MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2011

zoeken in:
Hoho, alleen maar troep? Limit to Your Love vind ik het beste nummer wat in jaren in de top 40 heeft gestaan! Geweldig nummer, luister ik de laatste tijd echt non-stop!

Hello vind ik overigens ook een leuk nummer. Kan mensen adviseren om niet de officiele clip te beluisteren, want dat gelul over een tenniswedstrijd tussendoor vind ik ook zwaar vermoeiend...

Heb m maar 1x gehoord overigens die plaat en ik lag toen al half brak op de bank. Misschien vanwege die omstandigheden. Ik geef m nog wel een kans.

Opvallend: Caro Emerald's Stuck gaat in de 11e week nog eens de top 10 binnen. Zal wel door al die media-aandacht komen omdat ze een prijs heeft gewonnen.

De tipparade is hilarisch slecht

Inderdaad, wel opmerkelijk dat die nog de top10 in stijgt.

Dat nummer van Britney is nog best te pruimen.

En de tipparade voorspelt inderdaad niet veel goeds voor de komende weken

Dat nummer van Britney Spears vind ik vreselijk en dat van Jan Smit slaapverwekkend. Maar ja, als die hun klep open doen komen ze automatisch in de top-40 of het nu goed of slecht is. Wedden dat we binnenkort nieuwe singles van Marco Borsato, Nick & Simon en Rihanna in de top-40 zullen zien.

Hello, daar stond ik eerst negatief tegenover maar nu vind ik dat ook een leuk nummer.

Rihanna vind ik niet eens zo slecht hoor. Al is die ene met Guetta wel een misbaksel.

Qua tipparade zie ik dat ook Kanye met Runaway is geflopt. Het moet toch niet gekker worden. De enkele goede platen in die tipparade zijn die afkomstig van Kings of Leon, Freemasons en Willow Smith.

Willow Smith? Wie is dat nou weer?

Die nieuwe Don Diablo, ook met die zangeres van Hello, genaamd Animale vind ik ook best lekker. Waarom is deze weer nergens te bekennen?

Arrie schreef:
Willow Smith? Wie is dat nou weer?

10-jarige dochter van.... , en ik weet dat ik die plaat niet goed mag vinden. Maar het heeft iets en ik ben er al een paar dagen niet over uit wat het is.

Van? Will Smith?

Arrie schreef:
Van? Will Smith?

Jup.

Heb het even opgezocht, wat een verschrikkelijk nummer is dat zeg!

catdog schreef:
(quote)

10-jarige dochter van.... , en ik weet dat ik die plaat niet goed mag vinden. Maar het heeft iets en ik ben er al een paar dagen niet over uit wat het is.

Ik vind dat wel zo'n irritant nummer

Ja daarom zei ik al. Ik hoor het niet leuk te vinden maar het heeft iets

Ik heb mij toch maar gewaagd aan week 3.

#31. Milk & Suger/Vaya Con Dios - Hey (Nah Neh Nah) :
Neem een oude hit, zet daar een goedkope beat onder en voila, je scoort een hit, zo gaat dat tegenwoordig! Het origineel zou ik 8 geven, deze inspiratieloze remake krijgt een ...
Cijfer : 3

#32. Enrique Iglesias feat. Ludacris - Tonight (I'm Fucking You) :
Vervelende gladjakkersmuziek dat stoer probeert over te komen (die titel alleen al) en dat rapstuk moest er natuurlijk ook bij. Doorspoelen, dit ...
Cijfer : 2,5

#37. Far East Movement feat. Ryan Tedder - Rocketeer :
Het nummer zelf is niet onaardig vanwege het refrein maar dit soort clichématige R&B-nummers heb ik al duizenden keren gehoord en die autotune moet op de brandstapel!
Cijfer : 4

#38. the Script - Nothing :
De titel zegt alles. Inderdaad een nietszeggend deuntje dat het ene oor in en het andere uit gaat. Op zich is het niet slecht gespeeld en gezongen maar het klinkt zo kleurloos en zo zoutloos, alsof die band persé anoniem wil blijven.

Frankly schreef:
De nieuwkomers van deze week

39 Take a chance - Scouting For Girls
36 Hold It Against Me - Britney Spears
34 Higher - Taio Cruz featuring Travie McCoy
26 Niemand zo trots als wij - Jan Smit
23 Limit to your love - James Blake

Nou, ik denk dat m'n recensies op z'n vroegst dit weekeinde te zien zijn...

Ik ga ook proberen mee te doen aan dit topic, eens kijken hoe lang ik het vol hou
De eerste 3 weken ga ik denk ik niet in halen aangezien de nummers die er tussen staan gewoon 3x kut zijn.
Ik zie deze week wel wat interessante dingen staan ( vooral Limit To Your Love maar goed. )

#39 Take a chance - Scouting For Girls

Scouting For Girls heeft een aantal fijne nummers die na een paar luisterbeurten toch wel goed zijn. This Ain't A Lovesong was een erg leuk nummer, dit nummer is ook wel leuk maar niet speciaal

6,5*

#36 Hold It Against Me - Britney Spears

Zeker niet slecht van Britney, maar ook zeker niet goed

6,3*

#34 Higher - Taio Cruz featuring Travie McCoy

Taio Cruz' Break Your Heart was goed, dit is een pak minder. Het klinkt ongeïnspireerd en lelijk.

5,0*

#26 Niemand zo trots als wij - Jan Smit

Zoals we van Jan gewend zijn, zwijmelliedjes om van te kotsen, dit gaat dan over hun baby, gefeliciteerd maar hou de trots maar voor jezelf.

#23 Limit to your love - James Blake

Laatst al ontdekt, magistraal nummer, dat het dan ook nog zo hoog in de top 40 mag staan is bijna een wonder, tussen al het dancegeweld zo'n prachtig nummer, gaat de top 40 misschien weer een keer de goede kant uit, ik hoop het, dit is in ieder geval een prachtig nummer.

9,3

Week 4, hebben we die ook weer gehad:

#23 YouTube - James Blake - Limit To Your Love
Heerlijk weemoedig liedje. Die voorzichtig jazzy backing doet 't 'm hier. Steengoede combi ware het niet dat de zang me wat tegen steekt. Als Alicia Keys dit had gezongen kreeg het ten minste een 9.
Cijfer: 7,5.

#26 YouTube - Jan Smit - Niemand Zo trots Als Wij - Officiële Videoclip
Kijk, als ik een liedje voor m'n pasgeboren dochter of zoon zou schrijven (het staat bij ons in de planning) dan zou ik een liedje schrijven dat haar/hem tenminste een beetje laat glimlachen. Want wat Jan hier voor elkaar speelt is apart: Een geboorte-liedje dat nog troostelozer klinkt dan Mieke Telkamp's Waarheen, Waarvoor. Moet hij soms zelf de kraamverzorging doen? Als je je nou eenmaal depri voelt, ga dan voor de aanpak van het voorgaande nummer. Een liedje als dit bezorgt Willie Alberti's De Glimlach Van Een Kind spontaan een klassiekers-status.
Cijfer: 3.

#34 YouTube - Taio Cruz - Higher ft. Travie McCoy
'Kijk eens, hier zijn we: Travie en Taio!' wordt ons vrolijk toegeroepen. 'Joh, dat wist ik al!' roep ik pesterig terug. In dit nummer worden we eraan herinnerd dat bling-blingers ook maar mensen zijn met menselijke emoties enzo. 'I got this high without taking a pill' zegt Taio vol trots. Daar zijn tegenwoordig inderdaad ook andere middelen voor. Autotune bijvoorbeeld, en daar wordt in het refrein gretig gebruik van gemaakt door het woordje 'higher' in verschillende toonhoogtes langs te laten komen. Dan kan hij gelijk die dure wagen weer in de garage laten staan. Maar alle gekheid op een stokje: Laten we gewoon weer even neerdalen en to the point komen: Saai, plastic, 13-in-een-dozijn wegwerpnummertje.
Cijfer: 2.

#36 YouTube - Britney Spears- Hold it against me (REAL VERSION FULL) NEW song 2011(HQ)
Britney Spears probeert nog eens op de al lang vertrokken bandwagon genaamd Retro Dance te jumpen. Sorry meid, Madonna is je al een jaar of 5 voor. Dit liedje klinkt alsof Britney in de klerenkast van haar moeder is gaan duiken en eruit is gekomen met de mededeling 'Kijk eens hoe mooi dit staat!' Dat baby-stemmetje en die retro backing vloekt als een Tourettes-patient in het Vaticaan. Avoid at all costs, dit floddertje.
Cijfer: 2.

#39 YouTube - Scouting For Girls Take a Chance Video clip (titelsong LOFT)
Zie mijn beschrijvingen van #31 van week 2 en #38 van week 3. Voeg daar een snufje irritante accent aan toe en voilá: Je kent het van voor naar achter!
Cijfer: 3.

Maartenn (crew)
Volgens mij las ik gister op teletekst dat Britney record na record brak met haar nieuwe single?

Tegenwoordig lijkt elke single wel een of ander record te breken .

#23. James Blake - Limit to Your Love :
Wat een fijne stem heeft deze man. Het nummer is ook erg fijn. Het begint erg leuk, lekker rustig. Rond de eerste minuut komt er een soort van 'breakdown' in. Het klinkt zo fragiel, eenzaam en watdannog. Het nummer lijkt heel erg van hetzelfde maar dat maakt helemaal niet uit. Ik vind het prachtig. Een nummer die de eerste 3 weken 2011 reviewen goedmaakt. Heer-lijk. En er komt ook al een album aan. Die ga ik beluisteren!
Cijfer : 9

#26. Jan Smit - Niemand Zo Trots Als Wij :
Wat een ontzettend kutnummer. Maar goed, dat kan van elk Jan Smit nummer gezegd moeten worden. Wat een disgrace dat ik dit na zo'n mooi nummer moet beluisteren. Wat een kwelling. Heeft iemand deze man al ooit eens verteld dat hij gewoon niet kan zingen? Wat een stom, kwijl/slijm nummer. Zoals kaztor al zijn ; de melodie klinkt als een begrafenis nummer en dan moet het iets vrolijks voorstellen. Het lijkt wel alsof ie van z'n dochter af wilt (m'n excuses).
Cijfer : 1

#34. Taio Cruz feat. Travie McCoy - Higher :
Geef mij de versie met Kylie Minogue maar! Ik vond Break Your Heart en Dynamite nog wel leuk maar dit vind ik weer veel minder. Dankzij die irritante Travie vooral. Ik zet even die met Kylie op hoor. Zo, dit klinkt echt al veel beter. De mooie zachte stem van Kylie complimeert de kille stem van Taio heel erg, en ik vind Kylie's stem toch wel bij zo'n nummer passen eigenlijk. Het is niet echt iets vernieuwends t.o.v. z'n vorige singles maar ik vind het weer luisterbaar. En oh ja, moet hij nou in elke clip dezelfde zonnebril op hebben? We weten dat je 'm mooi vindt....
Cijfer : 2 (de versie met Kylie krijgt een 6 van mij).

#36. Britney Spears - Hold It Against Me :
Leuke single van Britney hoor! Veel, maar dan ook veel beter dan 3. Het enige probleem dat ik er mee heb is dat Britney's fans het labelen als 'dubstep', wat het dus niet is . Maar goed, het nummer zelf is best wel leuk. Tekst daarentegen, niet. Wat een ongeinspireerde onpersoonlijke (maar toch wel echt Britney-achtige) tekst. Lekker up-tempo muziekje. Een van de leukste Britney singles sinds d'r 'breakdown', op 'Radar' en 'Break the Ice' na.
Cijfer : 7

#39. Scouting for Girls - Take a Chance :
Niks nieuws. Het klinkt precies hetzelfde als hun 'hit' This Ain't a Love Song. Het is wel duidelijk dat deze heren weinig inspiratie hadden en op hun succes probeerden voort te bouwen. This Ain't a Love Song was nog enigszins leuk, maar nu begint het toch echt te vervelen. Een band die maar één ding kan en totaal niet bijzonder is in welk opzicht dan ook.

LucM schreef:
Hello, daar stond ik eerst negatief tegenover maar nu vind ik dat ook een leuk nummer.
Ik gaf daar eerst 3,5 voor (zie 2010 week 51), ik verhoog naar 6,5. En nu naar ...

NewYorkCityLight schreef:

Niks nieuws. Het klinkt precies hetzelfde als hun 'hit' This Ain't a Love Song. Het is wel duidelijk dat deze heren weinig inspiratie hadden en op hun succes probeerden voort te bouwen. This Ain't a Love Song was nog enigszins leuk, maar nu begint het toch echt te vervelen. Een band die maar één ding kan en totaal niet bijzonder is in welk opzicht dan ook.

Ik las eens bij de recensie in OOR van hun laatste cd dat ze ooit echt wel wat voorstelden, maar dat de cd in kwestie een knieval is voor het grote publiek.

Scouting for Cash

Week 4.

#23. James Blake - Limit to Your Love :
Mooi breekbaar nummer met jazzy-achtige pianobegeleiding die er goed bij past. James Blake heeft een mooie en gevoelige stem en weet goed gebruik te maken van frasering.
Cijfer : 8

#26. Jan Smit - Niemand Zo Trots Als Wij :
Erg saai nummer en vooral de manier waarop het gebracht wordt, Jan Smit brengt nauwelijks expressie in zijn zang. Het nummer handelt over een geboorte maar het maakt mij een lusteloze indruk.
Cijfer : 2,5

#34. Taio Cruz feat. Travie McCoy - Higher :
"It's taking me higher" wordt hier de hele tijd gezongen maar het brengt mij niet naar hogere sferen. Daarvoor is het nummer te banaal met alle mogelijke clichés die het genre rijk is zoals hun voorstelling in de intro, die tekst en natuurlijk het gebruik van autotune.

#36. Britney Spears - Hold It Against Me :
Een monotoon nummer waarbij die blikkerige babystem van haar mij irriteert. Ik mis een pakkende melodie en tekst, inspiratie, sfeer, emotie ... eigenlijk van alles wat een goede popsong nodig heeft.
Cijfer : 2

Die violen voegen wat toe aan het nummer maar voor de rest lijdt deze band en dat nummer net als vele 'rock'bands in de huidige top-40 aan gebrek aan eigenheid, inspiratie en uitstraling.

Eén nummer om te onthouden en de rest is voor de prullenbak.

NIEUWE BINNENKOMERS:
04 Ben Saunders - Kill for a broken heart
17 Tiesto vs Diplo ft. Busta Rhymes - C'mon (Catch 'em by surprise)
27 Usher - More
30 Neon Trees - Animal
36 Kim de Boer - Change
37 Leonie Meijer - Lost in yesterday

De top 40 is strenger dan de andere hitlijsten waar Ben op 1 binnenknalt (maar die is hij nu al weer kwijt door Adele volgens de huidige itunescijfers.) .. verkoop telt maar voor een deel gekoppeld aan muziekonderzoek en er wordt een gemiddelde van 2 weken genomen . Adele is de nieuwe nr 1 in de Top 40 in haar 8e week na eerst 3 weken op 2 en daarvoor 3 weken op 3 te hebben gestaan . ze is de 700ste nr 1 hit in de geschiedenis van de Top 40.

Drie The Voice of Holland-artiesten! Veel plezier jongens! (waar is de single van Pearl Josefzoon?)

Ah nee dat wil ik dus echt niet gaan reviewen . Ik ken ze alle drie nog niet maar dat kan nooit veel goeds voorspellen.

C'mon vind ik overigens wel een leuk liedje (wel rare combi, Diplo met Tiesto en dan nog Busta Rhymes erbij, hoe komen ze daar nou weer op ).

NewYorkCityLight schreef:
C'mon vind ik overigens wel een leuk liedje (wel rare combi, Diplo met Tiesto en dan nog Busta Rhymes erbij, hoe komen ze daar nou weer op ).

Tiesto wil scoren in Amerika en gebruikt dus een populaire producer en een populaire rapper. Busta Rhymes heeft al een tijdje geen succes gehad, dus die vind t prima. Diplo is sowieso een commerciële hoer. Voila, zo raar is het dus niet... Draak van een nummer overigens...

Gast
geplaatst: vandaag om 07:15 uur

geplaatst: vandaag om 07:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.