Muziek / Algemeen / Artiesten waar je maar één keer iets van gehoord hebt (one hit wonders)
zoeken in:
0
Dustyfan
geplaatst: 12 april 2005, 19:28 uur
King (Love and Pride)
Best een lekker jaren '80 hitje inderdaad.
Toch heeft 'King' daarna nog wel een paar singles uitgebracht, maar niet zo succesvol. In 1987 heeft Paul King zich een kort koppie aan laten meten en is hij VJ geworden bij MTV.

1984

2002
0
dutch2
geplaatst: 12 april 2005, 20:02 uur
Afmetend aan de kapsels lijkt me dat een zeer verstandige careermove.
0
geplaatst: 13 april 2005, 00:52 uur
hij had dat kapsel zelfs nog toen hij bij mtv begon met het nieuws enzo te lezen ergens midden jaren tachtig 

0
geplaatst: 26 april 2005, 19:48 uur
Nil Lara
Waarschijnlijk nooit van gehoord. Toch heeft deze band één heel goede plaat gemaakt, een titelloos debuut in 1995. Ik zag een jaar of wat geleden de laatste flarden van een prachtige 2 meter-sessie. Nadat het liedje voorbij was belde ik meteen met de Vara, want ik had elke aankondiging gemist en wilde per se weten wíe ik had gemist. Antwoord: Nil Lara.
Nil Lara is geboren in Amerika als kind van Cubaanse immigraten. Hij heeft het grootste deel van zijn leven in Venezuela gewoond. Die invloeden (Cuba, Venezuela) zijn in zijn muziek duidelijk te horen. Jarenlang heb ik niets meer gehoord van of over Nil Lara.
Nu ik dit tik bekijk ik ook meteen de site van Nil Lara. Daar zie ik dat hij enkele EP's heeft gemaakt, maar ook zowaar een 'nieuwe' CD. In 2004 heeft hij da gemaakt. Nog niets van of over gehoord. Maar ik zal eens kijken of ik die te pakken krijg. Want de swingende en emotionele liedjes van zijn debuut smaken al enkele jaren naar meer.
Waarschijnlijk nooit van gehoord. Toch heeft deze band één heel goede plaat gemaakt, een titelloos debuut in 1995. Ik zag een jaar of wat geleden de laatste flarden van een prachtige 2 meter-sessie. Nadat het liedje voorbij was belde ik meteen met de Vara, want ik had elke aankondiging gemist en wilde per se weten wíe ik had gemist. Antwoord: Nil Lara.
Nil Lara is geboren in Amerika als kind van Cubaanse immigraten. Hij heeft het grootste deel van zijn leven in Venezuela gewoond. Die invloeden (Cuba, Venezuela) zijn in zijn muziek duidelijk te horen. Jarenlang heb ik niets meer gehoord van of over Nil Lara.
Nu ik dit tik bekijk ik ook meteen de site van Nil Lara. Daar zie ik dat hij enkele EP's heeft gemaakt, maar ook zowaar een 'nieuwe' CD. In 2004 heeft hij da gemaakt. Nog niets van of over gehoord. Maar ik zal eens kijken of ik die te pakken krijg. Want de swingende en emotionele liedjes van zijn debuut smaken al enkele jaren naar meer.
0
geplaatst: 27 april 2005, 16:16 uur
Uuhm even denken:
Gabber piet
Tokyo Getto Pussy
Captain holywood project
No mercy (als ik me niet vergis kreeg je de cd single gratis als je bij het restaurant met het gouden boogje iets te eten bestelde
)
Nakatomi
De mosselman
Postmen
Emilia ( I'm a big, big girl in a big big world
)
Double vision
Whigfield
London Beat
Dionysos ("cover van Break on through" van "The Doors")
Ann Lee ( Two Times, du du dududu du du dududu!)
City to City ( niet te vergeten!)
Gabber piet
Tokyo Getto Pussy
Captain holywood project
No mercy (als ik me niet vergis kreeg je de cd single gratis als je bij het restaurant met het gouden boogje iets te eten bestelde
)Nakatomi
De mosselman
Postmen
Emilia ( I'm a big, big girl in a big big world
)Double vision
Whigfield
London Beat
Dionysos ("cover van Break on through" van "The Doors")
Ann Lee ( Two Times, du du dududu du du dududu!)
City to City ( niet te vergeten!)
0
geplaatst: 14 mei 2005, 16:16 uur
Gisteren gehoord op een hiphopfeestje:
Blueboy - Remember Me
Wat een *ontzettend* lekker liedje is dat toch.
Blueboy - Remember Me
0
geplaatst: 14 mei 2005, 16:48 uur
Ook zo'n leuk vergeten plaatje: Althia & Donna met Uptown Top Ranking. Hoor ik helaas nooit meer op de radio.
0
geplaatst: 14 mei 2005, 17:48 uur
herman schreef:
Blueboy - Remember Me
Blueboy - Remember Me
Zekers. Ik heb hem als het goed is nog ergens op cd liggen hier. Gelijk maar eens draaien.
0
geplaatst: 14 mei 2005, 18:09 uur
Niet echt. Waren ook niet echt een muziekgroep natuurlijk, wel wereldberoemd als dansers
.
.
0
geplaatst: 14 mei 2005, 19:51 uur
andré schreef:
Ook zo'n leuk vergeten plaatje: Althia & Donna met Uptown Top Ranking. Hoor ik helaas nooit meer op de radio.
Mijn Althea en Donna-lp (jaja) is een pareltje in mijn collectie. 'No More Fighting', meer dan Uptown Top Ranking, is een van mijn favoriete reggae nummers ooit. Ik zal eens zien of ik deze op MuMe kan zetten. Daar staat sowieso nog veel te weinig Reggae op
0
geplaatst: 14 mei 2005, 19:55 uur
Daar staat sowieso nog veel te weinig Reggae op
...dat ben ik geheel met je eens!
0
geplaatst: 14 mei 2005, 20:22 uur
Kos schreef:
.
(quote)
Dat was wel een raar hip-hop feestje dan
. Viel wel mee, maar dit nummer was nogal een buitenbeentje. Maar die beat paste prima tussen wat andere nummers die je wel op zo'n feestje zou verwachten. Kende trouwens bijzonder weinig van wat er gedraaid werd, maar het klonk allemaal erg leuk goed!
0
geplaatst: 15 mei 2005, 21:21 uur
Meeste zijn al genoemd, vooral Crash Test Dummies en Soul Asylum helaas niet doorgezet.
Ook een one-hit-wonder:
Joan Osborn - What if god was one of us.
Ook een one-hit-wonder:
Joan Osborn - What if god was one of us.
0
geplaatst: 16 mei 2005, 13:02 uur
Taylor Dane - Tell it to my heart..
Volgens mij daar later nooit weer wat van gehoord.
Volgens mij daar later nooit weer wat van gehoord.
0
geplaatst: 2 augustus 2005, 11:02 uur
The Waterboys - The Whole Of The Moon
Matia Bazar - Ti Sento
Geweldige muziek... Jammer dat ik na deze hits nog maar weinig van vernomen heb... Iemand anders wel?
Matia Bazar - Ti Sento
Geweldige muziek... Jammer dat ik na deze hits nog maar weinig van vernomen heb... Iemand anders wel?
0
geplaatst: 2 augustus 2005, 11:07 uur
T.O. schreef:
Dat was Eddie.
(quote)
Dat was Eddie.
Volgens mij was dat Charles... kijk maar:
http://www.deadoraliveinfo.com...
0
geplaatst: 2 augustus 2005, 11:19 uur
nog een paar...
* Gregory Abbott - Shake You Down
* Tight Fit - The Lion Sleeps Tonight
* Margaret Singana - We Are Growing (Shaka Zulu)
* Champaign - How 'Bout Us
* Opus - Life Is Life
* Rockwell - Somebody's Watching Me
* M/A/R/R/S - Pump Up The Volume
* Ryan Paris - Dolce Vita
* Roots Syndicate - Mockingbird Hill
* All 4 One - I Swear
* Gompie - Who The X Is Alice?
* Emilia - Big Big World
* Dante Thomas - She's Miss California
* Wes - Alane
* Gregory Abbott - Shake You Down
* Tight Fit - The Lion Sleeps Tonight
* Margaret Singana - We Are Growing (Shaka Zulu)
* Champaign - How 'Bout Us
* Opus - Life Is Life
* Rockwell - Somebody's Watching Me
* M/A/R/R/S - Pump Up The Volume
* Ryan Paris - Dolce Vita
* Roots Syndicate - Mockingbird Hill
* All 4 One - I Swear
* Gompie - Who The X Is Alice?
* Emilia - Big Big World
* Dante Thomas - She's Miss California
* Wes - Alane
0
wavanbuuren
geplaatst: 2 augustus 2005, 12:00 uur
[quote]knowledge schreef:
hmmm ... David Hasselhoff met looking for freedom , heerlijk trouwens dat zo een onding een nr 1 hit wordt in een land als Duitland , je kan het niet leuker verzinnen ....quote]
Hier sluit Don Johnson met heartbeat volgens mij ook wel redelijk op aan.......
hmmm ... David Hasselhoff met looking for freedom , heerlijk trouwens dat zo een onding een nr 1 hit wordt in een land als Duitland , je kan het niet leuker verzinnen ....quote]
Hier sluit Don Johnson met heartbeat volgens mij ook wel redelijk op aan.......
0
geplaatst: 2 augustus 2005, 22:46 uur
Blanket of Secrecy - Say You Will (magistraal nummer; ooit steunplaat van Frits Spits)
Rheingold - Dreiklangdimensionen
William Pitt - City Lights
Tower - See You Tonight
Vitamin Z - Every Time That I See You
Sniff'n the Tears - Driver's Seat
Rheingold - Dreiklangdimensionen
William Pitt - City Lights
Tower - See You Tonight
Vitamin Z - Every Time That I See You
Sniff'n the Tears - Driver's Seat
0
geplaatst: 2 augustus 2005, 22:46 uur
Persoonlijk zit ik net naar Sly Fox - Let's Go All The Way (1986) te luisteren. Toch wel erg erg aardig moet ik zeggen.
Maar hierheen gekniplakt dan
Blijf erbij dat het een lekker nummer is.
0
geplaatst: 2 augustus 2005, 22:50 uur
BenicioDelToro schreef:
Matia Bazar - Ti Sento
Matia Bazar - Ti Sento
The Waterboys hebben ontzettend veel goede albums gemaakt (ook voor periode van 'The Whole of the Moon' 2 prachtige albums) en anders was het wel zanger/componist Mike Scott die dat deed. Deze groep hoort echt niet bij deze berichten.
0
geplaatst: 2 augustus 2005, 23:02 uur
Misschien ook:
Norman Greenbaum - Spirit In The Sky
Mijn droom om ooit nog eens met dit nummer aan in een classic amerikaanse cabrio te rijden.
Garry Rafferty - Baker Street
Erg bijzonder nummer.
Mungo Jerry - In The Summertime
Blijft leuk.
Chris Andrews - Yesterday Man
Jeugdherinneringen, m'n ouders waren/zijn er gek op. Is ook een grappig nummertje. Lekker meezingen.
Niet allemaal "goed" wel op z'n minst "leuk"
Norman Greenbaum - Spirit In The Sky
Mijn droom om ooit nog eens met dit nummer aan in een classic amerikaanse cabrio te rijden.
Garry Rafferty - Baker Street
Erg bijzonder nummer.
Mungo Jerry - In The Summertime
Blijft leuk.
Chris Andrews - Yesterday Man
Jeugdherinneringen, m'n ouders waren/zijn er gek op. Is ook een grappig nummertje. Lekker meezingen.
Niet allemaal "goed" wel op z'n minst "leuk"
0
geplaatst: 3 augustus 2005, 10:26 uur
dynamo d schreef:
The Waterboys hebben ontzettend veel goede albums gemaakt (ook voor periode van 'The Whole of the Moon' 2 prachtige albums) en anders was het wel zanger/componist Mike Scott die dat deed. Deze groep hoort echt niet bij deze berichten.
Okee, dat wist ik niet. Daarom vroeg ik het ook. Bedankt voor de info! Ik zal eens wat albums van ze gaan opsnorren dan. Ben wel benieuwd!
Aangezien in in 1981 geboren ben heb ik de andere nummers van The Waterboys nooit 'bewust' op de radio gehoord, vandaar dat ik alleen de grootste hit ken.Liedje van Sly Fox is zeker erg leuk ja!
Nog twee:
Belle Stars - Sign Of The Times
Toni Basil - Hey Mickey!
0
geplaatst: 3 augustus 2005, 12:57 uur
hahaha hey mickey ! schitterend , john b heeft daar een geweldige electro drum n bass remix van gemaakt trouwens ...
* denotes required fields.