MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je maar één keer iets van gehoord hebt (one hit wonders)

zoeken in:
BenicioDelToro schreef:
(quote)

Okee, dat wist ik niet. Daarom vroeg ik het ook. Bedankt voor de info! Ik zal eens wat albums van ze gaan opsnorren dan. Ben wel benieuwd! Aangezien in in 1981 geboren ben heb ik de andere nummers van The Waterboys nooit 'bewust' op de radio gehoord, vandaar dat ik alleen de grootste hit ken.

Liedje van Sly Fox is zeker erg leuk ja!
Nog twee:

Belle Stars - Sign Of The Times
Toni Basil - Hey Mickey!

Waterboys:
Probeer vooral eens het eerste album 'The Waterboys' (met nummers als 'A Girl Called Johnny' en het prachtige 'December') en het tweede album 'A Pagan Place' (met mooie nummers als 'The Big Music' en 'Rags').
groeten,

BenicioDelToro schreef:

Belle Stars - Sign Of The Times

Stonden de Belle Stars niet op de soundtrack van Rain Man met een ander nummer dan dit?

Gary Numan,...ondanks dat deze man nog steeds goeie muziek maakt

dynamo d schreef:

Waterboys:
Probeer vooral eens het eerste album 'The Waterboys' (met nummers als 'A Girl Called Johnny' en het prachtige 'December') en het tweede album 'A Pagan Place' (met mooie nummers als 'The Big Music' en 'Rags').
groeten,

Thanks! Ga ik zeker eens opzoeken!

Valensia - Gaia
Espend Lind - When Susannah cries (leuke videoclip)
Captain Hollywood Project - More and more
Joe Public - Live and learn
Tasmin Archer - Sleeping satellite
Jimmy Nail - Ain't no doubt (geweldig nummer)
Jon Secada - Just another day
Whale - Hobo humpin' slobo babe
The Beloved - Sweet harmony
K7 - Come baby come

BenicioDelToro schreef:
(quote)

Thanks! Ga ik zeker eens opzoeken!

En als je dan toch dat eerste album draait, zet de speakers dan op 10 bij I Will Not Follow!

Is deze al langsgeweest:

City to City - The Road Ahead

Dat was echt een vreselijk nummer. Gelukkig heb ik van die band nooit meer iets gehoord.

the Knack

Wat ik altijd een verschrikkelijke draak van een nummer heb gevonden is Lemon Tree van Fool's Garden. Wat een onnozel zeiklied is dat zeg! En ja, tuurlijk wordt zulks dan weer een grote hit in Nederland. Onbegrijpelijk...

andré schreef:

Wat ik altijd een verschrikkelijke draak van een nummer heb gevonden is Lemon Tree van Fool's Garden. Wat een onnozel zeiklied is dat zeg! En ja, tuurlijk wordt zulks dan weer een grote hit in Nederland. Onbegrijpelijk...

Een van de mooiste one hit wonders ooit wat mij betreft.

ja, vind ik ook een mooi nummer
back to the sixties

avdj schreef:
City to City - The Road Ahead

BenicioDelToro schreef:
* Opus - Life Is Life
* Gompie - Who The X Is Alice?
* Dante Thomas - She's Miss California

Soms worden gebeden inderdaad verhoord. Ik had er niet aan moeten denken dat deze verschrikkelijke hits nog opvolgers hadden gekregen ook. Vier van de vreselijkste platen ooit.

Chumbawamba - Tubthumping
Eiffel 65 - Blue (Da Ba Dee)
Spin Doctors - Two Princes
Coolio - Gangsta's Paradise
Lou Bega - Mambo No. 5
Mr. Oizo - Flat Beat
Rednex - Cotton Eye Joe
Wheatus - Teenage Dirtbag
Deepest Blue - Deepest Blue
Barenaked Ladies - One Week, of hebben die nog meer hitjes gehad?

En ik vind Lemon Tree stiekem ook wel een leuk nummer.

Koenr schreef:

Rednex - Cotton Eye Joe

Ze hebben nog een hit gehad met Old Pop In An Oak, en nog een Ballad waarvan ik de titel niet meer weet (iets met Country boy, dacht ik) is dus meer een three hit wonder

Persoonlijke favoriet One Hit wonder:
Spindoctors - Two Princes

Eddie schreef:
(quote)

Ze hebben nog een hit gehad met Old Pop In An Oak, en nog een Ballad waarvan ik de titel niet meer weet (iets met Country boy, dacht ik) is dus meer een three hit wonder

'Wish You Were Here'

Dat ik dit weet zeg.....

Koenr schreef:

Coolio - Gangsta's Paradise

Coolio heeft minstens 3 hits gehad in Nederland.

BenicioDelToro schreef:

* Gompie - Who The X Is Alice?

Gompie is toch gewoon Peter Koelewijn?

is Dee-Lite al genoemd?

Nou ja, 1 grote hit en een paar kleinere hitjes dan. Die andere nummers heb ik in ieder geval nooit gehoord.

Dat nummer van 'I C U When U Get There' is toch best beroemd?

De hits van Coolio:
Fantastic Voyage (nummer 31)
Gangsta's Paradise (nummer 1)
Too Hot (nummer 12)
1234 (nummer 18)
C U When I Get There (nummer 9)

gemaster schreef:

De zang wel.

Koenr schreef:
Eiffel 65 - Blue (Da Ba Dee)
Spin Doctors - Two Princes
Lou Bega - Mambo No. 5

Die hadden volgens mij allemaal nog wel meer hits (Eiffel 65 had wmb beter een none hit wonder kunnen zijn). De single Little Miss Can't Be Wrong van Spin Doctors was ook een hit in ieder geval. Eiffel 65 scoorde nog een top 20 hit met Move Your Body en Lou Bega's I Got A Girl haalde ook nog de top 30 in de slipstream van Mambo No. 5.

Kos
gemaster schreef:

Gompie is een cafe in Nijmegen en hun huisband had dit liedje gemaakt/gecovered.

http://www.gompie.nl/

Een extreem geval van eendagsvlieg was Champaign. Die hadden in Nederland een monsterhit met How 'bout Us. Stond in 1981 8 weken op nummer 1, was de best verkochte single dat jaar. Ook het eerste album verkocht erg goed en stond 9 weken op 1. Daarna: niets meer. Zelfs geen bijna-hitje. Geen album of single kwam nog maar in de buurt van de Nederlandse hitlijsten. De band bestond nog tot in de jaren '90 en had wat bescheiden succesjes in de VS.

kunnen we nu al voorspellen welke hits van tegenwoordig over een paar jaar als ééndagsvliegen worden beschouwd?

bijvoorbeeld:
Jet - Are you gonna be my girl
the Von Bondies - C'mon, c'mon

trouwens beide geen echte megahits.. .dat moet beter kunnen.

Watskeburt misschien

Gast
geplaatst: vandaag om 21:34 uur

geplaatst: vandaag om 21:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.