MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2011

zoeken in:
Ik zal m dan maar openen en mee beginnen, de achterstand van vorig jaar valt niet meer in te halen.

Week 1

#23. P!nk - Fuckin' Perfect
Een best aardig nummer wat wordt overschaduwd door een overproductie. Zonde. Dit had wat kunnen zijn. Maar eigenlijk zou ik hem dan nog niet bij het beste van P!nk's oeuvre plaatsen. Middelmatig dus.
Cijfer: 5,0

#30. Ilse DeLange - Beautiful Distraction
Dit klinkt dan iets beter. Ilse bewijst weer goed te kunnen zingen. Saai? Ja dat is het hier en daar wel maar slecht wordt het nergens.
Cijfer: 6,0

#33. Tinie Tempah feat. Eric Turner - Written in the Stars
We mogen weer eens Hip-Hop van Engelse komaf verwelkomen. Wat opvalt is de aparte flow van Tinie en het radiovriendelijke refreintje. Maar waarom moet de beat nou weer zo boombastisch? Had dit akoestisch gehouden of wat dan ook: dit klinkt weer veels te gemaakt. Echt zo'n 'stadiontrack'. Zo immens mogelijk. Dat doet het nummer niet ten goede. En eerlijk gezegd doet die Eric wel een krampachtige poging om als Enrique Iglesias te klinken, en die werkt al op mijn zenuwen.
Cijfer: 4,0

Laten we hopen dat 2011 een beter jaar wordt dan 2010 qua top40 muziek.

Leuk dat dit topic doorgang blijft vinden. Ik denk wel dat ik voor dit jaar afhaak, want ik ben wat hit-moe de laatste tijd maar ik zal de hoog gewaardeerde nummers nog wel meepikken.

Jammer dat je niet meer meedoet maar ook wel begrijpbaar vanwege de Greatest Hits topics die nu aan de gang zijn (en zijn geweest). Dan word je inderdaad top40 moe.

Week 1 :

#23. P!nk - Fucking Perfect :
Vroeger vond ik P!nk's hits een stuk beter dan nu, volgens mij is ze d'r magic touch een beetje verloren. Dit heeft wel een mooiere boodschap dan Raise Your Glass, en vind ik qua single toch ook beter. Toch haalt het het niveau van Get This Party Started (zo cheesy, maar nog steeds goed), Just Like a Pill en Last to Know (haar beste) lang niet. Hopelijk krijgt ze voor haar nieuwe album weer wat meer inspiratie. Het is een soort up-tempo maar heeft ook een beetje de stijl van een ballad, en de productie doet een beetje Ryan Tedderig aan.
Cijfer : 5.5

#30. Ilse Delange - Beautiful Distraction :
De laatste tijd luister ik meer country, en ook al past Ilse er niet helemaal bij, ik had toch gehoop dat ik wat meer aan haar nummers zou vinden. Niet dus. Een erg saai nummer, zoals catdog al aanduidde. Toch wordt het (inderdaad) nergens echt slecht, dus een laag cijfer zou ook niet terecht zijn. Het valt in het niet bij So Incredible, Miracle en the Great Escape, en het is totaal niet verniewend (maar volgens mij is Ilse dat nooit).
Cijfer : 4.5

#33. Tinie Tempah feat. Eric Turner - Written in the Stars :
Had niet verwacht dat ik dit wat zou vinden, maar vind het toch wel hebben. Het is een soort dance-pop nummer zoals zoveel tegenwoordig, maar het klinkt wel leuk. Ik ben niet echt onder de indruk van de raps van ''Tinie Tempah'' (.....) maar het refrein klinkt wel erg lekker en krikt het nummer wat omhoog. Dus met dank aan Eric Turner dan maar.
Cijfer : 6.5

Al met al niet zo'n heel bagger begin van het nieuwe jaar. Toch zijn het geen nummers die ik nog een keer op zal zetten voor m'n plezier.

NewYorkCityLight schreef:
Laten we hopen dat 2011 een beter jaar wordt dan 2010 qua top40 muziek.

(afbeelding)

Kun je het goede plaatje niet vinden, Stalin? Dit is al de derde (voor zover ik ze heb gezien )

niels94 schreef:
Kun je het goede plaatje niet vinden, Stalin? Dit is al de derde (voor zover ik ze heb gezien )

Het duurde even voordat ik de goede had gevonden inderdaad...

Het is dapper dat iemand de hoop heeft dat de Top 40 in 2011 beter is dan in 2010...slechter kan ook bijna niet, maar toch vraagt het om zo'n reactie als je na al die jaren nog de illusie hebt dat dat uberhaupt mogelijk is

Hopen mag altijd, natuurlijk.

niels94 schreef:
Hopen mag altijd, natuurlijk.

Remember, Red. Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies.

uit The Shawshank Redemption

Da's een mooie film

Huh, waarom heb je je reviews weggehaald LucM ?

Ik twijfelde of ik wel zou beginnen met 2011 maar ga het toch doen.

Week 1.

#23. P!nk - Fucking Perfect :
Best aardige popsong, niet opzienbarend maar ik kan het best aanhoren. De overproductie vind ik ook het minpunt waardoor Pink afstandelijk klinkt.
Cijfer : 5,5

#30. Ilse Delange - Beautiful Distraction :
Zonder twijfel is Ilse Delange een goede zangeres en country kan altijd bij mij maar het klinkt te standaard en te bezadigd waardoor het inderdaad snel kan vervelen.
Cijfer : 5,5

De raps vind ik niet indrukwekkend maar het gezongen refrein blijft wel hangen. Al klinkt dit in zijn geheel te gemaakt maar tenslotte is het best vermakelijk.
Cijfer : 5

Geen nummers die ik uit mezelf zou opzetten maar ook geen bagger, een beter begin dan vorig jaar en dat is al iets.

Damn, da's een vroege week 1!

Dat komt omdat de Top40 vorig jaar ook al in de laatste week begon met week 1 ipv door te gaan met week 53.

Week 1 :

#23. P!nk - Fucking Perfect : Okee, ze heeft dit vaker gedaan, maar het is toch weer typisch P!nk: Het deugt. In de teksten vind ik ook dat ze oprecht overkomt. Voor eenieder die cynisch tegenover haar staat raad ik toch eens aan wat albumtracks te gaan beluisteren. Daarin klinkt ze iets puurder dan in de duidelijke 'hits'. Ik weet het; Ik ben een enorme Zappa-fan en een rockfanaat, maar dit vind ik gewoon goede popmuziek.
Cijfer: 7,5.

#30. Ilse Delange - Beautiful Distraction : Aardig liedje. Tikkeltje afwijkend vergeleken met de eenheidsworst waar ze normaal mee komt aanzetten. De melodie in het refrein maakt het liedje. Ik denk dat dit geen grote hit zal worden, daarvoor mist het een duidelijke hook, maar liever dit dan zo'n liedje waar iedereen meteen mee wegloopt.
Cijfer: 6.

Geweldig stukje bij de clip:

Teacher: Where is your homework?
- Student: Written in the stars.
Teacher: And where is that?
- Student: A million miles awayy.
Teacher: And what is it about?
- Student: A message to the main Ohh!
Teacher: You are not making any sense.
- Student: Seasons come and go, but i will never change!
Teacher: Go to the principal's office.

Beter kan ik het niet omschrijven. Pathetische Borsato-gebaren op een Linkin' Park-achtige 'yo-yo'-beat.
Wat een opgezwollen onzin is dit toch, bah!
Cijfer: 1,5.

herman schreef:
Leuk dat dit topic doorgang blijft vinden. Ik denk wel dat ik voor dit jaar afhaak, want ik ben wat hit-moe de laatste tijd maar ik zal de hoog gewaardeerde nummers nog wel meepikken.

Ik vind dat wel wat jammer. Mocht altijd wel graag jouw stukjes lezen.

Maar 2 nieuwe binnenkomers:

35. Golden days - Krystl
31. Maybe - Sick Puppies

Week 2:

#31: YouTube - Sick Puppies - Maybe
Nou, de eerste cliche anti-rockplaat van het jaar is binnen. Wat een ongelofelijk saaie kutplaat.
Wat bezielt al die bandjes toch? Met wat voor gevoel gaan ze de studio in? Wat is hun drijfveer?
Waar is in godsnaam het rock'n'roll-gevoel? Maybe it's time I just give up zingt de volstrekt gezichtsloze zanger ergens. Volg uw instincten, zeg ik dan!
Cijfer: 2.

#35: YouTube - Krystl - Golden Days
Volgens de berichten op YouTube is ze bij DWDD geweest. Ik denk ook zeker wel dat ze positieve reacties heeft gekregen, maar ik vind het eigenlijk weinig speciaal. Na verloop van tijd zijn er meer dan genoeg van dit soort zangeressen, dus voelt dit aan als belofte nummer zoveel. Het nummer zelf vind ik ook niet echt mooi. De melodie klinkt wat atonaal in z'n geforceerde 'jazzy' hipheid en het is vreselijk flets en luid gemixt (die indruk krijg ik tenminste, maar het kan aan het filmpje liggen). Tot ziens bij het volgende koffietafel-programma, Krystl!
Cijfer: 4.

kaztor schreef:
Krystl - Golden Days
Volgens de berichten op YouTube is ze bij DWDD geweest. Ik denk ook zeker wel dat ze positieve reacties heeft gekregen, maar ik vind het eigenlijk weinig speciaal.

Ze mocht onlangs ook bij Radio 2 als circus-aapje haar kunstje vertonen, vrijwel alleen omdat de rest van haar band wegens hevige sneeuwval niet kon komen...

Wat je zegt, weinig speciaal en meer van hetzelfde gladgestreken en kapotgeproduceerde Caro Emerald-gehalte.
Het klinkt best lekker, maar na 2 of 3 luisterbeurten is het leuke er wel weer af en verlang je naar een straffe overdosis Bacardi

Een ongetwijfeld charmante meid, maar muzikaal gezien moeten de ballen nog beginnen in te dalen...

Week 2:

#31: YouTube - Sick Puppies - Maybe
Ik treed kaztor volledig bij: dit is een saai en erg banaal rocknummer, zowel tekstueel als melodisch, het klinkt zelfs als Nickelback light (dat op zich al een flauw afkooksel is van de grunge).
Cijfer: 2

#35: YouTube - Krystl - Golden Days
Nu Caro Emerald is doorgebroken met haar jazzy pop willen natuurlijk meer zangeressen op die kar springen. Het nummer komt mij geforceerd en wat gekunsteld over, de melodie wringt wat en vlot niet echt en de mix had ook beter gekund.
Cijfer: 4,5

Stalin schreef:
(quote)

Ze mocht onlangs ook bij Radio 2 als circus-aapje haar kunstje vertonen, vrijwel alleen omdat de rest van haar band wegens hevige sneeuwval niet kon komen...

Hevige sneeuwval?
Het is om te gillen, 3 centimeter sneeuw en iedereen is uit de maak.
Moet je eens naar Amerika gaan in de winter...

Week 2 :

#31. Sick Puppies - Maybe :
Vond dit liedje eignelijk wel leuk klinken. De stem van de zanger komt ook plezant over. Alleen het refrein staat me dan wel weer heel erg tegen, en valt totaal weg bij de rest van het nummer. Toch valt dit nog wel mee, en ben ik minder harsh dan LucM en kaztor. Zou wel zowat een punt aftrek geven voor die bandnaam.

#35. Krystl - Golden Days :
Inderdaad nogal Caro-rip-off, al doet het me ook een beetje aan Duffy denken. Dit is dus de nieuwe voor de Martini reclame. Daar krijgt ze wel echt punten aftrek voor, want Caro heeft moeten vechten voor d'r album (geen platenmaatschappij wou het namelijk uit geven - spijt als haren op het hoofd nu natuurlijk), en vervolgens volgen er natuurlijk huppelkutjes die hetzelfde gaan doen. Nee, dat gaat er bij mij niet in. Bovendien heeft dit meisje/vrouw geen boeiende stem.
Cijfer : 2

Week 2:

#31. Sick Puppies - Maybe:
Ik weet niet wat het is met Nederland en de bandjes. Slechte bandjes welteverstaan. Dit is namelijk nummer 4095 van gezichtsloos bandje nummer 3254. Saai en nergens wilt het ook écht gaan rocken. Wat blijft er dan over? Hmmm.. een laag cijfer?
Cijfer: 2,5

#35. Krystl - Golden Days:
En zoals verwacht: ook van de stijl van Caro Emerlad verschijnen enkele copycats en nu wordt maar eens duidelijk hoe goed Caro dit doet want waar haar nummers swingen doet dit nummers niet anders dan, juist ja: irriteren. Het meisje heeft totaal geen eigen geluid of smoel.
Cijfer: 3,5

Voelt er zich niemand geroepen om de nieuwkomers in de Vlaamse Ultratop te reviewen? (Ik niet, maar ik wil het wel lezen. ) Kwestie van de verschillen met de Nederlandse hitlijst eens te zien. In plaats van saaie Nederlandstalige huisvrouwenpop moet je er dan wel typisch Belgische goedkope danceplaatjes bijnemen. Ter compensatie: zowel Yeah Yeah Yeahs als Editors hebben in VL vorig jaar op 1 gestaan, misschien motiveert dat?

Lijkt me wel leuk (want Vlaanderen heeft sowieso betere charts dan NL) maar dat wordt voor mij wel teveel crap elke week reviewen...

Het zou dan ook in een aparte topic moeten, anders zitten de lijstjesmakers aan het einde van het jaar met de handen in het haar. (He, dat rijmt).

We hebben weer wat nieuwe binnenkomers:

31. Hey (Nah neh nah) - Milk & Sugar vs Vaya Con Dios
32. Tonight (I'm fuckin' you) - Enrique Iglesias featuring Ludacris
37. Rocketeer - Far East Movement featuring Ryan Tedder of OneRepublic
38. Nothing - the Script

#31. Milk & Suger/Vaya Con Dios - Hey (Nah Neh Nah) :
Het klinkt mij als een rip-off van We No Speak Americano, en dan van een minder niveau. Het boeit nergens en het klinkt overal hetzelfde. Ik vind het nog slechter dan de Let the Sun Shine cover die Milk & Suger een aantal jaar geleden uit hebben gebracht (volgens mij). Het enige leuke eraan is het gitaarriedeltje.
Cijfer : 3

#32. Enrique Iglesias feat. Ludacris - Tonight (I'm Fucking You) :
(Helaas) geen video gevonden met 'fuckin'' erin, dus dit is gewoon lovin'. Het voordeel hiervan is dat jullie 'm wel een orgie zien hebben!! , dus toch maar voor de video gekozen.
Dit nummer is zo gezichtsloos als maar kan en is een grote 3 stappen terug van z'n vorige single Heartbeat, die een 9.5 van mij kreeg. Zo slecht is dit daarentegen nou ook weer niet, doet me eigenlijk een beetje aan Like a G6 denken.
Cijfer : 6

#37. Far East Movement feat. Ryan Tedder - Rocketeer :
Ik ben niet zo'n fan van de stem van Ryan Tedder (en ook niet van zijn producties - die klinken allemaal hetzelfde) maar dit liedje is nog wel te pruimen. Het is wel veel minder leuk dan Like a G6 die ik een 7 gaf. Ik had gehoop op weer een dance-nummer, dat is dit (helaas) niet. Het klinkt eigenlijk precies weer als een Ryan Tedder nummer, het zou me niks verbazen als hij dit geproduceerd heeft. Het nummer valt echter niet echt op, en voelt nogal 'safe'.
Cijfer : 4.5

#38. the Script - Nothing :
Dit liedje gaat ook wel eigenlijk. Van wat ik me herinneren vond ik the Script niet zo interessant, maar dit gaat nog wel. Gewoon een pop/softrock liedje. Het refrein is helaas niet veel aan. Ik voorspel ook niet een hoge positie in de top40 want daar is dit weer te standaard voor.

Zo zeg, Nah Neh Nah wordt even lekker verkracht zeg
Wat een enorm goedkoop (inspiratieloos) riedeltje terwijl het origineel de pan uit swingt.

Ook alweer een cover dus

Ludacris was toch die gast die meedeed op een Missy Elliott-nummer?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:30 uur

geplaatst: vandaag om 05:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.