MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help! Ik zoek een artiest

zoeken in:
Ik ken het ook niet, de zanger lijkt me geen native speaker van het engels.

Lost Highway
Dit is zeker en vast geen Cave nummer. De band die nog het meest in de buurt kom is Clock dva. Dit zal wel eeuwig een nummer zonder uitvoerder blijven.

Clock DVA heeft inderdaad ook dit soort voordrachten, ik vind de stem er echter totaal niet op lijken.

Volgens mij is het een nummer van de Amerikaanse gothband Christian Death. Het nummer kan ik niet direct terugbrengen. Ik zal in de "archieven" eens kijken of ik er achter kan komen.

Oja, Christian Death... Qua tekst heel goed mogelijk, qua stem mwha..

Mag hier nogmaals Modern English aanbevelen, met Mesh & Lace en After The Snow.. erggg lekkere muziek, zo wave is het trouwens niet eens.

Lost Highway
Hehe alvast bedankt voor de reacties; ik vond dit mysterieus nummer op een site, de mens in kwestie is al twintig jaar!!! opzoek naar de uitvoerder, maar nooit gevonden. Ik heb het nummer ook op een aantal andere muzieksites geplaatst, maar niemand die het kent. Het nummer dateert wellicht van '86-87.

Christian Death acht ik niet onmogelijk, zoveel nummers ken ik niet van de band maar ik vind de stem er idd niet echt op lijken.
De stem van de Clock DVA zanger vind ik er eigenlijk wel als twee druppels water op lijken, (luister eens Velvet realm en vlak daarna dit nummer), doch is het wss ook niet van hen.

Het nummer is wellicht van een obscure band die nooit een LP of iets dergelijks uitgebracht heeft. Ik ken ook geen enkele band met nummers die zo somber en persoonlijk zijn, het is ook niet onmogelijk dat het hier om een demo gaat.
Doch wil ik de zoektocht niet versperren, maar het zou een ganse prestatie zijn als iemand dit nummer kan benoemen.
Op andere fora werden ook al bands als Aimless device en the leather nun gesuggereerd, maar dit waren ook pure gokken.

Ik ben dringend op zoek naar de artiest van het nummer "Love is the message, the message is love". Ik weet niet of dit nummer officieel zo heet maar de meeste mensen kennen het nummer wel onder deze naam. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Yanina
Het zal Message to Love van J. Hendrix niet zijn maar kijk eens naar Arthur Baker & Backbeat (1989).

Love is the message and the message is love
From the streets to the mountains
To the heaven above (Love is the message)
Tell everybody what you're dreamin' of
And love is the message and the message is love

Dit is trouwens het refrein van het nummer

het zal 'arthur baker - love is the message' wel zijn

Jep dat is hem. Dank je wel voor je snelle reactie.

Sietse
google?

Yanina
Glurp schreef:
het zal 'arthur baker - love is the message' wel zijn

Hoor ik een echo? zie 17.34 uur!

eazyfan
Jane Doe? Kent iemand haar? Ik hoorde haar op Twice Inna Lifetime van Black Star met Wordsworth en Punchline, zelfde op Rock Rock Y'all van A Tribe Called Quest . Ik probeerde haar op te zoeken maar vond niks terug. Ik weet dat deze topic waarschijnlijk gesloten word, maar ik kon het ook nergens anders posten. Ik wil haar checken daarom zette ik dit. Voor wie info heeft: Alvast bedankt!!!

bm.silverlake
Jaren geleden,rond 1990, was er een bandje , en dat bandje heette TBR ,Ter Beschikkingstellen van de Regering.
Het bandje kwam uit Deventer of Zutphen of omstreken.

Ik kan alleen wat nummers noemen,zoals "Beapix!" en "kijk daar die koeien, die koeien in de wei" (hoor ze toch eens loeien,bijna net zo stom als wijhoeaaahahHHH)

en "Punx in Disguise"

Zegt ook maar iemand dit iets?

Er is een casettebandje van opgenomen, dat ik graag in mn bezit terug zou krijgen. Alle info is welkom! Bij voorbaat dank je wel.

raffael77
@eazyfan: Ze is aan het groeien dus haar album kan nog wel ff duren het zlfde geld voor apani b fly mc

Ik zoek hier nu al jaren naar:

SONGTITEL: Into A Darkened Room
SONG MP3 (128Kbps)
SONG LYRICS

Deze song heb ik lang geleden eens doorgekregen van iemand via email en het is één van mijn favoriete nummers ooit geworden. Er stond echter bij uitvoerder [Unknown] vermeld en dat blijft voorlopig zo, want via googlen is ook niet te vinden wie nu precies de uitvoerder is.

Meestal wordt Depeche Mode vermeld als uitvoerder, maar dat klopt zeker niet. De stem van de zanger is duidelijk niet die van Dave Gahan en ook niet die van Martin Gore. Ik heb ook al forums gevonden waar het bestempeld wordt als een samenwerking tussen Depeche Mode, Nine Inch Nails, U2 en The Cure, maar dat is ook larie, want als ook allemaal niet in de stijl van ook maar één van die 4 groepen.

Andere op het internet geopperde uitvoerders die ook niet blijken te kloppen zijn:
- Intertia / Intertia8
- Fiction8
- Skid Row

Misschien heeft iemand hier enig idee? Alvast bedankt!

Het is een mooi dramatisch nummer! Het lijkt wel een beetje op een donkere The Call.

Vanmiddag op Kink.fm gehoord: het nummer heet Real en de bandnaam bestaat uit 4 woorden... Een hele mooi gitaartrack. Kan iemand me helpen?

sq
Ken t niet maar deze voldoet aan alle criteria, en t is nog recent ook.

(edit) Inmiddels gehoord. Best goed. Past wel op KinkFM ook.

Top, bedankt!

rico-bballer
Ik zoek de artiest eigenlijk het nummer heet back in the days maar bij mij staat dat die van The pharcyde is volgens mij klopt dat niet.

Hallo, van wie is dat nummer dat zo gaat:

I'm so exided and I just can't hide it.
I'm about to lose controle and I think I like it.
I'm so exided and I just can't hide it.
I know, I know, I know, I know I want to, I want to.

Dat is I'm So Excited van de Pointer Sisters.

Dank je wel.

Joy
In Muziek > Algemeen > shine:

beste mensen

ik ben al een aantal jaren op zoek naar muziek van een soundartiest genaamd:

Schahram/Shine (beie benamingen kunnen)

hij heeft bij enkele werken van kunstenaar Giger soundscapes gemaakt , zijn beelden omgezet in geluid

ik heb ooit 2 nummers weten te bemachtigen, en het klinkt gruwelijk en angstaanjagend, en het raakt me enorm

ik wil meer

iemand een id?

bvd

joy

sq
Gezocht, voor een collega van mij. Ik heb geen idee waar dit over gaat.

* Amerikaanse Blueszangeres
* Heeft opgetreden op het Jazzfestival in Amersfoort 2 of 3 jaar geleden
* Deed eigen werk maar ook Janis Joplin

Iemand enig idee?

sq
Ik zie deze pas laat. Topic was wat ´naar onderen´ gezakt. Ik ga het morgen meteen verifieren, want dit lijkt haast wel te moeten wezen wat ik zoek.

Met dank!

Joy
iemand een id wie dit speelt?

kheb hem namelijk 2 jaar terug gedownload als zijnde lipan conjuring maar dat bleek een fake

vind het overigens best toolisch en prefereer deze ipv de officiele lipan

Gast
geplaatst: vandaag om 19:59 uur

geplaatst: vandaag om 19:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.