MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2011

zoeken in:
Ah, dat wist ik dan weer niet. Is verder niet echt een album dat mijn interesse heeft, dus had er nog nooit naar gezocht en uit de albumtitel is het ook niet per se op te maken.

Weer een aardig nummer van Sean Paul, al vind ik 'm wel minder dan Got 2 Luv U.

Got 2 Luv U, is dat dat nummer met Alexis Jordan?

Nu ik het al bijna een half jaar lang 20 keer per dag hoor krijg ik de neiging om weerloze voorwerpen kapot te slaan.

Wat een in-triest nummer.

Ik heb gelukkig geen last van de radio

Week 51 van 2011.

#31. Armin van Buuren featuring Adam Young - Youtopia
Dit doet mij niets, het kabbelt monotoon voorbij zonder enige vorm van emotie. Die blikkerige hijgerige stem steekt mij erg tegen en er blijft nauwelijks wat hangen.
Cijfer: 2,5

#33. Afrojack & Steve Aoki featuring Miss Palmer - No Beef
Wat een vervelend gedoe, het is zo monotoon en gevoelloos als de pest. Ik hoor wel irritante elektronische trucjes, herhalingen van eenzelfde akkoord maar een song of melodie ... dat is teveel gevraagd.
Cijfer: 1,5

#37. Sean Paul - She Doesn't Mind
Dit gaat wat meer naar een song maar ook dit is mij te monotoon en te blikkerig en heb ik al zo vaak eerder gehoord. Blijkbaar zijn originaliteit en emotie verboden in de huidige hits.

#39. Smith & Burrows - When the Thames froze
De samenwerking tussen Tom Smith (Editors) en Andy Burrows (Razorlight) resulteert tot deze rustige song dat een kerstsfeer heeft. Dit is tenminste wel een song, bovendien gebracht door degelijke muzikanten maar beklijven doet het nummer niet echt. Toch met afstand het beste nummer deze week.
Cijfer: 6

De nieuwkomers voor de Top 40 voor deze week

14. -- 1 Sandro Silva & Quintino – Epic
21. -- 1 Tinie Tempah ft. Ester Dean – Love Suicide
23. -- 1 Lykke Li – I Follow Rivers
37. -- 1 Natasha Bedingfield – Shake Up Christmas 2011

Paradise van Coldplay stijgt in de 14e week weer terug van 7 naar 4 .
en Rihanna scoort voor de verandering eens een kleine hit want You da One zakt in de 4e week van 28 naar 39.omdat alle aandacht nog steeds uitgaat naar We Found Love .

De video van You Da One moet nog komen dus ik vrees het ergste...
Leuk dat Natasha Bedingfield weer eens komt kijken. Ik ken het nummer niet, maar ik vond haar oudere nummers vaak wel sterk (ook qua tekst).

Dezelfde titel als het Train-nummer van een jaar geleden, met een jaartal erachter. Ik vermoed dat het een cover van Train is.

Apart dat Lykke Li nu pas een hit scoort, dat nummer was toch al een radiohit in januari?

Arrie schreef:
Dezelfde titel als het Train-nummer van een jaar geleden, met een jaartal erachter. Ik vermoed dat het een cover van Train is.

Is het ook. Waar Train vorig jaar het Kerst-thema voor Coca-Cola vertolkte mag Natasha Bedingfield het dit jaar doen. Vind het niet heel veel toevoegen aan het origineel van Train wat ik best een aardige plaat vind!

herman schreef:
Apart dat Lykke Li nu pas een hit scoort, dat nummer was toch al een radiohit in januari?

Op de zender Q-Music, Slam!Fm, Radio 538 en Sky Radio heb ik hem nog nooit voorbij horen komen (behalve nu dan). Wellicht 3FM nog maar een echte radiohit, nee. Het schijnt overigens de "Magician Mix" die ik een pak minder dan het origineel vind te zijn die in de charts staat. Dat is de versie tenminste die hoog staat in ITunes.

Week 52 van 2011

#14. Sandro Silva & Quintino – Epic
Welke mix ik ook beluister, ik heb er niets mee, ik vind het een oersaaie, mechanische en zielloze bedoening, ik kan het met moeite uitluisteren. Next!
Cijfer: 2

#21. Tinie Tempah ft. Ester Dean – Love Suicide
Dit hoort van mij ook in de prullenbak, de zangeres vind ik zwak en dat nummer zelf en het ritme klinken mij afgezaagd (ik moet steeds denken aan Umbrella van Rihanna).

#23. Lykke Li – I Follow Rivers
Eindelijk eens een prima nummer in de top-40 (hoewel ik dit allang kende), dit is tenminste origineel gearrangeerd. De stem is wat zeurderig maar maar het refrein staat als een huis en blijft hangen.
Cijfer: 8

#37. Natasha Bedingfield – Shake Up Christmas 2011
Natasha Bedingfield had in het verleden enkele aardige hitsingles uitgebracht, dit kerstnummer had ze beter gelaten voor wat het was. Uiteindelijk is ze geen bijzondere zangers en het nummer lijkt mij een doordeweeks deuntje dat van een (matige) kersttekst is voorzien.
Cijfer: 3

De eerste nieuwe nr 1 hit voor 2012 ? Evers & Grace neuh dat gaat hem niet worden itunescijfers lopen weer wat terug ook Epic niet . Studio Killers met Ode to the Bouncer heeft de beste papieren en wederom dankzij Serious Request

Matig nummer is dat. En de zang klinkt totaal nergens naar, zeker in het eerste couplet niet. Alsof iemand nog even de volumeknop flink omhoog heeft gedraaid...

Toch Epic van Sandro Silvo & Quintino die maar liefst van 14 naar 1 knalt en weer een Nederlands produkt op 1 .

Nieuwkomers deze week
09 Wil Je Niet Nog 1 Nacht - Glennis Grace & Edwin Evers
18 Ai Se Eu Te PEgo - Michel Teló
23 The Lost Boy - Greg Holden
27 Bagagedrager- Gers Pardoel & Sef (Pardoel staat met 3 hits in de Top 40)
38 In the end- Snow Patrol

CHIEP (crew)
Lykke Li komt pas nu bij jullie binnen? Staat er bij ons al 17 weken in...

Frankly schreef:
Pardoel staat met 3 hits in de Top 40

(afbeelding)

HAHAHAHAA! Ik ben het ook nog met je eens.

Week 53 van 2011

#9. Glennis Grace & Edwin Evers - Wil je niet nog 1 nacht
Dit is weer zo'n doorsnee Nederlandstalig nummer, zowel melodisch als tekstueel, bloedarmoede troef in dit genre. Ook de stemmen wekken mij meer irritatie op dan genot.
Cijfer: 3

#18. Michel Telo - Ai si eu te pego!
Een zanger die het vooral doet bij de huisvrouwen (aan de clip te zien) maar ik ben al blij dat er eens iets anders in de top-40 verschijnt dan al die &- en featuring-platen. Al is dit niet iets wat ik vaak zou draaien, mede vanwege de zomerse sfeer krijgt dit een voldoende.
Cijfer: 6

#23. Greg Holden - The Lost Boy
Nooit van gehoord (ik vind zelfs niets van hem op MuMe en allmusic), aan zijn accent te horen komt hij blijkbaar uit Schotland. Best aardig akoestisch nummer dat ik wellicht nog vaker moet beluisteren, hij krijgt van mij het voordeel van de twijfel.
Cijfer: 6,5

#27. Gers Pardoel featuring Sef - Bagagedrager
Voor de derde keer in korte tijd Gers Pardoel en co. Wat minder slecht dan zijn vorige twee maar het doet mij weinig, die Nederhiphop zal mij wellicht nooit aanspreken.
Cijfer: 4

#38. Snow Patrol - In the End
Toepasselijke titel voor het laatste nummer in de Top-40 van 2011. Snow Patrol heeft in het verleden wel een aantal goede singles uitgebracht maar het probleem met hun recente werk is dat het zo anoniem en gezichtloos klinkt. Zo ook dit nummer waar ze teveel als Coldplay willen klinken en kun je dit nummer nog herinneren een kwartier nadat je ze hebt gehoord?
Cijfer: 4

Zo, dit jaar zit erop. Morgen of overmorgen mijn top-20 van 2011 en een algemene beschouwing.

Grappig, na het beste nummer van het album te kiezen pakken ze nu het slechtste nummer van het album bij Snow Patrol. Inderdaad gezichtloos en heel erg saai. Dat was This Isn't Everything You Are toch echt niet.

Single van Greg Holden is een hit dankzij Serious Request .

Don Cappuccino schreef:
Grappig, na het beste nummer van het album te kiezen pakken ze nu het slechtste nummer van het album bij Snow Patrol. Inderdaad gezichtloos en heel erg saai. Dat was This Isn't Everything You Are toch echt niet.

Ik vind sowieso dat dat hele galmrockvat nu echt meer dan leeg is. 'Owoohooh', dat stadionwerk, zeg maar, of zoals Michiel Romeijn mooi zegt: zalfpop. Net zoals postgrunge.

Die subgenres hebben zichzelf nu zo vaak herhaalt dat een baby er ook niet meer intrapt.

Dit jaar 208 hits beluisterd, gemiddeld kom ik aan 4,12 (en ik was vaak nog vrij mild). Twee derde is om te vergeten of zou ik liever willen vergeten. Veel wegwerppop met name die inhoudsloze banale geautotunede deuntjes, vaak met '&' of 'featuring' bij de uitvoerders (ik ga verder geen woorden aan vuil maken). De rock in de hitlijsten was meestal even inspiratieloos en gelikt en met de Nederlandstalige muziek is het eigenlijk nooit anders geweest.

Er zijn gelukkig nog prima songs uit voortgekomen, dit is mijn top-20 van de top-40 van 2011 (sommige heb ik opnieuw beluisterd).

1. Elbow - 'Lippy Kids' (Live at Blueprint Studios), 9
2 .Gotye featuring Kimbra - Somebody That I Used To Know, 9
3. Radical Face - Welcome Home, 9
4. Adele - Set Fire to the Rain, 8,5
5. Lana del Rey - Video Games, 8,5
6. Lykke Li - I Follow Rivers, 8
7. Ed Sheeran - The A Team, 8
8. Cee Lo Green - Bright Lights, Bigger City, 8
9. Adele - Someone Like You, 8
10. James Blake - Limit to Your Love, 8

11. Adele - Rumour Has It, 8
12. Brooke Fraser - Something in the Water, 8
13. Alexandra Stan - Mr. Saxobeat, 7,5
14. Beth Ditto - I Wrote the Book, 7,5
15. Caro Emerald - Riviera Life, 7,5
16. Crystal Fighters - Plague, 7,5
17. Foster the People - Pumped Up Kicks, 7,5
18. Edward Sharpe & the Magnetic Zeros - Home, 7
19. Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie, 7
20. Lady Gaga - The Edge of Glory, 7

Rehab van Amy Winehouse heb ik niet opgenomen (was een hit in 2007), wel Radical Face dat nooit in de hitlijsten heeft gestaan. 3x Adele in de lijst, voor mij duidelijk de beste hitleverancier van 2011.

Rehab heeft dit jaar niet in de Top 40 gestaan hoor. Dat was Back to Black, en voor die plaat was het ook de eerste keer dus die kan je best in je lijst opnemen hoor als je dat ook hebt gedaan met Radical Face.

Mmm, dit topic, en het onderwerp ervan, is een beetje uit mijn aandachtsveld verdwenen. Gaat het in onze belangrijkste hitlijst nog steeds van boem boem in da club? Waarschijnlijk wel...

Zeer veel respect voor LucM en anderen die dit topic volhouden. Ik wist eind vorig jaar echt niet meer wat ik nou weer over die drek moest schrijven...

Wil ik nog even op de valreep kwijt dat Rihanna's Man Down met superstip het vreselijkste nummer van het jaar was en dat ik haar samen met Alexis Jordan, die druif van Maroon 5, poserrockbandjes en eenieder van de Nederlandse druiloorartiesten die de lijst overbevolken liefdevol op zou willen nemen in mijn persoonlijke Titanic. Ga ik hierbij op m'n knieën om te smeken u niet meer weder te zien na middernacht, amen!

Ship down!

There is just no iceberg big enough, broeder.

2MY
kga dit topic volgen volgend jaar. De top 40-muziek al een tijdje uit het oog verloren, maar volgens mij kan ik hier nog wel leuke dingen in ontdekken...

Laat de Gaga's, Biebers en Rihanna's(*) tot mij komen, zodat ik deze hypes ook eens duidelijk kan beoordelen!

(*) of zijn deze mensen binnenkort ook weer 'zo 2011'... (of 2010, idunno)

2MY schreef:
idunno

Nieuw Apple product, ze begrijpen het gehype zelf ook niet?

Ik heb het dit jaar helaas amper kunnen bijhouden. Vanaf volgend jaar ga ik het wel elke week bijhouden. Ik kijk er zelfs wel een beetje naar uit. Ik voel dat 2012 een beter Top 40 jaar gaat worden.

2011 was al een opzetje met Gotye, Lana del Rey, Birdy, Elbow, Radical Face, Lykke Li. Volgend jaar gaat nog beter worden is mijn gok.

Met hopelijk dit nummer als grote hit:

Gast
geplaatst: vandaag om 07:02 uur

geplaatst: vandaag om 07:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.