menu

Muziek / Algemeen / Help! Ik zoek een artiest

zoeken in:
avatar van Justinx
Wie weet wie het nummer Jimmy Carter Says Yes speelt?
Het is volgens mij geschreven door Waskey Elwood Walls Jr. maar is dat ook degene die het lied uitvoerd? Vind het namelijk een uiterst lekker nummer. Klik!

avatar van platedraaier
Jimmy Carter says Yes = Robbie Fulks op song poem cover versions.

Is niet het origineel, maar wel de stem die je hoort dacht ik zo.

avatar van Justinx
platedraaier schreef:
Jimmy Carter says Yes = Robbie Fulks op song poem cover versions.

Is niet het origineel, maar wel de stem die je hoort dacht ik zo.

Ik zat ook nog even te zoeken; volgens mij is het Gene Marshall. song poem cover versie is inderdaad van Robbie Fulks, bedankt


avatar van Justinx
Oja, klopt wel

* Edit: wat een geweldig nummer eigenlijk, he? 'Jimmy Carter Says Yes'

avatar van andnino
Gezocht namens een vriend: "Geniale band uit de jaren 70, niet bijster bekend"
Nauwelijks aanwijzingen behalve drie woorden:
Mushroom, Bucket en Psycho.

ik weet dat het vaag klinkt maar iemand een idee

avatar van sq
sq
Ik las laatst een artikel over de Bunnikse Rockgroep Berserk Pax in ons lokale blaadje. Ze zouden een nieuw album hebben gemaakt en dat zoek ik nu. Behalve een voor mij onduidelijke link in indiestore.com kan ik nergens contactgegevens of CD-aankoopmogelijkheden vinden voor deze artiest. Iemand nog ideeen om verder te zoeken?

avatar van deric raven
andnino schreef:
Gezocht namens een vriend: "Geniale band uit de jaren 70, niet bijster bekend"
Nauwelijks aanwijzingen behalve drie woorden:
Mushroom, Bucket en Psycho.

ik weet dat het vaag klinkt maar iemand een idee


Gong?

avatar van sq
sq
andnino schreef:
Gezocht namens een vriend: "Geniale band uit de jaren 70, niet bijster bekend"
Nauwelijks aanwijzingen behalve drie woorden:
Mushroom, Bucket en Psycho.

ik weet dat het vaag klinkt maar iemand een idee


Can's album Tago Mago (1971), door menigeen gezien als een essentieel en geniaal album, bevat een nummer dat Mushroom heet.

avatar van andnino
Sorry, geen van beide

avatar van moon.v
In De Site > Algemeen > welke band is dit?:

http://nl.youtube.com/watch?v=HKGiOY72ru4&feature=PlayList&p=58C63C3CE1936E16&index=19

Ik kreeg van een collega dit filmpje gestuurd. Erg lief natuurlijk, maar weet iemand welke band dat dit is?
Het gaat om een deathmettal band

edris.
Cryptopsy - Mutant Christ

avatar van moon.v
Oke edris Super bedankt.!!!!!!!!!

avatar van sq
sq
sq schreef:
Ik las laatst een artikel over de Bunnikse Rockgroep Berserk Pax in ons lokale blaadje. Ze zouden een nieuw album hebben gemaakt en dat zoek ik nu. Behalve een voor mij onduidelijke link in indiestore.com kan ik nergens contactgegevens of CD-aankoopmogelijkheden vinden voor deze artiest. Iemand nog ideeen om verder te zoeken?


Inmiddels 3 CDs ontvangen van deze band . Waar een oproep al niet toe kan leiden. Binnenkort zet ik ze op de site.

Wie weet wie de zangeres of groep van dit nummer is:

Entourage - Entourage - Video's - Comedy Central - comedycentral.nl

Vast bedankt!

avatar van freddze
Het nummer heet "Heavy Cross" en het is van Gossip

Ik zoek een artiest, of nou ja, ze zijn met 3 vrouwen:
Het zijn 3 donkere vrouwen, ze maken soul-muziek: het zijn niet de Supremes, maar ze komen wel uit diezelfde periode heb ik het idee. In de naam zit ook iets met 3/Three en Women; ertussen zit nog een woord! En nou kan ik er niet meer opkomen!!
Ik heb al mogelijkheden gedaan tot googleen, maar ik kan het niet vinden.
WIE O WIE KAN ME HELPEN?!?

avatar van GrafGantz
The Three Degrees?

Vooral bekend van dit nummer.

The Three Degrees; iets met Three en Women... What's the difference !
Het zijn ze idd!
Dankje GrafGantz

In Muziek > Algemeen > EXQI intro hoe heet deze band:

Hoi,

Een vraagje, weet iemand wie deze band is die momenteel (middernacht van woensdag op donderdag) aan het spelen is? Het draaid nu op een zender genaamd EXQI intro uit belgie.

Echt geniaal en toch ken ik het ook wel. Het zijn 4 van die oude rockers. Zonder zang en ze spelen allemaal en combi van alle geluidsvervormende instrumenten die ik ooit heb gezien. (synts)

vage beschrijving, zou het te gek vinden als iemand me kan helpen
cheers

avatar van sq
sq
Ik kreeg gisteren een vraag van iemand die al een tijd op zoek was naar een nummer getiteld L.O.V.E. Het moet Duitstalig zijn en tussen de 5 en 10 jaar oud. Wellicht een hitje geweest, zij het dan in Duitsland. Lastig zoeken met zo´n titel. Ik kreeg graag suggesties voor wat het kan zijn (welke artiest) en waar ik het eventueel kan beluisteren/kopen.

avatar van dix
dix
Begin jaren negentig was er een Groningse band met zangeres, die slepende gitaarrock maakten en veel werden vergeleken met The Wipers. Daar waren ze zelf ook fan van. Volgens mij hebben ze één of twee platen gemaakt. Weet iemand de naam ?

avatar van herman
Denk dat Lebowski dat wel weet...

avatar van George
dix schreef:
Begin jaren negentig was er een Groningse band met zangeres, die slepende gitaarrock maakten en veel werden vergeleken met The Wipers. Daar waren ze zelf ook fan van. Volgens mij hebben ze één of twee platen gemaakt. Weet iemand de naam ?


White Honey met Hanneke Kappen als zangeres ?

avatar van dix
dix
nee .. ze waren obscuurder

avatar van Sjaakspeare
Beste allen,


Ik ben gefrustreerd. Ik probeer me namelijk al weken te herinneren van wie een plaat met een bepaalde hoes was. Hoe die plaat heet weet ik dus ook niet. De hoes ziet er als volgt uit: een rode achtergrond, met daarvoor niets dan het bovenlijf van een lang, ontkleed, roodharig, mager scharminkel met een kippenborst, wiens gezicht door overbelichting onherkenbaar is.

Het was een vrij recente en volgens mij ook vrij bekende plaat met een niet-opvallende genreaanduiding, dus waarschijnlijk 'rock'. Maar hier ben ik niet helemaal zeker van. Alhoewel, dat het vrij recent is weet ik wel zeker.

Weet iemand misschien het antwoord op mijn raadsel? Alvast bedankt!


Groet,


Sjaakspeare (de authentieke, niet die dieptrieste lamswans die sinds een half jaar geleden overal en nergens profielen met MIJN beeldschone profielnaam aanmaakt.)

avatar van Teunnis
Ik denk dat je Atlas Sound - Logos bedoelt.

avatar van Sjaakspeare
Inderdaad! Hartelijk dank, Teunnis.

Stijn_Slayer
Ik kan al weken niet meer op de naam van een artiest komen. Hij stond dit jaar, of wellicht vorig jaar, op NSJ. Het is een jonge, donkere soulzanger. Ik heb z'n album zelfs tussen m'n updates staan, maar niemand post daar blijkbaar...

avatar van herman
Raphael Saadiq?

Gast
geplaatst: vandaag om 11:11 uur

geplaatst: vandaag om 11:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.