MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2010

zoeken in:
freitzen schreef:
All these girls they like my swagger, they calling me Mick Jagger

na dit typische BEP-pareltje zal je (I've Had) The Time of My Life nooit meer normaal kunnen horen - misschien maar goed ook, saai nummer is dat eigenlijk

The Time Of My Life, daar heb ik volgens mij al vanaf m'n 14de aangegroeide, interne oorkleppen voor ontwikkeld. Ik hoor het eigenlijk al niet eens meer als het langskomt. Pure behang.

kaztor schreef:
Normaal gesproken vind je BEP goed, en nu is het héél slecht?

Ik denk dat ik eens een weekje oversla...

Ik kan de Black Eyed Peas ook meestal wel waarderen, maar geloof me, het is echt heel erg slecht.

Wat bezielt ze om een cover van I've Had The Time of My Life te maken? En dat kan dan nog wel aardig uitpakken, ik bedoel, het origineel is toch al niet al te best, dus het zou toch mogelijk zijn om dat te verbeteren... Maar wat de Black Eyed Peas ervan gemaakt hebben is echt te triest voor woorden.

Al met al heb ik het nummer gisteren toch meer dan vijf keer beluisterd... sowieso eerst aan mijn moeder laten horen (dit doet ECHT pijn aan mijn oren!), toen aan mijn vader (oh, dit is zo'n eh... DJ-mix?), en later nog aan mijn broer die het toch wel erg grappig vond, maar ook voornamelijk heel erg slecht zoals de rest.

Ben overigens ook erg benieuwd naar Herman's (BEP is wat mij betreft één van de betere dingen die de top 40 de laatste jaren te bieden heeft) beoordeling... .

Nou, dit is voor degenen die ervan willen genieten...

Tot het einde vroeg ik me af wanneer het eens begint, maar het begint gewoon nergens, het is een haperende kutbende met de slechtste rapper allertijden (William) en een ongelofelijke uitsloofster die soms even de titel mag ehhh... zingen? (Fergie)

Nou, welkom in mijn flop 5 van 2010, BEP! Veel plezier daarmee!

Mijn vrouwtje zegt: 'She can't sing, they can't rap, the music has no redeeming quality. It just SUCKS!'

In alle eerlijkheid valt daar eigenlijk niets aan toe te voegen.

Cijfer: 1.

Even voor Kaztor, de grootste Black Eyed Peas-hater onder ons allen: luister voor de gein eens naar de allereerste single van de Black Eyed Peas, uit 1997, en zonder Fergie! Met zelfs nog een aardig clipje erbij: Fallin' Up

Ook geen geniaal nummer, maar wat mij betreft wel een wereld van verschil.

Tering, als ik de microfoon onder de douche had gezet terwijl ik I've Had the Time of My Life aant zingen was en vervolgens de mastertapes met een klauwhamer had bewerkt, was er wrs nog iets beters uit gekomen... Ik geloof niet dat je dit maakt en dan serieus denkt: 'Hé, dit klinkt goed, laten we dit op single uitbrengen!'. Ik denk dat Will.I.Am zich krom lacht om de bakken poen die hij ongetwijfeld met dit misbaksel weer binnenharkt...

Ik zou het echt ongelofelijk vinden als zelfs dit een grote hit wordt maar ik vrees het ergste. Ik kan van veel dingen begrijpen dat het een hit wordt, maar dit...

Dit kan toch ook gewoon geen hit worden. Ik denk dat het het veel slechter gaat doen dan de vorige singles van de BEP.

Laten we het hopen.

En het einde is nog niet in zicht jongens.. want de nieuwe single van Bob Sinclar komt eraan. Featuring Sean Paul en met de welbekende sample van 2 Unlimited.. dit is het resultaat:
http://www.youtube.com/watc...

Zojuist uit de eurobak gevist?

Waarom reageren sommigen nog zo intensief op dit Topic over de muzikale terreur van de Top 40 ?
Eerlijk gezegd is dat toch allemaal al lang niet meer serieus te nemen met al die geprefabriceerde van hogerhand goedgekeurde talentloze nobody's die hun lijf en leden wegcijferen om de zoveelste 15 minuten op te komen eisen ?

Er gebeurt al lang niets meer vernieuwends vandaag de dag...

Iedereen aapt mekaar na, elke artiest is te beluisteren als sample op andermans plaat, platen hangen aan elkaar van auto-tune, geen enkele artiest durft nog zonder een ark aan gastmuzikanten op zijn/haar album voor de dag te komen en zo kan ik nog wel even doorgaan !!!

Het is serieus waar te triest voor woorden en dan nemen in de wereld ook nog eens steeds meer de wetten van kortzichtigheid en vooroordelen de macht over...

Stalin schreef:
Waarom reageren sommigen nog zo intensief op dit Topic over de muzikale terreur van de Top 40?

Simpel: omdat ik het leuk vind. Ik vind het leuk om de top 40 te volgen en die nummers te beoordelen. Een nummer moet ook wel heel slecht zijn als ik het vervelend vind om te horen. Ik kan naar 99% van de top 40 prima luisteren, hoe slecht ik sommige dingen ook vind. Ik snap daarom ook nooit de mensen die het over "kwellingen" hebben en dat soort terminologieen. Maar ik denk dat dat gewoon iets persoonlijks is.

En daarbij, ik heb al wat ruime voldoendes uitgedeeld.

Week 8:

#21: Jos Van Oss - Zachte G, Harde L
Carnavals-hit, of beter gezegd: carnaval-shit. Ik ben van boven de grote rivieren en heb daarom dus helemaal niks met carnaval, en nog veel minder met de bijbehorende muziek. Het komt zo goed als nooit voor dat een carnavalsnummer zelfs maar een glimlach bij me weet op te wekken. Muzikaal is het zonder uitzondering helemaal niks. Hier geldt weer precies hetzelfde voor, banaal, totaal niet grappig, en muzikaal drie keer niks. Ik heb een harde g, maar ik krijg hier zeker geen harde l van.
Cijfer: 1

#35: OneRepublic - All The Right Moves
Waar het aan ligt weet ik niet, want het nummer zit in principe redelijk in elkaar. Maar ik kan hier erg weinig mee. Wat ik jammer vind is dat dit een band is, met een drummer, maar dat de drums uit een computer lijken te komen. Het klinkt niet als een band. Vind zijn hoge zang ook niet zo fijn, waardoor dat het refrein meteen al voor me verpest. Verder is het zeker niet slecht, maar zorgt het op een of andere manier bij mij voor een soort weerstand.
Cijfer: 4,5

#38: Ke$ha ft. 3Oh!3 - Blah Blah Blah
Kesha is een van de meest bekritiseerde artiesten hier op MuMe, heb ik het idee (na de BEP dan ). Laat ik dan maar eens voor haar opkomen: ik vond Tik Tok best een leuk nummer! Dit nummer vind ik wel wat minder, maar zeker productioneel vind ik het best aardig. Ze is misschien niet de beste zangeres, maar wel herkenbaar, en haar stemgeluid ben ik wel aan gewend geraakt. 3OH!3 had van mij niet langs hoeven komen, en vind dit liedje compositorisch redelijk zwak, maar klinkt toch wel leuker dan veel andere top 40-dingen.
Cijfer: 5,5

Week 9:

#12. Sieneke - Ik Ben Verliefd (Sha-La-Lie)
Het verguisde songfestivalliedje. Wat was hier toch veel om te doen en wat is hier toch een bak kritiek op geweest... Terecht? Mwah, het is natuurlijk geen meesterwerk, maar ik ken wel slechtere songfestivalhits. Vind de instrumentatie zelfs best leuk gedaan, vooral de blazers! Het liedje heeft natuurlijk weinig om het lijf, maargoed, gewoon een simpel meezingliedje, niks mis mee. Sieneke past er qua uitstraling wmb goed bij, hier heb je toch geen geniale zangeres bij nodig. En de tekst... als dit naar het Engels vertaald zou worden, zou niemand erom zeuren.
Cijfer: ach wat... gewoon een 6

#30. Timbaland ft. Katy Perry - If We Ever Meet Again
Timbaland heeft erg goede dingen gedaan, vind ik persoonlijk. Zeker een getalenteerde producer. Maar hij maakt het zichzelf erg makkelijk, heb ik het idee. Dit nummer is qua productie geen seconde interessant. Het refrein is echt helemaal niks aan. Katy Perry is een goede zangeres, vind ik, maar vind haar in het refrein ontzettend vlak klinken. In de coupletten komt haar goede eigen stemgeluid soms wat beter naar voren. Ik wou eigenlijk nog iets opnoemen dat ik wel goed vind aan dit nummer, maar dat lukt me niet eens... Nouja, het einde is wel leuk en verrassend, en verder luistert het lekker weg. Maar dat is dan ook echt alles.
Cijfer: 2

#36. John Mayer - Heartbreak Warfare
Kijk eens aan, gewoon weer een degelijk liedje, zelfgeschreven, mooie tekst, sfeervolle instrumentatie, fijne zang, maar vooral: oprecht! Ik heb het idee dat ie het meent. Gewoon allemaal erg degelijk.
Cijfer: 7

#38. James Morrison - Get to You
James Morrison heeft een paar singles die ik nog wel aardig vind, maar zijn vorige single (Broken Strings) vond ik helemaal niks, ondanks de deelname van Nelly Furtado. Ook met dit nummer kan ik weer erg weinig. Ik heb sowieso al niet veel met zijn stemgeluid. Dan moet het liedje dus het werk doen, en dat doet het niet. Het weet niet te beklijven, klinkt als al zijn andere nummers, en is gewoon perfect binnen de lijntjes gekleurd (ja, wel meer nummers, het nummer hierboven bijvoorbeeld, maar vind het niet altijd negatief en hier wel). De fans zullen niet teleurgesteld zijn, ik ben dat ook niet, maar dan om de reden dat ik er toch al niet al te veel van had verwacht.
Cijfer: 3

#39. Black Eyed Peas - Rock That Body
The Black Eyed Peas hebben wel wat erg slechte dingen gemaakt, maar ik, als kenner van al hun albums op hun laatste album na (vier stuks dus), kan zeggen dat ze toch ook wel een hoop erg leuke dingen hebben gemaakt. Je moet bij deze groep sinds de komst van Fergie echt de troep van de goede dingen scheiden, maar dan zou je zeker een mooie verzamelaar kunnen maken. Dit behoort zeker tot hun leukste singles. Leuke dancebeat, leuke effecten, zo'n nummer als dit bewijst voor mij weer eens dat Will.I.Am toch zeker wel goed kan produceren als ie er zin in heeft. Leuke opgepitch stemmetje van Fergie erdoorheen, lekker catchy refrein. Klinkt gewoon erg goed, als je het mij vraagt!
Cijfer: 8,5

Week 43:

#18: P!nk - Raise Your Glass
P!nk, qua imago vind ik haar een beetje twijfelachtig... Probeert ze nou de rockchick uit te hangen terwijl ze gewoon popmuziek maakt? Toch heeft ze ook een beetje een imago als gek persoon. Dat vind ik dan wel weer leuk. Ook over haar muziek heb ik twee gedachten: soms erg leuk (Just Like A Pill, U + Ur Hand), soms ook helemaal niks (ken de titels daarvan dan ook niet...). Dit is typisch zo'n nummer dat er tussenin hangt. Echt slecht is het natuurlijk niet. Maar die tekst: "What's the dealio?" "Where's the rock & roll?" Als mevrouw Pink wat tips nodig heeft voor wat lekkere rock & roll mag ze me best een PM sturen.
Maargoed, erg degelijk, wat mij betreft iets te degelijk, heeft te weinig om zich te onderschatten, en is na een jaar daarom denk ik alweer vergeten. Te 13-in-een-dozijn, zeker in vergelijking met een hoop van haar andere singles. Het is ook zo veilig als wat, en dat is jammer.
Cijfer: 4,75

#29: Oh Oh Cherso - Oh Oh Cherso
Ik had me echt op het allerallerergste voorbereid vanwege de reacties hier... maar wat blijkt? Ik kan hier wel om lachen! Tuurlijk is het muzikaal helemaal 0, maar ik vind dit grappiger dan bijvoorbeeld alle carnalvalsnummers. Oh Oh Cherso in plaats van Oh Oh Den Haag. Kan me ook niet voorstellen dat men hier ook maar enige intentie heeft gehad om een goed nummer te maken. Het doel was gewoon om er nog een grappig nummertje bij te maken, die leuk bij de serie past. Wat mij betreft zijn ze daarin geslaagd. Goed? Nee, zelfs heel heel slecht! Grappig? Jazeker! Ik heb me er wel mee geamuseerd.
Cijfer: 2 (puntje voor de humor)

#32: Duck Sauce - Barbra Streisand
Men neme een sample van een Boney M-nummer, men gooit daar de tekst Barbra Streisand overheen, laat het de hele tijd doorgaan en men heeft een hit! Het lijkt zo simpel... waarom lukt dat mij nou niet?

#39: Mitch Crown - Crazy
Mitch Crown. Hij heet eigenlijk gewoon Mitchell Kroon. Maar Mitch Crown klinkt natuurlijk veel cooler. Het nummer klinkt natuurlijk heel standaard, maar kan me er niet aan storen, vind het best oke klinken. Echt goed is het natuurlijk niet, en dit is al zoveel eerder gedaan. De zang is erg vlak, de effecten komen een beetje over als: iedereen die een pet draagt is cool, laat ik precies dezelfde pet gaan dragen, dan ben ik ook cool. En het werkt nog ook, dat is het ergste. Maar persoonlijk heb ik een ontzettend zwak voor zulke dance, dus al te laag is het cijfer niet.
Cijfer: 4,5

Arrie schreef:
#32: Duck Sauce - Barbra Streisand
Men neme een sample van een Boney M-nummer, men gooit daar de tekst Barbra Streisand overheen, laat het de hele tijd doorgaan en men heeft een hit!

Een sample samplen. Het moet niet gekker worden.

Ah, ja dat verbaast me eigenlijk niks. Farian jatte wel meer dingen voor Boney M.

Frank Farian was een professionele jatter, niet alleen voor Boney M maar voor nog heel wat meer projecten onder zijn hoede (Eruption, Gilla, Far Corporation, Milli Vanilli, La Bouche, No Mercy ...). Voordien was hij schlagerzanger (in eigen land succesvol).

LucM schreef:
Frank Farian was een professionele jatter, niet alleen voor Boney M maar voor nog heel wat meer projecten onder zijn hoede (Eruption, Gilla, Far Corporation, Milli Vanilli, La Bouche, No Mercy ...). Voordien was hij schlagerzanger (in eigen land succesvol).

Kortom: Het is de belichaming van al het slechte in Duitse muziek.

Ik verbaas me nogal over de lage cijfers die aan Alex Gaudino's 'Im in Love' worden gegeven. Wat een heerlijke feel-good plaat is dat zeg! Of draaf ik hier nu weer te ver mee door?

Ik denk dat Cherso een obstakel vormt in Sandokan-Veld's unieke belevingswereld. Zou ie van slag zijn?

Nee Kaztor, we blijven onbevreesd voortzeuren. Mijn inhaalslag:

Week 42: relativiteit in da club

#16: Hero - Toen Ik Je Zag
Voorspelbare re-entry. Ik kende het nummer nog van toen het in eerste instantie een hit werd, en natuurlijk uit de sympathieke film All Stars van Jean vd Velde (waarin Kamerling een karakter genaamd Hero speelt).
Het is makkelijk je te laten inpakken door de ontwapenende adolescente kalverliefde in dit nummer, en door de oprecht mooie zangmelodie (we herkennen de hand van songschrijver Guus Meeuwis), maar het arrangement is kitsch, en Kamerling kwam als zanger toch tekort om overtuigend de emoties naar voren te laten komen.
Eindresultaat is dan toch een nummer dat ik, ook bij herwaardering in trieste omstandigheden, niet met plezier helemaal kan afluisteren.
Cijfer: 5

#21: Taio Cruz - Dynamite
Einstein zei ooit dat als de mensheid een derde wereldoorlog liet gebeuren, dat de vierde wereldoorlog dan weer gevochten zou moeten worden met stokken en stenen.
Om een parallel te trekken met dit soort nummers: als dit de sexuele identiteit van de jeugd moet reflecteren, is het wachten op de binnenkomst in de top 40 van 'Mijn Speer Is De Grootste' van Fred-Yo Flintstone (de autotune-machine moet dan met de voeten worden aangedreven, in de clip springt de zanger over de ruggen van de mammoeten).
Best knap, al zeg ik het zelf, dat ik Einstein heb weten te namedroppen bij een archetypisch 'party party in de club' nummer. Ey-yo is MC2, yo!
Cijfer: 3,5

#35: Inna - 10 Minutes
Meer nieuws van het deel van de wereld waar problemen niet bestaan, of het moet zijn dat er te weinig woorden zijn die rijmen met een o-klank. 'This is stereo', zingt Inna trots, alsof dat zojuist is uitgevonden.
Inna beweert verder dat ze haar zelfbeheersing totaal verliest op de dansvloer, maar blijkbaar niet op een David Byrne-achtige manier met epileptische aanvallen of zo. Dit is gewoon het zoveelste gladde papje van boem boem boem, raak me aan, drie synthesizer noten en we feesten de hele nacht, yo.
Uiteindelijk kan niemand hier echt blij van worden, behalve misschien de uitbater van de bar.

#38: Alex Gaudino - I'm in love (I wanna do it)
Ze mogen het natuurlijk zelf weten als ze de hele dag op auto's willen rondhangen en elkaar willen betasten, maar de magere scharminkels die in deze clip figureren zouden misschien beter ook eens een boterham eten tussendoor, lijkt me. Ik zeg dat met alle bezorgdheid, hoor.
Ook in deze tekst figureert de eeuwige 'club' weer, als de totempaal waar iedere hipster gemaskerd omheen danst. Een langdradige paringsdans waarin identiteiten van de verschillende popsterren in elkaar overlopen.
Waar bevinden die clubs zich, en wie zijn die jongens en meisjes die het verschil niet kunnen horen tussen een hartslag en een pulserende penis? Don't know, don't care.

week 43: plakkerige laag.

#18: P!nk - Raise Your Glass
Nieuwe week, zelfde club, zelfde paringsdans.
Zelfs punky Pink weet in deze biosfeer niet op te vallen tussen de partykinders. Ze is met gemak cooler dan de andere probleemjongeren in de party-partyzone, maar met deze veel te hoog gepitchte teringherrie overschreeuwt ze zichzelf dusdanig, dat het nummer als een plumpudding terugzakt naar de middelmaat, en zoals de meeste nummers eindigt tussen de vieze, plakkerige laag die op de vloer van de club achterblijft na sluitingstijd.
Sopje eroverheen, en volgend weekend weer een nieuwe popster.

#29: Oh Oh Cherso - Oh Oh Cherso
Ik dacht even dat die gekke wezens (4 miljard jaar evolutie en dan dit?) een soort liedje hadden opgenomen, maar het blijkt dat ze gewoon nog een beetje sabbelen aan de uier van de opgeklopte hype.
Goed dan, mij best. Het is allicht geloofwaardiger dan een Taio Cruz, al is het maar omdat de vunzige kant ervan duidelijk zichtbaar wordt gemaakt. 'Dikke tieten zijn twee pluspunten,' geldt in deze realiteit als een soort aforisme. Ik bedoel maar.
Deze mensen veroorzaken niet alleen de plakkerige laag op de vloer van de club, ze zijn er ook als de kippen bij om die laag weer van de vloer af te likken.
Voor hersenschade door overmatig drankgebruik hoeven we in ieder geval niet te vrezen.

#32: Barbra Streisand & Armand van Helden + A-Trak present Duck Sauce
Tot vier minuten opgerekt novelty-grapje zonder interessante eigenschappen.
Cijfer: 2

#39: Mitch Crown - Crazy
Ik zou best iets willen zeggen over Mitch Crown, maar ik kan hem nergens vinden. Het is een soort zoemende stem tussen een hele reeks ingeblikte geluidjes in deze overvol gepropte radiovulling. We gaan de individuele vlekken op de plakkerige laag op de vloer van de disco ook geen namen geven, dus waarom wel aan dit nummer? Dat er blijkbaar jonge mensen bestaan die dit soort dingen goed genoeg uit elkaar kunnen houden om een hitlijst samen te kunnen stellen is een klein wonder. Op welke criteria baseert men zich, als men het ene nummer 'beter' vindt dan het andere? Het blijft een raadsel, al die eenheidsworst op de radio.
(Ey yo.)

Dank U wel, Sandokan. Heel erg fijn om jouw naam bij de naam van dit
topic in de updates-lijst te zijn, nog fijner om Uw geniale recensies te lezen.

Ey yo, leve Sando!

Ben benieuwd hoeveel onvoldoendes er deze week zullen vallen:

#11 Marco Borsato - Waterkant
#18 Far East Movement - Like a G6
#31 Clokx - Catch Your Fall
#33 will.i.am feat. Nicki Minaj - Check It Out

En als ik heel eerlijk ben vind ik die laatste best wel geinig. Maar dat is als ik heel eerlijk ben

Like a G6 zag ik laatst op tv en vond ik wel lekker klinken, ondanks dat we al 1000 van dat soort nummers hebben gehad in 2009/2010.

Far East Movement en Clokx, die artiesten zeggen me weer helemaal niks, maargoed, ik ben benieuwd.

Hoe moet ik dat nou opvatten?

Sandokan-veld schreef:
Hoe moet ik dat nou opvatten?

Heb je naam al uit de quote verwijderd, dus er kan geen twijfel meer bestaan voor wie Derksen's gebaar bedoeld is lijkt mij...

Bovendien zijn jou stukken het enige wat dit topic nog humaan mogelijk maakt

Kom er net achter dat de producers van Swedish House Maffia ook Supermode waren, die in 2006(?) een hit scoorden met het fantastische nummer Tell Me Why.
Wat een achteruitgang zeg !!

Gast
geplaatst: vandaag om 23:58 uur

geplaatst: vandaag om 23:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.