MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2010

zoeken in:
Ik heb alle cijfers die jullie hebben uitgedeeld bij elkaar opgeteld en daar het gemiddelde van genomen. Zo komt er uiteindelijk een top 100 van de top 40 gebaseerd op de smaak van de musicmeterleden . Om alvast een tussenstand te geven hier de nummers die het 't best doen tot week 26 (ik had even gewacht op cijfers van de de starter, herman, van dit topic).

Aan het eind van het jaar dus een top 100, nu alvast een top 25:

1. The Heavy - How You Like Me Now (8,2/ 5)
2. Caro Emerald - That Man (7,58/ 6)
3. Alicia Keys - Try Sleeping With A Broken Heart (7,25/ 6)
4. Snow Patrol - Run (7,25/ 4)
5. Amy Macdonald - Don't Tell Me It's Over (7,1/ 5)
6. The Baseballs - Umbrella (7,1/ 5)
7. Lady Antebellum - Need You Now (7,1/ 5)
8. Graffiti6 - Stare Into The Sun (7,07/ 7)
9. Sia - Clap Your Hands (6,93/ 7)
10. Rox - My Baby Left Me (6,83/ 6)
11. Gabriella Cilmi - On A Mission (6,33/ 6)
12. Adam Lambert - Whataya Want From Me (6,3/ 5)
13. B.o.B. featuring Hayley Williams of Paramore - Airplanes (6,17/ 5)
14. John Mayer - Heartbreak Warfare (6,13/ 4)
15. Laura Jansen - Wicked World (6/ 6)
16. Alain Clark - Love is Everywhere (6/ 5)
17. John Mayer featuring Taylor Swift - Half of my heart (5,93/ 7)
18. Kelis - Acapella (5,8/ 5)
19. Waylon - Happy Song (5,8/ 5)
20. Ginger Ninja - Sunshine (5,79/ 6)
21. Go Back to the Zoo - Electric (5,7/ 5)
22. Yolanda Be Cool ft. Dcup - We No Speak Americano (5,57/ 7)
23. Ray & Anita - In Da Name of Love (5,5/ 6)
24. Train - Hey, Soul Sister (5,5/ 5)
25. Shakira ft. Freshlyground - Waka Waka (This Time For Africa) (5,43/ 7)

Dat nummer van Vangaboys wordt stilaan een guilty pleasure, de overige 4 daarentegen van week 27 vind ik nog wat slechter dan toen ik ze voor het eerst beluisterde.

Week 35.

#25. Tony Junior and Nicolas Nox - Loesje
Een bewerking van een oud Nederlandstalig liedje (uit de jaren '40) door ze met een hedendaagse beat te vermengen. Ik vind het gewoon niet klinken, alsof men water met vuur wil vermengen.
Cijfer: 3

#35. Lifehouse - All In
Melodisch en tekstueel vind ik het eentonig en te doorsnee. Rock draait niet alleen rond zang, gitaar, bas en drums maar eerst en vooral rond een catchy melodie en tekst en dat lijken vele huidige rockbands te vergeten. Bovendien is het vlak gezongen, ik hoor te weinig emotie, ik word er niet opgewonden van.

#36. Ben l'Oncle Soul - Seven Nation Army
Dit kennen wij natuurlijk in de oorspronkelijke versie van White Stripes (tussen haakjes, dit is een voorbeeld van hoe een rocknummer wél moet klinken), dit is een soulversie met een reggae-tintje waarbij blazers en dat orgel het nummer kleuren. De zang is wat gewoontjes en zo'n nummer komt beter tot zijn recht in een rauwe rockuitvoering, al is deze cover verdienstelijk te noemen.
Cijfer: 6

Leuk Dwejkk_.

hoi123 schreef:
Week 34:

#23. Mohombi - Bumpy Ride

Ren, meisje, ren! Mohombi komt eraan!
I'm gonna pull you over, pull you under
Make your body surrender to mine

Mohombi heeft net het woord 'neuken' ontdekt en daar strooit hij in dit afgrijselijke kutnummer in vele variaties mee rond. Erg bescheiden is deze jongen ook niet;
You will never find somebody like me
Voeg daarbij toe de bekende 'Enrique Englasias zang (zingen alsof je al 3 weken niet gepoept hebt), de vreselijke bliepjes en het totaal niet catchy refrein en Mohombi - Bumpy Ride is voor mij het slechtste nummer van het jaar. Gefeliciteerd, Mohombi!

Cijfer: 0

U vind het geen leuk nummer?

Week 35.

Goh, dacht Tony Junior. Wat Yolanda Be Cool kan, kan ik ook! Laten we hem uit de droom helpen, want dit kan hij helemaal niet. Waar We Speak No Americano een heerlijk catchy, fris nummer was, is dit gewoon een aftreksel daarvan. Bovendien zijn de melodie en beat niet eens goed. Voor dit soort nummers kan ik geen voldoende geven.

Cijfer: 1,5

#35. Lifehouse - All In
Hé, daar hebben we Dinand de tweede, dacht ik toen ik dit nummer daarnet hoorde. De zanger is echt niks. Maar instrumentaal is het redelijk en het refrein is best catchy.

Cijfer: 6

Natuurlijk is het origineel 80 keer zo goed, maar dit is ook een fris, degelijk nummer, al irriteert de stem van l'Oncle wel wat.

Cijfer: 6,5

kaztor schreef:
(quote)

U vind het geen leuk nummer?

Nee.

Week 18

#8. Stromae - Alors on Danse
Dit is toch een erg fijn zomerplaatje gebleken. Ik begrijp er geen hol van maar de song luistert en danst lekker weg. Een vrij aparte song ook en daarmee doel ik op de zangpartij en de toeters op de achtergrond die een erg aanstekelijk deuntje spelen. En het meest belangrijk: De plaat is mij niet snel gaan vervelen.
Cijfer: 7,0

#29. Kelis - Acapella
De productie afkomstig van Guetta vind ik maar matigjes uitgewerkt zoals alle producties op zijn album maar vocaal gezien is dit een uitermate interessant nummer. Vocalen die zo op het eerste gehoor niet geheel samen gaan met de beat maar uiteindelijk wel zorgen voor een 'originele vibe' in de wat dode dance-scene. Eigenzinnig dit en dat bevalt me wel van Kelis ipv. die standaard 'R&B'.
Cijfer: 7.0

#35. Scouting for Girls - This Ain't a Love Song
Helaas kan een Top 40 week niet altijd goeie binnenkomers opleveren. Dit is weer zo'n wanproduct. Mijn wekkerradio springt 's morgens altijd op 538 en voor het geval dit nummer langs komt hou ik altijd een spuugbak naast het bed want wat word ik hier misselijk van. In tijden niet zo'n inspiratieloos, dood en irritant nummer gehoord. Het voelt ook zo gedwongen aan allemaal, alsof ze met een pistool bedreigd werden tijdens het inzingen/spelen van deze plaat.
Cijfer: 1.5

#38. R.I.O. - One Heart
Weer zo'n irritant doorsnee nummer. De eerste drie platen van R.I.O. kon ik wel waarderen om de lekkere zomerse vibe. Deze plaat lijkt eerder een parodie op die vorige platen. Het is wel zomers maar niet positief op de manier waarop de eerdere platen in mekaar zaten. Het is maar een tikkeltje van verschil maar wel zo groot dat die platen van mij nog een voldoende kregen en deze van mij een dikke onvoldoende.
Cijfer: 2.5

#39. Alexandra Burke feat. Pitbull - All Night Long
Met Pitbull die ik maar even voor lief neem kunnen we de week toch nog netjes afsluiten. Lekker niets-aan-de-hand pop-plaatje dat de aanstekelijkheid heeft van 'Fight for This Love'. Het ligt makkelijk in het gehoor en nodigt uit om mee te kwelen. Wel hoor ik dat hier een zangeres bezig is dat meer in haar mars heeft dan dit soort simpele plaatjes, maar voor nu: leuk nummer.
Cijfer: 6.5

Week 19

#35. Timbaland feat. Justin Timberlake - Carry Out
Als je de combinatie zo leest zijn de verwachtingen hoog en die worden niet helemaal waar gemaakt. In vergelijking met veel andere platen in de Top 40 een oké nummer maar teleurstellend met in het achterhoofd houdende wat Timbo en Timberlake samen kunnen en al gemaakt hebben.
Cijfer: 5.0

#37. Ke$ha - Your Love Is My Drug
Een pak beter dan haar vorige plaat maar het mist teveel om er een tweede 'TiK ToK' van te maken. Ke$ha zingt erg apart op deze plaat, op een wat zeurderige toon. Interessant maar niet wat deze plaat nodig heeft. Als je zo'n leeghoofdige plaat als deze moet dan moet hij gewoon in één pats door feest zijn en enkel het refrein weet dat waar te maken.
Cijfer: 5.5

Week 20

#30. Lady Antebellum - Need You Now
Én dit wil ik horen. Lekkere hedendaagse country plaat. Goede vocalen, melodie en tekst sluiten goed op elkaar aan en heerlijk om bij weg te dromen. Zo wil ik ze meer horen.
Cijfer: 7.5

#34. IYAZ - Solo
Oei, dit moet je nou niet doen. Wat krijg je als je een tenenkrommende Janet plaat een klein beetje buigt om jouw knap geschreven tekstje ('Cuz I was so high and now I'm solow/solo : dubbele betekenis, slim gedaan hoor) te dragen? Juist, een plaat wat het niet eens waard is om het even over te hebben.
Cijfer: 1.5

#39. Waylon - Happy Song
Ik word hier alles behalve happy van. Veelbelovende zanger en veelbelovend als je onder contract staat bij Motown maar deze plaat schommelt alle kanten op. Ik word er te onrustig van om te blijven zitten en het wil me ook totaal niet laten swingen. Een middenweg is er voor mij niet dus geen geslaagd projectje dit.
Cijfer: 3.5

very nice het lijstjesgemiddelde van alle smaakmakers hier --en smaken verschillen als de sodemieter . zo ook onderstaande lijst de meest actuele top 25 van 2010 uit alle top 40 lijsten van dit jaar (het klassieke puntenstelsel )en zo aan de hoge scores te zien wordt het erg moeilijk om-bovenin te komen
1 1 25 Hey, soul sister Train 801,00
2 2 23 Fight for this love Cheryl Cole 711,00
3 3 24 Heartbreak warfare John Mayer 708,00
4 4 24 Memories David Guetta 698,00
5 2 25 A night like this Caro Emerald 694,00
6 1 18 Alors on danse Stromae 635,00
7 1 18 Nothin' on you B.O.B. feat. Bruno Mars 542,00
8 1 16 Fireflies Owl City 527,00
9 6 22 Telephone Lady Gaga feat. Beyoncé 502,00
10 2 14 California gurls Katy Perry feat. Snoop Dogg 500,00
11 2 16 Empire state of mind Jay Z feat. Alicia Keys 488,00
12 2 17 Replay Iyaz 473,00
13 4 15 Alejandro Lady Gaga 469,00
14 1 12 We no speak americano Yolanda Be Cool feat. Dcup 447,00
15 7 15 Whataya want from me Adam Lambert 402,00
16 2 14 Tik tok Kesha 400,00
17 7 16 Need you now Lady Antebellum 399,00
18 4 15 Umbrella Baseballs 391,00
19 3 14 No surrender Kane 386,00
20 5 14 Clap your hands Sia 383,00
21 8 17 Break your heart Taio Cruz 369,00
22 9 15 Rudeboy Rihanna 362,00
23 7 13 Deja vu Inna feat. Bob Taylor 351,00
24 6 14 Waka waka Shakira 350,00
25 2 12 Schouder aan schouder Marco Borsato & Guus Meeuwis 349

De Top 40 formule is wel flink aangepast door de jaren heen, geloof ik. Vroeger was je met 22 weken haast wel gegarandeerd plaat van het jaar.

Ook nog even een flop top 10, gebaseerd op de cijfers van musicmeterusers.

1. Wesley - You Raise Me Up (1,3/ 5)
2. Kandidaten X Factor 2010 - You're The Voice (1,33/ 6)
3. Maaike - We Belong To The Night (1,57/ 7)
4. Wolter Kroes - Viva Hollandia 2010 (1,67/5)
5. Jeroen van der Boom - Weer Geloven (1,75/ 6)
6. New Kids - Groeten uit Brabant! (1,9/ 5)
7. Iyaz - Solo (1,9/ 5)
8. Marco Borsato & Guus Meeuwis - Schouder Aan Schouder (1,93/ 7)
9. Enrique Iglesias ft. Pitbull - I Like It (1,93/ 7)
10. Kane - Love Over Healing (2/ 6)

Week 35.

Elektronische muziek is meestal mijn ding niet zo, maar ik geef direct toe dat er onder de programmeurs van bonkjes en bliepjes ware kunstenaars zitten.
Anderen kunnen dan weer niets en camoufleren dit met opvallende samples. De juiste sample maakt namelijk vaak het verschil tussen de wereld over reizen met je megahit, en vragen aan de volgende klant: 'Wilt u daar frietjes bij?' (we herinneren ons nog 'We No Speak Americano')
In ons land, waar op elke zolderkamer wel een aap met een drumcomputer te vinden is, ligt het dus nogal voor de hand dat ook de Nederlandse lichte muziek zou worden opgegraven. Misschien komt er zo wat meer aandacht voor een deel van onze muzikale geschiedenis die grotendeels is weggespoeld door de Beatles en verder. Kan misschien leuke ontdekkingen opleveren.
Deze mix, intussen, is vooral een vrij redelijk gemaakt knutselwerkje, en knutselwerkjes zijn vooral leuk voor je moeder. Een stroopwafel voor deze jongens dus, en op tijd naar bed.
Het origineel van dit nummer is overigens van ene Wim Poppink en de Ramblers: klik
Cijfer: 4

#35. Lifehouse - All In
Voor kinderen kan dit nummer misschien functioneren als een gateway drug tussen My Little Pony en goede rock 'n' roll. Een ander nut kan ik werkelijk niet te ontdekken in deze emotionele ontwikkelingsstoornis in drie akkoorden. Liefhebbers laten deze plastic derrie voor wat het is en spelen nog maar eens Written In Reverse van Spoon op oorverdovend volume. Geen dank voor het tegengif.
Cijfer: 2

Zelfs voetbalhooligans zingen tegenwoordig Seven Nation Army mee (nou ja, het riffje in ieder geval), en deze cover is de zoveelste bevestiging dat het nummer van Jack White toch een van de weinige echte rockstandards is van de eeuw tot dusver. Oom Ben geeft er zijn eigen draai aan, de waanzinnige climaxen worden vervangen door een lome reggaebeat en een fraaie inkleuring met trompet en orgeltje. Sufjes swingen we de zomer door. Goed binnen te houden, dit.

PS: leuk om die lijstjes eens te zien Dwejkk.

Dwejkk_ schreef:
Ook nog even een flop top 10

Leuk om op een Cd'tje te branden en te geven aan iemand die je niet zo aardig vindt.

Goed idee .

Ik heb net alle cijfers weer bijgewerkt en dat nummer van Afrojack maakt ook wel een kans om op die cd te komen. Heb 'm nog niet gehoord, maar een 1,25 maakt mij ook niet heel nieuwsgierig .

Het is wachten op het eerste nummer dat gemiddeld onder de 1 uitkomt

Dat lijstje is volgens mij niet echt representatief meer. Vooral van Train en Adam Lambert heb ik nu meer dan genoeg, en dat heb ik eerder aangegeven met lage cijfers.

Week 35.

Je kon er op wachten: Americano is gekopiëerd en de Doop-revival is compleet. Net alsof het weer 1993 is. Maar toen was de aanpak stukken geïnspireerder en de omringende (rock)muziek veel beter, zodat het als een variatie aanvoelde. Nu staat de Top 40 bomvol met bandwagonjumpers en is dit hier ook overduidelijk het geval. Kringloopmuziek.
Cijfer: 3,5

#35. Lifehouse - All In
Noemen ze dít All In? Nou, dan is het wel erg slecht gesteld met dit bungalow-park.
Snel een andere vakantie boeken!
Cijfer: 1,5.

Elke week is het weer wachten op de laagste binnenkomer, want -u heeft het ongetwijfeld ook wel door- vaak erg sterk, dus gedoemd om na een paar weekjes onderaan bungelen uit de Top 40 geknikkerd te worden want de meeste mensen cq. radiostations begrijpen goede kwaliteit niet, net als het origineel in dit geval. In een andere wereld was dit een terechte nazomerhit geworden. Heerlijke interpretatie van het WS-nummer. Ik zie nu al de brede glimlach op Jack White's gezicht. Missie geslaagd, wat mij betreft!
Cijfer: 9.

Nog even dit:

Sandokan-veld schreef:
Week 35.
In ons land, waar op elke zolderkamer wel een aap met een drumcomputer te vinden is, ligt het dus nogal voor de hand dat ook de Nederlandse lichte muziek zou worden opgegraven.

#35. Lifehouse - All In
emotionele ontwikkelingsstoornis in drie akkoorden.

herman schreef:

Leuk om op een Cd'tje te branden en te geven aan iemand die je niet zo aardig vindt.

Nouja... de laagst gewaardeerde nummers zijn anders doorgaans de grootste hits, elitaire zuurpruimen dat wij zijn...

Week 28:

#17. Eminem/Rihanna - Love the Way You Lie
Eigenlijk heb ik het wel een beetje gehad met die boze raps van Eminem, het is elke keer hetzelfde liedje (letterlijk en figuurlijk). Geen memorabele melodie, synthetische klinkende strijkers en de beleving bij Rihanna lijkt ook ver te zoeken. Kan Eminem het niet eens over een andere boeg gooien?
Cijfer : 3,5

#32. Rihanna - Te Amo
Rihanna solo is gelukkig een stuk beter dan met Eminem. Aardig liedje met een latin ondertoon, waarin ze koketteert met homosexualiteit. Zit voor mij gevoelsmatig een beetje in de hoek van Alejandro, maar is helaas lang niet zo goed. Toch vind ik Rihanna wel in orde, eigenlijk. Binnen dit popsegment één van de betere artiesten van de laatste jaren.

#35. A Silent Express - Will I Be Around
Dit kende ik nog niet. Blijkbaar een Nederlands bandje dat Editors nadoet? Klinkt op zich wel geinig en het zingt makkelijk mee, maar het is wel behoorlijk inwisselbaar met Go Back to the Zoo, Moke en al die andere NLse bandjes. Volgende keer iets meer eigen gezicht, aub.
Cijfer : 4

#39. Miss Montreal - Swing The Night Away
3FM-pop, hier kan ik weinig mee. Ik heb liever goed geproduceerde kwaliteitspop (bv. Lady Gaga) of fatsoenlijke rockmuziek in plaats van iets wat er gedwee tussenin blijft hangen. Vlees noch vis, wat mij betreft.
Cijfer : 3

Herman . dat bandje A Silent Express schijnt vooral naar hun eightiesfavorieten Duran Duran en Simple Minds te hebben geluisterd , slappe ingehouden retro ;-S

uit de Serious Talentvijver van 3 FM Will I be around stond eerst nog even 9 weken in de tipparade

Paar dagen terug zag ik dat nummer van I Think I Like U2 voor het eerst op tv vanaf dat electrische gitaargedeelte op het einde. Was wel aangenaam verrast, maar nadat ik het nummer in zijn geheel heb gehoord ben ik toch niet echt onder de indruk. Beetje flauw refreintje.

Week 36.

#19. John Legend & the Roots featuring Common & Melanie Fiona - Wake Up Everybody
John Legend vind ik doorgaans een goede componist en zanger maar dit nummer is een schoolvoorbeeld van hoe een behoorlijk nummer hier wordt verknald.
1. Onnodig lange intro, na 10 seconden had hij moeten invallen.
2. Na de eerste strofe komt daar ineens een zangeres invallen die weinig van soul kent.
3. Na 2:50 komt een overbodig en clichématig rapstuk.
4. Tenslotte eindigt het nummer met suikerzoete a capella.
Maak toch een simpel, kort en krachtig soulnummer zonder die gastprullaria. 'Less is more' was hier meer dan ooit van toepassing.

#30. Nick & Simon - Een Nieuwe Dag
De Nederlandstalige palingpop van Nick & Simon heeft mij tot nu toe nooit kunnen bekoren en dit nummer brengt daar geen verandering in. De zang is zo vlak als een biljartlaken en dat refrein is ongelofelijk cliché (Ik citeer : "Een nieuwe dag is nabij, morgen zal het anders zijn, als jij je vleugels nu eindelijk spreidt").
Cijfer: 2,5

#33. Tim Knol - Sam
Bij het horen van de eerste noten dacht ik dat ik Arctic Monkeys hoorde, het lijkt alsof alsof in een soundmixwedstrijd ben beland. Het nummer zelf vind ik wel aardig waardoor ik geen onvoldoende kan geven. Maar volgende keer toch meer een eigen smoelwerk dan een Arctic Monkeys-kloon.
Cijfer: 5,5

#36. Kelly Rowland featuring David Guetta - Commander
David Guetta lijkt de hand te hebben in heel wat huidige hits en dit klinkt als fabriekwerk met vreselijk vervormde stem en nauwelijks een melodie die naam waardig. In tegenstelling tot vele MuMe'ers heb ik - als rockliefhebber - niets tegen hitparadepop (ik ben een Abba-fan, heb een zwak voor bv. Bee Gees, Eurythmics en Pet Shop Boys en Lilly Allen en Kate Nash zijn OK voor mij) maar dat belet niet dat ik platte en inspiratieloze fabriekspop zoals dit evenzeer afkeur.
Cijfer: 1

#37. The Script - For the First Time
Een nummer dat het ene oor in en het andere uit gaat en bezieling en originaliteit mist. Om de term van kaztor te hanteren : anti-rock. Ik kan mij niet voorstellen dat velen dit over een jaar nog zullen herinneren.
Cijfer: 3,5

#39. Tom Helsen - Sun In Her Eyes
Dit nummer ken ik al twee jaar, in België was het eerder een hit geweest. Hoewel dit nummer bij mij een tikkeltje in waardering is gezakt vind ik dit een degelijke popsong die tenminste blijft hangen met gepaste zang en arrangementen. Duidelijk de beste nieuwkomer van deze week, het valt mij op dat ik de laagste binnenkomer meestal het beste nummer vind.
Cijfer: 7,5

Heilige Sint David Guetta...

Moest ie niet even bij John Legend en kornuiten langs, alleen om daar ook nog 'ns zijn naam aan toe te kunnen voegen?

Elke week betrokken bij wéér een nieuw fluthitje...
Die vent lijkt echt álles te doen voor een beetje aandacht.

Misschien moet David een samenwerkingsverband aangaan met Dinand (W. voor alle zekerheid). Die is namelijk ook heilig

Het topic dreigt echter een beetje dood te bloeden, dat zou zonde zijn, vele reviews zijn erg vermakelijk.

Staat David Guetta niet om de week met een ander nummer in de hitlijsten of lees ik alleen de weken waarin hij voorkomt?

Nee, hij staat er ongeveer elke week in, dat zegt kaztor dus ook.

Laat ik ook maar weer eens een poging doen, voor als het iemand boeit . Beetje om te verkomen dat het topic doodbloedt.

Week 36 :

#19 John Legend/the Roots/Common/Melanie Fiona - Wake Up Everybody :
Zo, dat is een hele mond vol met artiesten.
John Legend ligt me nooit echt heel erg, maar hij heeft wel een erg rustgevende stem. Dit nummer vond ik wel leuk, verrassend genoeg. Niet heel byzonder maar het heeft wel een aardig ritme.
Wel een hekel aan de tekst, echt zo'n 'wordt wakker en verbeter de wereld' tekst.
Cijfer : 5.5

#30 Nick & Simon - Een Nieuwe Dag :
Nja, hier heb ik dus helemaal niks mee. De intro trok wel m'n aandag maar zodra ik die irritante stemmen weer hoor weet ik al genoeg. Cliché nummer, met een slechte tekst. Doet me niks.
Cijfer : 2

#33 Tim Knol - Sam :
Wist totaal niet wat ik hier van moest verwachten, was toch wel een beetje een funky nummer. Lekker up-tempo. De tekst in het refrein had wel beter gekund 'Sam's leaving town..' ja, leuk. Kort nummer en volgens mij moet je dit zeker niet te vaak horen. Z'n stem deed me trouwens aan een andere zanger denken.
Cijfer : 6

#36 Kelly Rowland/David Guetta - Commander :
Dit nummer ken ik al een tijd. Ik vond het eerst een topnummer maar dit nummer gaat dus echt snel vervelen. Toch best goede vocalen van KR, wat mij betreft beter dan haar vorige hitjes. Toch nog een voldoende dus. Beat is ook erg goed, thnx Guetta dan maar.
Cijfer : 6.5

#37 The Script - For the First Time :
Ik kan eigenlijk weinig toevoegen aan de review van LucM. Dit is niks byzonders en deed mij ook totaal niks.
Cijfer : 2.5

#39 Tom Helsen - Sun In Her Eyes :
Heerlijk nummer, succes nu in Nederland is ongetwijfeld te danken aan de SPA reclame. Ikzelf heb ook nog naar het nummer gevraagd in het 'ik zoek een nummer..' topic. Lekker zomers nummer, vind de wat electronische ondertoon ook fantastisch. Lekkere vocalen ook, alleen de coupletten klinken een beetje clichématig en te makkelijk, maar erg storend is dat niet.
Cijfer : 8

NewYorkCityLight schreef:
Z'n stem deed me trouwens aan een andere zanger denken.
Keane?

kaztor schreef:
Heilige Sint David Guetta...

Moest ie niet even bij John Legend en kornuiten langs, alleen om daar ook nog 'ns zijn naam aan toe te kunnen voegen?

Elke week betrokken bij wéér een nieuw fluthitje...
Die vent lijkt echt álles te doen voor een beetje aandacht.

En dan doet niet eens zelf zijn eigen productie

Week 36. Common helpt

#19. John Legend & the Roots featuring Common & Melanie Fiona - Wake Up Everybody
Ja, deze kende ik al, van de coversplaat die Legend met The Roots maakte. Muzikaal goed volk allemaal, maar dit nummer doet 't hem toch niet voor mij. Het wordt gezongen met een soort kitscherige Love Boat-passie, die doet vrezen dat Barbra Streisand nog even een stukje gaat meezingen.
Gelukkig wordt er in plaats daarvan gekozen voor gastrapper Common, die ons op het hart drukt dat we geschapen zijn in Gods evenbeeld, en dus meer zijn dan slechts consumenten. Wordt wakker, en redt de wereld!
Een concrete manier om de ecomomische crisis te overwinnen weten ze overigens niet te geven, net zo min als een houdbare strategie voor vrede in het Middenoosten. Teleurstellend.
Cijfer: 5

Hier zit ik dan, achter de computer, me kapot te vervelen. Als ik Nick en Simon was, dan kon ik samen spelen... Maar ik zou er eerder een paar weekjes rust nemen, als ik hen was. In de nieuwe single van het duo gebeuren zorgelijke dingen: mensen spreiden hun vleugels, en zien vreemden in de spiegel. Zonlicht licht mensen van hun bed.
Tsja, de Volendamse uitgaanswereld kan erg heftig zijn, heb ik horen zeggen, maar hier lijkt toch wel sprake van een zeer ernstige vorm van waanzin. Gladgestreken, sentimentele waanzin, maar toch. Get yourselves together, boys, jullie zijn geschapen in Gods evenbeeld en meer dan alleen maar consumenten. Ik heb het Common zelf horen zeggen.

#33. Tim Knol - Sam
Megahit bij 3FM, blijkbaar. Tsjongejonge, megahit! Dat klinkt duur zeg, poeh poeh.
'Mega' betekent: 1 miljoen, wist u dat?
Maar je hoeft niet echt een miljoen singles te verkopen om megahit te worden, Radio 3 vindt het woord gewoon cool klinken. Het enige wat je moet doen om in aanmerking te komen, is zo'n typisch leuk, sympathiek, en ja ja daar is ie weer, 'ambachtelijk' (kots, kots) Nederlands pop/rockliedje maken. Daarin slaagt Tim op alle fronten.
De vergelijking die LucM hierboven maakt met de Arctic Monkeys ligt denk ik voornamelijk in de nasale, slonzige zang, die inderdaad een beetje doet denken aan Alex Turner. Muzikaal is dit vooral geschikt om bier bij te drinken op Parkpop. Zo'n typische vaderlandse kaasrocker dus, u kent ze wel ondertussen.
Cijfer: 5,5

#36. Kelly Rowland featuring David Guetta - Commander
Als je niet kunt voetballen, kun je nog altijd een wereldkeeper worden, en als je niet kunt dansen, kun je een DJ worden met elke week een andere wereldhit. Heerlijk altijd om de slechtgeschoren Fransman Guetta houterig te zien rondhupsen op zijn eigen beats in de videoclips. Zijn dingetje van deze week heet 'Commander,' en Kelly Rowland is de party-aanjager van dienst. In dat meisje heb ik nooit meer gezien dan een leuke tweede stem bij Beyonce, maar ik geef toe dat ik me nooit in haar werk heb verdiept. 'I'll be your commander,' kweelt ze hier, en een stem op de achtergrond roept: 'Dance! Dance!'
Mijn booty komt niet in beweging, helaas. Misschien moet ik toch maar op zoek naar iets diepers. Common, wat zeg jij ervan?

#37. The Script - For the First Time
Linkin Park/ Matchbox 20 met een flinke scheut Disney-rockzomerkamp voor plastic kinderen. Geen videoclip gezien, maar aan de bandfoto te zien hebben ze wel degelijk baardgroei. Verrassend.
Ze zingen dat ze het moeilijk hebben, met meisjes en drank enzo. Tsja. Ik maak me meer zorgen over Nick en Simon, eerlijk gezegd. Een paar groupies, en deze jongens zijn zo weer zo fris als een hoentje, let maar op. En anders even Common bellen voor wat spiritueel advies.

#39. Tom Helsen - Sun In Her Eyes
En we sluiten de week af met fraaie (maar wel wat belegen) zomerpop van een Belgische singer-songwriter, die nog nooit een hit had gescoord boven de Moerdijk, totdat hij zijn nummer verkocht aan een reclame voor bronwater. Zo zie je maar, kindertjes, succes is voor iedereen mogelijk, zolang je maar bereid bent je ziel te verkopen aan de marketing-satan. Mensen zijn meer dan alleen consumenten, zegt u? Ha! Chew on that, Common!
Cijfer: 7

Common krijgt het wel erg zwaar te verduren.

Hier zit ik dan, achter de computer, me kapot te vervelen. Als ik Nick en Simon was, dan kon ik samen spelen... Maar ik zou er eerder een paar weekjes rust nemen, als ik hen was. In de nieuwe single van het duo gebeuren zorgelijke dingen: mensen spreiden hun vleugels, en zien vreemden in de spiegel. Zonlicht licht mensen van hun bed.
Tsja, de Volendamse uitgaanswereld kan erg heftig zijn, heb ik horen zeggen, maar hier lijkt toch wel sprake van een zeer ernstige vorm van waanzin. Gladgestreken, sentimentele waanzin, maar toch. Get yourselves together, boys, jullie zijn geschapen in Gods evenbeeld en meer dan alleen maar consumenten. Ik heb het Common zelf horen zeggen.
Briljant

Gast
geplaatst: vandaag om 21:16 uur

geplaatst: vandaag om 21:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.