Muziek / Algemeen / Help! Ik zoek een artiest
zoeken in:
0
geplaatst: 6 september 2005, 10:02 uur
Hoi,
Ik vond laatst een cassettebandje met daarop een opname uit de oudheid. Het is een opname van het LP uur van Wim van Putten. Er is een duitse symfonische band te horen. Ik zou graag willen proberen te achterhalen wie ze zijn. Weet iemand of er playlists zijn van het LP uur? Of is er iemand met veel muziek kennis die ik een fragment kan sturen?
Bij voorbaat...
Erik
Ik vond laatst een cassettebandje met daarop een opname uit de oudheid. Het is een opname van het LP uur van Wim van Putten. Er is een duitse symfonische band te horen. Ik zou graag willen proberen te achterhalen wie ze zijn. Weet iemand of er playlists zijn van het LP uur? Of is er iemand met veel muziek kennis die ik een fragment kan sturen?
Bij voorbaat...
Erik
0
geplaatst: 6 september 2005, 12:16 uur
Je weet niet meer uit welke periode het was? De enige Duitse symfo band die ik ken waarvan Wim van Putten wel eens nummers draaide was Eloy. Ik wil met alle plezier even naar het nummer luisteren, als het Eloy is herken ik het vast wel.
0
geplaatst: 6 september 2005, 16:21 uur
Je zou op de tekst die je hoort in het nummer kunnen zoeken op google met het woord 'lyrics'. Zo kom ik er meestal achter als ik iets niet weet.
0
geplaatst: 7 september 2005, 13:31 uur
Bedankt voor de tips.
Ik schat aan het bandje te zien dat het ergens uit het begin van de jaren 80 is.
Eloy lijkt het niet te zijn. Ik hoor tenminste geen bekende klanken in hun muziek. Bovendien zijn de teksten duitstalig, terwijl die van Eloy zo te zien over het algemeen engels zijn.
Ook google heb ik al uitgeplozen op songteksten, maar helaas nog niks gevonden.
Soms lijkt het qua instrumentaruim wel een beetje op de duitse band Spliff, maar dan symfonischer zeg maar.
Misschien maak ik toch maar even een sampeltje...
Ik schat aan het bandje te zien dat het ergens uit het begin van de jaren 80 is.
Eloy lijkt het niet te zijn. Ik hoor tenminste geen bekende klanken in hun muziek. Bovendien zijn de teksten duitstalig, terwijl die van Eloy zo te zien over het algemeen engels zijn.
Ook google heb ik al uitgeplozen op songteksten, maar helaas nog niks gevonden.
Soms lijkt het qua instrumentaruim wel een beetje op de duitse band Spliff, maar dan symfonischer zeg maar.
Misschien maak ik toch maar even een sampeltje...
0
geplaatst: 7 september 2005, 13:45 uur
Nee, Eloy zal het dan niet zijn. En als het Duitstalig is, denk ik ook niet dat ik het ken. Maar wellicht iemand anders.
0
geplaatst: 7 september 2005, 15:11 uur
Ik ken niet zo veel Duitstalige progbands uit die tijd, maar misschien dat Anyone's Daughter het kan zijn. Ik weet niet precies hoe bekend die waren in die tijd maar toch.
0
geplaatst: 7 september 2005, 21:30 uur
Tip voor Duitse ProgRock-band van nu: RPWL
LP-show van Wim van Putten was trouwens erg leuk, maar ook al weer lang geleden.
LP-show van Wim van Putten was trouwens erg leuk, maar ook al weer lang geleden.
0
geplaatst: 8 september 2005, 16:23 uur
obsessed schreef:
Ik ken niet zo veel Duitstalige progbands uit die tijd, maar misschien dat Anyone's Daughter het kan zijn. Ik weet niet precies hoe bekend die waren in die tijd maar toch.
Ik heb een sampletje gemaakt. Staat op http://www.xs4all.nl/~erik002/...
0
geplaatst: 26 september 2005, 18:53 uur
heeeeeey mensen weten jullie toevallig hoe het nummer heet waarbij robertjensen in zijn tv show altijd op komt in het begin. het is een dance nummer! hopelijk weten jullie dat alvast bedankt
0
OasisFAnatic
geplaatst: 26 september 2005, 19:03 uur
Ik was laatst in Nijmegen bij de "Popronde". Laat op de avond liep ik met een paar vrienden cafe de Billabong binnen. Hier was een ongelooflijk goede band bezig (eigen bescheiden mening) genaamd: "the funktransplantation". Kent iemand deze band en weet hij/zij ook een manier om aan wat nrs te komen ergens op het internet.
0
OasisFAnatic
geplaatst: 26 september 2005, 19:18 uur
Gezien bij de popronde in nijmegen in cafe de billabong, en compleet uit mijn dakkie gegaan.
Kent iemand deze band ( funk-transplantation). Zo ja kan je me dan even aanspreken middels eens bericht, bij voorbaat dank.
Kent iemand deze band ( funk-transplantation). Zo ja kan je me dan even aanspreken middels eens bericht, bij voorbaat dank.
0
OasisFAnatic
geplaatst: 26 september 2005, 19:43 uur
opps, de band heet the funktransplant:
Omschrijving:
‘Deep funk’: op de zware basis van groovende en slappende bas dansen funky gitaartjes, geile stemmetjes, een schreeuwende talkbox, jazzy samples en zeer dansbare drums en beats. Glad maar effectief op de dansvloer!
Omschrijving:
‘Deep funk’: op de zware basis van groovende en slappende bas dansen funky gitaartjes, geile stemmetjes, een schreeuwende talkbox, jazzy samples en zeer dansbare drums en beats. Glad maar effectief op de dansvloer!
0
geplaatst: 27 september 2005, 21:35 uur
aMuze schreef:
Hoi,
Erik
Hoi,
Erik
Hoi
heel leuk, ik heb dezelfde opname op een bandje uit '80 oid. Wim van Putten was geweldig. Anyway, ik denk dat het misschien SCHICKE FÜHRS & FRÖHLING is, en het zou wel eens het album 'Strings' kunnen zijn. Misschien heb ik het mis, maar ik heb een database met alle songs van mijn 200 casettebandjes, en daarop staat SFF, Strings, na een paar nummers van Eloy. Het was toen zo'n Duitse avond, die hij af en toe had.
Wat een geweldig radioprogramma was dat. Weet iemand of zoiets nog gemaakt word? Ik moet nog eens naar Radio Purmerend op vrijdagavond luisteren heeft iemand me een keer aangeraden.
Groetjes
Bart
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 21:40 uur
Nieuw op het forum (en de site), dus snel "lid" geworden.
Het is inderdaad Anyone's Daughter, Lala van de plaat "In Blau" uit 1982 geloof ik. Prachtplaat, ook op CD beschikbaar. Ze zijn inmiddels ook weer actief, zie http://www.anyonesdaughter.de/index.htm
Ik ken verder de CD's Anyone's Daughter, Adonis, genoemde In Blau en Neue Sterne. Allen ook de moeite waard. Het duits dat op de laatste 2 gezongen wordt stoort mij helemaal niet (bij anderen wel) en ook het engels dat op de eerste 2 gezongen wordt is redelijk vrij van accent. Via bovengenoemde site kun je vinden wat ze allemaal gedaan hebben over de jaren heen. Valt onder de noemer "vriendelijke" Progrock.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 8 november 2005, 14:05 uur
Een kennis vroeg me naar de naam van een artieste die een hit had met "10 million miles to Beijing" (aantal kan anders zijn, evenals de Oosterse stad, ik heb het niet precies onthouden). Ze schijnt gitaar te spelen, een mooie stem te hebben en uit Schotland te komen en 2 albums uit te hebben. Met welk antwoord kan ik mijn kennis blij maken?
0
geplaatst: 8 november 2005, 14:10 uur
Waarschijnlijk Katie Melua - Nine Million Bicycles.
Gitaar, Groot-Brittannië, Beijing etc. klopt allemaal. Alleen de miles zijn fietsen.
Gitaar, Groot-Brittannië, Beijing etc. klopt allemaal. Alleen de miles zijn fietsen.

0
geplaatst: 8 november 2005, 22:46 uur
Wie kan mij vertellen hoe die gozer heet die een aantal jaren terug een stuk of twee hitjes heeft gehad.
Hij had blauw haar en was best gespierd, ook had hij meerdere tatoo's..
In de clip zie je hem in een caravan en zo'n blonde barbie speelt zijn moeder.
Alvast thanx!
Hij had blauw haar en was best gespierd, ook had hij meerdere tatoo's..
In de clip zie je hem in een caravan en zo'n blonde barbie speelt zijn moeder.
Alvast thanx!
0
geplaatst: 9 november 2005, 00:24 uur
Ik weet wel wie je bedoelt, werd destijds regelmatig op TMF gedraaid maar echte hits heeft ie nooit gescoord geloof ik.
0
geplaatst: 9 november 2005, 10:35 uur
Eeeeeeeeeeeeeh, kom hoe heet ie nou. Een klasgenootje van mij vond het wel aardige muziek. Ik weet het niet meer.
0
geplaatst: 9 november 2005, 10:56 uur
Was dat niet Jive Jones? Die had een hitje met Me, Myself & I en volgens mij zat ook zoiets in die clip.
0
geplaatst: 9 november 2005, 22:57 uur
Bedankt. Dat was de naam die ik zocht. Wat een gedoe, bijna de hele nacht niet kunnen slapen...
We dachten dat een nummer van Jive Jones overeenkomsten had met een nummer van Soundgarden. Maar dat blijkt achteraf niet zo te zijn. We beschuldigden Jive Jones van Jatterij..
Maar goed, nu opzoek naar wat dan wel de overeenkomst is. Mijn vriend dacht, misschien iets in de richting van Crazy Town of RHCP, maar hij is niet echt thuis in die muziek, maar we weten nu in ieder geval dat die figuur met dat blauwe haar "Jive Jones" heet...Thanx!
We dachten dat een nummer van Jive Jones overeenkomsten had met een nummer van Soundgarden. Maar dat blijkt achteraf niet zo te zijn. We beschuldigden Jive Jones van Jatterij..

Maar goed, nu opzoek naar wat dan wel de overeenkomst is. Mijn vriend dacht, misschien iets in de richting van Crazy Town of RHCP, maar hij is niet echt thuis in die muziek, maar we weten nu in ieder geval dat die figuur met dat blauwe haar "Jive Jones" heet...Thanx!
0
geplaatst: 21 juni 2006, 20:54 uur
In Muziek > Artiesten > help: artiest?:
Ik was wat liedjes aan het downloaden van The Velvet Underground tussen en er zat een lied tussen genaamd "Hard rain coming down on me".
Ik vond het zo geweldig dat ik er wat over opzocht, maar het bleek niet van the Velvet Underground te zijn... weet er iemand van wie het wel is? ik vind er niets over op het internet...
[spoken intro]All right now, come on kids. Hey, listen, I'm tired of this bullshit playing around the town, you know what I mean? ... And I told him, I said, 'listen!' I said, 'don't fuck with me, man! Because, you know what I mean? Like, I'm a real motherfucking cowboy, you know what I mean? Hahah! [end intro]
One, two, three, four.
hard rain coming down on me
trying to start a fire on the muddy banks
of mississippi, in the rain baby life is strange
Now he reaches for a quarter
And he stands in the corner
And he screams out for some change.
And nobody looks, but everybody sees
And everybody feels the shame.
And the rain rolls over,
And the dog rolls over,
And he rolls his hands to the sky.
And the nuns in numbers knock their nails in
Like a blackbird in a blackberry pie.
Says, 'Son, it happens every day.
We call it running from the rain.'
Well, it's a rain of thunder,
It's a rain of fear,
It's a busted-open bottle
of Rainier beer,
It reaches from the sky
Like a blackbird in a blackberry pie, that's why
And everybody is runnin'
And umbrellas are poppin'
And reflections take over the streets
And the blood is free now
And it flows to the sea now
And the man says 'I'll see him again.'
Said, 'Son, it happens every day.
Well, she turned her back
As he spackled the crack
And the pain just peals away.
And she thought she knew him
but an Autumn leaf blew in (inaudibly blew him?)
And it blew what she knew of him away.
And she's countin' numbers
But she lost the light
So now she calls out (cube steak? lipstick?)
With a red flashlight
Heads turning like a doorknob,
Eyes burning like a camp log,
What do you think of that?
She's gone for good,
You should know by now.
She ain't coming back anyhow.
And a love to her
Is a love that's thrown away.
And it's over.
Ik was wat liedjes aan het downloaden van The Velvet Underground tussen en er zat een lied tussen genaamd "Hard rain coming down on me".
Ik vond het zo geweldig dat ik er wat over opzocht, maar het bleek niet van the Velvet Underground te zijn... weet er iemand van wie het wel is? ik vind er niets over op het internet...
[spoken intro]All right now, come on kids. Hey, listen, I'm tired of this bullshit playing around the town, you know what I mean? ... And I told him, I said, 'listen!' I said, 'don't fuck with me, man! Because, you know what I mean? Like, I'm a real motherfucking cowboy, you know what I mean? Hahah! [end intro]
One, two, three, four.
hard rain coming down on me
trying to start a fire on the muddy banks
of mississippi, in the rain baby life is strange
Now he reaches for a quarter
And he stands in the corner
And he screams out for some change.
And nobody looks, but everybody sees
And everybody feels the shame.
And the rain rolls over,
And the dog rolls over,
And he rolls his hands to the sky.
And the nuns in numbers knock their nails in
Like a blackbird in a blackberry pie.
Says, 'Son, it happens every day.
Well, it's a rain of thunder,
It's a rain of fear,
It's a busted-open bottle
of Rainier beer,
It reaches from the sky
Like a blackbird in a blackberry pie, that's why
And everybody is runnin'
And umbrellas are poppin'
And reflections take over the streets
And the blood is free now
And it flows to the sea now
And the man says 'I'll see him again.'
Well, she turned her back
As he spackled the crack
And the pain just peals away.
And she thought she knew him
but an Autumn leaf blew in (inaudibly blew him?)
And it blew what she knew of him away.
And she's countin' numbers
But she lost the light
So now she calls out (cube steak? lipstick?)
With a red flashlight
Heads turning like a doorknob,
Eyes burning like a camp log,
What do you think of that?
She's gone for good,
You should know by now.
She ain't coming back anyhow.
And a love to her
Is a love that's thrown away.
And it's over.
0
geplaatst: 16 juli 2006, 22:41 uur
Het nummer is van Mike Garlington, volslagen onbekend volgens mij, want allmusic.com en pandora.com kennen hem niet. Ik heb het ook maar gegoogled 
http://mikegarlington.dmusic.com/
Je kunt hier gratis meer muziek van hem downloaden en luisteren

http://mikegarlington.dmusic.com/
Je kunt hier gratis meer muziek van hem downloaden en luisteren
0
Lost Highway
geplaatst: 9 oktober 2006, 23:42 uur
Welke kenner heeft enig idee van wie dit wave nummer is?
http://users.skynet.be/sb213758/m/ray_x1.mp3
http://users.skynet.be/sb213758/m/ray_x1.mp3
0
geplaatst: 9 oktober 2006, 23:48 uur
Ik dacht even dat het een oude Cave, danwel Birthday Party nummer was, maar nee.. zijn stem lijkt er verdacht veel op namelijk. Geen idéé!
* denotes required fields.