MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2011

zoeken in:
Geen idee. Ik zou geen één nummer uit m'n hoofd op kunnen noemen waar hij aan mee heeft gedaan maar toch ken ik 'm wel, blijkbaar niet zoveel indruk gemaakt.

Klopt musicfriek, dat was op 'Gossip Folks'.

Week 3

#31. Milk & Sugar vs. Vaya Con Dios - Hey (Nah Neh Nah)
Koe in de wei, koe wordt gemolken, het wordt gevormd tot supermarkt product, een paar centjes en je hebt het. Precies hetzelfde zoals het bij deze track gaat. Het origineel stond vredig in de klassiekerkast, nummer wordt om zeep geholpen om het jonge publiek aan te spreken, een knopje hier en daar indrukken, goedkoop aanbieden, voeg er wat suiker bij en je hebt dit goedkope plaatje wat nergens wilt swingen zoals het origineel dit deed.
Cijfer: 3,0

#32. Enrique Iglesias feat. Ludacris - Tonight (I'm Fuckin' You)
Alleen al om die titel hield ik mijn hart vast. Over ego's gesproken. Wat een gladjanus is die Enrique toch. Toegegeven dat plaatje met Kelis was tof maar voor de rest kan ik de beste man niet uitstaan. Misschien dat Anna hem even moet helpen met openen want man oh man, wat zingt deze vent geknepen. En Ludacris? Tja, hoe ver hij afgezakt is wil ik het niet eens over hebben.
Cijfer: 3,0

#37. Far East Movement feat. Ryan Tedder - Rocketeer
Ja hoor, daar is de overproductie weer. Gek genoeg heeft Ryan dit niet zelf geproduceerd maar is dit gedaan door de Stereostypes. Hoe dan ook, veel ander mis is hier eigenlijk niet mee. Raps zijn dan wel wegwerpbaar en erg opmerkelijk is deze plaat ook niet, maar toch. Het heeft zijn charme, en dat ligt hem voornamelijk in het refrein. En ondanks de overproductie, de productie brengt nog wel een fractie van sfeer hier en daar. Zal ik het maar een voldoende geven? Anders hebben we weer zo'n trieste week.
Cijfer: 6,0

#38. The Script - Nothing
Ach, de heren van The Script borduren ook weer lekker voort op hun eerdere platen. Eigenlijk is dit heel simpel voor mij: ene oor in, andere oor uit. Hoeveel was deze plaat waard? NOTHING.
Cijfer: 3,5

Het is ten gunste van deze platen dat ik wat milder ben in cijfers dan sommige andere users hier, maar deze echt lage cijfer spaar ik voor iets voor wat nog onder deze platen staat. Ik noem een Jan Smit, een New Kids of een van der Boom.

Volgende week wellicht nieuw in de Top 40. de trotse Huisvader Jan Smit enneh andere koek James Blake (benieuwd hoe deze score bij het panel gaat vallen en zal de uitgelekte nieuwe single van Britney (nu al bijna bovenaan bij itunes) de tipparade overslaan ?

musicfriek schreef:
Ludacris was toch die gast die meedeed op een Missy Elliott-nummer?
Waarschijnlijk kennen de meesten 'm wel van het nummer Move Bitch.

Ik denk dat ik ook niet meer meedoe. Misschien dat ik af en toe een week meepik, maar ik ben ook alweer een beetje hitmoe, net als Herman, en hoewel ik het erg leuk vind, luister ik nummers altijd drie keer (ja, echt waar, altijd!) om een goede beoordeling te kunnen geven. Aangezien ik ook een hoop luister voor de MuMeladder heb ik ook niet echt geen zin om hier ook nog tijd voor vrij te maken.

Ik wil trouwens nog even zeggen dat ik dat nummer Hello van Martin Solveig erg leuk vind, is dat al een hit? Ik hoor dat nummer erg vaak. Ook een leuke clip trouwens.

En Ludacris lijkt me toch het bekendst van zijn bijdrage aan Usher - Yeah. Ook deed ie mee op Baby van Justin Bieber en Break Your Heart van Taio Cruz.

Omg, wat een ellendige platen deze week...

Vaya Con Dios door de mangel, Enrique Iglesias die gaat neuken, weer een van die featuring-gevalletjes, gezichtsloos rockbandje nummer zoveel die met de titel een betere beschrijving geeft dan ik het ooit kan doen...

Moet ik nou écht meedoen deze week?

kaztor schreef:
Omg, wat een ellendige platen deze week...

Vaya Con Dios door de mangel, Enrique Iglesias die gaat neuken, weer een van die featuring-gevalletjes, gezichtsloos rockbandje nummer zoveel die met de titel een betere beschrijving geeft dan ik het ooit kan doen...

Moet ik nou écht meedoen deze week?

Nee hoor...same shit, different year

catdog schreef:
Klopt musicfriek, dat was op 'Gossip Folks'.
Die ken ik niet zo goed, ondertussen wel het nr gevonden wat ik bedoelde: One Minute Man. Bleef destijds hangen in tipparade, blijft wel lekker nummertje. Verder lijkt ze helemaal verdwenen uit de hitlijsten, sinds 2005 geen album meer uitgebracht. Mocht de muziek van deze eigenwijze vrouw wel (niet alles).

Ja One Minute Man was er idd. ook een. Missy is idd. gewoon een aanwinst voor de hip-hop. Alleen al vanwege haar eigenzinnige stijl. Er zou dit jaar trouwens wel een comeback gepland staan. Laten we het hopen.

Arrie schreef:

Ik wil trouwens nog even zeggen dat ik dat nummer Hello van Martin Solveig erg leuk vind, is dat al een hit? Ik hoor dat nummer erg vaak. Ook een leuke clip trouwens.

Hij staat inmiddels op nummer #1 in de Top 40 Arrie.

Ah leuk!

Arrie schreef:
Ik wil trouwens nog even zeggen dat ik dat nummer Hello van Martin Solveig erg leuk vind, is dat al een hit?.
Hè, ben ik toch niet de enige!

catdog schreef:
(quote)

Hij staat inmiddels op nummer #1 in de Top 40 Arrie.

kaztor schreef:
(quote)

Het is ook nooit goed bij jou, he?

Is dat dat tennisnummer?

Jep.

Arrie schreef:
(quote)

Het is ook nooit goed bij jou, he?

En dan vind ik mezelf niet eens zo veeleisend...
Nee, sorry. Kinderachtige, debiele kleutermuziek. Kan er niks anders van maken.

Nou, ik zal week 3 er ook maar even door rammen, heb we die vulles ook weer gehad :

#31. Milk & Suger/Vaya Con Dios - Hey (Nah Neh Nah) :
Nope, geen zin in. Kan ik heel kort over zijn:
Cijfer : 1

#32. Enrique Iglesias feat. Ludacris - Tonight (I'm Fucking You) :
Hahaha, m'n vrouw zegt al 'I don't think so, asshole! Slimeballs are not my type.'
Nou, dit bericht is dus al ter plekke voor mij verzonnen. Ben ik verder ook heel kort over:
Cijfer : 2,5.

#37. Far East Movement feat. Ryan Tedder - Rocketeer :
Redelijk liedje, al wordt ik een beetje onwel van dat al dan niet met autotune bewerkte gehuil in het refrein. Het heeft een lekker lopend rap-elementje, klinkt wat losjes, maar we worden onderhand al wel doodgegooid met dit soort artiesten.
Cijfer : 5.

#38. the Script - Nothing :
Saaie, nikserige, gladgestreken boyband-rock. Volkomen overbodig. Nothing.
Wanneer komt er weer eens een band die dit soort mietjes een flinke, welverdiende schop onder de nog steeds niet ingedaalde ballen geeft?
Cijfer : 1,5.

kaztor schreef:

Nee, sorry. Kinderachtige, debiele kleutermuziek. Kan er niks anders van maken.
Doe mij dan maar meer van dat, veel leuker dan 'serieuze' bands als Linkin Park, Nickelback, Kane en (zal ik het zeggen? Ja ik doe het) Coldplay.

Coldplay hoort absoluut niet in dat rijtje thuis maar voor de rest ben ik het eens met Joren999.

Daarom zeg ik ook of ik het zal zeggen
Ik heb gewoon niet zoveel met Coldplay, maar het is misschien wel wat overdreven ja.

Duizend keer liever Hello (en dan heb ik niet over Lionel ) dan Viva La Vida.

Arrie schreef:

Wacht maar tot je Hello 1000 keer gehoord hebt...

Goed punt. Dat zou het wel eerlijker maken, ja, want Viva La Vida heb ik al zo'n duizend keer gehoord.

Arrie schreef:
Ja! En ik heb Viva la Vida niet 1000x gehoord, eigenlijk niet eens zo heel vaak. En Hello heb ik al een aantal keer zelf opgezet. Dus ik vind Hello ook naar verhouding leuker (moet ik nu ook nog helemaal statistisch gaan doen en standaarddeviatie gaan uitrekenen enzo?).

Ook ik heb Hello meerdere keren zelf opgezet. Maargoed, we staan hier redelijk alleen in op MuMe, volgens mij, Joren.

Ben bang van wel ja. Ach ja, ben wel vaker van de dance/housedeuntjes (Disco Pogo xD). Ik blijf het één van de leukere grote hits van de afgelopen tijd vinden.

Joren999 schreef:
(quote)
Doe mij dan maar meer van dat, veel leuker dan 'serieuze' bands als Linkin Park, Nickelback, Kane en (zal ik het zeggen? Ja ik doe het) Coldplay.

Van dat rijtje deugt alleen Coldplay. De rest vind ik net zo min 'leuk'.

Maarre... he jongens, het is alleen maar mijn mening dat ik Hello niet waardeer...

De nieuwkomers van deze week

39 Take a chance - Scouting For Girls
36 Hold It Against Me - Britney Spears
34 Higher - Taio Cruz featuring Travie McCoy
26 Niemand zo trots als wij - Jan Smit
23 Limit to your love - James Blake

Achnee toch. Ik zie het alweer. Troep na troep. Cee Lo Green en Eliza Doolittle overigens geflopt afgelopen weken. Het moet toch niet gekker worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:31 uur

geplaatst: vandaag om 05:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.