Muziek / Algemeen / OORdelen
zoeken in:
1
geplaatst: 10 december 2019, 20:23 uur
01. Ali Farka Touré with Ry Cooder - Talking Timbuktu
02. Johnny Cash - American recordings
03. Kyuss - Welcome to sky valley
04. Jimmy Page & Rober Plant - No quarter
05. Nirvana - MTV Unplugged in New York
06. Jimi Hendrix - The blues
07. The Jon Spencer Blues Explosion - Orange
08. Dead Can Dance - Toward the within
09. Eric Clapton - From the cradle
10. Portishead - Dummy
02. Johnny Cash - American recordings
03. Kyuss - Welcome to sky valley
04. Jimmy Page & Rober Plant - No quarter
05. Nirvana - MTV Unplugged in New York
06. Jimi Hendrix - The blues
07. The Jon Spencer Blues Explosion - Orange
08. Dead Can Dance - Toward the within
09. Eric Clapton - From the cradle
10. Portishead - Dummy
0
titan (crew)
geplaatst: 10 december 2019, 21:43 uur
Mijn favoriete 10 van 1994:
01 Suede - Dog Man Star
02 Lush - Split
03 Oasis - Definitely Maybe
04 Noordkaap - Gigant
05 Pulp - His 'n Hers
06 Cranes - Loved
07 Nick Cave & The Bad Seeds - Let Love In
08 Pale saints - Slow Buildings
09 Dodgy - Homegrown
10 Portishead - Dummy
01 Suede - Dog Man Star
02 Lush - Split
03 Oasis - Definitely Maybe
04 Noordkaap - Gigant
05 Pulp - His 'n Hers
06 Cranes - Loved
07 Nick Cave & The Bad Seeds - Let Love In
08 Pale saints - Slow Buildings
09 Dodgy - Homegrown
10 Portishead - Dummy
0
geplaatst: 10 december 2019, 22:11 uur
1 Weezer - Weezer (1994)
2 Jeff Buckley - Grace (1994)
3 Low - I Could Live in Hope (1994)
4 Heather Nova - Oyster (1994)
5 Portishead - Dummy (1994)
6 Oasis - Definitely Maybe (1994)
7 Massive Attack - Protection (1994)
8 Live - Throwing Copper (1994)
9 The Waterboys - The Secret Life Of (1994)
10 Nirvana - MTV Unplugged in New York (1994)
2 Jeff Buckley - Grace (1994)
3 Low - I Could Live in Hope (1994)
4 Heather Nova - Oyster (1994)
5 Portishead - Dummy (1994)
6 Oasis - Definitely Maybe (1994)
7 Massive Attack - Protection (1994)
8 Live - Throwing Copper (1994)
9 The Waterboys - The Secret Life Of (1994)
10 Nirvana - MTV Unplugged in New York (1994)
0
geplaatst: 10 december 2019, 22:47 uur
Mijn top-20 van 1994:
1. Morrissey - Vauxhall and I
2. Ali Farka Touré with Ry Cooder - Talking Timbuktu
3. The Cranberries - No Need to Argue
4. Jeff Buckley - Grace
5. Noordkaap - Gigant
6. dEUS - Worst Case Scenario
7. Marillion - Brave
8. The Tragically Hip - Day for Night
9. Portishead - Dummy
10. Johnny Cash - American Recordings
11. The Mavericks - What a Crying Shame
12. Blur - Parklife
13. Nirvana - Unplugged in New York
14. Heather Nova - Oyster
15. Pulp - His 'N' Hers
16. Low - I Could Live in Hope
17. Kitaro - Mandala
18. Suede - Dog Man Star
19. The Beatles - Live at the BBC
20. Tom Petty - Wildflowers
1. Morrissey - Vauxhall and I
2. Ali Farka Touré with Ry Cooder - Talking Timbuktu
3. The Cranberries - No Need to Argue
4. Jeff Buckley - Grace
5. Noordkaap - Gigant
6. dEUS - Worst Case Scenario
7. Marillion - Brave
8. The Tragically Hip - Day for Night
9. Portishead - Dummy
10. Johnny Cash - American Recordings
11. The Mavericks - What a Crying Shame
12. Blur - Parklife
13. Nirvana - Unplugged in New York
14. Heather Nova - Oyster
15. Pulp - His 'N' Hers
16. Low - I Could Live in Hope
17. Kitaro - Mandala
18. Suede - Dog Man Star
19. The Beatles - Live at the BBC
20. Tom Petty - Wildflowers
0
geplaatst: 11 december 2019, 09:28 uur
1. Underworld - Dubnobasswithmyheadman
2. Portishead - Dummy
3. Blur - Parklife
4. dEUS - Worst Case Scenario
5. Jeff Buckley - Grace
6. Disco Inferno - D.I. Go Pop
7. Autechre - Amber
8. Tori Amos - Under the Pink
9. Biosphere - Patashnik
10. Weezer - Weezer
2. Portishead - Dummy
3. Blur - Parklife
4. dEUS - Worst Case Scenario
5. Jeff Buckley - Grace
6. Disco Inferno - D.I. Go Pop
7. Autechre - Amber
8. Tori Amos - Under the Pink
9. Biosphere - Patashnik
10. Weezer - Weezer
0
geplaatst: 11 december 2019, 22:02 uur
01. Johnny Cash - American Recordings
02. Tom Petty - Wildflowers
03. R.E.M - Monster
04. Nits - dA dA dA
05. The Waterboys - The Secret Life of
06. Morrissey - Vauxhall and I
07. Blur - Parklife
08. Nick Cave - Let Love In
09. Oasis - Definitely Maybe
10. Nirvana - Unplugged
02. Tom Petty - Wildflowers
03. R.E.M - Monster
04. Nits - dA dA dA
05. The Waterboys - The Secret Life of
06. Morrissey - Vauxhall and I
07. Blur - Parklife
08. Nick Cave - Let Love In
09. Oasis - Definitely Maybe
10. Nirvana - Unplugged
2
geplaatst: 30 maart 2020, 18:31 uur
Leuk om dit nog terug te lezen - hier mijn favo 10 van 1994:
1. Bark Psychosis - Hex
2. Basic Channel - Quadrant Dub
3. Massive Attack - Protection
4. Aphex Twin - Selected Ambient Works Volume II
5. Nas - Illmatic
6. Autechre - Amber
7. Robert Hood - Minimal Nation
8. The Future Sound of London - Lifeforms
9. Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda
10. Nature and Organisation - Beauty Reaps the Blood of Solitude
1. Bark Psychosis - Hex
2. Basic Channel - Quadrant Dub
3. Massive Attack - Protection
4. Aphex Twin - Selected Ambient Works Volume II
5. Nas - Illmatic
6. Autechre - Amber
7. Robert Hood - Minimal Nation
8. The Future Sound of London - Lifeforms
9. Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda
10. Nature and Organisation - Beauty Reaps the Blood of Solitude
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 11 april 2020, 16:37 uur
1994
1. John Williams - Schindler's List
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Let Love In
3. dEUS - Worst Case Scenario
4. Portishead - Dummy
5. Tom Petty - Wildflowers
6. Mark Lanegan - Whiskey for the Holy Ghost
7. Johnny Cash - American Recordings
8. Jeff Buckley - Grace
9. Tool - Sober - Tales from the Darkside
10. Adrian Borland - Beautiful Ammunition
1. John Williams - Schindler's List
2. Nick Cave & The Bad Seeds - Let Love In
3. dEUS - Worst Case Scenario
4. Portishead - Dummy
5. Tom Petty - Wildflowers
6. Mark Lanegan - Whiskey for the Holy Ghost
7. Johnny Cash - American Recordings
8. Jeff Buckley - Grace
9. Tool - Sober - Tales from the Darkside
10. Adrian Borland - Beautiful Ammunition
6
geplaatst: 20 december 2022, 21:17 uur
Op de site gisterennogvandaag.com vind je de nodige scans van artikelen en covers van Oor. Zie hier. Het is een allegaartje, een grabbelton: gericht zoeken is dus niet zinvol. Desondanks leuk om doorheen te scrollen, de lijst is letterlijk lang met uiteenlopende genres en artiesten.
0
geplaatst: 9 maart 2023, 08:14 uur
Voormalig (hoofd)redacteur Paul Evers is overleden, in Oor een in memoriam.
0
geplaatst: 5 september 2023, 14:23 uur
Oor komt half november met de "recensiebijbel", een selectie van vele recensies. Ik had liever alles gezien, dat had wellicht indertijd voor de cd-rom van de Popencyclopedie al kunnen zijn gedaan.
Desondanks het overwegen waard. OOR Recensiebijbel! De klassiekers en vergeten parels uit 52 jaar OOR (oor-shop) | OOR
Desondanks het overwegen waard. OOR Recensiebijbel! De klassiekers en vergeten parels uit 52 jaar OOR (oor-shop) | OOR
1
geplaatst: 8 september 2023, 07:20 uur
4 kilo, lp-formaat. Dit had ik als ebook waarschijnlijk wel gekocht, maar fysiek wordt het me wat te gortig.
De dikke pillen '50 Jaar 3fm' en 'Mary Go Wild' waren kleiner, en al niet de makkelijkst hanteerbare boeken.
Als ze zich nog bedenken en alsnog een ebook-versie uitbrengen, hoop ik dat er ook het een en ander aan zurigs van Randy Timmers & mentale voorgangers ervan tussen zit. Niet alleen maar 4/5-sterren-materiaal en positiviteit.
De dikke pillen '50 Jaar 3fm' en 'Mary Go Wild' waren kleiner, en al niet de makkelijkst hanteerbare boeken.
Als ze zich nog bedenken en alsnog een ebook-versie uitbrengen, hoop ik dat er ook het een en ander aan zurigs van Randy Timmers & mentale voorgangers ervan tussen zit. Niet alleen maar 4/5-sterren-materiaal en positiviteit.
* denotes required fields.