MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2014

zoeken in:
Week 29.

#26. MAGIC! - Rude
Best aardig eigenlijk, vooral de middle 8 met dat gitaartje is lekker (had langer moeten zijn). Het refrein had wat mij betreft wel iets meer mellow gemogen om het echt een fijn sfeertje mee te geven, nu klinkt het toch iets te hard voor een leuke reggae plaat. Ook wat mij betreft net iets te MOR om er nou echt een grote hit in te zien maar blijkbaar slaat het toch aan.
Cijfer: 6.0

#32. David Guetta, Sam Martin - Lovers on the Sun
Alweer een meevaller. Althans tot de breakdown - en dit had ik al getypt voordat de breakdown eraan kwam. Toch goed genoeg voor een voldoende. Met name de stem van de zanger is wel fijn en het nummer heeft op de een of andere manier een aangename western vibe (niet alleen door de lyric video)

#36. Ed Sheeran - Don't
Op zich geen slechte plaat voor Ed Sheeran al is het leukste deel is de sample van ''Don't Mess with My Man'. Het mist net een beetje pit wat dat nummer van Lucy Pearl wel had. Maar goed, desondanks zijn leukste single tot nu toe (volgens mij is single 2 van 'X' overigens langs mij heen gegaan?)
Cijfer: Ik ga nog maar een keer voor een 6.0

Drie zesjes en tot mijn verbazing denk ik dat die van Guetta nog de meeste groeipotentie heeft.

NewYorkCityLight schreef:
Week 29.

#36. Ed Sheeran - Don't
Op zich geen slechte plaat voor Ed Sheeran al is het leukste deel is de sample van ''Don't Mess with My Man'. Het mist net een beetje pit wat dat nummer van Lucy Pearl wel had. Maar goed, desondanks zijn leukste single tot nu toe (volgens mij is single 2 van 'X' overigens langs mij heen gegaan?)

"Sing" staat nog in de hitlijsten en ik heb "I See Fire" ook meegeteld, wat misschien niet helemaal juist is.

#16. Anders Nilsen - Salsa Tequila
Ook een terugkerend fenomeen: de plaat waar de titel en artiest je niks zegt maar die je toch allang kent, dit is zo'n gimmicknummer wat al weken op Q Music gedraaid wordt en een typisch zomerprodukt is, als de vocalen eruit waren gehaald was ik mild geweest maar nu een agressieve
Cijfer: 1.5

#34. Deorro - Five Hours
een beetje een doordeweeks dansplaatje dat niet overdreven stampt of met lelijke synthnoise is opgesmeukt, het lijkt op Applause van Gaga op bepaalde momenten
Cijfer: 5.5

#39. Hozier - Take Me to Church
Apart nummer dat de nodige luisterbeurten nodig had, een beetje Lana Del Rey Male version gemixt met een snufje Imagine Dragons Radioactive, zoiets, zulke dingen maken de belabberde top 40 weer wat gevarieerder
Cijfer: 7

En dan ga ik Watermat-Bullit van 3.5 naar 5.5 ophogen (met dank aan de Vierdaagsefeesten )

Watermat, is dat Bakermat als ie gaat zwemmen?

Bizar trouwens dat dat nummer van Hozier nu pas binnenkomt, nummer is al een jaar oud ofzo. In ieder geval is dit een favoriet van mijn huisgenoot, dus heb ik het al zo'n 10.000 keer gehoord...

Toch maar weer twee binnenkomers. Is Happy er eindelijk uit?

Jupp. Heeft gelukkig niet het jaar volgekregen.

#34. Ariana Grande feat. Zedd - Break Free
Stom, saai en lang niet zo opvallend als 'Problem'. Ik denk ook niet dat dit een hit gaat worden. Ik heb trouwens nog geen goed nummer gehoord dat geproduceerd is door Zedd, en voor zover ik weet zijn zijn producties ook geen grote hits. What's the attraction?
Cijfer: 3.5

#39. Sander van Doorn, DVBBS & Martin Garrix - Golden Skies
He wat jammer dat Martin Garrix sinds zijn debuutplaat met niks leuks meer is gekomen. Al zal het hem natuurlijk een worst wezen want hij kan al met pensioen. Wel een beetje genant dat er vier artiesten meewerken aan deze plaat en dat het eindresultaat nog steeds zeer matig is.
Cijfer: 3.0

En gvd nou brengt Katy Perry weer niet 'Walking on Air' uit . 'Legendary Lovers' is haar nieuwste single. Ik wil daar echt iemand van haar platenmaatschappij wat aandoen. 'Walking on Air' is echt de perfecte zomersingle.

En de single na "Legendary Lovers" is geworden.... "This Is How We Do"

catdog schreef:
(quote)

En de single na "Legendary Lovers" is geworden.... "This Is How We Do"

Ugh, ik ben nog nooit zo gefrustreerd geweest over het niet uitbrengen van een nummer volgens mij . Maar ja zo langzamerhand hoeft het al niet meer..... ten tijde van het uitbrengen van het album hoorde ik het nummer veel in gay clubs dus ik had goede hoop dat het snel als single zou verschijnen.

Ze had het na 'Dark Horse' uit moeten brengen, of eigenlijk daarvoor.. om nog net die '90s dance trend voor te zijn.

Volgens mij is 'Legendary Floppers' trouwens alleen in Nederland uitgebracht, ook best opvallend.

ik lig nu consequent een week achter blijkbaar

Week 29

#26. MAGIC! - Rude
Het klinkt wel aardig, maar ook een beetje prullerig. De vergelijking met The Police doemt steeds op en ook Liar Liar lijkt niet ver weg. Bovendien zijn er weinig van zulke nummers dus de radio springt er gelijk op met irritatie en overkill als gevolg
Cijfer: 5

#32. David Guetta, Sam Martin - Lovers on the Sun
En een nummer dat ik nooit aan David Guetta had gelinkt. Er is duidelijk naar Aviccii gekeken hier met de countryboy zang maar het heeft wel wat. De beats zijn een beetje tam aangezien ik een percussiegeweld verwachtte tijdens de opbouw. Dit is 3000x beter dan Shot you down
Cijfer: 6.5

#36. Ed Sheeran - Don't
De 2e album singles van Ed Sheeran vallen me heel goed mee. Met het debuut had ik niks en de slome singles daarvan waren echte draken. Maar Sing was al een heel sterk nummer en deze mag er ook zijn, het gaat zelfs een album worden dat ik wellicht ga aanschaffen als het zo doorgaat
Cijfer: 7

Week 30:

#34 Ariana Grande feat. Zedd - Break Free
Lelijk geproduceerd nummer. Problem kreeg van mij nog een dikke voldoende, dit nummer komt daar niet aan, inderdaad minder opvallend. Doet me weinig.
Cijfer: 4,0

#39 Sander van Doorn, DVBBS & Martin Garrix - Gold Skies
Geen namen waar ik warme gevoelens bij krijg. Deze muziekstijl heeft me altijd weinig gedaan, maar wordt nu zo uitgemolken dat ik er wel klaar mee ben. De zang is op zich niet verkeerd, maar verder veel te voorspelbaar en met gewoon lelijke synths.
Cijfer: 3,0

Week 29.

#26. Magic! – Rude
Aardig reggae-nummer dat gemakkelijk in het oor ligt maar verder weinig opzienbarend buiten die korte gitaarsolo. Zang is wat vlakjes maar kom, ik ben al blij dat er reggae in de top-40 te horen is. Al zinkt dit in het niet als ik dit vergelijk met de authentieke rootsreggae in de jaren '70 (Bob Marley bv.).
Cijfer: 6

#32. David Guetta feat. Sam - Lovers On The Sun
Dit valt voor zijn doen nog best mee. Het is wel deels gejat van Avicii maar dat countrytintje maakt het enigszins goed evenals de zang.
Cijfer: 5

#36. Ed Sheeran – Don’t
Behoorlijk geproduceerd en ritmisch mag het er ook zijn met rapstukjes maar echt boeien of beklijven doet dit nummer ook niet, ik mis hier toch wat emotie.
Cijfer: 5,5

Week 30.

Een 13-in-een-dozijn huppeldepupnummer waarbij de zangeres als Rihanna probeert te klinken. Alle denkbare top-40 clichés zijn in dit nummer ondergebracht.
Cijfer: 2,5

#39. Sander van Doorn, DVBBS & Martin Garrix - Gold Skies
Dit is nauwelijks beter, die kinderlijke stem en overdaad aan productietrucs nekken het nummer. Het wil groots klinken maar uiteindelijk erg mager, ik heb liever meer inhoud en melodie dan bombast.
Cijfer: 3

Week 31.

#29. Enrique Iglesias feat. Descemer Bueno, Gente de Zona & Sean Paul - Bailando
Altijd een zwak gehad voor Enrique, m.u.v. zijn electropop fase. Dit nummer valt daar gelukkig niet onder. Geen opzienbarend nummer maar wel prima voor in de zomer. Wat mij betreft wordt 'Only a Woman' of 'There Goes My Baby' de volgende single.

#32. Alle Farben feat. Graham Candy - She Moves (Far Away)
Weer zo'n vrolijk nummer. Het klinkt wel erg gejat van 'One Day', zowel qua productie als de stem van de zanger, maar daar kan de zanger welicht ook niks aan doen. Het gaat het ene oor in en het andere uit maar het mag er wel zijn.
Cijfer: 5.5

#39. Train - Angel in Blue Jeans
Bij Train weet je inmiddels wel wat je moet verwachten. En dit nummer valt inderdaad in dezelfde categorie. Dan hoor ik toch liever 'Mermaid'.
Cijfer: 4.5

Bij Train weet je inmiddels wel wat je moet verwachten. En dit nummer valt inderdaad in dezelfde categorie. Dan hoor ik toch liever 'Mermaid'.
Cijfer: 4.5

Apart, ik heb dit veel liever dan Mermaid. Beste Train plaat sinds tijden. Ook die van Enrique vind ik z'n beste sinds... Not in Love?

En 'Heartbeat' dan

Mwah. Die was wel oke vanwege de piano, maar verder had die plaat ook niet veel te bieden vond ik.

Week 30
Eerst moet ik Problem verhogen van een 3 naar een 6 (toch lichtelijk origineler en ik juich alweer een tijdje toe dat acts weer wat poppy rnb gaan maken)
Dat verklaart gelijk waarom deze Break free wel een 3 krijgt en daar ook op zal blijven, dit had ook door Britney/Katy/Rihanna etc gedaan kunnen worden en de beats zijn zo simplistisch dat daar ook geen waarde door wordt toegevoegd. Haar stem is wel unieker dan de meeste zangeressen waarmee ze concurreert
Cijfer: 3

#39. Sander van Doorn, DVBBS & Martin Garrix - Gold Skies
Toen ik dit samenwerkingsverband zag vermoedde ik weer van die ordinaire nu-sound lelijke distorted synths maar dit is meer een kinderlijke semi-eurotrance plaat. En 13 in een dozijn en zo vergeetbaar als maar kan
Cijfer: 1.5

Ik vind die van Train echt zo nietszeggend. Normaal weten ze nog wel met zeer pakkende liedjes te komen die heel erg blijven hangen, maar liedje in Train-stijl dat zo aan je voorbij glijdt.

En die nieuwe van Ariana Grande vind ik ook niet zo boeiend. Overigens is Zedd in de VS veel populairder. Daar werd Clarity een top 10-hit en bekroond met een grammy, terwijl het hier niks deed, en de single daarna met Hayley Williams deed het er ook goed (hier tipparade). Clarity vind ik trouwens best aardig,

En die van Alle Farben, dat is toch gewoon gestolen van Stolen Dance?

Week 31.

#29. Enrique Iglesias feat. Descemer Bueno, Gente de Zona & Sean Paul - Bailando
Altijd een zwak gehad voor Enrique, m.u.v. zijn electropop fase. Dit nummer valt daar gelukkig niet onder. Geen opzienbarend nummer maar wel prima voor in de zomer. Wat mij betreft wordt 'Only a Woman' of 'There Goes My Baby' de volgende single.

Ja, There Goes My Baby is leuk! Ik heb niks met Enrique maar dat nummer mag van mij ook wel aanslaan!

Week 32:

#24. The Script - Superheroes
#31. Pitbull feat. John Ryan - Fireball
#36. Charli XCX - Boom Clap

Ik vind Fireball zowaar eens een leuk Pitbullnummer. Alleen jammer dat Pitbull erop rapt.

En Boom Clap is ook een leuke binnenkomer!

Week 31.

Weer een zomers nummer met latin inslag en vooral alle denkbare clichés, het komt mij erg gemaakt en bedacht over en het gaat snel vervelen.
Cijfer: 3,5

#32. Alle Farben feat. Graham Candy - She Moves (Far Away)
Ik hoor daar ook iets in van One Day dat 2 jaar geleden een grote hit was. Aardig en vlot radiovriendelijk nummer maar origineel of memorabel is wat anders.
Cijfer: 5,5

Vakkundig gebracht maar zoutloos, ik vind het gezichtloze en banale poprock. Er worden invloeden gehaald van alles wat hip is maar deze band mist duidelijk identiteit.
Cijfer: 3,5

#24. The Script - Superheroes
Ugh The Script. Het wordt echt tijd dat deze band iets nieuws uit de kast gaat halen. Veilige SkyRadio poprock.
Cijfer: 3.5

#31. Pitbull ft. John Ryan - Fireball
Het lijkt net of ik naar 'Walk This Way' aan het luisteren ben. Denk dat het om een sample gaat want het wordt wel heel opvallend wanneer ik Pitbull zelfs een keer 'Walk This Way' hoor rappen. Deze plaat hoorde ik vandaag ook langskomen op het werk. Toen viel het me al op dat een nummer met Pitbull verrassend aardig klonk. (Al blijft 'Can't Believe It' mijn ultimate guilty pleasure wat Pitbull betreft). Ik heb hier echter wel de neiging om elke keer ''Singing hey diddle diddle..'' mee te zingen, en het nummer blijft me iets te vlak.
Cijfer: 5.0

#36. Charli XCX - Boom Clap
Dit nummer was blijkbaar bedoelt voor Hilary Duff. Wat mij betreft was het nooit geschreven. Echt vreselijk dit....platte zooi. Ik luister dan nog liever naar 'Fancy'.
Cijfer: 2.0

Arrie schreef:
(quote)

Ja, There Goes My Baby is leuk! Ik heb niks met Enrique maar dat nummer mag van mij ook wel aanslaan!

Ik had nooit verwacht dat jij die leuk zou vinden

Arrie schreef:

En die van Alle Farben, dat is toch gewoon gestolen van Stolen Dance?

En dat weer van 'One Day'.. (Wankelmut Remix).

Arrie schreef:
Ik vind die van Train echt zo nietszeggend. Normaal weten ze nog wel met zeer pakkende liedjes te komen die heel erg blijven hangen, maar liedje in Train-stijl dat zo aan je voorbij glijdt.

In de clip wordt het nummer geplaybackt door een type Hells Angels incl. baard.. dat blijft wel hangen
Zie nu dat die opmerking dubbelzinnig is, maar dat was dan ook weer niet de bedoeling:)

(quote)

Ik had nooit verwacht dat jij die leuk zou vinden

(quote)

En dat weer van 'One Day'.. (Wankelmut Remix).

Sowieso hebben er dit jaar al iets van 5 nummers in de top 40 gestaan die op One Day lijken, inclusief de huidige nummer 1. Sterker nog, laatst bij de muziekquiz had ik al Asaf Avidan opgeschreven, toen ik me realiseerde dat het Prayer In C was

tnf schreef:
Ikzelf vergeleek die van Chocolate Puma met de Audio Bullys. Maar in 'Groove Armada' kan ik me ook wel vinden. Laten we maar concluderen dat er iets onmiskenbaar 00's-achtigs in zit.

(En dát zal het dan wel zijn, wat het voor mezelf beter te verteren maakt dan Top 40-dance-werk dat exact de sound van nu heeft.)

Hoor hem nu pas voor het eerst, maar wat een lekker nummer zeg!

Gast
geplaatst: vandaag om 22:18 uur

geplaatst: vandaag om 22:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.