Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2010
zoeken in:
0
rabbit
geplaatst: 3 september 2010, 15:35 uur
Het nummer Fuck You van Cee Lo is op nummer 1 binnengekomen in de tipparade. Laten we hopen dat het nummer een grote hit gaat worden!
(Video)
(Video)
0
geplaatst: 3 september 2010, 15:36 uur
Mooi zo, dat nummer mag van mij wel lekker vaak op TV en radio langskomen.
Hier een link naar de officiele video:
Cee Lo Green - Fuck You
Hier een link naar de officiele video:
Cee Lo Green - Fuck You
0
geplaatst: 3 september 2010, 16:35 uur
Hoop het ook, krijg geen genoeg van dat nummer
. Een dikke 9
.
. Een dikke 9
.
0
geplaatst: 3 september 2010, 16:43 uur
Ik vind hem ook erg leuk, maar ik heb hem voorgelegd in het 'Maak kennis met soul/funk en beoordeel-topic en de kenners zeiden 'nee' 
Maar ja, dat mag de pret niet drukken.

0
geplaatst: 3 september 2010, 19:58 uur
John Legend & the Roots featuring Common & Melanie Fiona - Wake Up Everybody is overigens een cover van Harold Melvin & the Blue Notes. Met de onlangs overleden Teddy Pendergrass op vocalen.
0
geplaatst: 4 september 2010, 13:50 uur
Week 36.
Ik zet speciaal Chris Rea af om dit te kunnen beluisteren en bekritiseren.
6 binnenkomers... slik... Ik hoop dat het het waard is!
Gaatie...
#19. John Legend & the Roots featuring Common & Melanie Fiona - Wake Up Everybody
In aanzet is dit een leuk, eenvoudig liedje, maar vervolgens komt er teveel prullaria om de hoek. Die vrouwenstem vind ik schreeuwerig en ik snap al helemaal niet waarom die rapper erbij zit (sorry, S-V, belerende vingertjes boeien me niet zo
). Ze zorgen ervoor dat de aandacht verslapt en dat einde vind ik ook over the top. Jammer.
Oja: David Guetta had waarschijnlijk geen tijd om zich ermee te kunnen bemoeien.
Cijfer: 4,5.
#30. Nick & Simon - Een Nieuwe Dag
Als dorpgenoot zou ik, net als bij 3j's, deze jongens absoluut een hart onder de riem willen steken wegens kwalitatief een treetje hoger dan de gebruikelijke paling-meuk, maar daarvoor blijft het altijd te behoudend, te on-rock'n'roll, te netjes, te safe. Bovendien gaat er een lopende-band-indruk van uit. Een sympathiek koppel zal het altijd wel blijven, maar deze muziek is niet aan mij besteedt.
Onderweg naar Volendam dook David Guetta het nachtleven van Amsterdam in en raakte in de Escape verstrikt in z'n eigen beats, dus moest ie verstek laten gaan.
Cijfer: 3,5.
#33. Tim Knol - Sam
Bij de YouTube-link wordt hij vergeleken met Ryan Adams. Ik hoor dat zeker ook wel, maar vind ook dat dit kwalitatief dik in orde is. Toch nog een geldende reden om even te verzaken van Chris Rea, dus! Dat koortje tegen het einde maakt het af. Lekker nummer, leuke clip, leuke artiest! Naar verluidt haakte David Guetta af omdat het te goed zou zijn.
Cijfer: 8.
#36. Kelly Rowland featuring David Guetta - Commander
En hier istie dan, onze eigen wekelijkse Top 40-regular: Meneer David Guetta! Platter dan een pannekoek, lelijke begeleiding, lelijke autotune-zang (sinds wanneer heeft Kelly in godsnaam autotune nodig??). Hier mogen de pubers weer interessant mee doen. Van mij mogen ze, ze zijn immers meer dan consumenten.
'Dance' wordt me aan het einde toegeroepen. Maak ik zelf wel uit, doe ik liever op betere muziek.
Cijfer: 1.
#37. The Script - For the First Time
'She's all laid up in bed with a broken heart while I'm drinking Jack all alone in a local bar'. Ocharme. Waar heb ik die Stooges-cd's gelaten?
En waar is David Guetta?
Cijfer: 2.
#39. Tom Helsen - Sun In Her Eyes
Dit komt in ieder geval een stuk levenslustiger over. Aardig sing/songliedje met een wijsje dat blijft hangen. Meer valt er ook niet over te vertellen, maar dat hoeft ook niet. Een knaller is anders, maar het kon erger: David Guetta doet er niet op mee.
Cijfer: 6.
Chris Rea, ik miste je enigszins!!
Ik zet speciaal Chris Rea af om dit te kunnen beluisteren en bekritiseren.
6 binnenkomers... slik... Ik hoop dat het het waard is!

Gaatie...
#19. John Legend & the Roots featuring Common & Melanie Fiona - Wake Up Everybody
In aanzet is dit een leuk, eenvoudig liedje, maar vervolgens komt er teveel prullaria om de hoek. Die vrouwenstem vind ik schreeuwerig en ik snap al helemaal niet waarom die rapper erbij zit (sorry, S-V, belerende vingertjes boeien me niet zo
). Ze zorgen ervoor dat de aandacht verslapt en dat einde vind ik ook over the top. Jammer.Oja: David Guetta had waarschijnlijk geen tijd om zich ermee te kunnen bemoeien.
Cijfer: 4,5.
Als dorpgenoot zou ik, net als bij 3j's, deze jongens absoluut een hart onder de riem willen steken wegens kwalitatief een treetje hoger dan de gebruikelijke paling-meuk, maar daarvoor blijft het altijd te behoudend, te on-rock'n'roll, te netjes, te safe. Bovendien gaat er een lopende-band-indruk van uit. Een sympathiek koppel zal het altijd wel blijven, maar deze muziek is niet aan mij besteedt.
Onderweg naar Volendam dook David Guetta het nachtleven van Amsterdam in en raakte in de Escape verstrikt in z'n eigen beats, dus moest ie verstek laten gaan.
Cijfer: 3,5.
#33. Tim Knol - Sam
Bij de YouTube-link wordt hij vergeleken met Ryan Adams. Ik hoor dat zeker ook wel, maar vind ook dat dit kwalitatief dik in orde is. Toch nog een geldende reden om even te verzaken van Chris Rea, dus! Dat koortje tegen het einde maakt het af. Lekker nummer, leuke clip, leuke artiest! Naar verluidt haakte David Guetta af omdat het te goed zou zijn.
En hier istie dan, onze eigen wekelijkse Top 40-regular: Meneer David Guetta! Platter dan een pannekoek, lelijke begeleiding, lelijke autotune-zang (sinds wanneer heeft Kelly in godsnaam autotune nodig??). Hier mogen de pubers weer interessant mee doen. Van mij mogen ze, ze zijn immers meer dan consumenten.
'Dance' wordt me aan het einde toegeroepen. Maak ik zelf wel uit, doe ik liever op betere muziek.
'She's all laid up in bed with a broken heart while I'm drinking Jack all alone in a local bar'. Ocharme. Waar heb ik die Stooges-cd's gelaten?
En waar is David Guetta?
Dit komt in ieder geval een stuk levenslustiger over. Aardig sing/songliedje met een wijsje dat blijft hangen. Meer valt er ook niet over te vertellen, maar dat hoeft ook niet. Een knaller is anders, maar het kon erger: David Guetta doet er niet op mee.
Cijfer: 6.
Chris Rea, ik miste je enigszins!!
0
geplaatst: 4 september 2010, 14:11 uur
kaztor schreef:
En waar is David Guetta?
En waar is David Guetta?

0
geplaatst: 5 september 2010, 15:40 uur
Dit is een redelijk lekker nummer, komt ook omdat ik een zwak heb voor John Legend. Maar ook de stem van Melanie Fiona is goed, en de instrumentrale begeleiding is prima. Ik moet wel zeggen dat de rapper hier nogal misplaatst is.
Cijfer: 7.
Voor de maatstaven van Nick en Simon is dit nog redelijk. Maar de maatstaven van hen liggen dan ook heel laag. Moesten die quasi-dramatische strijkers nou echt?
Cijfer: 4
#33. Tim Knol - Sam
Lekker! Een geweldige afwisseling in deze k*tlijst, en dan ook nog eens van Hollandsche bodem. Leuke clip, catchy refrein en Tim Knol heeft een zeer aangename stem.
Cijfer: 8,5.
Ik miste hem al vorige week. Maar gelukkig komt Daafje hier terug met een nummer dat zo gelikt is als een lolly en zo glad als een aal in een bak snot. Tienduizend in een half dozijn. Eigenlijk word ik hier nogal depri van.
En hier is de verplichte rockballad van de week. Alhoewel, rock.. Over 2 weken weer vergeten, ik maak me er geen zorgen meer over. Het heeft wel iets aandoenlijks.
Cijfer: 3.
Ah, nog een lichtpuntje. Heeft dit topic toch nog zin. Een vrolijk nummer met een leuke tekst en goede elektronische begeleiding. Zo zouden de nummers in de top-40 moeten zijn.
Dit is een redelijk lekker nummer, komt ook omdat ik een zwak heb voor John Legend. Maar ook de stem van Melanie Fiona is goed, en de instrumentrale begeleiding is prima. Ik moet wel zeggen dat de rapper hier nogal misplaatst is.
Cijfer: 7.
Voor de maatstaven van Nick en Simon is dit nog redelijk. Maar de maatstaven van hen liggen dan ook heel laag. Moesten die quasi-dramatische strijkers nou echt?
Cijfer: 4
#33. Tim Knol - Sam
Lekker! Een geweldige afwisseling in deze k*tlijst, en dan ook nog eens van Hollandsche bodem. Leuke clip, catchy refrein en Tim Knol heeft een zeer aangename stem.
Cijfer: 8,5.
Ik miste hem al vorige week. Maar gelukkig komt Daafje hier terug met een nummer dat zo gelikt is als een lolly en zo glad als een aal in een bak snot. Tienduizend in een half dozijn. Eigenlijk word ik hier nogal depri van.
En hier is de verplichte rockballad van de week. Alhoewel, rock.. Over 2 weken weer vergeten, ik maak me er geen zorgen meer over. Het heeft wel iets aandoenlijks.
Cijfer: 3.
Ah, nog een lichtpuntje. Heeft dit topic toch nog zin. Een vrolijk nummer met een leuke tekst en goede elektronische begeleiding. Zo zouden de nummers in de top-40 moeten zijn.
0
geplaatst: 5 september 2010, 18:35 uur
Ik doe ook eens voor een keer mee:
#19. John Legend & the Roots featuring Common & Melanie Fiona - Wake Up Everybody:
John Legend heb ik nooit zo erg gevonden, mijn moeder heeft er een CD van en ik vind het helemaal niet erg als het opstaat, maar zelf zet ik het niet op. Dit soort nummers zijn lichtpuntjes in de top 40 die vooral volstaan met deuntjes vol met Autotune. Het klinkt gewoon lekker! En de rapper is zeker niet irritant.
Cijfer: 7
#30. Nick & Simon - Een Nieuwe Dag:
Ik ben eigenlijk gewoon bang om dit te luisteren, omdat ik Nick en Simon echt, maar dan ook echt niks vind.
En ja hoor, alle cliches komen in een nummer terecht! Wegwerpmuziek!
Cijfer: 1
#33. Tim Knol - Sam:
Genoeg goeds over gehoord, maar nooit echt de moeite genomen om er iets van hem te luisteren. De videoclip is geweldig en de muziek ook! Ja, hier ga ik nog wel meer van opzoeken.
Cijfer: 8,5
#36. Kelly Rowland featuring David Guetta - Commander:
Het lijkt net alsof David Guetta iedere week een nieuw lied uitpoept en geen inspiratie en gastartiesten heeft, want alweer zit Kelly Rowland er in, maar nu met veel Autotune! Dit is niks!
Cijfer: 2
#37. The Script - For the First Time:
Niet super, maar toch een stuk beter dan het merendeel dat er in de top 40 staat. Niet slecht, niet bijzonder.
Cijfer: 5
#39. Tom Helsen - Sun In Her Eyes:
Hier ben ik niet zo enthousiast als Hoi123 over, maar het is zeker niet slecht. Maar zeker geen 8 waard.
Cijfer: 6,5
Al met al geen slechte week. Ik doe de 2 weken hiervoor ook nog.
#19. John Legend & the Roots featuring Common & Melanie Fiona - Wake Up Everybody:
John Legend heb ik nooit zo erg gevonden, mijn moeder heeft er een CD van en ik vind het helemaal niet erg als het opstaat, maar zelf zet ik het niet op. Dit soort nummers zijn lichtpuntjes in de top 40 die vooral volstaan met deuntjes vol met Autotune. Het klinkt gewoon lekker! En de rapper is zeker niet irritant.
Cijfer: 7
#30. Nick & Simon - Een Nieuwe Dag:
Ik ben eigenlijk gewoon bang om dit te luisteren, omdat ik Nick en Simon echt, maar dan ook echt niks vind.
En ja hoor, alle cliches komen in een nummer terecht! Wegwerpmuziek!Cijfer: 1
#33. Tim Knol - Sam:
Genoeg goeds over gehoord, maar nooit echt de moeite genomen om er iets van hem te luisteren. De videoclip is geweldig en de muziek ook! Ja, hier ga ik nog wel meer van opzoeken.
Cijfer: 8,5
#36. Kelly Rowland featuring David Guetta - Commander:
Het lijkt net alsof David Guetta iedere week een nieuw lied uitpoept en geen inspiratie en gastartiesten heeft, want alweer zit Kelly Rowland er in, maar nu met veel Autotune! Dit is niks!
#37. The Script - For the First Time:
Niet super, maar toch een stuk beter dan het merendeel dat er in de top 40 staat. Niet slecht, niet bijzonder.
Cijfer: 5
#39. Tom Helsen - Sun In Her Eyes:
Hier ben ik niet zo enthousiast als Hoi123 over, maar het is zeker niet slecht. Maar zeker geen 8 waard.
Cijfer: 6,5
Al met al geen slechte week. Ik doe de 2 weken hiervoor ook nog.
0
geplaatst: 5 september 2010, 18:46 uur
Week 35:
#25. Tony Junior and Nicolas Nox - Loesje:
Het lijkt net of ze dachten: Als dat klote We No Speak Americano zo´n hit is, dan kunnen wij het ook! Gatverdamme! Net zo klote als We No Speak Americano!
#35. Lifehouse - All In:
Wat een 13 in een dozijn rockballad, niks dus.
Cijfer: 3
#36. Ben l'Oncle Soul - Seven Nation Army:
En gelukkig hebben we ook nog iets goeds in week 35, namelijk een cover van Seven Nation Army waar echt een hele andere draai aan gegeven is. Gaaf gedaan!
:
Cijfer: 8
En dan nog week 34:
#23. Mohombi - Bumpy Ride:
Dit zal niet zo´n goed nummer zijn en daar had ik gelijk in. Ik zeg hier maar niks over, want dan gebruik ik niet zulke leuke woorden.
Cijfer: -1
#27. Eliza Doolittle - Pack Up:
Leuk nummer, als ik het op de radio hoor word ik er blij van. Geen Autotune en dat soort gezeik. Het swingt lekker, een perfect zomernummer.
#34. Afrojack ft. Eva Simons - Take Over Control:
Lager dan -1 kan niet hoor ik je denken. Echt wel, -2 kan ook!
:
Cijfer: -2
#36. Ocean Drive ft. DJ Oriska - Some People (Ton Désir):
Ja........
Het lijkt net of ze dachten: Als dat klote We No Speak Americano zo´n hit is, dan kunnen wij het ook! Gatverdamme! Net zo klote als We No Speak Americano!

#35. Lifehouse - All In:
Wat een 13 in een dozijn rockballad, niks dus.
Cijfer: 3
#36. Ben l'Oncle Soul - Seven Nation Army:
En gelukkig hebben we ook nog iets goeds in week 35, namelijk een cover van Seven Nation Army waar echt een hele andere draai aan gegeven is. Gaaf gedaan!
:Cijfer: 8
En dan nog week 34:
Dit zal niet zo´n goed nummer zijn en daar had ik gelijk in. Ik zeg hier maar niks over, want dan gebruik ik niet zulke leuke woorden.

#27. Eliza Doolittle - Pack Up:
Leuk nummer, als ik het op de radio hoor word ik er blij van. Geen Autotune en dat soort gezeik. Het swingt lekker, een perfect zomernummer.
Lager dan -1 kan niet hoor ik je denken. Echt wel, -2 kan ook!
:Cijfer: -2
#36. Ocean Drive ft. DJ Oriska - Some People (Ton Désir):
Ja........
0
geplaatst: 5 september 2010, 19:34 uur
@Don, leuk dat je ook meedoet.
Maar:

Maar:Don Cappuccino schreef:
Net zo klote als We No Speak Americano!
Net zo klote als We No Speak Americano!

0
geplaatst: 5 september 2010, 19:36 uur
Ja, ik vond het een heerlijk fris zomernummertje met een ongelooflijk aanstekelijke beat. Ook al zit er autotune in. 

0
geplaatst: 5 september 2010, 19:38 uur
Dat had ik echt niet verwacht van jou met zo´n top 10. Ik ben het nummer echt compleet zat en het is niet eens een nummer (vind ik dan)!
Ze herhalen dat stuk 2 keer en het is klaar, wat is daar nou goed aan?
Ze herhalen dat stuk 2 keer en het is klaar, wat is daar nou goed aan?
0
geplaatst: 5 september 2010, 19:42 uur
Het is catchy en vrolijk. Natuurlijk is het niet op het niveau van Slint of Neutral Milk Hotel (Expres Joanna Newsom voor jou overgeslagen
), maar ik vind het stukken beter dan de andere crap van deze lijst.
), maar ik vind het stukken beter dan de andere crap van deze lijst.
0
geplaatst: 5 september 2010, 19:44 uur
Nou, ik vind Joanna Newsom niet slecht, maar het debuutalbum is echt niks!
0
geplaatst: 5 september 2010, 19:50 uur
Is het wel, alleen heeft het expres haar schoonheid voor jou verborgen gehouden. Je moet er klaar voor zijn. 
We gaan offtopic.

We gaan offtopic.
0
geplaatst: 5 september 2010, 22:01 uur
Don Cappuccino schreef:
Dat wordt interessant bij de eindejaars-gemiddelden...

0
geplaatst: 5 september 2010, 22:13 uur
Tja, nummers gaan onder de 0 eindigen. Straks krijgt de top 40 ook nog een nummer -1!
0
geplaatst: 5 september 2010, 22:48 uur
Waren we enkele weken nog positief over de laatste Mark Ronson single. Nu ik het me afvraag: waar is die plaat? Nergens te bekennen en ik zie m toch best wel vaak op TMF verschijnen volgens mij.
0
geplaatst: 5 september 2010, 23:08 uur
Geen idee, hij is ook niet in de Tip 30 te vinden.
Overigens lijkt het erop dat we worden gespaard van de nieuwe single van Kane, hij stijgt in de zesde week van 13 naar 11, maar weet dus niet door te stomen naar de 'echte' top 40.
Overigens lijkt het erop dat we worden gespaard van de nieuwe single van Kane, hij stijgt in de zesde week van 13 naar 11, maar weet dus niet door te stomen naar de 'echte' top 40.
0
geplaatst: 5 september 2010, 23:10 uur
There is a god! Heb 'm ook nog niet kunnen horen op de radio gelukkig.
Ben ook wel enthousiast over de nieuwe N*E*R*D single maar ook die is nergens te bekennen. Komt er commercieel eens écht iets interessants uit en dan wordt het genegeerd. Wie snapt het nog?
Ben ook wel enthousiast over de nieuwe N*E*R*D single maar ook die is nergens te bekennen. Komt er commercieel eens écht iets interessants uit en dan wordt het genegeerd. Wie snapt het nog?
0
geplaatst: 5 september 2010, 23:11 uur
Tja, misschien hebben ze te lang niets van zich laten horen, waardoor ze weer 'vergeten' zijn bij het grote publiek.
0
geplaatst: 5 september 2010, 23:13 uur
'Everybody Nose' werd twee jaar geleden anders ook niet opgepikt. Dat vond ik alleen wel een mindere plaat.
0
geplaatst: 5 september 2010, 23:28 uur
Everybody Nose was veel te moeilijk voor de radio. Maar daarbuiten wordt het nummer nog steeds gedraaid.
0
geplaatst: 6 september 2010, 09:52 uur
Joren999 schreef:
Tja, nummers gaan onder de 0 eindigen. Straks krijgt de top 40 ook nog een nummer -1!
Ik had er al een tijdje geleden voor gekozen om 1 als minimum te nemen, verder pas ik geen cijfers aan
. Alhoewel 11en en 12en zou ik ook naar beneden afronden (maar dat is nog niet gebeurt).
0
geplaatst: 6 september 2010, 11:01 uur
Sandokan-veld schreef:
Ik vind hem ook erg leuk, maar ik heb hem voorgelegd in het 'Maak kennis met soul/funk en beoordeel-topic en de kenners zeiden 'nee'

Dat kan je niet menen! Ik ben verslààfd aan die song. Thank you, Cee-lo!

0
geplaatst: 7 september 2010, 10:01 uur
Dat Cee Lo nummer vind ik best te doen. Da John Legend en The Roots nummer vind ik echt goed. Ik kijk erg uit naar dat album.
* denotes required fields.