MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2010

zoeken in:
Nee, van wie is het origineel?

Week 47, nieuwe binnenkomers:

23. Black Eyed Peas - The Time
26. Rene Froger - 'k Heb je Lief
34. New Kids ft. Paul Elstak - Turbo
36. Travie McCoy - We'll be Alright

Ik voorspel veel onvoldoendes.

Ik voorspel weinig voldoendes

Enige nummers die naar de namen kijkend misschien nog in aanmerking komen zijn BEP bij sommige users en Travie McCoy. Of was die van BEP dat nummer waar iedereen al negatief over was geweest hier?

Maartenn (crew)
Joren999 schreef:
Ik voorspel weinig voldoendes

Een voorspelling waar ik me ook wel aan durf te wagen. Tenzij sandokan naar de fles gaat grijpen tijdens zijn beoordeling

Joren999 schreef:
Of was die van BEP dat nummer waar iedereen al negatief over was geweest hier?

Dat was die inderdaad . Nog de hoogste binnenkomer ook.
Sommige nummers van het vorige album van de BEP waren echt goed, en had ik ook zeer hoog beoordeeld (Boom Boom Pow, Meet Me Halfway & Rock That Body), maar dit is echt heel heel heeeeeel erg slecht. Ik ga 'm nog wel een keer luisteren voor de beoordeling.

Zoals jullie aan al mn voorgaande weken hebben kunnen zien kan ik veel commerciele muziek tolereren. Maar deze week slaat echt alles: dieptepunt.

Joren999 schreef:
Travie McCoy.

Die Supergrass-ripoff? Dat verdient dus echt geen voldoende. Gewoon het refrein jatten van een ander (veel leuker) nummer.

Ok, ik oordeelde alleen naar de naam, de rest is qua naam niet eens serieus te nemen (Rene Froger )

Kijk en vergelijk.

Dat truukje heeft hij met zijn groep Gym Class Heroes ook een paar keer geflikt:

Cupid's Chokehold
origineel: Breakfast in America

Clothes Off
origineel: We Don't Have to Take Our Clothes Off

Aha, heel verhelderend dit. Ik vroeg me al af:

1. Waar ik dat refrein van We'll Be Alright van kende.

en

2. Waar ik die kop van Travie McCoy van kende (al bij Billionaire).

Bedankt, dit scheelt mij weer research!

Jeetje, wat een sjappie is dat zeg

Met alle moed begonnen aan ...
Week 47.

#23. Black Eyed Peas - The Time
Hun oude hits als bv. Shut Up en Where is the Love? vond ik nog best aardig maar dit is wel bijzonder zwak en inspiratieloos. Een verkrachting van het overbekende I've Had the Time of My Life van Bill Medley & Jennifer Warnes (1988) met irritante robotstemmen, platte beat en vals klinkende synths, dit lijkt nergens naar. Wie kan deze band nu nog serieus nemen?
Cijfer: 1

#26. Rene Froger - 'k Heb je Lief
Ik heb nooit veel gehad met René Froger (buiten Alles kan een Mens Gelukkig Maken) en dit nummer zal daar geen verandering in brengen. Te pathetisch, te bombastisch, te afgezaagd. Waarom zitten vele Nederlandstalige hits op diezelfde lijn (zie Marco Borsato week 44)?
Cijfer: 2,5

#34. New Kids ft. Paul Elstak - Turbo
Ik verwacht niet veel kwaliteit in dit soort nummers maar dit is wel een erg platte feesthit dat snel in de vergetelheid zal belanden. Doet mij wat denken aan die happy hardcore waarmee wij halverwege de jaren '90 werden geteisterd en die vrouwelijke zang is wel erg slecht.
Cijfer: 2

#36. Travie McCoy - We'll be Allright
Dit nummer ken ik natuurlijk van Supergrass en deze cover steekt daar héél schraal tegenover. Alle enthousiasme en vitaliteit dat het origineel zo aanstekelijk maakte is hieruit gehaald, dit papegaaienwerk klinkt flets en vlak, zelfs een dove zou het verschil horen. Waar ik de versie van Supergrass een 9 zou geven krijgt deze ...
Cijfer: 2,5

Titmeister schreef:
Ik voorspel veel onvoldoendes.

Ze kregen van mij alle 4 een dikke onvoldoende, wederom een dramatische week (en het hitjaar 2010 is globaal ook dramatisch).

LucM schreef:
(quote)

Ze kregen van mij alle 4 een dikke onvoldoende, wederom een dramatische week (en het hitjaar 2010 is globaal ook dramatisch).

Tsja tis deze week idd wel heel treurig, vind die van New Kids nog de beste Die zou ik een 3 geven, McCoy een 2,5, Froger een 1,5 en BEP een 1. Die laatste is wel echt lachwekkend slecht. Om mijn commentaar van een aantal weken terug te herhalen:

Tering, als ik de microfoon onder de douche had gezet terwijl ik I've Had the Time of My Life aant zingen was en vervolgens de mastertapes met een klauwhamer had bewerkt, was er wrs nog iets beters uit gekomen... Ik geloof niet dat je dit maakt en dan serieus denkt: 'Hé, dit klinkt goed, laten we dit op single uitbrengen!'. Ik denk dat Will.I.Am zich krom lacht om de bakken poen die hij ongetwijfeld met dit misbaksel weer binnenharkt...

Week 47 :

#23 Black Eyed Peas - The Time (My Dirty Bit) :
Zoals ik al zei kon ik van het vorige album van de BEP nog wel veel nummers waarderen maar dit is echt byzonder slecht, en voorspelt ook een weinig goeds voor het album. Ik vind het erg jammer want met Boom Boom Pow lieten de BEP nog een aparte styl horen die ik erg goed vond, dit klinkt daarentegen als een slap aftreksel van een slecht nummer, en zoals in veel nummers overheerst Will.I.Am weer heel erg.
Cijfer : 1.5

#26 René Froger - 'k Heb je Lief :
Onee, onee, met René Froger weet je het al. Z'n stem klinkt precies zo als die van de gemiddelde Nederlandse zanger, niets byzonders. Ook het nummer brengt heel erg weinig originaliteit met zich mee, het had net zo goed van Marco Borsato kunnen zyn, en dat is nou ook weer niet echt een compliment. Ik heb echt niets met Nederlandse muziek, en ook dit vind ik echt slecht.
Cijfer : 1

#34 New Kids Feat. Paul Estak - Turbo :
Het vorige nummer, Broodje Bakpao, was stiekem best wel leuk. Maar zoiets kan natuurlyk nooit een tweede keer goed gaan. Dit klinkt echt heel erg afgezaagd, die jumpstyle hoor je nergens meer en het nummer is ook nog eens heel slecht uitgevoerd. Een irritant ge 'oohooo-oohoooo hoooooooohoohohoooooooooooooooohohhohooh ooooooooooooooohooooooohohohohoooooooooooho hohooooooooooooooooooooooooo ooooooooooooooooooh' verplettert je trommelvliezen en een middelmatige zangeres zingt er ook nog in het engels doorheen. Dit lykt echt nergens op, en je merkt dat het alleen maar probeert te profiteren van het succes van Broodje Bakpao.
Cijfer : 1

#36 Travie McCoy - We'll Be Alright :
Ook het vorige nummer van Travie McCoy was nog goed te doen, helaas is dit een stuk minder. Blykbaar zit er ook nog een (slechte) sample in, wat het imago natuurlyk ook geen goed doen. Het refrein vind ik nou ook niet bepaald je van het, en de rest van het nummer doet me ook echt helemaal niks. Het is wellicht wel de minst slechte entry van deze week, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Cijfer : 2

Echt een barslechte week. Ik had eigenlyk wel vier 1en willen geven.

rabbit
Ik stuitte net toevallig op dit nummer, tsjah.. ik heb ze beter gehoord. Gelukkig draaien ze nu "Meet Her at the Love Parade" van Da Hool op TMF!

Tik Tok? Nummer niet beluisterd, maar de titel is precies hetzelfde als de hit van Kesha?

rabbit
Dat ook, maar een sample van "No Limit" - ik geloof zelfs in de versie van Irene Moors, met daar overheen het meest onorginele auto-tune refrein van het jaar. Erg goed is het niet.

Week 14:

#27. Biffy Clyro - Many of Horror
Ik weet nog dat ik bij m'n toenmalige vriendin thuis was en MTV stond op. Dit nummer kwam langs, en ik zei dat ik het geen goed nummer vond. Haar broer zei: nee, er zit te weinig dynamiek in. Nu ik het weer luister, moet ik hem gelijk geven. Ik zette hem later in het nummer maar wat harder, omdat de "climax" eigenlijk even hard is als het gedeelte daarvoor. Verder is het een aardige tekst, en het nummer is nog eigenlijk een best goede poging. Maar het weet me gewoon te weinig boeien, ik dwaal al te snel af.
Cijfer: 5

#34. Quintino ft. Mitch Crown - You Can't Deny
Ene oor in, andere oor uit. Zang klinkt erg standaard, verder een Clocks-achtig pianodeuntje, en er een standaardbeat overheen. Nee, hier loop ik niet warm voor. Het is niet erg om er naar te luisteren, maar daar is ook alles mee gezegd.
Cijfer: 3

#35. Gerard Joling - Ik Leef Mijn Droom
Het is niet mijn genre, en op zich lijkt alles wel redelijk op elkaar in dat genre, maar toch, in z'n genre niet eens zo slecht. Maar op een TROS-muziekfeest werkt dit natuurlijk perfect. Zelf kan ik er niet zoveel mee.
Cijfer: 3,5

Week 15:

#28. Justin Bieber ft. Ludacris - Baby
Ik kan er wel om lachen, al die Justin Bieber-haters. Laat die jongen lekker zijn liedjes zingen. Die jongen is natuurlijk gewoon een speelpop van de platenmaatschappij. Ziet er goed uit, heeft een prima stem, oke, ga jij maar wat liedjes zingen, jongen. Dan worden wij rijk van je. Verder is dit natuurlijk perfect voor de doelgroep. Die jongen heeft nog niet eens de baard in de keel trouwens, wel opvallend. Maargoed, ik behoor niet tot de doelgroep, dus kan er niks mee. Vind het ook wat te glad.
Cijfer: 4

#31. Kane - In Over My Head
Niet zo slecht als andere nummers van ze, maar deze keer gewoon een saaie rocksong. Als ze nou dit soort nummers blijven maken, en Dinand wat minder "yeaheah" doet enzo, zou het al stukken beter zijn. Niet goed. Maar minder slecht. Dan is het gewoon een standaardrocksong die je dan op de radio hoort, en even later weer vergeten bent.
Cijfer: 4

#33. Sander van Doorn - Renegade
Aardig, ietwat eentonig, ietwat te veel leunend op een deuntje. Maar hier kan ik nog wel wat mee. Had iets langer mogen duren en dan beter uitgewerkt mogen worden. Maar ach, klinkt lang niet slecht.
Cijfer: 5,5

#35. Rox - My Baby Left Me
Ietwat irritant refrein, maar verder toch wel een vrolijk liedje. Leuk geproduceerd. Aardige maar ook wat irritante stem. Best oke, maar geweldig vind ik het niet.
Cijfer: 6

#37. Jurk! - Niemand
Leuker dan hun eerste single (Zou Zo Graag). Lekkere rocksound. Als liedje aardig, goede tekst over een gepeste jongen, fijn refrein. Blijft lekker in je hoofd zitten, maar is ook gewoon erg effectief. Ik beweeg er tevreden mijn hoofd op mee. Prima wel.
Cijfer: 7,4

#39. Laura Jansen - Wicked World
Hoorde het laatst op de radio, en ik dacht: he dit nummer ken ik niet van Caro Emerald, staat niet op haar album! Maar het bleek Laura Jansen te zijn. Zowel de stem als de stijl lijken daarop. Het is ook ongeveer even leuk. Prima liedje eigenlijk wel. Lekker vrolijk. Nog een aardige tekst ook. Vind dit best fijn om te luisteren eigenlijk.
Cijfer: 7

Week 46

#24 De Jeugd van Tegenwoordig - Sterrenstof
De Jeugd is terug! En hoe! Eerste single van het vorige album was briljant (Hollereer) dus ik was erg benieuwd. Eerste keer luisteren dacht ik: wtf? Wat moet ik hier nou weer mee? Vind ik dit nou leuk of niet? Maar na hem vaker gehoord te hebben... ja ik vind hem leuk! Een supervrolijke beat, die onverstaanbare zang van Vjeze Fur, het is allemaal weer lekker vaag, zoals De Jeugd hoort te zijn. Maar het is wel heel erg leuk! Leuke referentie naar Lucy In The Sky With Diamonds ook!
Cijfer: 8,5

#25 B.o.B - Magic (Feat. Rivers Cuomo) :
Hij heeft de Weezer-zanger voor het refrein gebruikt, aparte keuze. B.o.B vind ik toch wel een aardige rapper. Hij heeft wel een unieke rapstijl. En zijn teksten zijn ook lang niet slecht. Refrein is wel heel poppy en inhoudsloos, weet te weinig te boeien. Productie is niet al te boeiend, maar dat weet B.o.B te compenseren met zijn prima raps.
Cijfer: 7

#34 Caro Emerald - Stuck
Caro Emerald heeft een prima debuutalbum afgeleverd dat een gigantisch succes is geworden. Eerste single Back It Up vind ik erg leuk, A Night Like This vind ik erg weinig aan, That Man is weer erg leuk, en ja hoor, ook deze is weer erg leuk. Er is in Nederland wel een Caro Emerald-moeheid te merken. That Man deed al niet veel meer, en ook deze doet volgens mij niet veel. Maar gewoon weer een erg leuk liedje! Leuk, die blazers in het refrein! Sterk gezongen, goede muzikale begeleding. Gewoon goed!
Cijfer: 8

#39 Enrique Iglesias - Heartbeat (Feat. Nicole Scherzinger) :
Mijn moeder is een Enrique Iglesias-fan, en nee, daar ben ik niet blij mee, een hoop van zijn muziek kan ik niks mee. Ook Nicole Scherzinger/Pussycat Dolls heb ik niks mee. Dus ik vreesde het ergste. Maar dit is een verrassend goed nummer! Die zang van Enrique vind ik niet geweldig, maar de productie is zo geweldig gedaan, dat dat het dik compenseert. Dat pianootje, dat gefluister, allemaal subtiele dingetjes in de beat. Echt heel goed!
Cijfer: 9!

8 voldoendes achter elkaar!! Waarvan 6 een 7 of hoger. Helaas gaat het in week 47 even mis...

Week 47.

#23. Black Eyed Peas - The Time
Ik denk niet dat ik hier al te veel woorden aan vuil hoef te maken. Slechtste nummer van het jaar? Met gemak. Slechtste cover ooit? Misschien wel. Wat krijg je als je een slecht nummer nog eens weet te verkrachten? Dit dus. Echt heel erg...

#26. Rene Froger - 'k Heb je Lief
Had zo een nummer van Marco Borsato kunnen zijn, ik gok dat John Ewbank hier achter zit. Kan er dan ook helemaal niks mee. Refrein heeft ook wat weg van Nick & Simon, maar dan in een Marco Borsato-sausje. Ik hou er niet van, wat een overdreven gezeik. Op Youtube trouwens wel grappig: een Borsato-fan die het nummer komt afkraken. Alle Froger-fans krijgt ie natuurlijk meteen op z'n dak. Maar behalve de stem hoor ik geen verschil.
Cijfer: 1,5

#34. New Kids ft. Paul Elstak - Turbo
Grappig dat Paul Elstak een nummer voor hun heeft gemaakt. En dat ie zelfs z'n snor er weer voor heeft laten staan. Klinkt verder ook erg als Elstak. Stiekem best leuk. Voor eventjes. Heb het al snel weer gehoord. Wat New Kids-humor erdoorheen. Best flauw allemaal. Toch is het best grappig om af en toe te horen.
Cijfer: 4,5

#36. Travie McCoy - We'll be Allright
Je bent je inspiratie kwijt, je probeert een nieuw nummer te schrijven, maar het lukt niet. Wat doe je dan? Je neemt een ouder nummer jat het refrein, en verzint er wat onzinnigheid omheen, en klaar! Kom op, verzin zelf iets, Travie! Het origineel zou een 9 krijgen, dit verdient niks meer dan een 1.

Arrie schreef:

#39. Enrique Iglesias - Heartbeat (Feat. Nicole Scherzinger) :
Mijn moeder is een Enrique Iglesias-fan, en nee, daar ben ik niet blij mee, een hoop van zijn muziek kan ik niks mee. Ook Nicole Scherzinger/Pussycat Dolls heb ik niks mee. Dus ik vreesde het ergste. Maar dit is een verrassend goed nummer! Die zang van Enrique vind ik niet geweldig, maar de productie is zo geweldig gedaan, dat dat het dik compenseert. Dat pianootje, dat gefluister, allemaal subtiele dingetjes in de beat. Echt heel goed!
Cijfer: 9!

Heartbeat heeft nu een 7 gemiddeld van 5 users. Het is nu wachten tot Sandokan last van z'n geweten krijgt en het toch beter gaat beoordelen .

Ik ben al wat laat met m'n bespreking, maar als ik zo eens naar het gebodene kijk vind ik het niet erg om nog wat op te schuiven...

Geweldig, Here Comes the Sun van The Beatles staat in de top 100! Wel veel te laag, namelijk op 64. Maar gaaf dat ze erin staan. Had hij in de top 40 gestaan, had hij een vette 10 gehad!

Edit: Zelfs meerdere nummers van The Beatles in de top 100!

Waar heb jij het over?

Meestal ben ik nog te mild maar week 46 was ik blijkbaar te streng geweest.

Enrique Iglesias Feat. Nicole Scherzinger - I Can Feel Your Heartbeat
Ik verhoog mijn cijfer hier tot 6 vooral vanwege de zwoele sfeer.

Arrie schreef:
Waar heb jij het over?

In de meest recente Dutch Charts Single top 100 komen zeven songs van The Beatles binnen, kennelijk op basis van downloads. De achtergrond hiervan weet ik ook niet.

Oh, dat moet zijn omdat je nu Beatles-tracks kan downloaden via iTunes. Dat kan pas sinds een week ongeveer.

ranboy schreef:
(quote)

In de meest recente Dutch Charts Single top 100 komen zeven songs van The Beatles binnen, kennelijk op basis van downloads. De achtergrond hiervan weet ik ook niet.

The Beatles - thebeatles.com

Gast
geplaatst: vandaag om 12:40 uur

geplaatst: vandaag om 12:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.