MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / nieuw in de top 40 - 2012

zoeken in:
Grappig, die van Bløf vind ik juist niet zo boeiend en Liverpool Rain juist de beste Racoon-single sinds tijden (niet dat dat zoveel zegt).

Week 20.

Binnenkomers in de Top 40:

#17: Will And The People - Lion In The Morning Sun
Even vrolijke als kitscherige zomerhit, de eerste keer vond ik het leuk maar na een aantal keren horen begint het mij tegen te staan. Misschien goed om het af en toe te horen maar een eeuwigheidswaarde heeft dit nummer niet.
Cijfer: 4,5

#34: Bløf - Later Als Ik Groter Ben
Hun recentste album heb ik onlangs beluisterd en die viel best mee. Dit nummer neigt naar stadionrock vanwege het refrein maar de overdreven pathos hebben ze gelukkig achterwege gelaten. De zang komt wel goed tot zijn recht in dit redelijke nummer maar opzienbarend of origineel is het ook weer niet.
Cijfer: 6,5

#39: Racoon - Liverpool Rain
Ook dit is een degelijke popsong - heel wat beter dan hun vorige - met pianobegeleiding en sublieme violen in de achtergrond - maar echt boeien of ontroeren doet het niet.
Cijfer: 6

Wat een slechte binnenkomers Gelukkig zijn het er maar drie.

#17. Will and the People - Lion in the Morning Sun
Ontzettend slecht ingezongen en de zanger heeft gewoon een irritante stem . Het is waarschijnlijk bedoelt als zomernummer maar ik vind het helemaal niet zomers. Ik krijg er eerder een depressief herfstgevoel van dat ik dit moet aanhoren. En is ''Lion'' nou gewoon een speling op het woord ''Lying''? Als dat zo is is het wel heel lame.
Cijfer : 2.5

#34. Blof - Later Als Ik Groter Ben
Met Blof heb ik helemaal niks, bijna al hun nummers vind ik hetzelfde klinken. Bovendien heb je die stem van de zanger ook na 2x al wel gehoord. Typisch Blof nummer weer, niks bijzonders. Het wordt tijd dat ze misschien weer eens een uitstapje gaan maken zoals op het album Umoja.
Cijfer : 2

#39 Racoon - Liverpool Rain
Racoon is ook zo'n band waarbij al de liedjes inwisselbaar zijn en hetzelfde klinken. Volgens mij heb ik de laatste entry van hen nog een nipt een voldoende gegeven maar dat haalt deze helaas niet. Slecht is het niet maar Racoon heeft gewoon wat meer pit nodig, een frisse wind door deze band zou bepaald geen kwaad doen, denk ik. Ik vind het overigens wel een leuke titel voor een nummer maar als dat hetgeen is waar je het van moet hebben dan klopt er toch iets niet..
Cijfer : 4.5

Die van Bløf nog eens beluisterd, en inderdaad behoorlijk waardeloos. Dat refrein "Laaater als ik groter ben blijf ik wie ik ben woohoohoohoo woohoohoohoo". Vind je het nou serieus een goed nummer, kaztor?

#17: Will And The People - Lion In The Morning Sun
Ik vind dit helemaal geen verkeerd nummer. Uiteraard goed geschikt voor de huidige tijd en daarom zal het nu ook wel een hitje worden. De zanger ziet er trouwens wat uit als Pete Doherty. Of ben ik de enige? Nou ja, dat doet er verder ook niet zo toe. Heel erg catchy, zal het wel goed doen bij festivals en als nummer in een playlist is het ook wel geschikt. Lion is gewoon lying. Ik heb niet echt op de tekst gelet, maar het zal wel op twee manieren zijn op te vatten.
Cijfer: 7

#34: Bløf - Later Als Ik Groter Ben
Het nummer begint goed, maar net als Arrie hierboven knap ik wat af op het refrein. Een beetje het Directsyndroom. Het is vooral dat ''whoohoohoohoo'', verder heb ik niets tegen dit nummer. Wel aardig verder, niet beklijvend, maar niet storend. Het refrein is dat wel waardoor de beoordeling toch wat omlaag gaat.
Cijfer: 5

#39: Racoon - Liverpool Rain
Eerst een Ali B-reclame. Dat is wel jammer. Youtube... Het nummer klinkt in ieder geval erg bekend. Dit heb ik zeker vaker gehoord, ondanks dat ik geen fan bent. Gek dat het blijkbaar nu dus pas de toplijsten bereikt. Het nummer zelf vind ik niet vervelend, maar ook absoluut niet bijzonder. Ik vind het zeker niet slecht en zou een onvoldoende ook wat onterecht vinden, maar het kan me gewoon niet genoeg boeien daarvoor.

Ik heb inderdaad een groot aantal weken overgeslagen, maar ik weet ook dat ik er anders maar tegenop blijf kijken en er niets meer van komt. Dan maar een nieuwe start.

Arrie schreef:
Die van Bløf nog eens beluisterd, en inderdaad behoorlijk waardeloos. Dat refrein "Laaater als ik groter ben blijf ik wie ik ben woohoohoohoo woohoohoohoo". Vind je het nou serieus een goed nummer, kaztor?

Datzelfde vraag ik me af bij jouw waardering voor de nieuwe Nelly.

Gelukkig houden we niet allemaal van dezelfde muziek, maar om m'n gedachtenkronkel even in het kort weer te geven; Wat is er mis met een lekker rocknummertje als dat van Bløf?
Het klinkt tenminste lekker recht voor z'n raap en is niet bijgeschaaft en afgeslepen voor 13-jarige emomeisjes zoals 9 van de 10 'rock'-platen dat zijn tegenwoordig.

Thomas91 schreef:
Lion is gewoon lying.

Dat viel me eigenlijk pas vanmorgen op.

Rare woordspeling. Ik snap er dan ook niks van.
'Lion' klinkt wel degelijk als een ander woord dan 'Lyin''
Of je moet je tong verstuikt hebben...

Nieuwe binnenkomers:

#14. Flo Rida - Whistle
#32. Armin van Buuren - We Are Here to Make Some Noise
#38. Jennifer Lopez feat. Pitbull - Dance Again

Veel plezier iedereen.

Nou, ik heb ze alledrie beluisterd hoor. En mijn mening is over alledrie hetzelfde, mijn oordeel luidt: kut!

Hopelijk volgende week beter.

Bløf verlaag ik naar 5,5, tenslotte een te goedkoop refrein. Maar dat nummer is nog heilig vergeleken met wat gaat komen ...

Week 21.

#14. Flo Rida - Whistle
Kinderrap ... ik heb hier niets mee, enorm vervelend. Wat mij vooral tegensteekt is het gebrek aan melodie. Commerciële hitparademuziek, tot daar toe maar vroeger ging dat meestal nog gepaard met een catchy melodie, daar is hier geen sprake van.
Cijfer: 2

#32. Armin van Buuren - We Are Here to Make Some Noise
... en het kan nog erger! Noise, inderdaad wat de titel suggereert: plat, stompzinnig en a-melodieus, ik kan en wil het niet uitluisteren. Maakt samen met Nicki Minaj de grootste kans op de titel 'baggerplaat van het jaar'.
Cijfer: 1

Dit nodigt mij niet bepaald uit tot dansen: platte, banale en goedkope rommel zonder bezieling en - ook hier weer - een degelijke melodie. Waarom is het brengen van aanstekelijke melodieën zo moeilijk voor de huidige hitmakers?

Alle 3 kut (wat Arrie zei), beluisteren van deze clips is op eigen risico!

Zo te zien doe ik m'n besprekingen morgen tussen de bedrijven door, als het eten op het gas staat ofzo.
Ik denk niet dat ik morgen een minuut later naar het strand wil vertrekken voor wat ik zojuist heb gelezen...

LucM schreef:

#14. Flo Rida - Whistle
Kinderrap ... ik heb hier niets mee, enorm vervelend. Wat mij vooral tegensteekt is het gebrek aan melodie. Commerciële hitparademuziek, tot daar toe maar vroeger ging dat meestal nog gepaard met een catchy melodie, daar is hier geen sprake van.

De clip op YouTube is niet het juiste nummer.
Heel misleidend.

Week 21 - 26 mei 2012

De Top 10:
#1 - #1 Gusttavo Lima - Balada (5wk) (3x#1)
#2 - #3 Carly Rae Jepsen - Call Me Maybe (10wk)
#3 - #4 Emeli Sandé - Next To Me (14wk)
#4 - #2 Triggerfinger - I Follow Rivers (12wk) (6x#1)
#5 - #6 Fun & Janelle Monae - We Are Young (12wk)
#6 - #5 Train - Drive By (16wk)
#7 - #11 Simple Plan & Sean Paul - Summer Paradise (5wk)
#8 - #12 Maroon 5 & Wiz Khalifa - Payphone (4wk)
#9 - #9 Marlon Roudette - New Age (11wk)
#10 - #8 Jason Mraz - I Won't Give Up (19wk)

Binnenkomers in de Top 40:

#14: Flo Rida - Whistle V
#32: Armin Van Buuren - We Are Here To Make Some Noise V
#38: Jennifer Lopez & Pitbull - Dance Again V

'He can blow his own damn whistle!' zegt m'n lieve schatje al. Ik ben er nog niet over uit of ik het fluitje aanstekelijk of irritant moet vinden, maar laten we het er maar bij houden dat ik het niet te vaak moet horen. Verder vind ik het wel knap hoe Flo Rida het voor elkaar krijgt om alle vormen van nuance, emotie, dynamiek en (ha!) 'flow' in zijn voordracht weet te mijden. Waar echt goede rappers als Dr. Dre en Snoop Dogg een natuurlijk gevoel voor ritmiek bezitten klinkt Flo alsof ie een halve krat cola achter de kiezen heeft. Heel irritant.
De tekst is verder ook weinig verheffend. Hij vraagt ene 'ho' om op z'n fluitje te blazen.
Een rode kaart voor deze wanprestatie, om het maar bij actuele termen te houden [3].

Armin Van Buuren's liedje heeft eigenlijk maar één functie: Om te 'scoren' tijdens het EK.
Reken er maar op: Evert Ten Napel die naderende hoogtepunten becommenteert terwijl dit op de achtergrond meedreunt. 'We are here to make some noise' om de supporters alvast op te hitsen. Tot ziens bij de samenvattingen, Armin! [4,5].

Pitbull heeft z'n vocabulaire wat verbreed. 'I want to make love to you, baby' i.p.v. 'Let's party party'. Verder is het liedje precies zo vlak als J. Lo's stem. Er wordt een melodie gesuggereerd, dat is al iets bij dit slag artiesten. Op basis daarvan weet het zich nog op te waarderen naar een opvallend hoog cijfer, nl: [4,5].

Week 16:

26: Nick & Simon - Vrij
Ah, dit nummer kende ik natuurlijk al. De Bevrijdingsdag-hit van dit jaar. Op het moment dat ik ze hoor zingen dat ik de deur naar mijn hart moet openzetten, ben ik al afgehaakt en komen de andere cliché-zinnen al bijna niet meer aan. Dit soort teksten zitten zo vol algemeenheden dat ik er echt niets mee kan, maar het voordeel ervan is wel dat zo lekker veel mensen zich hierin herkennen. Toch jammer dat mensen met zoveel muzikaal talent (want daar verdenk ik Nick & Simon wel van) tevens behept zijn met zo weinig muzikale durf.
Cijfer: 3,5

31: Taio Cruz - Troublemaker
De laatste jaren zijn danceplaten met r&b-vocalen zo'n beetje het populairste hitgenre geworden. En binnen dat genre vind ik dit niet eens zo'n slechte plaat. Okay, het is wel een beetje 'grote gebaren'-house (inclusief applaus in het outro) zonder al te veel inhoud, maar toch zit het wel goed in elkaar. Kan me voorstellen dat je dit wel gaaf vindt als je hier vatbaar voor bent, het weet mij ook al een beetje in te palmen.
Cijfer: 5,5

35: Miss Montreal - I Am Hunter
Dit vind ik wel een erg hoog muurbloempjes-gehalte hebben. Het is niet echt slecht, maar doordat het zo middle of the road is, verlies ik al erg snel mijn aandacht. Het zal vast goed bedoeld zijn, maar met goede intenties alleen kom je er niet wat mij betreft (ik begrijp dat het iets anders ligt voor de gemiddelde 3FM-dj).
Cijfer: 4

39: Basto & Yves V - Cloudbreaker
Dit zit in hetzelfde hoekje als Taio Cruz, maar het is op alle vlakken minder. Stompzinnige house met zang die echt nergens over gaat en nergens naar klinkt en (dit zal Luc vast ook gezegd hebben) van enige fatsoenlijke melodie is geen sprake. Man o man, als ik zo'n plaat zou maken zou ik hem uit pure schaamte niet eens uit durven brengen.
Cijfer: 1

Week 17:

24: Simple Plan & Sean Paul - Summer Paradise
Inderdaad, een Maroon 5je. Commerciële meuk met weer zo'n flauwe melodie en Sean Paul die in het verleden nog wat leuke urban-hits scoorde, maar nu wordt opgevoerd als decor en nog ergens een rapje mag doen. En dan te bedenken dat Simple Plan ooit een punkband was.
Cijfer: 2,5

29: The Babysitters Circus - Everything's Gonna Be Alright (re-entry)
Opmerkelijk dat deze nog een keer hit wordt. Blijft voor mij een leuk nummer, eigenlijk ook de enige leuke hit die ik puur via dit topic heb ontdekt.
Cijfer: 8

34: Gusttavo Lima - Balada
Dit is blijkbaar de latin-vibe die nu populair is in de hitlijsten. Kan me voorstellen dat dit een gezellig plaatje is, maar mij doet het niet zoveel. Ik vond de latin-hits van een jaar of 5/6 terug (Juanes/Shakira's La Tortura) leuker eigenlijk, maar daar lag het tempo ook wat lager. Toch kan ik hier geen echt laag cijfer aan geven, het heeft toch wel iets sympathieks en je hoort dat er men er oprecht plezier aan beleeft.

37: B.o.B - So Good
Misschien dat je deze een paar keer moet horen, maar die feel-good-piano-hiphop hoeft van mij ook niet zo. Beetje saai nummer dat op het eerste gehoor een fatsoenlijke hook mist. Misschien een groeiplaat, maar of ik dit ooit nog terug ga luisteren?
Cijfer: 3,5

kaztor schreef:
echt goede rappers als Dr. Dre en Snoop Dogg

Vooruit, Snoop Dogg kan prima rappen. Maar Dr. Dre?! Die is echt niet groot geworden door z'n rapskills hoor, die moet het echt van zijn kwaliteiten van producer hebben. Natuurlijk, slecht klinken zijn raps ook weer niet, maar echt talent heeft ie nou ook weer niet.

Als ik ook een gooi naar de prijzen mag doen.

Week 21
14 Flo Rida – Whistle
Dit nummer is al net zo erg als z’n vorige hit : Wild Ones. De eerste luisterbeurt gaat nog, maar wordt daarna wel erg vervelend. Irritant deuntje met dito fluitje. Daarnaast gaat het ook nog es helemaal nergens over.
32 Armin van Buuren - We Are Here to Make Some Noise
Noise dat is het, één bak kabaal. Dit klinkt mij ook veel te gemakkelijk.
38 Jennifer Lopez feat. Pitbull - Dance Again
Het klinkt nog niet eens zo heel erg, maar wel echt zo’n top40 hitje. Eigenlijk lijkt het overall op, zou zo een nummer van David Guetta kunnen zijn of van Calvin Harris. Maar goed, ik kan hier wel naar luisteren.
Cijfer: 4

Mijn beste vijf tot nu toe:
1 Fun. feat. Janelle Monáe - We Are Young # 10
2 Of Monsters and Men - Little talks # 9.5
3 Lloyd feat. André 3000 and Lil' Wayne - Dedication to My Ex (Miss That) # 9
4 Will And The People - Lion In The Morning Sun # 8
5 Keane - Silenced by the Night # 7.5

Will And The People zit nog op de wip, ben bang dat deze erg gouw gaat vervelen.
Voorlopig nog een erg leuk deuntje.

Wegens een aftakelende laptop kan ik in ieder geval de komende weken niet meedoen (of het komt een stuk later)
Ik prijs mijzelf gelukkig als ik zie wat er deze en vorige week binnen is gekomen.
Wel jammer dat Big Hoops het zo slecht doet misschien toch een goede beslissing geweest van Nelly om het album te verschuiven.

Flo Rida - Whistle
Heb ik nog een beluisterd (de juiste versie), de eerste keer vind het enigszins leuk door dat fluitje maar het nummer is tenslotte zo plat als een dubbeltje en gaat snel vervelen.

Basto & Yves V - Cloudbreaker verlaag ik tot 1,5, tenslotte erg slecht en vooral erg vervelend.

Week 22.

16. Wolter Kroes & Yes-R & Ernst Daniël Smid - Ben Je Ook Voor Nederland?
Ja, ik ben voor Nederland maar niet voor dit liedje. Gebaseerd op de Vogeltjesdans met een erg flauwe tekst en slappe rap daartussen. Hopelijk speelt Oranje niet op zulk peil want dan liggen ze er snel uit.

19. WTF! - Da Bop
Dit vind ik dan wel leuk, een beetje te vergelijken met We no Speak Americano van 2 jaar terug. Een retronummer met een moderne beat en het heeft een prettige melodie. Wordt een guilty pleasure.
Cijfer: 7

23. Loreen - Euphoria
Het winnende nummer op het ESF. Op zich niet erg bijzonder dancepopnummer en ik denk niet dat het een eeuwigheidswaarde zal hebben maar het is wel prima gezongen en uitgevoerd.
Cijfer: 6

27. Ilse DeLange - Hurricane
Ilse DeLange vind ik ook een mooie stem hebben maar het liedje is wat te gewoontjes en blijft niet genoeg hangen. Het zal wellicht geen storm veroorzaken.

29. Usher - Scream
Ik laat hier de lyrics zien, blijkt dat die nauwelijks het niveau van de gemiddelde schlager overstijgt. Omdat het melodisch, vocaal en productioneel ook al weinig voorstelt kan ik hier enkel een dikke onvoldoende geven.

7 platen 20 weken of langer in de Top 40...

Vernieuwing is niet Nederland's sterkste kant, begrijp ik...

Intussen zie ik er als een berg tegenop om de 'nieuwe' Wolter Kroes alhier te mogen verwelkomen...
Volkszangers, ze moesten verboden worden!

LucM schreef:
16. Wolter Kroes & Yes-R & Ernst Daniël Smid - Ben Je Ook Voor Nederland?
Gebaseerd op de Vogeltjesdans met een erg flauwe tekst en slappe rap daartussen.

Van nu.nl een week geleden:

"Eric van Tijn vond dat er nog een rapper in moest om het hipper en meer á la nu te maken", legt Yes-R uit. "En dan kom je in Nederland al vrij snel bij mij uit, omdat ik toch al lang meeloop in de Nederlandse muziekwereld."

Wolter Kroes maakt EK-lied met Yes-R en Ernst Daniël Smid | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Oh god, de schaamte.

"En dan kom je in Nederland al vrij snel bij mij uit"

Bescheidenheid siert de mens.

Vreemd, als hiphopper kom ik nooit bij Yes-R uit. Doe ik toch iets verkeerd.

Week 22 - 2 juni 2012

Binnenkomers in de Tipparade:

16. Ernst Daniël Smid, Wolter Kroes & Yes-R - Ben Je Ook Voor Nederland? V
19. WTF! - Da Bop V
23. Loreen - Euphoria V
27. Ilse DeLange - Hurricane V
29. Usher - Scream V

Bij elke belangrijke aangelegenheid, in dit geval dus het EK voor 2012, gaan Nederlandse artiesten er prat op om hun onkunde in al z'n gruwelijkheid tentoon te spreiden.
Wolter Kroes, een der voornaamste vaandeldragers van Nederlands non-talent, leidt dit zooitje ongeregeld zodat Tokkie-figuren hun EK-anthem hebben. Wat Ernst Daniël Smid hier op doet ontgaat me volledig en Yes-R is, in tegenstelling tot wat hijzelf denkt, zowat de allerslechtste rapper denkbaar. Dit is gewoon pure troep! [1].

Over Da Bop ben ik het helaas niet met LucM eens. Ik vind dit een te doorzichtige poging om We No Speak Americano na te apen. Been here, done that [3].

Loreen won al voor Zweden, maar mag van mij ook lekker in Nederland de toppositie halen.
Erg prettig nummer en ik hoor er een geheide zomerhit in [8,5].

Soms zijn er van die vaste waardes, dingen die nooit lijken te veranderen, zelfs als er een wervelstorm gaande is. Ilse DeLange is zo'n vaste waarde. Nu heet het Hurricane en ik denk dat als je er een titel als Wild Sex, Drugs And Rock 'N Roll op zou plakken, dat het bij Ilse nog steeds klinkt als het muzikale equivalent van 'Goedendag buurvrouw, een kopje koffie?'
Hurricane is niet onaardig. Het doet wat het voor Sky Radio moet doen, compleet bijgeschaaft, ontdaan van scherpe randjes en volledig glad geschuurd, kortom; Ilse's Hurricane klinkt als een zacht briesje over het IJsselmeer [5,5].

Sinds Usher zich sinds een jaar of 3 geleden toelegde op het maken van Teletubbie-arrenbie heeft hij eigenlijk maar welgeteld één (1) liedje gemaakt en het telkens opnieuw uitgebracht. Klemzittende-ballen-gehuil gevoerd door een vocoder en ik heb volgens mij de afgelopen 3 minuten niets muzikaals gehoord, alleen maar 'Ooh babybaby ooh babybaby' in verschillende toonhoogtes... [1,5].

Wat een drama deze week:
16 Wolter Kroes & Yes-R & Ernst Daniël Smid - Ben Je Ook Voor Nederland?
Ook na een ruime overwinning op Noord-Ierland is dit geen muziek om naar te luisteren. Ernst en Wolter scoren beide een 1, Yes-R is nog enigszins om aan te horen. Cijfer: 2

19 WTF! - Da Bop
Tja, bijster origineel is het niet, zoals Kaztor al zegt, klinkt hier “We no speak no Americano” duidelijk in terug. Echter, stiekem vind ik het niet heel vervelend om aan te horen. Cijfer: 6

23 Loreen - Euphoria
Echt niet slecht, maar het is geen muziek die ik snel zou draaien. Deze Zweedse heeft wel een mooie stem. Cijfer: 5,5

27 Ilse DeLange - Hurricane
Almelo is echt de meest vreselijke stad die ik ken, met Ilse heb ik ook helemaal niks en dit nummer verandert daar helemaal niks aan. Wat een oersaai nummer. Cijfer: 3

29 Usher - Scream
De intro belooft al niet veel goeds en inderdaad wat is dit erg. Is deze Usher een rapper? Oeh baby baby, Jezus dit is niet om aan te horen. Cijfer: 1

#14: Flo Rida - Whistle
Ik vind het wel meevallen met dit nummer. Het fluitje valt op, waarmee het zich onderscheidt van veel ander top40muziek. Verder heeft het muzikaal weinig te bieden en is de tekst nogal beperkt. Relatief acceptabel.

#32: Armin Van Buuren - We Are Here To Make Some Noise
Zal het vast goed gaan doen mocht Nederland ver komen tijdens het EK. Verder erg matig. Puur gericht op scoren. Vrij simpele muziek ook. En niet op een positieve manier, want simpel is niet per definitie verkeerd. Maar dit is echt gericht op het 'klootjesvolk' van de supporters. Kratje bier erbij...
Cijfer:2

Zij bestaat blijkbaar ook nog. Even samenwerken met Pitbull voor een gegarandeerde hit. Maar, dit is niet best.

Thomas91 schreef:
#14: Flo Rida - Whistle
Het fluitje valt op, waarmee het zich onderscheidt van veel ander top40muziek.

Dat fluitje vind ik juist hét element dat dit liedje gevoelsmatig tussen de meeste andere Top-40-muziek plaatst, tussen alle 'eejoo's', 'ohoo's' en autotune-effecten in.

Hernominatie voor Wolter Kroes en vrienden, Komt zelfs regelmatig in de reclameblokken voorbij. Vreselijk slecht. Wolter moet gewoon wat anders gaan doen, Ernst moet bij z'n leest blijven en wat Yes-R kan weet ik niet, maar rappen kan ie in elk geval niet. Bar en boos: 1

Gast
geplaatst: vandaag om 23:19 uur

geplaatst: vandaag om 23:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.