Muziek / Algemeen / Artiesten waar je maar één keer iets van gehoord hebt (one hit wonders)
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2005, 21:36 uur
Bachman Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet
Mocht ik er naast zitten, ik luister de laatste tijd noodgedwongen Radio Veronica.
Mocht ik er naast zitten, ik luister de laatste tijd noodgedwongen Radio Veronica.

0
geplaatst: 27 december 2005, 21:38 uur
Vince vega schreef:
Wat jouw betreft dus een geslaagde cover? Heb je het origineel van Herbie Hancock wel eens gehoord?
(quote)
Wat jouw betreft dus een geslaagde cover? Heb je het origineel van Herbie Hancock wel eens gehoord?
Ik heb een cd van Herbie Hancock waar dat nummer op staat. En ik vind de cover best wel geslaagd. Tja, het is ook niet echt een cover hé, het is gewoon een sample. Let Me Ride is ook geen cover van The Mothership Connection.

0
geplaatst: 27 december 2005, 21:43 uur
Ik heb ook niet gezegd dat ik de cover niet waardeer, ik vind allebei de nummers wel wat hebben. En je hebt idd een punt wanneer je je afvraagt of het wel een cover is.
Van Us3 hebben we sindsdien weinig meer vernomen op het gebied van hits. Wel meen ik dat ze een aantal jaar geleden nog speelden op het North Sea Jazz festival.
Van Us3 hebben we sindsdien weinig meer vernomen op het gebied van hits. Wel meen ik dat ze een aantal jaar geleden nog speelden op het North Sea Jazz festival.
0
geplaatst: 27 december 2005, 21:49 uur
Het origineel is gewoon echt een jazzplaat. Ze hebben daar toch iets leuk mee gedaan. Acid Jazz was toen ook een rage. Erg leuke muziek was dat. 

0
DutchViking
geplaatst: 27 december 2005, 22:19 uur
Hier nog een lijstje met wat muzikale eendagsvliegen 
Hot Butter - Popcorn
Lipps Inc. - Funkytown
Dexy’s Midnight Runners – Come On Eileen
Opus – Live is Life
Chesney Hawkes – (I am) the One and Only
4 Non Blondes - What's Up
Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm...
New Radicals - You Get What You Give

Hot Butter - Popcorn
Lipps Inc. - Funkytown
Opus – Live is Life
Chesney Hawkes – (I am) the One and Only
4 Non Blondes - What's Up
Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm...
New Radicals - You Get What You Give
0
geplaatst: 28 december 2005, 21:13 uur
DutchViking schreef:
...
...
'Geno' en 'Jackie Wilson Said' waren ook hits. En in Engeland hadden ze nog een paar andere flinke hits gescoord...
0
DutchViking
geplaatst: 28 december 2005, 21:18 uur
andré schreef:
'Geno' en 'Jackie Wilson Said' waren ook hits. En in Engeland hadden ze nog een paar andere flinke hits gescoord...
(quote)
Klopt, maar bijna iedereen kent Dexy's Midnight Runners toch vooral van Come On Eileen. Ik ook, als ik niet verder was gaan zoeken naar meer info over deze band. Ik wist wel dat ze met Jackie Wilson Said ook een klein hitje in Nederland hadden, maar dat nummer associeer ik op de een of andere manier altijd met Van Morrison (die bracht het in '72 al op album uit).
0
geplaatst: 29 december 2005, 21:57 uur
Hipsway-the Honeythief
Casual Affairs-Emotional Man
Die singles heb ik liggen. Heb nooit meer iets van ze gehoord.
Casual Affairs-Emotional Man
Die singles heb ik liggen. Heb nooit meer iets van ze gehoord.
0
geplaatst: 29 december 2005, 22:30 uur
City to City - The Road Ahead (of was het Everybody Hurts?)
0
geplaatst: 29 december 2005, 22:34 uur
avdj schreef:

0
DutchViking
geplaatst: 29 december 2005, 22:43 uur
Snowy White - Bird of Paradise
Een fantastisch nummer naar mijn bescheiden mening. De enige hit van Snowy, die - als ik me niet vergis - ook nog bij Thin Lizzy getokkeld heeft.
Een fantastisch nummer naar mijn bescheiden mening. De enige hit van Snowy, die - als ik me niet vergis - ook nog bij Thin Lizzy getokkeld heeft.
0
geplaatst: 30 december 2005, 20:19 uur
DutchViking schreef:
Inderdaad een fantastisch nummer, dacht dat Snowy White
ook nog in de begeleidingsband van Roger Waters(ex pink floyd)heeft gespeeld !
met vriendelijke groet the viking
0
DutchViking
geplaatst: 30 december 2005, 20:32 uur
Ja, het klopt volgens mij wel dat Snowy White sessiemuzikant bij Waters' band geweest is.
Naar mijn weten heeft Snowy maar een paar solo-albums uitgebracht, wel jammer eigenlijk.
Met vriendelijke groet, DutchViking
Naar mijn weten heeft Snowy maar een paar solo-albums uitgebracht, wel jammer eigenlijk.
Met vriendelijke groet, DutchViking

0
geplaatst: 31 januari 2006, 16:09 uur
Wat mij te binnen schiet zijn:
Owen Paul - My Favourite Waste Of Time
Kids In The Kitchen - Current Stand
Owen Paul - My Favourite Waste Of Time
Kids In The Kitchen - Current Stand
0
geplaatst: 1 februari 2006, 16:14 uur
Ik vind dat nummer van Europe - Final Countdown, eigelijk ook wel een one-hit wonder, aangezien de rest volges mij totaal bagger was...en dat ene nummer er zow uitsprong...
666- Alarma! (Hitzone 1
)
Ard Und Jorn - 16(een van de 43220412 miljoen trance nummers die er redelijk uitsprong aantal jaar geleden, of is et hardstyle? whatever dude...)
Alien Ant Farm - Smooth Criminal(weet niet cker, wat hebbe ze eigelijk nog meer gemaakt?)
Ann Lee - Two Times
Anton Ft. DJ ötzi - Anton Aus Tirol
ATB- maar 2 nummers gemaakt(?), Don't Stop & 9pm
Bust - Year 3000...
pfff, volges mij zijn er ZAT one day flies...of blijkt hieruit dat mijn kennis van popmuziek misschien bijgeschaafd moet worden?
666- Alarma! (Hitzone 1
)Ard Und Jorn - 16(een van de 43220412 miljoen trance nummers die er redelijk uitsprong aantal jaar geleden, of is et hardstyle? whatever dude...)
Alien Ant Farm - Smooth Criminal(weet niet cker, wat hebbe ze eigelijk nog meer gemaakt?)
Ann Lee - Two Times
Anton Ft. DJ ötzi - Anton Aus Tirol
ATB- maar 2 nummers gemaakt(?), Don't Stop & 9pm
Bust - Year 3000...
pfff, volges mij zijn er ZAT one day flies...of blijkt hieruit dat mijn kennis van popmuziek misschien bijgeschaafd moet worden?
0
fastpulseboy
geplaatst: 1 februari 2006, 16:18 uur
hahaha
the final countdown was een vreselijk foute hit in de jaren 80, en wordt nu nog herhaald op 80-er jaren feestjes om mensen nog eens heel hard te laten lachen. de rest van de plaat was idd bagger, maar de final countdown doet niet onder voor de rest!
the final countdown was een vreselijk foute hit in de jaren 80, en wordt nu nog herhaald op 80-er jaren feestjes om mensen nog eens heel hard te laten lachen. de rest van de plaat was idd bagger, maar de final countdown doet niet onder voor de rest!
0
geplaatst: 4 februari 2006, 14:30 uur
Ik hoorde deze net toen ik wat MP3's zat te luisteren:
Fiction Factory - Feels like heaven
Wat mij betreft een van de beste 80's nummers.
Fiction Factory - Feels like heaven
Wat mij betreft een van de beste 80's nummers.
0
geplaatst: 4 februari 2006, 15:09 uur
fastpulseboy schreef:
hahaha
hahaha
Dat het nummer fout is, daar ben ik mee akkoord, maar daarom nog niet per sé bagger vind ik. Er zit een (naar mijn mening) tock wel leuke solo in, wat het nummer nét niet helemaal bagger maakt!

0
DutchViking
geplaatst: 4 februari 2006, 17:26 uur
Ik ben het wel met Zero eens, ik vind The Final Countdown ook wel een aardig nummer. Inderdaad een beetje fout en gedateerd. De rest van het album The Final Countdown vind ik echt een stuk minder dan dat nummer. Overigens was de m.i. wel heel zeikerige ballad Carrie ook nog een hitje.
0
geplaatst: 4 februari 2006, 17:44 uur
[quote]DutchViking schreef:
Ik ben het wel met Zero eens, ik vind The Final Countdown ook wel een aardig nummer. Inderdaad een beetje fout en gedateerd. De rest van het album The Final Countdown vind ik echt een stuk minder dan dat nummer. Overigens was de m.i. wel heel zeikerige ballad Carrie ook nog een hitje.[/quote
Ter aanvulling ook Rock the night was nog een bescheiden hit van de in mijn ogen iets te foutieve muziek makende zweedse band !
Ik ben het wel met Zero eens, ik vind The Final Countdown ook wel een aardig nummer. Inderdaad een beetje fout en gedateerd. De rest van het album The Final Countdown vind ik echt een stuk minder dan dat nummer. Overigens was de m.i. wel heel zeikerige ballad Carrie ook nog een hitje.[/quote
Ter aanvulling ook Rock the night was nog een bescheiden hit van de in mijn ogen iets te foutieve muziek makende zweedse band !
0
DutchViking
geplaatst: 4 februari 2006, 17:51 uur
Ja, Rock the Night inderdaad ook... Ik krijg spontaan koude rillingen als ik aan dat nummer denk. Veel fouter dan dat kan bijna niet
En vergeet Superstitious niet, een top-10 hit in 1988. Ook weer zo'n diepzinnig werkje (lees: simpele zwijmelballad)...
En vergeet Superstitious niet, een top-10 hit in 1988. Ook weer zo'n diepzinnig werkje (lees: simpele zwijmelballad)...
0
geplaatst: 4 februari 2006, 18:14 uur
DutchViking schreef:
Ja, Rock the Night inderdaad ook... Ik krijg spontaan koude rillingen als ik aan dat nummer denk. Veel fouter dan dat kan bijna niet
En vergeet Superstitious niet, een top-10 hit in 1988. Ook weer zo'n diepzinnig werkje (lees: simpele zwijmelballad)...Het meest irritante aan die simpele zwijmelballad nummers dat daar het geld mee wordt verdiend. Daar kan ik mijn eigen behoorlijk aan irriteren
. Dus de spontane koude rilling is zeker terecht.
0
fastpulseboy
geplaatst: 5 februari 2006, 00:11 uur
ZERO,
die solo maakt het plaatje precies compleet. Dat zijn de viesste kronen op de "hardrock" nummers. die piel solo's briljant fout. neemt niet weg dat het heel knap is trouwens. Het blijft aan de andere kant kut klinken.
die solo maakt het plaatje precies compleet. Dat zijn de viesste kronen op de "hardrock" nummers. die piel solo's briljant fout. neemt niet weg dat het heel knap is trouwens. Het blijft aan de andere kant kut klinken.
0
geplaatst: 5 februari 2006, 00:51 uur
fastpulseboy schreef:
ZERO,
ZERO,
"de vieste kronen op een "hardrock" nummer. Prachtig geschreven!
Helemaal juist
0
geplaatst: 16 februari 2006, 15:25 uur
Korgis - Everybody's got to Learn Sometime
Gary Wright - Dream Weaver
Randy Van Warmer - Just When I needed you Most
De namen klinken onbekend, maar deze jaren '70 nummers zijn waarschijnlijk door iedereen gekend.
Gary Wright - Dream Weaver
Randy Van Warmer - Just When I needed you Most
De namen klinken onbekend, maar deze jaren '70 nummers zijn waarschijnlijk door iedereen gekend.
0
geplaatst: 16 februari 2006, 15:34 uur
Van de Korgis ken ik er nog eentje. Geen idee hoe die ook alweer heet, maar het was iets met eeen orgel.
0
geplaatst: 16 februari 2006, 17:39 uur
rayman schreef:
Van de Korgis ken ik er nog eentje. Geen idee hoe die ook alweer heet, maar het was iets met eeen orgel.
Bedoel je misschien Rover's Return met zo'n blaffende hond door het nummer heen, is nog een behoorlijke grote hit geweest !
0
geplaatst: 16 februari 2006, 19:23 uur
the viking schreef:
Bedoel je misschien Rover's Return met zo'n blaffende hond door het nummer heen, is nog een behoorlijke grote hit geweest !
(quote)
Die ja! Met die blaffende hond. Volgens mij hield de Tros toen ook zo´n idioot radiospelletje waaraan je kon meedoen, als je hond mee kon blaffen op dit liedje.
met vriendelijke groet, rayman
* denotes required fields.