MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
kappeuter schreef:
Ik heb ook heel veel mooie muziek ontdekt op Spotify via Discover Weekly, maar ik vind Release Radar op Spotify momenteel beter dan Discover Weekly.
Ik ben sinds het afgelopen jaar relatief meer classics gaan luisteren, maar hierdoor raadt Discover Weekly mij vrijwel alleen nog maar 'ouwe meuk' aan. Wel goede ouwe meuk, maar ik zou ook graag vaker nieuwe bandjes en nieuwe muziek willen beluisteren.
De goede mix van oude en nieuwe muziek die ik jaren heb gehad bij Discover Weekly is sinds een half jaar dus weg. Daar baal ik wel van.
En op Desktop mist nu de dislike knop bij Discover Weekly...
Gelukkig heb ik Spotify ook op de mobiel daar werkt het nog wel gewoon.

Je zou premium duo kunnen overwegen (+ 4 euro). De een meer voor de classics, de ander nieuwere muziek. De Release Rader vind ik ook beter.

Volgens ChatGPT kun je de lijst niet alleen met luisteren naar nummers beïnvloeden:

"Ja, likes beïnvloeden je Discover Weekly! Als je een nummer liket (hartje geeft ❤️ of toevoegt aan een afspeellijst), ziet Spotify dat als een positieve indicatie en zal het soortgelijke muziek vaker aanbevelen."

Hier ook wat tips (maar wel uit 2019): Five Ways to Make Your Discover Weekly Playlists Even More Personalized — Spotify - newsroom.spotify.com

Discover Weekly werkt niet meer. Het is nu al 4x binnen een week veranderd. Bepaalde nummers blijven staan, heel apart.

Onweerwolf
Er was weer een zinloze update en nu heeft Spotify besloten om een irritant zwart balkje met een soort van golf animatie in mijn Android notification bar te zetten. Weet iemand hoe deze irritante meuk weer weggehaald kan worden?

tnf
Nog een zinloze update, maar dan bij de versie voor reguliere computers: als je de scrollbalk wil gebruiken, sta je met je muis steeds onbedoeld op een ander verticaal balkje; een stukje naar links springend en onderdeel van een gedeelte met info en dergelijke (dat je uit kunt klappen).

Scrollen gaat niet echt lekker meer.

Onweerwolf
Ik had die kutapp maar weer voor een week weggegooid vanwege dat stomme balkje. Nu weer geïnstalleerd en nu heeft het me 30 minuten gekost om te kunnen inloggen omdat ze niet meer met passwords werken, ofzo.

Ze krijgen het voor elkaar om deze intens slecht geprogrammeerde klote software elke keer nog slechter te maken. Ik word hier echt niet goed van. Ik zal blij zijn als ik alle noms van DWT heb geluisterd zodat ik er weer 10 maanden zonder kan.

Fuck Spotify.

Onweerwolf
En dat stomme balkje is er nog steeds. En ook op de lockscreen staat nu ongevraagd Spotify info. Waarom?

Onweerwolf
Hallelujah! Ik ben er eindelijk achter. De 'feature' heet 'live alerts'. En ik heb het ergens kunnen uitschakelen. Ik wens de bedenker er van zaken toe die banwaardig zijn als ik ze zou beschrijven.

Iemand die alweer DM's kan sturen op Spotify?

Gretz schreef:
Iemand die alweer DM's kan sturen op Spotify?

Sinds wanneer kan dit uberhaupt haha.

Juul1998B schreef:
(quote)

Sinds wanneer kan dit uberhaupt haha.

Volgens de nieuwsberichten hierboven zou het deze week moeten worden uitgerold in Nederland

Paar dagen geleden met de nieuwe update heb ik hem gevonden hoor. Een basic berichtenservice waar je alleen tekst en emoji's kunt sturen. Blij mee, toch minder omslachtig dan die url's en uri's die we voorheen via Meta en consorten moesten delen

Linkje voor eenieder die mij tips wil sturen op Spotify (en/of liever de pm-functie daar gebruikt dan op MuMe )

Alle Spotify apps heb ik nu op FLAC kunnen instellen, dwz op mijn Macbook is dat nu 16 bits/44,1 Khz. De nieuwe van Big Thief klinkt op mijn Meze 109 koptelefoon nog zompiger, Sandrayati met het geweldige album Inhabit klinkt nog beter, een ouder albums zoals Patti Smith - Horses is anders opgenomen en klinkt nog vrij vlak. Het is allemaal lastig te beoordelen, laat ik zeggen het klinkt met FLAC iets 'voller', maar het kan ook een placebo-effect zijn. Of streaming in FLAC naar andere apparaten werkt, weet ik niet, of is daar een update voor nodig in die betreffende apparatuur?

Spotify Lossless: ineens is het er dan toch - Alpha Audio

Spotify is nog steeds relatief duur vergeleken met Tidal en Daniel Ek is een vervelend ventje. Ik zeg 't maar even

Ik dacht onlangs dat ik het gedroomd had maar het blijkt echt. Ook op de webplayer word je nu regelmatig gepest met reclame als je niet betaalt aan de Spotify-maffiosi.

tnf
Rain King schreef:
Spotify is nog steeds relatief duur vergeleken met Tidal en Daniel Ek is een vervelend ventje. Ik zeg 't maar even

Helaas hebben Tidal, Deezer, enzovoort een beperktere bibliotheek, en geen openbare lijsten die je kunt delen.

Ethisch is er idd het nodige over Spotify te zeggen. Ik heb ook het idee dat langzaamaan meer mensen liever niet teveel met Spotify te maken willen hebben.

vivalamusica schreef:
Alle Spotify apps heb ik nu op FLAC kunnen instellen,
Of streaming in FLAC naar andere apparaten werkt, weet ik niet, of is daar een update voor nodig in die betreffende apparatuur?

Spotify Lossless: ineens is het er dan toch - Alpha Audio

Je dient op de gekoppelde apparaten in je spotify app ook daar de kwaliteit aan te passen. En vergeet je cache niet te legen. Daarnaast vraagt de spotify app of je je gedownloade playlist naar een hogere kwaliteit wil omzetten.

Je kunt je telefoon zelf dus op een lagere kwaliteit zetten dan je streamers. Dit heeft als voordeel dat er minder data wordt verbruikt bij mobiel ( 4g/5g) gebruik.
En dat heeft weer als voordeel dat je batterij van je telefoon langer meegaat en voor het streamen naar je Blue Tooth speaker heb je de hoogste kwaliteit niet nodig.
Voor het streamen naar een Sony BT headset met LDAC codec heb ik het nog niet uitgeprobeerd. Iemand hier al wel?

gigage schreef:
(quote)

Je dient op de gekoppelde apparaten in je spotify app ook daar de kwaliteit aan te passen. En vergeet je cache niet te legen. Daarnaast vraagt de spotify app of je je gedownloade playlist naar een hogere kwaliteit wil omzetten.

Je kunt je telefoon zelf dus op een lagere kwaliteit zetten dan je streamers. Dit heeft als voordeel dat er minder data wordt verbruikt bij mobiel ( 4g/5g) gebruik.
En dat heeft weer als voordeel dat je batterij van je telefoon langer meegaat en voor het streamen naar je Blue Tooth speaker heb je de hoogste kwaliteit niet nodig.

Heel duidelijk dank, apart in te stellen via instellingen in de Spotify app, en cache legen.

tnf
Diverse artiesten, waaronder Massive Attack, gaan Spotify boycotten.

King Gizzard & The Lizard Wizard gingen ze al voor.

https://nos.nl/artikel/2583135-artiesten-boycotten-spotify-uit-protest-tegen-investering-in-wapenindustrie

tnf schreef:
Diverse artiesten, waaronder Massive Attack, gaan Spotify boycotten.

King Gizzard & The Lizard Wizard gingen ze al voor.

https://nos.nl/artikel/2583135-artiesten-boycotten-spotify-uit-protest-tegen-investering-in-wapenindustrie

Dit trekt enorm aandacht want hele volksstammen die aan vastgeklonken Spotify zitten zowel artiesten als muziekliefhebbers zitten zich nu af te vragen of ze in het verkeerde kamp zitten, het zoveelste schisma ligt op de loer, ben je vóór dan zit je fout want dan steun je de wapenhandel en de ellende waar we elke dag mee worden geconfronteerd, toon je je afkeer van Ek dan ja dan zit je in het goede kamp en waag het niet om daar iets tegen in te brengen of te nuanceren!

Niet helemaal duidelijk wat bijv. Massive Attack nu precies wil. Israël boycotten lijkt me helder, maar willen ze dan ook technologie boycotten die Europa verdedigt tegen agressie van buitenaf? Of denken ze dat deze drones enzo ook door Israël worden gebruikt?

Ja, er is een alternatief zo staat in het artikel. Welk alternatief is niet duidelijk. Het Duitse defensietechnologiebedrijf Helsing produceert momenteel de HX-2 kamikazedrones voor Oekraïne. Een levering van 6.000 drones werd begin dit jaar aangekondigd. De drone wordt ook getest door de strijdkrachten van Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en andere Europese landen. Ik zie dus niet meteen een link tussen Spotify boycotten en Israël boycotten.

Onweerwolf

5 tot 15 cent om een nummer eenmalig af te spelen. Dit gaat een daverend succes worden.

Misschien begrijp ik het niet helemaal, want ik ben ook niet zo thuis in die wereld. Maar die algoritmes worden toch óók bepaald door de mannen in pak met veel geld? Want die algoritmes lijken misschien een tamelijk willekeurige dwarsdoorsnede gebaseerd op wat je eerder aan luistermateriaal hebt aangeklikt, maar ze worden natuurlijk ook gestuurd onder invloed van platenmaatschappijen en andere belanghebbenden. Juist door die algoritmes slikken veel luisteraars gewoon wat hen door de 'grote jongens' wordt voorgeschoteld. Ze lijken me dus in geen geval echt representatief voor de populariteit van een bepaald nummer.

tnf
Spotify heeft blijkbaar aandelen in Sony, dus dat zegt al veel.

Volgens mij heeft Sony aandelen in Spotify, niet andersom. Maar evengoed hebben ze allebei belangen in elkaar. En de banden worden alleen nog maar inniger: Sony Music Group and Spotify Announce New Deals, With Direct Licensing for Publishing - ca.finance.yahoo.com

tnf
Die lijsten vol zogenaamde tips, die door de Spotify-redactie samen worden gesteld, worden sowieso grotendeels door de 'majors' aangestuurd.

Zijn die lijsten er trouwens überhaupt nog wel, of zijn die inmiddels grotendeels vervangen door moderne techniek? Wat jaren terug waren ze er iig nog wel. Daar is in 2020 nog een boek over geschreven: Dieuwertje Heuvelings - Auxiety. Een soortement van sleutelroman. Dieuwertje was ooit een van de samenstellers van zo'n lijst.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:40 uur

geplaatst: vandaag om 17:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.