Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2010
zoeken in:
0
geplaatst: 23 september 2010, 19:30 uur
Don Cappuccino schreef:
Als je je tekst begint met I Want To Boom Bang Bang With Your Body weet je gewoon dat het niet zo´n geweldig nummer gaat worden.
Als je je tekst begint met I Want To Boom Bang Bang With Your Body weet je gewoon dat het niet zo´n geweldig nummer gaat worden.
En nu heb ik 'm in m'n hoofd
.
0
geplaatst: 23 september 2010, 22:57 uur
LucM schreef:
Dat nummer van Swedish House Mafia is artistiek 0,0 waard maar ik ga nooit onder de 1 (dit geef ik voor de moeite). De nummers die 1 of 1,5 hebben gekregen (en dat zijn er behoorlijk wat dit jaar) zou ik liever niet meer willen horen. De nummers die 2 of 2,5 hebben gekregen vind ik ook zeer slecht maar werken wat minder op mijn zenuwen.
Dat nummer van Swedish House Mafia is artistiek 0,0 waard maar ik ga nooit onder de 1 (dit geef ik voor de moeite). De nummers die 1 of 1,5 hebben gekregen (en dat zijn er behoorlijk wat dit jaar) zou ik liever niet meer willen horen. De nummers die 2 of 2,5 hebben gekregen vind ik ook zeer slecht maar werken wat minder op mijn zenuwen.
Minder dan 1, dan wordt het weer zo kinderachtig, maar het komt er eigenlijk wel op neer dat als ik een 1 geef dat ik het dan echt hélemaal niks vind.
Ik vind trouwens dat er dit jaar heel duidelijk een scheidingslijn is tussen typische (s)hitparade-muziek en integere acts die eens een mazzeltje hebben met een plaatje dat verkoopt. Zeer weinig middenmoot; Love it or hate it, dus.
hoi123 schreef:
Het toppunt is nog dat iedereen in mijn omgeving het een geweldig nummer vindt.
Het toppunt is nog dat iedereen in mijn omgeving het een geweldig nummer vindt.
That nothing-song sticks to your head like peanutbutter on the brain.

Kinderlijk oppervlakkig, hoge meezeur-factor, sex-metaforen, gaat van a naar b, zit er inene inge-boom-bang-banged. Een succes voor mensen met andere voorname interesses dan muziek. Helaas, maar zo werkt het eenmaal en wij mogen ervan meegenieten...
0
geplaatst: 24 september 2010, 10:32 uur
Mohombi is inderdaad ontzettend slecht... gek genoeg kan ik die Swedish House Mafia een stuk beter waarderen dan hun eerdere uitbraaksel One - het komt wat pretentielozer op mij over en dat doet het nummer nog wel goed - maar nog is het geen voldoende waard.
0
geplaatst: 25 september 2010, 14:45 uur
Ach ja, ik zocht op mijn berichten hier, maar ik heb hem nog niet onder de loep genomen. Kon me al niet voorstellen dat het geen hit was geweest.
0
geplaatst: 28 september 2010, 16:44 uur
En de nieuwe binnenkomers van week 40 zijn:
17. Just the way you are - Bruno Mars
30. Wat is dromen - 3JS & Ellen ten Damme
37. Beautiful monster - Ne-Yo
39. Green light - Roll Deep
17. Just the way you are - Bruno Mars
30. Wat is dromen - 3JS & Ellen ten Damme
37. Beautiful monster - Ne-Yo
39. Green light - Roll Deep
0
geplaatst: 28 september 2010, 17:36 uur
Oeh jongens, weer een Nederlandse binnenkomst die goed beoordeeld gaat worden door mij
.
.
0
geplaatst: 28 september 2010, 17:51 uur
#17 Bruno Mars - Just the Way You Are :
De *eerste* solo single van Bruno Mars. Z'n stem vond ik heel erg onplezant in het nummer 'Nothin' On You', hier vind ik 'm een stuk beter zingen, alleen het nummer heeft niet zo veel om handen en kan mij ook niet helemaal bekoren. Heel erg radiovriendelijk is het wel, en het klinkt gewoon lekker en kan daarom ook niet heel slecht zijn, maar het is wel heel erg safe gespeeld natuurlijk.
Cijfer : 5
#30. 3js/Ellen Ten Damme - Wat Is Dromen?
Nou, zoals gezegd dus weer een positieve beoordeling van een Nederlands nummer. Ook deze heb ik live op tv gezien (weet niet meer waar). De stem van Ellen Ten Damme vind ik heel erg goed, echt bijzonder goed gewoon. Daar moet ik toch eens achteraan. De vocalen in het nummer (dus ook die van de frontman van de 3js) zijn niet overdreven, plezierig en onder controle en waarschijnlijk ook het beste aan het nummer. Het nummer is ook wel heel erg leuk, het refreintje loopt lekker en is erg opfleurend. Ik word hier echt heel blij van
.
Cijfer : 9
#37 Ne-Yo - Beautiful Monster :
Dit nummer heeft wel een goed ritme, en het is ook dans (dus mijn stijl) alleen het eerste dat me opvalt, en ook uitermate irriteert, is dat het zinnetje 'I Don't Mind' wel een gazzilion keer in dit nummer herhaalt lijkt te worden. Het maakt het nummer erg onplezierig om naar te laten. Bovendien mist het nummer ook iets, het blijft allemaal te vlak.
#39 Roll Deep - Green Light :
Weer een dance-nummer. Maar na het net zo plezierige 'Wat Is Dromen' kan mij dit niet meer zo bekoren. De rap is bovendien totaal niet geslaagd, en de rapper irriteert ook door het constant door het refrein heen blêren. De lyrics zijn ook nog eens uitermate slecht. Het nummer heeft niet de ''x-factor'' en ik zou er niet nog eens naar luisteren.
Cijfer : 3.5
*Nog even een hoera voor Inna, die hoog binnenkomt in de tip! En volgende week mogen we de nieuwe James Blunt dus wel verwachten in de top40*.
De *eerste* solo single van Bruno Mars. Z'n stem vond ik heel erg onplezant in het nummer 'Nothin' On You', hier vind ik 'm een stuk beter zingen, alleen het nummer heeft niet zo veel om handen en kan mij ook niet helemaal bekoren. Heel erg radiovriendelijk is het wel, en het klinkt gewoon lekker en kan daarom ook niet heel slecht zijn, maar het is wel heel erg safe gespeeld natuurlijk.
Nou, zoals gezegd dus weer een positieve beoordeling van een Nederlands nummer. Ook deze heb ik live op tv gezien (weet niet meer waar). De stem van Ellen Ten Damme vind ik heel erg goed, echt bijzonder goed gewoon. Daar moet ik toch eens achteraan. De vocalen in het nummer (dus ook die van de frontman van de 3js) zijn niet overdreven, plezierig en onder controle en waarschijnlijk ook het beste aan het nummer. Het nummer is ook wel heel erg leuk, het refreintje loopt lekker en is erg opfleurend. Ik word hier echt heel blij van
.Cijfer : 9
#37 Ne-Yo - Beautiful Monster :
Dit nummer heeft wel een goed ritme, en het is ook dans (dus mijn stijl) alleen het eerste dat me opvalt, en ook uitermate irriteert, is dat het zinnetje 'I Don't Mind' wel een gazzilion keer in dit nummer herhaalt lijkt te worden. Het maakt het nummer erg onplezierig om naar te laten. Bovendien mist het nummer ook iets, het blijft allemaal te vlak.
#39 Roll Deep - Green Light :
Weer een dance-nummer. Maar na het net zo plezierige 'Wat Is Dromen' kan mij dit niet meer zo bekoren. De rap is bovendien totaal niet geslaagd, en de rapper irriteert ook door het constant door het refrein heen blêren. De lyrics zijn ook nog eens uitermate slecht. Het nummer heeft niet de ''x-factor'' en ik zou er niet nog eens naar luisteren.
Cijfer : 3.5
*Nog even een hoera voor Inna, die hoog binnenkomt in de tip! En volgende week mogen we de nieuwe James Blunt dus wel verwachten in de top40*.
0
geplaatst: 28 september 2010, 18:50 uur
Week 40.
#17. Bruno Mars - Just the Way You Are
Inderdaad een radiovriendelijk nummer, wat gelikt en veilig maar ik hoor wel dat Bruno meer in zijn mars heeft dan hij de vorige singles liet horen. Niet wereldschokkend maar aardig.
Cijfer: 6
Een sober en degelijk luisterlied zonder overdreven pathos of pretentie, mooi rustig gezongen en de violen passen er goed bij en dragen bij tot de sfeer. Het eerste Nederlandstalig nummer dit jaar dat een (ruime) voldoende van mij krijgt maar dit verdient het ook.
Cijfer: 7,5
#37. Ne-Yo - Beautiful Monster
Niet onaardig nummer waarbij het ritme goed zit maar het klinkt ook te vlak, met name de zang en het mist ook wat sfeer en uitstraling om memorabel te worden.
Cijfer: 5
#39. Roll Deep - Green Light
Standaard dance-nummer met weinig aansprekende melodie en zwakke tekst waarbij die rap mij steeds meer irriteert naarmate het nummer vordert. Dit krijgt geen groen licht van mij.
Cijfer: 2,5
Inderdaad een radiovriendelijk nummer, wat gelikt en veilig maar ik hoor wel dat Bruno meer in zijn mars heeft dan hij de vorige singles liet horen. Niet wereldschokkend maar aardig.
Een sober en degelijk luisterlied zonder overdreven pathos of pretentie, mooi rustig gezongen en de violen passen er goed bij en dragen bij tot de sfeer. Het eerste Nederlandstalig nummer dit jaar dat een (ruime) voldoende van mij krijgt maar dit verdient het ook.
Niet onaardig nummer waarbij het ritme goed zit maar het klinkt ook te vlak, met name de zang en het mist ook wat sfeer en uitstraling om memorabel te worden.
Cijfer: 5
Standaard dance-nummer met weinig aansprekende melodie en zwakke tekst waarbij die rap mij steeds meer irriteert naarmate het nummer vordert. Dit krijgt geen groen licht van mij.
Cijfer: 2,5
0
geplaatst: 28 september 2010, 23:54 uur
Het is jammer dat Ellen Ten Damme haar eerste hit moet scoren dankzij/met (doorhalen wat niet van toepassing is) dat inteelt-trio uit die beerput die Volendam heet.
Op zulke momenten bid ik voor nucleare holocaust...

0
geplaatst: 29 september 2010, 09:46 uur
Stalin schreef:
Het is jammer dat Ellen Ten Damme haar eerste hit moet scoren dankzij/met (doorhalen wat niet van toepassing is) dat inteelt-trio uit die beerput die Volendam heet.
Ik bid met je mee!
0
geplaatst: 29 september 2010, 13:54 uur
Ik kom ook uit Volendam, maar het inteelt-percentage bij me is gering. 
Wat minder kan ook wel...

0
geplaatst: 29 september 2010, 16:49 uur
kaztor schreef:

Een Zappa fan uit Volendam, de wonderen zijn de wereld kennelijk nog niet uit...
Trouwens, inteelt in combinatie met Ellen Ten Damme is dan weer minder erg

0
geplaatst: 29 september 2010, 17:22 uur
#27. Scouting For Girls - Famous
Met oordoppen bij de hand begon ik aan dit nummer, verwachtend dat het zo vreselijk was als jullie zeiden. En het valt echt wel mee. Lekker catchy, leuke clip, doet me wel wat aan Vampire Weekend denken. Niet bedenken dat het rock moet voorstellen, maar gewoon luisteren. De teksten zijn wel erg cliche, dat wel.
Cijfer: 6,5
#34. Laserkraft 3D - Nein, mann!
Nut van de top-40 van mij in zijn positiefste zin: Leuke, aanstekelijke, dansbare en goed meezingbare nummers. Diepgang verwacht ik niet meer.
Nou is dit nummer dit allemaal niet. Slap gelul over een slappe beat. Vreselijk saai, al is de clip wel leuk.
Cijfer: 2.
#36. Avicii and Sebastien Drums - My Feelings For You
Pijnlijk 90's inderdaad. Bovendien zo inwisselbaar als wisselgeld en ongelooflijk saai. Sportschoolmuzak, en dan ook nog mislukt.
Cijfer: 3.
#38. Ke$ha - Take It Off
Ke$ha is altijd al een guilty pleasure geweest, ook al maakt Zanger Rinus nog betere teksten, zing ik nog beter (Dat zegt veel
) en maakt Nickelback nog originelere nummers. Genade, laat me leven, beste MuMeers! Nou is dit nummer wel verreweg haar slechtste, het heeft toch een of andere bizarre catchyness in zich, die ik wel kan waarderen. Het valt niet goed te praten, maar ik hoop dat ik niet direct geband word.
Cijfer: 6.
Met oordoppen bij de hand begon ik aan dit nummer, verwachtend dat het zo vreselijk was als jullie zeiden. En het valt echt wel mee. Lekker catchy, leuke clip, doet me wel wat aan Vampire Weekend denken. Niet bedenken dat het rock moet voorstellen, maar gewoon luisteren. De teksten zijn wel erg cliche, dat wel.
Cijfer: 6,5
#34. Laserkraft 3D - Nein, mann!
Nut van de top-40 van mij in zijn positiefste zin: Leuke, aanstekelijke, dansbare en goed meezingbare nummers. Diepgang verwacht ik niet meer.
Nou is dit nummer dit allemaal niet. Slap gelul over een slappe beat. Vreselijk saai, al is de clip wel leuk.
Cijfer: 2.
#36. Avicii and Sebastien Drums - My Feelings For You
Pijnlijk 90's inderdaad. Bovendien zo inwisselbaar als wisselgeld en ongelooflijk saai. Sportschoolmuzak, en dan ook nog mislukt.
#38. Ke$ha - Take It Off
Ke$ha is altijd al een guilty pleasure geweest, ook al maakt Zanger Rinus nog betere teksten, zing ik nog beter (Dat zegt veel
) en maakt Nickelback nog originelere nummers. Genade, laat me leven, beste MuMeers! Nou is dit nummer wel verreweg haar slechtste, het heeft toch een of andere bizarre catchyness in zich, die ik wel kan waarderen. Het valt niet goed te praten, maar ik hoop dat ik niet direct geband word.Cijfer: 6.
0
geplaatst: 29 september 2010, 17:45 uur
Week 39:
#24. Rihanna - Only Girl (in the world)
Ik ben nooit fan van Rihanna geweest. Zal ik ook nooit worden, tenzij ze plotseling een omslag maakt een avant-gardistische postrock met Hongaarse folkinvloeden zal gaan maken. Ik schat die kans niet hoog in.
Anyway, dit nummer is echt bijzonder slecht. De synthesisers klinken erg slecht, de teksten zijn vertrouwd belabberd en en Rihanna is vast loops.
Cijfer: 1
#28. Kings of Leon - Radioactive
Inderdaad wel wat slechter dan hun vorige singles. Al moet ik toegeven dat dit soort nummers een erg fijne afwisseling zijn tussen de rest van de crap hier. Redelijk catchy, de zanger heeft ,zoals altijd, een fijne stem en er zit goed gitaarwerk in. Bovendien valt hier zelfs enige sporen van diepgang in te bekennen. Erg mooie clip ook.
#35. Swedish House Mafia vs Tinie Tempah - Miami 2 Ibiza
Echt, de eerste 45 seconden zijn leuk gedaan. Doet me wel wat denken aan Breakfast van LeLe, en dat is een compliment. Maar daarna wordt het zo vreselijk slecht, met als dieptepunt die vervormde lage stem á la Boom Boom Pow. En dat is geen compliment. Die housebeat is ook zo bedroevend slecht en standaard..
Cijfer: 1,5
#37. Los Angeles, the Voices - Blijf Veilig Bij Mij
Als er iets is waar ik een hekel aan heb is het nepbombasme. Dit concertje lijkt net uit een slecht Nintendospel gejat te zijn. Gelukkig kan het altijd slechter. Dat bewijst de vreselijke!!! zang van vooral Gordon. Hij hijgt in de micro als een geile 80jarige man. Nepdiepgang. Maar gelukkig kan het altijd slechter.
Dat zit namelijk in de vreselijk afgezaagde, cliché, pijnlijk slechte teksten. De tweede stem in het nummer vanaf 2:37..
Gelukkig kan het altijd slechter. Dat bewijst Mohombi, al kan ik dit nummer kronen tot het op een na slechtste nummer van 2010.
#39. Sia - You've Changed
YEEEEEHAAAAAH! Wat word ik hier intens gelukkig van!
Geweldige zangeres, leuk gitaarriffje maar bovenal een geweldige clip! Het refrein is hypercatchy en leuk, ik word hier echt heel vrolijk van. Zal ik het maximale cijfer maar geven? Ik doe het gewoon. Dit is pop zoals het bedoeld is.
Cijfer: 10.
#24. Rihanna - Only Girl (in the world)
Ik ben nooit fan van Rihanna geweest. Zal ik ook nooit worden, tenzij ze plotseling een omslag maakt een avant-gardistische postrock met Hongaarse folkinvloeden zal gaan maken. Ik schat die kans niet hoog in.
Anyway, dit nummer is echt bijzonder slecht. De synthesisers klinken erg slecht, de teksten zijn vertrouwd belabberd en en Rihanna is vast loops.
#28. Kings of Leon - Radioactive
Inderdaad wel wat slechter dan hun vorige singles. Al moet ik toegeven dat dit soort nummers een erg fijne afwisseling zijn tussen de rest van de crap hier. Redelijk catchy, de zanger heeft ,zoals altijd, een fijne stem en er zit goed gitaarwerk in. Bovendien valt hier zelfs enige sporen van diepgang in te bekennen. Erg mooie clip ook.
#35. Swedish House Mafia vs Tinie Tempah - Miami 2 Ibiza
Echt, de eerste 45 seconden zijn leuk gedaan. Doet me wel wat denken aan Breakfast van LeLe, en dat is een compliment. Maar daarna wordt het zo vreselijk slecht, met als dieptepunt die vervormde lage stem á la Boom Boom Pow. En dat is geen compliment. Die housebeat is ook zo bedroevend slecht en standaard..

Cijfer: 1,5
Als er iets is waar ik een hekel aan heb is het nepbombasme. Dit concertje lijkt net uit een slecht Nintendospel gejat te zijn. Gelukkig kan het altijd slechter. Dat bewijst de vreselijke!!! zang van vooral Gordon. Hij hijgt in de micro als een geile 80jarige man. Nepdiepgang. Maar gelukkig kan het altijd slechter.

Dat zit namelijk in de vreselijk afgezaagde, cliché, pijnlijk slechte teksten. De tweede stem in het nummer vanaf 2:37..

Gelukkig kan het altijd slechter. Dat bewijst Mohombi, al kan ik dit nummer kronen tot het op een na slechtste nummer van 2010.

YEEEEEHAAAAAH! Wat word ik hier intens gelukkig van!

Geweldige zangeres, leuk gitaarriffje maar bovenal een geweldige clip! Het refrein is hypercatchy en leuk, ik word hier echt heel vrolijk van. Zal ik het maximale cijfer maar geven? Ik doe het gewoon. Dit is pop zoals het bedoeld is.
Cijfer: 10.
0
geplaatst: 29 september 2010, 18:00 uur
Week 39:
#24. Rihanna - Only Girl (in the world):
Zeer slecht nummer! Rihanna is geen slechte zangeres en haar nummers zijn echt niet slecht alleen dit is ver onder de maat. Vreselijk monotoon en saai!
Cijfer 1,5
#28. Kings of Leon - Radioactive:
Saai en brullerig nummer. Ik ben al geen fan van de Kings of Leon maar dit bevorderd dat ook niet bepaald...
Cijfer 2
#35. Swedish House Mafia vs Tinie Tempah - Miami 2 Ibiza:
Nee, dit wordt het niet. Geen geweldig nummer maar ook niet superslecht.
Cijfer 5
Echt 1 van de flops van 2010. Wat een vreselijk nummer. Het blijft niet hangen. De stemmen passen niet bij elkaar en Gordon zit erin!
Cijfer 0
Nog het beste nummer van deze week. Clap your hands vond ik heel slecht maar deze valt best mee!
Cijfer 7
Ps. Ik heb ff een andere videolink voor de Kings of Leon ingevoerd want de link van de post voor mij was al verwijderd...
#24. Rihanna - Only Girl (in the world):
Zeer slecht nummer! Rihanna is geen slechte zangeres en haar nummers zijn echt niet slecht alleen dit is ver onder de maat. Vreselijk monotoon en saai!
Cijfer 1,5
#28. Kings of Leon - Radioactive:
Saai en brullerig nummer. Ik ben al geen fan van de Kings of Leon maar dit bevorderd dat ook niet bepaald...
Cijfer 2
Cijfer 5
Echt 1 van de flops van 2010. Wat een vreselijk nummer. Het blijft niet hangen. De stemmen passen niet bij elkaar en Gordon zit erin!
Cijfer 0
Nog het beste nummer van deze week. Clap your hands vond ik heel slecht maar deze valt best mee!
Cijfer 7
Ps. Ik heb ff een andere videolink voor de Kings of Leon ingevoerd want de link van de post voor mij was al verwijderd...
0
geplaatst: 29 september 2010, 18:30 uur
Emile93 schreef:
Cijfer 5
Je hebt het gemiddelde omhoog gebracht #35. Swedish House Mafia vs Tinie Tempah - Miami 2 Ibiza:
Cijfer 5

0
geplaatst: 29 september 2010, 18:38 uur
Inderdaad. En Rihanna is ook geen kanshebber meer dankzij mij
.
Maar een 0
.Maar een 0

0
geplaatst: 29 september 2010, 18:50 uur
Eerdaags gaan we de negatieve getallen in om ons ongenoegen uit te drukken. Dat zal dan waarschijnlijk zijn voor een dansproject door winnaars van een talentenjacht voor inteeltslachtoffers.
0
geplaatst: 29 september 2010, 18:52 uur
Gaf ik ook aan Mohombi. Maar ik geef nu alleen maar 1en, dat is toch het minimale cijfer.
0
geplaatst: 1 oktober 2010, 14:03 uur
Lager dan een 1 ga ik niet, al is die vaak meer uit medelijden, zei het voor de artiest én mijn oren, dan uit kwaliteitsgebodene.
John Legend's laatste steigt bij deze naar een 6,5, al kan ik de vrouwelijke vocalen nog steeds niet goed hebben. Een groeier.
Tot nog toe:
Favoriet van het jaar, zo uit de losse pols bezien, is waarschijnlijk Graffiti6.
Aanfluiting van het jaar, die accolade gaat waarschijnlijk naar de Zweedse house-maffia. welk nummer is me om het even, of Mohombi (volgens mij gaf ik het een 1,5, maar bij deze dus een 1), al zou ik alles weer even na moeten gaan, maar daar heb ik ff geen zin in.
John Legend's laatste steigt bij deze naar een 6,5, al kan ik de vrouwelijke vocalen nog steeds niet goed hebben. Een groeier.
Tot nog toe:
Favoriet van het jaar, zo uit de losse pols bezien, is waarschijnlijk Graffiti6.
Aanfluiting van het jaar, die accolade gaat waarschijnlijk naar de Zweedse house-maffia. welk nummer is me om het even, of Mohombi (volgens mij gaf ik het een 1,5, maar bij deze dus een 1), al zou ik alles weer even na moeten gaan, maar daar heb ik ff geen zin in.
0
geplaatst: 1 oktober 2010, 17:30 uur
Favoriet van het jaar is voor mij Sia - You've Changed.
Op de tweede plek Cee-Lo Green - Fuck You en op nummer drie Graffiti6 - Stare Into The Sun.
Op nummer 1 van slechtste nummers staat (Wie anders?) Mohombi - Bumpy Ride. Op numero twee Afrojack - Take Over Control en op nummer drie Daafje Getta en zijn crew met Gettin' Over You.
Misschien een idee om hier aan het eind van het jaar een lijstje mee te maken?
Op de tweede plek Cee-Lo Green - Fuck You en op nummer drie Graffiti6 - Stare Into The Sun.
Op nummer 1 van slechtste nummers staat (Wie anders?) Mohombi - Bumpy Ride. Op numero twee Afrojack - Take Over Control en op nummer drie Daafje Getta en zijn crew met Gettin' Over You.
Misschien een idee om hier aan het eind van het jaar een lijstje mee te maken?

0
geplaatst: 2 oktober 2010, 01:59 uur
Ben ik dan de enige die Mohombi - Bumpy Ride een leuk nummer vindt?
0
Maartenn (crew)
geplaatst: 2 oktober 2010, 08:51 uur
Arrie schreef:
Nee hoor, mijn buurmeisje van 12 vond het volgens mij ook wel wat. Ze had het nummer laatst hard opstaan in ieder geval.
0
geplaatst: 2 oktober 2010, 10:19 uur
Mohombi - Bumpy Ride : dit nummer heb ik opnieuw beluisterd. Met de zang en de tekst ga ik over de nek maar het ritme vind ik nog wel leuk waardoor ik dit niet tot de slechtste nummers van het jaar reken. Maar het is eveneens om snel te vergeten.
Het nummer van Kings of Leon heb ik intussen meermaals gehoord en weet ik nu iets meer te waarderen vanwege de (U2-achtige) gitaarriff, al vind ik hun vorige hits stukken beter, ik verhoog naar 5,5.
Het nummer van Kings of Leon heb ik intussen meermaals gehoord en weet ik nu iets meer te waarderen vanwege de (U2-achtige) gitaarriff, al vind ik hun vorige hits stukken beter, ik verhoog naar 5,5.
0
geplaatst: 2 oktober 2010, 11:09 uur
Ik verhoog Nein, Mann naar een 7,5. Best een verslavend nummer eigenlijk. 

0
geplaatst: 2 oktober 2010, 14:35 uur
Muzikaal gezien vind ik Mohombi al 3x niks, maar die contrasterende tekst en voordracht... Het verlekkerd klinkende refrein dat iedere zichzelf respecterende vrouw de kast injaagt versus dat zwijmelende geslijm in de coupletten. Ongeloofwaardiger heb ik ze nooit gehoord. Dom nummer waar theoretisch gezien niemand in kán trappen.
Maar okee dus, week 40:
Sympathiek, lekker wegluisterend nummertje door iemand die het, in tegenstelling tot Mohombi, wel degelijk lijkt te menen. Muzikaal gezien eentonig, maar het is gewoon een leuk liefdesliedje, verpakt met een rode strik eromheen.
Ik heb een beetje een tweeslachtig gevoel hierbij. Het ritme bij de zangpartijen van Ellen bevalt m'n vrouwtje en mij niet. De rest klinkt degelijk maar toch weer zo allemachtig braaf. Typisch op z'n Volendams. Heren, schaft uzelf een paar gigantische versterkers aan en gaat eens lekker uit uw dak, man!
Cijfer: 5.
Saaie, dreinerige plaat die het in de clubs waarschijnlijk wel goed zal doen. En waarom moeten al deze zangers toch hetzelfde klinken? Is er soms een onderling verdrag getekend daarvoor? Het onderscheidt zich nergens in en is gewoon gemaakt om mee te scoren.
Hahaha, geweldig hoe in dit clipje de draak wordt gestoken met self-made YouTube-clips!
Vast niet van de artiesten zelf. Ik vind dit best een fris, leuk gemaakt liedje. Natuurlijk zo cliché als de pest, maar het kent genoeg afwisseling om net aan de goede kant van de streep te eindigen. Eindelijk een plaatje in dit beperkte genre dat een voldoende van me mee krijgt. Ik mag dit wel.
Cijfer: 6.
Maar okee dus, week 40:
Sympathiek, lekker wegluisterend nummertje door iemand die het, in tegenstelling tot Mohombi, wel degelijk lijkt te menen. Muzikaal gezien eentonig, maar het is gewoon een leuk liefdesliedje, verpakt met een rode strik eromheen.
Ik heb een beetje een tweeslachtig gevoel hierbij. Het ritme bij de zangpartijen van Ellen bevalt m'n vrouwtje en mij niet. De rest klinkt degelijk maar toch weer zo allemachtig braaf. Typisch op z'n Volendams. Heren, schaft uzelf een paar gigantische versterkers aan en gaat eens lekker uit uw dak, man!

Cijfer: 5.
Saaie, dreinerige plaat die het in de clubs waarschijnlijk wel goed zal doen. En waarom moeten al deze zangers toch hetzelfde klinken? Is er soms een onderling verdrag getekend daarvoor? Het onderscheidt zich nergens in en is gewoon gemaakt om mee te scoren.
Hahaha, geweldig hoe in dit clipje de draak wordt gestoken met self-made YouTube-clips!
Vast niet van de artiesten zelf. Ik vind dit best een fris, leuk gemaakt liedje. Natuurlijk zo cliché als de pest, maar het kent genoeg afwisseling om net aan de goede kant van de streep te eindigen. Eindelijk een plaatje in dit beperkte genre dat een voldoende van me mee krijgt. Ik mag dit wel.Cijfer: 6.
0
geplaatst: 2 oktober 2010, 20:29 uur
Tja 'Bumpy Ride'. Vreselijk zo op het eerste gehoor maar toen nogmaals het refrein kwam en de beat erin zette.. hmm het flowt wel heel lekker en het is aanstekelijk. Ach leeghoofdige muziek vind ik prima op z'n tijd dus waarom ook dit niet? Het is toch een gevalletje van een one-hit wonder dus ik stoor me er niet aan.
* denotes required fields.