MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2010

zoeken in:
Weet ik, raar hoe iemand zo kan veranderen in een jaar, he?
Maar ik vind zijn nummers van nu gewoon slappe aftreksels van wat ze waren.

kaztor schreef:
(quote)

Jij houdt wel van een beetje provocatie, zeker?

Ik zal je er vast op voorbereiden, maar ik ga ook een (ruime) voldoende aan Black Eyed Peas - Rock That Body geven.

Nieuwe binnenkomers :

P!nk - Raise Your Glass
Oh Oh Cherso - Oh Oh Cherso
(Op voorhand geef ik al een 1 (jammer dat het niet lager kan), maar ik ga 'm straks nog wel eerlijk beluisteren..).

Barbara Streisand & Armand van Helden - Duck Sauce

Mitch Crown - Crazy

Omg, Streisand... Leeft dat skelet nog?

Oke ik heb even research gedaan en het klopt niet. Het nummer heet Barbra Streisand en de artiest heet Duck Sauce, wat een samenwerking van Armand van Helden en A-Trak is. Barbra doet dus helemaal niet mee, is gewoon de titel.

Oh . Ik vond Duck Sauce al een rare titel, maar Barbra Streisand is uiteraard nog raarder .

Pink - Raise Your Glass
Mwoah.. Waar Pink op haar vorige hits heel fijn was, vind ik dit nummer toch erg tegenvallen. Toch op de commerciële (Voor zover ze dat nog niet was) tour gegaan. Jammer van de vocoder, jammer van de 100-in-een-dozijn-melodie en structuur, maar vooral jammer dat het frisse totaal weg is.

Cijfer: 2

Oh Oh Cherso - Oh Oh Cherso
. Echt heel erg . Dit is echt niet leuk meer. Vreselijke synthesizermelodie met vocalen van een stelletje hersenloze apen die niet eens kunnen zingen. Even offtopic, maar die Barbie is ook echt heel erg
Ik kan hier echt niet de humor van inzien, dit is ook gewoon geen muziek.

Ja, dikke tieten zijn 2 pluspunten. Nog een keer:

Cijfer: 1 omdat lager toch niet wordt meegerekend. Nog slechter dan Mohombi.

Duck Sauce & Armand van Helden- Barbara Streisand
Tja, toch wel een redelijke dansvloernummertje. Zo origineel als een stuk kaas, maar toch wel leuk en ook nog wel catchy en lekker vrolijk. Wat Barbara Streisand hiermee te maken heeft is me wel echt een raadsel. Toch een best wel leuk nummer, eigenlijk.

Cijfer: 7,5

Mitch Crown - Crazy
Coole neger met zonnebril zingt over zijn chick. Hoe vaak hebben we dit gehad?
De housemelodie is zo plat als Oh Oh Cherso, maar vooral heel erg standaard. Echt heel erg slecht. Dit is anti-muziek.

Cijfer: 1

Ik durf me er nauwelijks aan te wagen, dat Oh Oh Cherso-nummer...

Geloof me, het is echt heel erg slecht..

Nouja, weekje 43 dan maar.... (slik)

#18: P!nk - Raise Your Glass
Tja, het is op deze site een geschreven wet om P!nk waardeloos te vinden, maar ik zie niet echt in wat hier nou echt zo slecht aan is, net zoals ik dat heb bij vorige singles. Noem het gemaakte 3FM-pop of wat dan ook, ik vind dit gewoon lekker en vlot klinken.
Cijfer: 6.

#29: Oh Oh Cherso - Oh Oh Cherso
Het ergst is nog dat deze mensen (?) er zo serieus bij staan te kijken in die studio. Ik heb speciaal voor hen een mededeling: Wees vooral NIET trots op jezelf, schaam je vooral kapot, want dit is een hopeloze zooi bagger! Nederland op z'n allersmalst. De breezah-sletjes hebben weer een nieuwe classic om zichzelf coma op te zuipen.
Dit is absoluut tot nu toe het allerslechtste nummer van het jaar! Pure troep!
Cijfer: 1. (en zelfs dat is nog een punt teveel).

#32: Barbra Streisand & Armand van Helden + A-Trak present Duck Sauce
Daarna kunnen diezelfde sletjes los gaan op deze hersenloze dreun waarop iemand het heel grappig lijkt te vinden om hier en daar eventjes 'Barbra Streisand' te zeggen. Ik lig werkelijk in een deuk.
Voor de rest heb ik hier niks zinnigs op te zeggen behalve dat het totáál mijn ding niet is.
Cijfer: 1.

#39: Mitch Crown - Crazy
Hier wordt ik ook niet enthousiaster van. Erg standaard dance-nummertje met een zanger wiens stem ik eigenlijk lelijk vind klinken, zelfs met de vocoder-dinges erover. Tekstuele diepzinnigheden hoef je hier ook niet te verwachten; Het meisje dat hier bezongen wordt is gewoon 'crazy' omdat dat op 'ey ey' rijmt. Bob Dylan zit op een ander niveau. Dat meisje mag dan ook even wat paraderen als willoos lust-symbool zodat onze Mitch z'n centjes kan tellen. Zou er geen verbod moeten komen op dit soort Mohombi-achtige Top-40-loverboys?
Cijfer: 3.

#18 P!nk - Raise Your Glass :
P!nk is back. Ik hoor dit nummer niet voor het eerst, en op het eerste gehoor was het niet echt een genot, maar nu vind ik eigenlijk wel wat leuker. Dit nummer is niet zo goed als de meeste van haar hits (Just Like a Pill, Trouble en Sober), maar toch nog een voldoende waard van mij. Al kan een zin als 'what's the deal-io' echt niet . En 'don't be fancy, just get dancy' of 'too school for cool' zijn ook echt om te janken .
Cijfer : 6

#29 Oh Oh Cherso - Oh Oh Cherso :
Nou, dit gaat dus zeker kans maken als slechtste single van het jaar. Verder ga ik er geen commentaar bij schrijven want dat is het echt echt niet waard. Het zal me verbazen als iemand een hoger cijfer geeft dan 1.
Cijfer : 1 (en zoals Kaztor en hoi123 zeiden is dat nog teveel).

#32 Duck Sauce/Armand van Helden - Barbra Streisand :
Normaal wordt ik wel blij als ik SpinninRec zie maar dit is weer een waard. Intro doet me een beetje denken aan het nummer van Faith Evans, dat een paar jaar geleden een hit(je) werd.
Maar goed, dit nummer is ... slecht. Het is niet eens een echt nummer? Het lijkt wel een bij elkaar geraapt zooitje, mooi opgepoetst als nummer.
Cijfer : (weer een) 1

#39 Mitch Crown - Crazy :
Weer een 'eh' gevoel bij een SpinninRec plaat. Alleen deze is in ieder geval beter dan de voorganger. Het is wel erg standaard, en de beat/breakdown doet me un petit peu denken aan Dirty Picture van topic-favoriet Taio Cruz en Ke$ha. Op zich is niet heel slecht maar een hit wordt niet meer aangezien er wel 10 nummers van zo'n kaliber in de top40 staan. Het had zo door David Guetta geproduceerd kunnen zijn.
Cijfer : 4

NewYorkCityLight schreef:
Intro doet me een beetje denken aan het nummer van Faith Evans, dat een paar jaar geleden een hit(je) werd.

Je bedoelt Faith Evans - Mesmerize (Freemasons Remix)? Toevallig gisteren nog geluisterd.

Daar deed het me inderdaad aan denken, maar maybe it's just me.

Ik snap de lage cijfers voor Barbara Streisand niet. Leuk nummer, als je het mij vraagt.

Barbra Streisand Leuk nummertje, is al best oud dacht ik, vreemd dat ie nu pas in de top 40 komt.

Week 43.

#18 P!nk - Raise Your Glass :
Haar vroegere hits vond ik nog leuk maar hier is ze afgegleden richting Katy Perry. Overgeproduceerd standaardnummer zonder aansprekende melodie en tekst, de frisheid en bezieling is volledig zoek.
Cijfer : 3

#29 Oh Oh Cherso - Oh Oh Cherso :
Dit jaar heb ik al erg veel rommel in de top-40 gehoord maar dit is wel het allerergste (wat de vorige users zeggen). Smaakloos en waardeloos, bagger met een grote B, meer wil ik er niet aan vuil maken.
Cijfer : 1 (omdat ik eenmaal niet lager ga)

#32 Duck Sauce/Armand van Helden - Barbra Streisand :
Een sample uit Gotta Go Home van Boney M dat steeds herhaald wordt met "Barbra Streisand" ertussen gesproken en niets meer, dat wordt tegenwoordig een hit. Inspiratieloosheid troef, daarmee vergeleken is zelfs Frank Farian destijds een creatieve duizendpoot.
Cijfer : 2

#39 Mitch Crown - Crazy :
Dit zegt mij ook niets. Een vlakke stem zonder soul waar autotune blijkbaar nodig is om de zang op peil te houden, een eentonige melodie met goedkope tekst en platte beat, dit is gewoon pijnlijk om te horen.
Cijfer : 2

Maartenn (crew)
Gezegend zijn we met het prachtige top40 topic. Dank u Nederlands publiek voor het mogelijk maken van het nummer Oh Oh Cherso...

Ik heb even doorgeklikt; want zoveel kritiek dat maak je niet vaak mee in dit topic. Maar ik sluit me aan bij de overige critici: dit is ongelofelijke troep (iemand nog een sterkere bewoording voor hoe walgelijk dit is? Sandokan?).

Mmm, vind die Barbra Streisand eigenlijk wel catchy. Kan me er nog niet echt aan storen.

Inhalen:

Week 21

#19. Lady GaGa - Alejandro
En weer doet ze het. Noem het commercieel maar GaGa weet hoe ze goede pop tracks in mekaar moet flansen. De productie zit goed en slim in elkaar gestoken en de aanstekelijkheid is weer aanwezig. Maar de echte kracht bij dit nummer zit hem wat mij betreft in de vocalen. Iemand die Lady GaGa heet en zulke 'rare' videoclips heeft wordt moeilijk op waarde geschat maar we krijgen hier te maken met een uitstekende zangeres die dit slim in elkaar gestoken nummer zowaar beter maakt. Wat mij betreft één van de betere pop-singles van dit jaar.
Cijfer: 8,0

#31. XFactor 2010 - You're the Voice
Het origineel was al moeilijk te verdragen maar wat nu als je dat 10x slijmerig en sfeerlozer overdoet? Juist ja, een plaat die onder de 2,0 scoort.
Cijfer: 1,5

#34. Eminem - Not Afraid
Even schrikken dit. Die beat is namelijk wel heel commercieel. Toch hoor ik hier vaag de Eminem die ik al 8 jaar heb moeten missen. Het mist genialiteit maar als 'terugkomst' vind ik dit een prima start. Eminem rapt eindelijk weer ergens over.
Cijfer: 6,5

#36. Ela Rose feat. David Deejay - I Can Feel
Gek genoeg luister ik nog 10x liever naar een 'You're the Voice' aftreksel naar dan dit misbaksel terwijl dit (in hoeverre je dat kan zeggen) nog wat beter in elkaar zit. Het werkt op mijn zenuwen dit. Iets wat al 100x eerder is gedaan maar dan ook wel beter. Begrijp uberhaupt niet dat je trots op je product kan zijn als dit je single is.
Cijfer: 2,0

#39. The Opposites feat. Trijntje Oosterhuis - Brief aan Jou
Oei, oei wat een cliché's rollen er over in dit nummer. Een nummer dat voor mij het meest gelijkenis heeft met Fort Minor's 'Where'd You Go' uit 2006 maar dan euh een mindere variant daarvan. De beat is aardig te noemen en Trijntje is toch een sterke zangeres. Eigenlijk de enige reden waarom dit nummer er nog wel mee door kan.
Cijfer: 4,0

Week 22

#3. Marco Borsato en Guus Meeuwis - Schouder aan Schouder
Marco vind ik een sympathieke en goede zanger. Met Guus heb ik helemaal niets. En dit nummer blijkt dat je die twee niet samen kan mengen. Wat word ik hier depressief van. Had een soort vaderlandse verbroedering verwacht maar dit schrikt me eerder van mijn volk af dan dat het me aantrekt.

#25. Katy Perry feat. Snoop Dogg - California Gurls
Moeilijk dit. Een alleraardigst pop-singletje met een leuk en catchy refrein en een vrolijke vibe maar met een zangeres die haar stem te overdreven gebruikt (you could travel the wo-orld) en een rapper die gewoon helemaal niets toevoegt en eerder voor irritatie dan plezier zorgt. Ik hou het maar net op een voldoende.
Cijfer: 5,5

#29. Shakira feat. Freshlyground - Waka Waka (This Time for Africa)
Heerlijke zomerse voetbalsingle. Zo wil ik ze horen. Simplistich maar oh zo aanstekelijk dat je er spontaan vrolijk van wordt. Who cares dat het geen 'Iris' van The Goo Goo Dolls of wat voor soort 'briljante popsingle' is. Dit is pure entertainment voor mij.

#37. Sia - Clap Your Hands
En we gaan weer door op de vrolijke tour. Een wat meer doordachte single dan de vorige maar qua catchiness en vrolijkheid gelijkwaardig aan mij. Weer een erg goede popsingle dit en een zangeres met een mooi eigen geluid.

#39. David Deejay feat. Dony - So Bizarre
Ken ik deze plaat al? Oh nee dat was z'n vorige single 'Sexy Thing'. Waarom twee keer dezelfde plaat uitbrengen? Oh nee het is een geheel nieuwe plaat. Waarom lijkt het dan zo op elkaar? Streefden de twee heren soms naar een dikke onvoldoende van mij? Mission accomplished heren!

Week 23

#21 Jaap - Don't Stop Believin'
Een sterke zanger. Een sterke song. En een combinatie daarvan matcht in dit geval niet. Jaap is niet geschikt voor een song als deze. En wie is de producer hiervan? Kan het soms nog meer binnen de lijntjes? Jeetje, wat saai. Nee, ik wacht maar tot Jaap met zijn eerste échte single komt.
Cijfer: 3,5

#27. Cheryl Cole feat. will.i.am - 3 Words
Fight for This Love vond ik al een lekker plaatje maar hier gaat Cheryl wat mij betreft gewoon weer lekker overheen. Voor zover je het kan noemen is dit een vrij alternatief getinte pop-single, zonder duidelijk refrein. De opbouw is heel slim gedaan en de break nodigt echt uit tot dansen. Cheryl zingt emotieloos maar dat sluit wat mij betreft perfect aan op het soort sfeer dat het nummer creeerd. En dat is een erg aparte voor mij. Vind dit een erg leuke experimentele single.
Cijfer: 7,0

#33. K'Naan - Wavin' Flag
Niet het gevoel dat Waka Waka mij gaf maar ook hier kan ik ontzettend vrolijk van worden. Heerlijk om je handen in de lucht te gooien en mee te zingen met deze 'upliftende song'. Het lijkt simpel maar je moest eens weten hoeveel mensen die met een zware periode achter de rug met een song als deze weer blij gemaakt kunnen worden.

#35. Esmée Denters - Love Dealer
Als ik Esmée zo bezig zie in de video met Justin voel ik gek genoeg een soort trots. Toch kicken als je een Nederlandse meid dit ziet doen. De song daarentegen representeert niet Justin's beste werk. De song moet het hebben van zijn originaliteit want het is wat mij betreft geen 1 in een dozijn popsingle maar het is wel ontzettend monotoon en simpel gezongen.
Cijfer: 4,5

#39. Caro Emerald - That Man
Net als Cheryl weet ook Caro deze week een plaat te brengen die zowaar beter is als haar vorige single. Heerlijke ouderwetse feeling en ook hier kan ik vrolijk van worden. Melodie sluit perfect aan op het catchy ritme en de trompetten op het einde zijn wat mij betreft het kersje op de taart en daarmee lijkt de missie van Caro geslaagd voor mij.

Maartenn schreef:
Gezegend zijn we met het prachtige top40 topic. Dank u Nederlands publiek voor het mogelijk maken van het nummer Oh Oh Cherso...

Je voelt je hersencellen afsterven bij het horen van deze plaat.
Wie zei er ooit dat genocide per se alleen vervaardigd kan worden met wapens, gif of kern-explosies?

Maartenn (crew)
kaztor schreef:
(quote)

Je voelt je hersencellen afsterven bij het horen van deze plaat.
Wie zei er ooit dat genocide per se alleen vervaardigd kan worden met wapens, gif of kern-explosies?

Mooi verwoord kaztor. Zorg alleen wel dat deze informatie niet in verkeerde handen valt... Anders schalt er binnenkort misschien Oh Oh Cherso door de propaganda speakers van-Noord Korea.

Vandaag werkte ik met een collega die helemaal waus is van Cherso, Swedish House Maffia, Loesje en dat soort onzin -moet ie verder helemaal zelf weten natuurlijk- en ik liet 'm even later, toen muziek weer ter sprake kwam, een stukje Weather Report en een stukje Al DiMeola (U weet: artiesten die door onze welhaast unieke en rijkelijk breed gesorteerde media als non-exsistent beschouwd worden) horen en hij keek werkelijk gefascineerd op. Even later name-dropte ik Meshuggah en hij vond het, terwijl hij het niet kent, jammer dat dat niet op m'n mp3-spelertje stond...

Ik zal hem nog niet posten omdat ik de users hier wil beschermen maar de nieuwe BEP single is echt wel héél erg slecht. Slechter dan Oh Oh Cherso? Laat ik maar zeggen dat het in de buurt komt. Heel zonde dit want ik vind de BEP normaal gesproken best een leuke groep al is het niet meer wat het vroeger geweest was.

Normaal gesproken vind je BEP goed, en nu is het héél slecht?

Ik denk dat ik eens een weekje oversla...

Verstandig.

All these girls they like my swagger, they calling me Mick Jagger

na dit typische BEP-pareltje zal je (I've Had) The Time of My Life nooit meer normaal kunnen horen - misschien maar goed ook, saai nummer is dat eigenlijk

Maartenn schreef:

(afbeelding)

catdog schreef:
Ik zal hem nog niet posten omdat ik de users hier wil beschermen maar de nieuwe BEP single is echt wel héél erg slecht. Slechter dan Oh Oh Cherso?

Inderdaad echt een superslechte eerste single! Alleen komt het nog niet in de buurt van Oh Oh Cherso qua slechtheid.
Als je inzoemt op de 1 en daar dan weer een schaal van 1 op 10 maakt is Oh Oh Cherso een 1 waard en BEP een 10 .

Gast
geplaatst: vandaag om 04:17 uur

geplaatst: vandaag om 04:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.