Muziek / Algemeen / Artiesten waar je maar één keer iets van gehoord hebt (one hit wonders)
zoeken in:
0
geplaatst: 21 augustus 2005, 20:40 uur
Yak schreef:
Qua hitjes was het na 'Basketcase' wel bekeken, toch?
(quote)
Qua hitjes was het na 'Basketcase' wel bekeken, toch?
Dat is nu een jaar geleden

0
geplaatst: 26 augustus 2005, 16:44 uur
las ketchup waar iedereen zo weg van was behalve ik
nooit meer wat van gehoord
nooit meer wat van gehoord
0
geplaatst: 27 augustus 2005, 16:25 uur
Maar goed dat we van 'the one and only' Chesney Hawkes niet al te veel gehoord kregen: tweede single flopte onverbiddelijk.
0
geplaatst: 18 september 2005, 14:50 uur
Ongelovelijk dat dé one hit wonder is vergeten:
One Day Fly - I Wanne Be A One Day Fly
One Day Fly - I Wanne Be A One Day Fly

0
geplaatst: 23 september 2005, 18:20 uur
Ooh die leeft trouwens nog
en heeft dit jaar nog een nieuw album uitgebracht in Noorwegen... Ik wist niet wat ik hoorde op de radio...
De liedjes waren weer een super zoetsappig 
En niet te vergeten:
Blessed Union of Souls - Hey Leonardo (she likes me for me
Tal Bachman - She's so High
0
moviefreak#1
geplaatst: 23 september 2005, 18:30 uur
Dat Nederlandse trio met die vreemde Afrikaanse trommels en die verzonnen taal. Ik dacht aan iets van Triple of zo maar ze kunnen ook anders heten. Maken die nog muziek ?
0
geplaatst: 23 september 2005, 18:49 uur
En dan had je ook nog het heel aardige Supergirl van Raemon, het wel heel zoete Jessie van Joshua Kadison en het ronduit verschrikkelijke I Wonder Why van Curtis Stigers.
Allemaal dikke top 10 hits en daarna niks meer.
Allemaal dikke top 10 hits en daarna niks meer.
0
moviefreak#1
geplaatst: 23 september 2005, 19:20 uur
Ik pak even een willekeurige MEGA top 50 uit mijn collectie blaadjes. We komen terecht op 22 mei 1993 en we zien deze vliegjes :
03.René Klijn - Mr. Blue
07.The Radios - She Goes Nana
08.Dance 2 Trance - Power of American Natives
13.The Good Men - Give it Up
14.Jenny Bee - Wanna Get Your Love
16.De Ajax Selectie - Ajax is Okay !

20.Two Boys - I Won't Let You Down
26.The Bluebells - Young at Heart
30.Leila K - Open Sesame
en dan nog wat lagere hitjes die het niet eens waard zijn te noemen
03.René Klijn - Mr. Blue
07.The Radios - She Goes Nana
08.Dance 2 Trance - Power of American Natives
13.The Good Men - Give it Up
14.Jenny Bee - Wanna Get Your Love
16.De Ajax Selectie - Ajax is Okay !

20.Two Boys - I Won't Let You Down
26.The Bluebells - Young at Heart
30.Leila K - Open Sesame

0
geplaatst: 23 september 2005, 20:06 uur
moviefreak#1 schreef:
Ik pak even een willekeurige MEGA top 50 uit mijn collectie blaadjes. We komen terecht op 22 mei 1993 en we zien deze vliegjes :
03.René Klijn - Mr. Blue
03.René Klijn - Mr. Blue
Toch wel een beetje wrang op zo'n lijstje...
0
geplaatst: 25 september 2005, 17:49 uur
moviefreak#1 schreef:
30.Leila K - Open Sesame
30.Leila K - Open Sesame

Leila K had wel meer hitjes, waaronder Got To Get (met Rob 'n' Razz) en Ca Plane Pour Moi.
En het genoemde Blessid Union Of Souls had ook nog een flinke (radio)hit met Believe oid. Het hier genoemde nummer was volgens mij een paar jaar later een hit.
0
geplaatst: 28 november 2005, 21:10 uur
Een Duitse band genaamd Grace Kairos. Zij hadden een one day fly met het nummer Carolina. Ben ik al 'n eeuwigheid naar op zoek...
0
geplaatst: 1 december 2005, 21:16 uur
Sarah Mckee - Show me heaven...wel een leuk slaapliedje, heb haar 1 keer gehoord maar dat was het dan ook
0
geplaatst: 25 december 2005, 12:43 uur
Ik heb van een vriend van me een stel mp's gekregen en daar stond deze tussen:
Green Jelly - Three little pigs
Wat een geweldig nummer was dat, maar ook wel een eendagsvlieg.
Green Jelly - Three little pigs
Wat een geweldig nummer was dat, maar ook wel een eendagsvlieg.
0
geplaatst: 25 december 2005, 13:35 uur
Agent 89 schreef:
Sarah Mckee - Show me heaven...wel een leuk slaapliedje, heb haar 1 keer gehoord maar dat was het dan ook
Eén hit misschien, maar McKee zat ervoor in een band die o.m. op Pinkpop heeft gestaan en heeft na Show me Heaven een stuk of vier albums gemaakt die ook aandacht kregen.
0
geplaatst: 25 december 2005, 13:43 uur
Agent 89 schreef:
Ik denk dat je Maria McKee bedoeld. Ze had inderdaad een grote hit met Show Me Heaven. Maar ze heeft ook diverse albums gemaakt die ook de toets der kritiek doorstonden (ik geloof zelfs nog een album in 2005). Voor haar solo-carriere zat ze in de band Lone Justice, die inderdaad eens op Pinkpop speelde.
0
geplaatst: 25 december 2005, 13:53 uur
Ze had ook nog een aardige hit met Song Instead Of A Kiss. Erg mooi nummer.
0
geplaatst: 25 december 2005, 13:55 uur
herman schreef:
Dat was Alannah Myles toch?
0
geplaatst: 25 december 2005, 14:10 uur
Nog eentje die ik vind:
Superfunk - Lucky star
Kan er niets aan doen, maar ik vond (en vind) dit nog steeds een lekker nummer
Superfunk - Lucky star
Kan er niets aan doen, maar ik vond (en vind) dit nog steeds een lekker nummer
0
DutchViking
geplaatst: 26 december 2005, 15:58 uur
In 1998 hadden The Mavericks een grote hit met Dance The Night Away. Daarna werd het vrij stil rondom deze countryrockband. Jammer, want afgaande op Dance The Night Away zeker een leuk bandje. Daarom heb ik ook wat materiaal van ze aangeschaft.
0
geplaatst: 26 december 2005, 16:15 uur
DutchViking schreef:
In 1998 hadden The Mavericks een grote hit met Dance The Night Away. Daarna werd het vrij stil rondom deze countryrockband. Jammer, want afgaande op Dance The Night Away zeker een leuk bandje. Daarom heb ik ook wat materiaal van ze aangeschaft.
En was dat wat dat materiaal?
0
DutchViking
geplaatst: 26 december 2005, 16:21 uur
Vince vega schreef:
(quote)
Ja, ik heb Music For All Occasions en Trampoline aangeschaft. Met name Trampoline is m.i. de moeite van het luisteren meer dan waard. Het is vrij vrolijke, op traditionele country-rock geschoeide, muziek. Soms zijn blazers en latin klanken toegevoegd, dat maakt de Mavericks tot een vrij uitzonderlijke band.
0
geplaatst: 27 december 2005, 15:15 uur
0
geplaatst: 27 december 2005, 21:13 uur
Die jongens met "The Bomb" :
These sounds falling to my maajijaajijaajnd. The Bucketheads. 'k Heb zelfs nog het singletje liggen.
En US3 met "Cantaloop". Groovy, groovy, jazzy, funky, house, house, dance! Dat was echt cool.
These sounds falling to my maajijaajijaajnd. The Bucketheads. 'k Heb zelfs nog het singletje liggen.
En US3 met "Cantaloop". Groovy, groovy, jazzy, funky, house, house, dance! Dat was echt cool.
0
geplaatst: 27 december 2005, 21:20 uur
george clinton schreef:
Ik zag laatst die clip nog eens voorbij komen, idd een erg lekker nummer!
george clinton schreef:
Wat jouw betreft dus een geslaagde cover? Heb je het origineel van Herbie Hancock wel eens gehoord?
* denotes required fields.