MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je maar één keer iets van gehoord hebt (one hit wonders)

zoeken in:
Yak schreef:
(quote)

Qua hitjes was het na 'Basketcase' wel bekeken, toch?

Dat is nu een jaar geleden

vergeet 'When I Come Around' en 'Good Riddance' niet.

maar dat was al gezegd

las ketchup waar iedereen zo weg van was behalve ik
nooit meer wat van gehoord

Maar goed dat we van 'the one and only' Chesney Hawkes niet al te veel gehoord kregen: tweede single flopte onverbiddelijk.

Ongelovelijk dat dé one hit wonder is vergeten:
One Day Fly - I Wanne Be A One Day Fly

Vince vega schreef:

Espend Lind - When Susannah cries (leuke videoclip)

Ooh die leeft trouwens nog en heeft dit jaar nog een nieuw album uitgebracht in Noorwegen... Ik wist niet wat ik hoorde op de radio... De liedjes waren weer een super zoetsappig

En niet te vergeten:
Blessed Union of Souls - Hey Leonardo (she likes me for me

Tal Bachman - She's so High

moviefreak#1
Dat Nederlandse trio met die vreemde Afrikaanse trommels en die verzonnen taal. Ik dacht aan iets van Triple of zo maar ze kunnen ook anders heten. Maken die nog muziek ?

Treble. Ja volgens mij maken die nog gewoon muziek.

En dan had je ook nog het heel aardige Supergirl van Raemon, het wel heel zoete Jessie van Joshua Kadison en het ronduit verschrikkelijke I Wonder Why van Curtis Stigers.

Allemaal dikke top 10 hits en daarna niks meer.

moviefreak#1
Ik pak even een willekeurige MEGA top 50 uit mijn collectie blaadjes. We komen terecht op 22 mei 1993 en we zien deze vliegjes :

03.René Klijn - Mr. Blue
07.The Radios - She Goes Nana
08.Dance 2 Trance - Power of American Natives
13.The Good Men - Give it Up
14.Jenny Bee - Wanna Get Your Love
16.De Ajax Selectie - Ajax is Okay !
20.Two Boys - I Won't Let You Down
26.The Bluebells - Young at Heart
30.Leila K - Open Sesame

en dan nog wat lagere hitjes die het niet eens waard zijn te noemen

moviefreak#1 schreef:
Ik pak even een willekeurige MEGA top 50 uit mijn collectie blaadjes. We komen terecht op 22 mei 1993 en we zien deze vliegjes :

03.René Klijn - Mr. Blue

Toch wel een beetje wrang op zo'n lijstje...

moviefreak#1
Eigenlijk wel ja

moviefreak#1 schreef:

30.Leila K - Open Sesame

en dan nog wat lagere hitjes die het niet eens waard zijn te noemen

Leila K had wel meer hitjes, waaronder Got To Get (met Rob 'n' Razz) en Ca Plane Pour Moi.

En het genoemde Blessid Union Of Souls had ook nog een flinke (radio)hit met Believe oid. Het hier genoemde nummer was volgens mij een paar jaar later een hit.

Een Duitse band genaamd Grace Kairos. Zij hadden een one day fly met het nummer Carolina. Ben ik al 'n eeuwigheid naar op zoek...

Babylon Zoo

Sarah Mckee - Show me heaven...wel een leuk slaapliedje, heb haar 1 keer gehoord maar dat was het dan ook

Ik heb van een vriend van me een stel mp's gekregen en daar stond deze tussen:

Green Jelly - Three little pigs

Wat een geweldig nummer was dat, maar ook wel een eendagsvlieg.

Agent 89 schreef:
Sarah Mckee - Show me heaven...wel een leuk slaapliedje, heb haar 1 keer gehoord maar dat was het dan ook

Eén hit misschien, maar McKee zat ervoor in een band die o.m. op Pinkpop heeft gestaan en heeft na Show me Heaven een stuk of vier albums gemaakt die ook aandacht kregen.

Agent 89 schreef:

Ik denk dat je Maria McKee bedoeld. Ze had inderdaad een grote hit met Show Me Heaven. Maar ze heeft ook diverse albums gemaakt die ook de toets der kritiek doorstonden (ik geloof zelfs nog een album in 2005). Voor haar solo-carriere zat ze in de band Lone Justice, die inderdaad eens op Pinkpop speelde.

Ze had ook nog een aardige hit met Song Instead Of A Kiss. Erg mooi nummer.

herman schreef:
Ze had ook nog een aardige hit met Song Instead Of A Kiss. Erg mooi nummer.

Dat was Alannah Myles toch?

Nog eentje die ik vind:

Superfunk - Lucky star

Kan er niets aan doen, maar ik vond (en vind) dit nog steeds een lekker nummer

DutchViking
In 1998 hadden The Mavericks een grote hit met Dance The Night Away. Daarna werd het vrij stil rondom deze countryrockband. Jammer, want afgaande op Dance The Night Away zeker een leuk bandje. Daarom heb ik ook wat materiaal van ze aangeschaft.

DutchViking schreef:
In 1998 hadden The Mavericks een grote hit met Dance The Night Away. Daarna werd het vrij stil rondom deze countryrockband. Jammer, want afgaande op Dance The Night Away zeker een leuk bandje. Daarom heb ik ook wat materiaal van ze aangeschaft.

En was dat wat dat materiaal?

DutchViking
Vince vega schreef:
(quote)

En was dat wat dat materiaal?

Ja, ik heb Music For All Occasions en Trampoline aangeschaft. Met name Trampoline is m.i. de moeite van het luisteren meer dan waard. Het is vrij vrolijke, op traditionele country-rock geschoeide, muziek. Soms zijn blazers en latin klanken toegevoegd, dat maakt de Mavericks tot een vrij uitzonderlijke band.

Die van idols, Boris....

Timmy757 schreef:
Die van idols, Boris....

En daar hoop ik ook nooit meer iets over te horen ook.

Die jongens met "The Bomb" :
These sounds falling to my maajijaajijaajnd. The Bucketheads. 'k Heb zelfs nog het singletje liggen.
En US3 met "Cantaloop". Groovy, groovy, jazzy, funky, house, house, dance! Dat was echt cool.

george clinton schreef:
Die jongens met "The Bomb" :
These sounds falling to my maajijaajijaajnd. The Bucketheads. 'k Heb zelfs nog het singletje liggen.

Ik zag laatst die clip nog eens voorbij komen, idd een erg lekker nummer!

george clinton schreef:
En US3 met "Cantaloop". Groovy, groovy, jazzy, funky, house, house, dance! Dat was echt cool.

Wat jouw betreft dus een geslaagde cover? Heb je het origineel van Herbie Hancock wel eens gehoord?

Gast
geplaatst: vandaag om 19:39 uur

geplaatst: vandaag om 19:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.