken. De melodie-lijnen van beide nummers botsen tegen elkaar als twee op hol geslagen inter-city's. Er moest eens een wet ingevoerd worden die deze vorm van zelf-bevlekking verbiedt! Pure bagger!
Cijfer: 1.

#38. Gabriella Cilmi - On A Mission
Aardige herbewerking van Joe Jackson's Steppin' Out . Cilmi gaat hier vet op de 80's-tour. Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij: Zou het de 80's overleefd hebben als het toen uitgebracht was? Ik mis ook een zekere mate van eigenheid en het klinkt wat 'tacky', alsof het zo in een Fame-episode op zou kunnen doemen. Toch doet het retro-gevoel me een vrij positief oordeel vellen:
Cijfer: 7.

Jason Derulo's Watcha Say is op weg naar de exit en Nickelback en 30 Secs. To Mars blijven wat haken in de Tipparade.
Er bestaat dus wél een God...

Week 12:

Niet per se heel slecht, maar op de een of andere manier trek ik dit nummer helemaal niet. Die rapper met zijn clichématige herhaling van de titel (nufnufnufnufnuffing on you) helpt er ook niet echt aan mee. Misschien dat ik in een wat tolerantere bui nog wel plezier kan leven aan dit nummer (het heeft een goede hoek, zonnige melodie en warme zanglijn), maar vooralsnog is het niet aan mij besteed.

Tsja, het is momenteel al een tijdje een gimmick om jaren '40 muziek te recyclen. Vind dit maar een plat en saai nummer, wat mij betreft waait de hype snel weer over. Tot die tijd zet ik Doop nog maar eens op.

Makkelijk scoren zo van Meck. Een beat, een sample van een jaren '90 en een wat tekstregels van Madonna. Tsja, zo kan ik het ook. De sample waar Kaztor het over heeft is van het majestueze Don't You Want Me van Felix. Dat krijgt een tien, maar hier ga ik toch geen voldoende voor uitdelen.
Cijfer: 2,5

Grappig dat Kaztor Joe Jackson noemt. Was me nog niet opgevallen bij dit nummer, maar het heeft er inderdaad wel heel veel van weg. Vind dit een geweldige staaltje powerpop, één van de leukere singles van het jaar tot nu toe.

Week 12, waarin de rescensent dieper ingaat op romantiek en geld.

Rapnummer met een De La Soul-achtige zonnige vibe, en een lief refreintje dat doet denken aan Maroon 5. Pakkend maar oppervlakkig: prima geschikt om in een kinderdisco je eerste tongzoen op te scoren, maar verder niet heel erg overtuigend: net zo romantisch als op valentijnsdag een tientje in je handen geschoven te krijgen met de opmerking 'koop zelf maar iets leuks'.

Zo te horen is hier een oud bigbandnummer onder het stof vandaan getrokken, beetje knippen en plakken, wat goochelen met drumcomputers en klaar is kees. De knutselaar in kwestie lukt het in ieder geval genoeg te variëren, en met 2 1/2 minuut stelt het nummer je geduld niet op de proef. De zangeres eist geld van de luisteraar, en op deze manier gaat haar dat vast wel lukken. Ik raad haar aan niet alles in één keer te versnoepen. Zoveel talent hebben deze mensen nou ook weer niet.

Over Madonna wordt gezegd dat we respect moeten hebben voor haar zakelijke instinct, en het talent om de aandacht van het publiek al meer dan 20 jaar vast te houden. Bovendien, als we haar met pensioen zouden sturen, denkt ze waarschijnlijk dat 'achter de geraniums' de naam is van een erotisch videoproject. Terugkijken kan ze echter wel tegenwoordig: hier vinden we een update van één van haar sterkste singles uit de jaren tachtig, in een mashup met een technonummer dat zo saai is, dat ik tijdens het luisteren werd afgeleid door het veel interessantere geluid van mijn koelkast die aansloeg. Nou ja, in ieder geval hebben enkele Afrikaanse kinderen nu een veel beter leven.

Is dit datzelfde meisje dat Sweet About Me maakte, een van de betere pophits van de laatste jaren? Ik snap dat een artiest zichzelf niet wil herhalen, maar om dan meteen in je ondergoed op een vreemde planeet te gaan staan dansen in je videoclips... Het nummer zelf is een soort Pink meets Rocksteady Crew met foute keyboards en een flinke knipoog. Helaas voor haar ben ik zelf immuun voor dit soort verleidingen. Zullen we eens een droge toespeling maken op de titel? Missie niet gelukt. Hihihi.
Cijfer: 3,5

Benno
Week 12:

Nummer dat te kampen heeft met een totaal gebrek aan gevoel, mede door de clichématige tekst (inclusief de herhaling van de titel) die rechtstreeks lijkt te komen uit het rijmwoordenboek. Bovendien wordt het nummer na een minuut of twee saai.
Cijfer: 3

Na de onsterfelijke versie van Jessica Rabbit slaat dit nummer geen deuk in een pakje boter. In originele versie is het nummer goed (maar niet briljant). De toevoegingen in deze versie maken het nummer eerder slechter dan beter. Het oude devies geldt: blijf met je poten van een nummer af als je het niet beter kan.
Cijfer: 1

Ontzettend saai. Echt ontzettend saai. Je luistert naar Like A Prayer alleen dan saai.
Cijfer: 2

Op het randje van fout en helaas vindt ik het refrein zo'n dikke hook hebben dat het niet zou misstaan op een plaatje van K3. Het vocale stukje van 2:00 tot 2:25 is dan wel weer aardig.

Antonio
Benno schreef:

...helaas vindt ik het refrein zo'n dikke hook hebben dat het niet zou misstaan op een plaatje van K3.

Is voor een hoop mensen juist een aanrader

Sandokan-veld schreef:
om dan meteen in je ondergoed op een vreemde planeet te gaan staan dansen in je videoclips...

Volgens mij is dit de aanrader in z'n verhaal.

Week 12:

Vrolijk en catchy deuntje - hoewel weinig origineel en zonder diepgang - dat goed zou kunnen passen bij een zonnige lentedag alhoewel die rapper mij na een tijd begint te irriteren, die had men beter achterwege gelaten.

Het lijkt steeds meer in te worden terug te grijpen op de aloude jazz (Caro Emerald, Jamie Cullum). Deze combinatie jazz met een hedendaagse beat vind ik echter niet geslaagd, het klinkt voor mij als water en vuur.

Men neemt twee overbekende nummers nl. Like a Prayer van Madonna en Don't You Want Me van Felix en mixt ze samen tot een brij met een platte beat eronder. Erg goedkoop en inspiratieloos.
Cijfer: 2

Ik hoor daar ook dadelijk Steppin' Out van Joe Jackson in maar hier wordt toch iets meer gedaan dan klakkeloos kopiëren. Het is een vlotte en aanstekelijke popsong dat wellicht hoog gaat scoren.

GrafGantz schreef:
(quote)

Volgens mij is dit de aanrader in z'n verhaal.

Ik zou zeggen, wie de string past...

Week 12:

Wel heel erg zoetsappig is dit. Komt die rapper er ook nog wat tussen blèren. En juist dan valt op dat zoetsappige nog zo slecht niet is. Kortom buiten de rap goed aan te horen.

Eigenlijk wel meer dan positief over deze. Ik ben geen dance liefhebber maar deze combinatie van oud en nieuw is toch wel zeker goed gelukt. Zeer vermakelijk om af en toe eens op de radio te horen langskomen.

Madonna moet zich toch wel behoorlijk seksueel misbruikt voelen nadat ze dit heeft gehoord. Bah! Van goede songs moet je afblijven als je er geen verstand hebt van muziek maken. Schaamteloos.
Cijfer: 2,5

Ja leuk! Heel aardige song. Lekkere beat vlot gezongen. Dit wordt wel een hit, en toch is het het allemaal net niet. Je wordt het liedje zat en na 2 minuten wil je wel weer iets anders. Mwah.
Cijfer: 6,5

herman schreef:
WeDon't You Want Me van Felix. Dat krijgt een tien,

Dank je! Inderdaad een zeer goed nummer, dat!

Geordy schreef:

Madonna moet zich toch wel behoorlijk seksueel misbruikt voelen nadat ze dit heeft gehoord.

Madonna kan wel wat hebben, denk ik.

Nee, het zit anders. Ze heeft deze versie laten maken en dit is het resultaat, hoever er over een resultaat gesproken kan worden... Ze speelde het zelf al op deze wijze tijdens haar laatste tournee, als ik het www mag geloven.
Ditt zijn dus niet haar vocalen.

In aanvulling, want op de Wiki-pagina van Felix staat ook nog:
"Don't You Want Me" was sampled by Meck in 2007 to provide the majority of the music for his single "Feels Like Home". In 2008, Madonna used elements of Meck's version during "Like a Prayer" on the Sticky & Sweet Tour.

Madonna is er dus wel mee in haar sas, blijkbaar. Toch jammer dat ze blijkbaar wel van dit soort interessante dance-muziek houdt, wat mij betreft was ze meer doorgegaan op de Confessions-toer.

Sandokan-veld schreef:
(quote)

Ik zou zeggen, wie de string past...

... trekke hem uit

Re: #38. Gabriella Cilmi - On A Mission

Mmm... als zelfs LucM het goed vindt, dan zal het wel aan mij liggen... Ik heb het nog maar eens beluisterd, maar ik hoor het nog steeds niet, sorry.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:36 uur

geplaatst: vandaag om 06:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.