MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! Ik zoek een artiest

zoeken in:
dix
Dank voor de suggesties, maar nee, ik zie de gezochte band nog niet terug.

Moonlizards??

Die groep had geen vrouw in de formatie....

dix
Misschien weten Vera gangers Premonition en/of lebowski raad.

dix schreef:

Whipster? Alleen kwamen ze uit de jaren negentig, maar ze hebben wel goed naar The Wipers geluisterd...

dix schreef:

Het enige dat mij zo te binnen schiet, is Windischgrätz, met Inge Melsen op bas. Alleen staat me niet bij dat ze een album hebben uitgebracht. Wel een cassette. Als dit je bekend voorkomt, kan ik wel eens verder vragen...

dix
De suggestie van Premonition bleek de juiste. Blijkbaar had ik de band een tiental jaren ouder gedateerd. CD is opgespoord voor een luttele € 3.50 bij de Waaghals. Time-warp, leuk om nu terug te horen.

In Genres > Rock > Namen van bands gezocht:

Hallo, ik ben op zoek naar de namen van 2 bands uit de jaren 90. De eerste is een Nederlandse (alternative) rockband die volgens mij kort bestaan hebben. Ik kan maar niet op de naam komen, het enige wat ik me kan herinneren is dat ze een cd uitgebracht hebben met volgens mij een vrij rode hoes en als het goed is begon de naam van de band met een N (dacht ik) en was het ook een redelijk korte naam.
De andere band is volgens mij moeilijker, ik kan op het internet niks vinden wat er op lijkt, het is een alternatieve band met zangeres (was dacht ik in de stijl van Veruca Salt, Echobelly etc.). Ik heb ooit een liedje van ze gehoord wat ik leuk vond, de naam van de band was iets met Galaxy of Galaxia of zoiets dergelijks. Wie kan mij verder helpen?

Robinson, wat die eerste band betreft : Moonlizards - Fooom (1990) ?

Dank je wel BoyOnHeavenHill, maar dit is niet de band die ik bedoel, sorry

Robinson schreef:
De andere band is volgens mij moeilijker, ik kan op het internet niks vinden wat er op lijkt, het is een alternatieve band met zangeres (was dacht ik in de stijl van Veruca Salt, Echobelly etc.). Ik heb ooit een liedje van ze gehoord wat ik leuk vond, de naam van de band was iets met Galaxy of Galaxia of zoiets dergelijks. Wie kan mij verder helpen?

Elastica? Republica?

Edit: Of Asteroids Galaxy Tour waarschijnlijk!

Robinson Nuff Said - Red?

Poek Nee, want dat is geen jaren 90 band. Elastica en Republica zijn het ook niet, die ken ik goed, daar kocht ik vroeger nog cd's van. Het was echt iets met Galaxy of zo, dat is het enige wat ik me kan herinneren toen het op de radio gedraaid werd. Waarschijnlijk was het een bandje geweest wat nooit bekend is geworden, misschien niet eens een heel album hebben gemaakt.

motel matches Ja, dat is de band die ik zocht, het album heet zelfs gewoon Red, dat wist ik niet meer, alleen dat de hoes rood was Dank je wel!
gaucho Nee, die niet, toch bedankt

Kan iemand vinden wie de producer van deze ep is? Het is niet die Amerikaan waar soundcloud naar verwijst.
Zou het William Orbit zijn?

Strange Loop - Osmosis EP (1994, Vinyl) | Discogs

Osmosis wel een strakke track maar te in your face dus denk niet van William Orbit tenzij er een origineel rondzwerft. Volgens mij bracht hij al albums uit op Virgin toen en was niet echt meer aan Guerilla verbonden

Denk dat je gelijk hebt. Ik heb het maar even gevraagd op discogs bij de EP, misschien weet iemand het daar.

Dat is een andere, die Amerikaan waar ik het eerder over had.

Deze dus: Strangeloop Albums: songs, discography, biography, and listening guide - Rate Your Music - rateyourmusic.com en die was negen toen dit uit kwam.

trebremmit schreef:
Dat is een andere, die Amerikaan waar ik het eerder over had.

Deze dus: Strangeloop Albums: songs, discography, biography, and listening guide - Rate Your Music - rateyourmusic.com en die was negen toen dit uit kwam.

Aha - had een stukje gehoord en dat klonk wel spannend - tussen ambient en dance in.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:41 uur

geplaatst: vandaag om 16:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.