MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Algemeen hitlijstentopic

zoeken in:
Ik wil trouwens nog even opmerken dat ik 'Comeback' van Elle Eyre en 'Jealous' van Nick Jonas zeer fijne pop-plaatjes vind. Vooral van die laatste had ik het niet verwacht eigenlijk maar dat steekt gewoon prima in elkaar. En die van Ella is gewoon stoer. Let that motherfucker burn!

catdog schreef:
Ik wil trouwens nog even opmerken dat ik 'Comeback' van Elle Eyre en 'Jealous' van Nick Jonas zeer fijne pop-plaatjes vind. Vooral van die laatste had ik het niet verwacht eigenlijk maar dat steekt gewoon prima in elkaar. En die van Ella is gewoon stoer. Let that motherfucker burn!

Sowieso is Ella Eyre een erg leuke zangeres! Ik vond vooral de single ervoor, If I Go, erg sterk.

Ja die vond ik ook erg tof maar 'Comeback' vind ik toch net ietsjes leuker worden met de luisterbeurt dan die vorige.

ja leuk powernummer van Elle Eyre -Catdog & Arrie.

Official UK Charts - binnenkomers 2 november

#6 Parra for Cuva (ft. Anna Naklab) - Wicked Games

Toch vreemd. Het is al een jaar geleden dat het bij ons een hit werd en nu ineens komt ie hoog de Engelse charts in. Ik vraag me af waarom een plaat die een jaar uit is ineens heel populair is in Engeland. Een DJ die het heeft opgepikt wellicht? Hoe dan ook, het blijft wel een leuke deephouse-versie van Chris Isaaks klassieker. Ik word altijd een beetje huiverig van zulke covers, maar deze zit wel echt goed in elkaar, en geeft het eigenlijk een heel andere sfeer dan het origineel. Ik prefereer overigens wel Chris Isaak maar dit is ook een prima versie!

#23 Calvin Harris - Open Wide

Een aantal weken terug kwam C.U.B.A. van Calvin Harris de UK Charts binnen, ergens helemaal onderaan, en de volgende week was ie al weer verdwenen. Nu krijgt die plaat nieuw leven ingeblazen, met wat hulp van Big Sean. Deze Amerikaanse rapper, die overigens wat met Ariana Grande heeft, heeft namelijk over de instrumentale track C.U.B.A. heen gerapt en die versie heeft de naam Open Wide gekregen en is nu een nieuwe single. Persoonlijk heb ik niet zoveel met Big Sean en vind ik hem dus geen toevoeging. Bovendien was C.U.B.A. al vrij standaard EDM, dus wat mij betreft is dit het zoveelste matige nummer van Calvin Harris van de laatste tijd. Overigens doet het me denken aan de Engelse hitversie (nummer 1-hit zelfs) van Tsunami, waar Tinie Tempah overheen rapte.

#29 OneRepublic - I Lived

Een emotionele clip over een jongen met taaislijmziekte die zijn best doet om het meeste uit zijn leven te halen, Het past mooi bij de tekst van het liedje. Dat is ook meteen het interessantste aan dit nummer. Counting Stars zat erg sterk in elkaar, en Love Runs Out liet voor de band een nieuw geluid horen dus de band leek zich te ontwikkelen, maar nu hebben we gewoon weer een matige stadionmeezinger. Jammer.

#49 Sander van Doorn, Martin Garrix & DVBBS - Gold Skies

In Nederland zijn we ondertussen alweer een Martin Garrix-single verder (Virus) als zijn vorige top 40-hit (niet zo'n grote trouwens) nu ook in Engeland binnenkomt. Ik denk trouwens dat Sander van Doorn hiermee debuteert in Engeland (DVBBS had natuurlijk al een grote hit met Tsunami). Ik vraag me bij zoveel namen (DVBBS is ook nog eens een duo) altijd af hoe dat dan gaat, zo'n samenwerking. Zitten ze dan met z'n vieren samen in de studio? Vast niet... En is het aandeel dan ongeveer even groot, of zal het toch vooral een Sander van Doorn-nummer zijn, aangezien hij vooraan staat? Vragen, vragen...
Hoe dan ook, het is een aardig popliedje, zit op zich prima in elkaar, maar de combinatie van namen is indrukwekkender dan het liedje zelf. En zo indrukwekkend is dat ook weer niet...

#53 The 1975 - Medicine

The 1975 is een band die vooral in Engeland erg populair is en vrolijke, pretentieloze, uptempo, indiepopliedjes maakt. Ze zijn vooral bekend van het nummer Chocolate. Toen ik voor het eerst naar Medicine luisterde, dacht ik dan ook dat het weer zo'n nepfilmpje op YouTube was, dat iemand zijn eigen liedje onder de naam van The 1975 op YouTube had gezet (dat gebeurt nog weleens bij populaire nieuwe releases). Niet dat het zo slecht klonk, maar gewoon zó anders. Medicine is een heel rustig, sfeervol nummer, onvergelijkbaar met nummer als Chocolate, het klinkt echt als een andere band.

Dat vind ik overigens zeer lovenswaardig, als een band het eens over een heel andere boeg gooit. Zeker als het een mooi resultaat heeft, en dat heeft het hier! Het is bedoeld voor een nieuwe soundtrack voor de film Drive, ze hebben het geschreven voor een specifieke scene (geen idee welke). Ik vind het toch niet heel erg bij die film passen, ik vind het vooral een winterse sfeer hebben. Niks catchy popliedje, een zweverig nummer om bij weg te dromen, subtiel en rustgevend. Dit bevalt me steeds beter, ga zo door jongens!

#63 Jack Ü (Ft. Kiesza) - Take Ü There

Toen ik de naam zag staan, dacht ik: ah, de zoveelste nieuwe producer. Maar nee, dat bleek toch niet helemaal het geval te zijn... Jack Ü is namelijk een samenwerking van Skrillex en Diplo! Als ze het onder de naam 'Skrillex & Diplo' hadden uitgebracht, hadden ze waarschijnlijk meteen alle aandacht, maar dat terzijde. Zo'n samenwerking schept nogal een verwachting, maar het valt ook niet tegen! Het is een heerlijke danceknaller waar voor mijn gevoel inderdaad een beetje Skrillex en een beetje Diplo in zit. Het is ook niet echt een commerciële plaat, ondanks de samenwerking met Kiesza, maar persoonlijk vind ik hem erg lekker geproduceerd, en ik ben benieuwd of we meer van deze samenwerking gaan horen. Oh, nu klinkt het bijna alsof het jammer is dat het geen commerciële plaat is. Integendeel, dat is juist niet jammer!

#67 Alexa Goddard - So There

Ze heeft een tijd met de progresieve rock/metalband Trans-Siberian Orchestra getourd, ze brak door met een cover van Soulja Boy (!), en op haar nieuwe single... klinkt ze als een doorsnee popzangeresje. Als ik haar in de clip zo zie en hoor, kan ik me haar echt totaal niet voorstellen in combinatie met de Trans-Siberian Orchestra. Dit liedje klinkt best aardig hoor, zit best prima in elkaar, en zij ziet er ook best leuk uit, maar het weet echt in geen enkel opzicht op te vallen of uit te blinken, het gaat het ene oor in en het andere oor weer uit. En ook qua uiterlijk is ze het doorsnee popzangeresje. Het is maar goed dat ze nog een interessant verleden heeft, want wat had ik hier anders over moeten zeggen?

#80 Olly Murs - Never Been Better

Het zijn mooie tijden voor Emile93, eerst een nieuwe single van Carrie Underwood en nu ook eentje van Olly Murs! Ik heb eens zijn auditie gezien bij de talentenshow waarin hij doorbrak, en bij zijn auditie straalde hij al meteen uit dat hij gewoon een rasentertainer was, een ware popster, terwijl hij tegelijkertijd ontzettend bescheiden en sympathiek was. Hij zing fantastisch, hij danste fantastisch, hij had her gewoon helemaal. Ik vond hem daarin zo sympathiek overkomen, dat ik hem nu bij voorbaat een warm hart toedraag. Olly kan ondertussen natuurlijk samenwerken met de beste producers en songwriters, en dat hoor je, dit zit gewoon bijzonder vakkundig in elkaar. Dit is eigenlijk een beetje een moderne soulsong, maar dan toch net niet helemaal soul, maar meer de blanke Olly-variant ofzo. En daar zit wat mij betreft ook net het minpunt, het mist ziel. Het zit vakkundig in elkaar, Olly kan geweldig zingen, maar voor mij persoonlijk zit er totaal geen ziel in dit nummer. Maar dat is natuurlijk persoonlijk, ik ben benieuwd hoe Emile (en anderen) erover denkt!

#92 Tinchy Stryder & the Chuckle Brothers - To Me To You (Bruv)

The Chuckle Brothers zijn een beetje de Engelse Peppi en Kokki, maar dan wel meer tijdgenoten van Bassie en Adriaan (en bovendien ook broers). Ze maakten en maken nog steeds zeer populaire programma's voor kinderen, vooral met slapstickhumor. De jeugdsentiment die velen in Nederland hebben bij Bassie en Adriaan, dar hebben veel mensen in Engeland bij The Chuckle Brothers. En die maken nu ineens een single met de rapper Tinchy Stryder, die zijn roots heeft in de grime, het genre waar Dizzee Rascal mee begon. Hij maakt in die begindagen ook muziek samen met Dizzee Rascal. Tinchy Stryder en the Chuckle Brothers dus, een bijzonder onwaarschijnlijke combinatie, en het werkt wonderwel!

Het nummer is heerlijk geproduceerd, ook nog lekker grimey, met leuke vondsten als het kindergejuich, en de wisselwerking tussen Tinchy en de gebroeders Chuckle werkt erg leuk. Ze hebben blijkbaar een paar uitdrukkingen die heel vaak terugkomen in hun programma's: 'to me, to you', en 'oh dear, oh dear', en die gebruiken ze ook erg leuk in het refrein. Op papier klinkt het een beetje flauw, maar de totaal onwaarschijnlijke combinatie komt echt fantastisch uit de verf. Ontzettend leuke single, met humor. Maar die muzikaal ook gewoon erg sterk is. En dan is het ook nog eens opgenomen voor het goede doel, namelijk het African Caribbean Leukaemia Trust.

#99 Taylor Swift - Blank Space

En de tweede single van Taylor Swifts nieuwe album, de opvolger van Shake It Off, is er ook al. Althans, officieel komt ie pas overmorgen uit, en aangezien ie nog maar een paar dagen op YouTube te vinden is, komt ie waarschijnlijk daarom slechts zo voorzichtig op 99 binnen. Zal nog wel behoorlijk gaan stijgen. Ik vind hem weliswaar niet zo leuk als Shake It Off (die vind ik ondertussen echt bijzonder leuk) maar net als Shake It Off wordt deze per luisterbeurt sterker. Met de hulp van Max Martin heeft ze met 1989 gewoon een sterk popalbum uitgebracht, vermoed ik zo. Ja, als je als popzangeres wil doorbreken, wie kan je dan beter om hulp vragen dan Max Martin? Hij lanceerde al de carrières van de Backstreet Boys en Britney Spears en nog steeds schrijft ie de ene hit na de andere. Toch erg knap!

Take U There

Ik heb het druk gehad met een verhuizing, waardoor ik nogal achter ben komen te liggen. Maar we gaan weer verder, de Hot 100 van vorige week:

Billboard Hot 100 - binnenkomers 6 oktober

#18 Taylor Swift - Blank Space

Al vrij snel na Shake It Off, die nog bovenaan de lijst staat, alweer een nieuwe single, er is zelfs al een clip. Hij komt weliswaar niet zo hoog binnen als die vorige, maar nummer 18 is ook behoorlijk hoog. En nu ik hem voldoende heb gehoord, vind ik ook dit nummer gewoon tot de betere popmuziek horen. Leuk geproduceerd, lekker refrein. Ik begin nu toch wel een zwak te krijgen voor Taylor. Dat ze alweer met d'r zelf spot, dat begint wel een beetje flauw te worden ('got a long list of ex-lovers, they'll tell you I'm insane'), maar ach.

#53 Imagine Dragons - I Bet My Life

Die schreeuwsampletjes op de achtergrond zijn best leuk en zelfs verrassend voor een band als deze, maar verder is het wel heel erg Imagine Dragons by numbers, met wel heel erg een stadionrefein. Lekker allemaal meeblèren! De coupletten zijn overigens best aardig, dat overdreven refrein verpest het voor mij helemaal. Jammer dat Imagine Dragons voor hun nieuwe muziek een beetje op de automatische piloot en voor de veilige weg lijkt te gaan. Het werkt natuurlijk wel, dit wordt gewoon een hit.

#54 Nicki Minaj (ft. Drake, Lil Wayne & Chris Brown) - Only

Tekstueel stelt het weinig voor. Zo rapt Drake over dat hij Nicki nog nooit geneukt heeft omdat ze al iemand heeft, maar zodra dat over is, dan staat ie vooraan de rij. Vervolgens vertelt ie ons dat hij haar aanzienlijke achterwerk zo aantrekkelijk vindt, en dat ie op stevige vrouwen valt. Nouja, goed, allemaal niet al te serieus nemen, lijkt me. Het klinkt namelijk wél erg lekker! De kale productie met voornamelijk een deuntje alsof het James Bond-thema op een xylofoon wordt gespeeld doet perfect dienst. Simpel, maar effectief. Zelfs het Chris Brown-refrein klinkt gewoon erg aangenaam. En dat ze dan rapper over elkaar neuken, ach ja. Voor mijn part houden ze een trio, of een kwartet met Chris er ook nog bij, ik lig er niet wakker van. Overigens heeft ze wel weer de aandacht, dankzij de clip met Nazi-verwijzingen. Geen idee wat daar de reden van is, maar ook daar lig ik niet wakker van. Hoe dan ook, het klinkt dus allemaal wel bijzonder lekker!

#60 Taylor Swift - Style

Hé, weer Taylor Swift? Ja, en er komen er zo nog wel een paar langs. Door het uitkomen van haar album, dat waanzinnig populair is, stromen er namelijk allemaal albumtracks de charts binnen. En Style is daar blijkbaar de populairste van. Ook mij bevalt ie prima. Natuurlijk, diepgaand is het allemaal niet, maar het is allemaal wel goed in elkaar gestoken. Chic-gitaartje, beetje 80s-gevoel erin, catchy refrein. Misschien heeft het iets te weinig persoonlijkheid, maar ach. Er zouden trouwens allemaal Harry Styles-verwijzingen in zitten, en nu staan de Directioners weer op hun achterste poten.

#71 OK Go - I Won't Let You Down

Als OK Go weer eens de charts binnenkomt, dan weet je het wel: ze hebben weer een briljante clip uitgebracht. Ik noem ze dan ook altijd 'de band die meer aandacht besteedt aan hun clips dan aan hun muziek'. En ja, de clip is erg tof, kijk zelf maar, maar het valt me op dat ook in de comments echt NIEMAND over de muziek praat. Laat ik het daar dan eens wel over hebben. Toevallig heb ik hun vorige single ook regelmatig gedraaid, en daar waren ineens invloeden van The Cure te horen. Dit is gewoon weer OK Go zoals we ze kennen, bijzonder aanstekelijke powerpop. Dit ligt erg in het verlengde van Here It Goes Again, maar dan mooi gearrangeerd, met strijkers, een klein beetje electronica, handclaps en wat dies meer zij. Het resultaat is weinig verrassende, maar uitstekende popmuziek. Ohja, en er is ook nog een leuke clip, je zou het bijna vergeten.

#76 Taylor Swift - Wildest Dreams

Dit nummer van Taylor blijf wat meer ingetogen, en wat minder een nummer dat leunt op een catchy refrein. Het is, zoals de naam al een beetje doet vermoeden, wat dromeriger (maar juist weer niet wild). Ik heb het gevoel dat dit nummer zich wat minder opdringen, wat minder in your face is, en dat mag ik wel.

#80 Taylor Swift - Bad Blood

Maar deze is ook weer supercatchy! Maar het wordt nergens cheesy of cliché ofzo. Het wordt helaas ook nergens spannend of echt interessant. Er valt weinig op de liedjes af te dingen, maar het wordt ook nergens écht goed. En dat is dan wel weer jammer. Taylor komt dus op zich met prima popmuziek, maar hoe lang het houdbaar is, heb ik dan weer m'n vraagtekens bij.

#100 Kenny Chesney - 'Till It's Gone

Je zou het bijna vergeten, maar natuurlijk komt er ook nog een countryliedje binnen. Elektrische gitaar erdoorheen, wel aardige beat erbij, maar verder klinkt het weer heel erg dertien in een dozijn. Zijn vorige single, American Kids, viel me positief op, maar dit is weer zo'n countryliedje dat zich nergens weet te onderscheiden.

Official UK Charts - binnekomers 9 november

#1 Cheryl - I Don't Care

In Nederland waren we na debuutsingle Fight for This Love al snel onze aandacht kwijt, maar in Engeland is deze Girls Aloud-zangeres nog altijd onverminderd populair. Net als de eerste single van haar nieuwe album, Crazy Stupid Love, knalt ook I Don't Care gewoon binnen op nummer één, waarmee ze haar vijfde solo-nummer 1-hit heeft. Het klinkt in mijn oren nogal als identiteitsloze dance-pop, maar dance-pop is dan ook een populair genre de laatste tijd, denk ook bijvoorbeeld aan Break Free van Ariane Grande. Voor mij had dit nummer echter door elk willekeurig zangeresje ingezongen kunnen worden. Al zijn die natuurlijk niet zo knap als Cheryl. Maar toegegeven, het is wel catchy!

#6 Calvin Harris (ft. Ellie Goulding) - Outside

Jeetje, Calvin Harris brengt ook veel singles tegelijk uit. Blame is nog maar net uit, en vrijwel meteen daarna brengt ie Open Wide, Slow Acid én Outside als single uit. Ik dacht eerst dat een paar dan erg populaire albumtracks waren maar blijkbaar niet, want ze hebben alledrie een clip. Nou vind ik Ellie Goulding sowieso al leuk, schattig meisje, schattige stem, maar verder is dit wel echt een paar minuten werk geweest voor Calvin volgens mij. Gewoon de coupletten afwisselen met continu hetzelfde, simpele deuntje. En men slikt het als zoete koek. Ik heb het ondertussen wel gehad met Calvin, alleen Slow Acid vind ik wel leuk (maar dat wordt dan natuurlijk de minst grote hit).

#21 Tom Odell - Real Love

Leuk om weer wat van Tom Odell te horen, en waar ik eerst dacht dat het om de eerste single van een nieuw album ging, bleek dat niet het geval toen ik het nummer beluisterde. Ha, een cover van John Lennon. Lijkt me dus een aardig tussendoortje, en hij maakt er een mooie eigen versie van. Het is ook een nummer dat hem goed ligt, dat al goed bij zijn stijl past. Wat dat betreft niet een heel gewaagde cover, maar wel prima uitgevoerd. En zijn stem blijft toch ook wel erg mooi.

#41 Henry Krinkle - Stay

Een deephouse-plaatje dat aan de ene kant nogal identiteitsloos klinkt, maar aan de andere kant toch wel aangenaam in de oren. Als je dan de clip kijkt, valt het wellicht iets meer op z'n plaats, voor mij althans, want ik krijg er het gevoel van een hete zomerdag bij, en die sfeer weet de muziek inderdaad perfect weer te geven. Ik vind het toch een behoorlijk onopvallend, ene-oor-in-andere-oor-uit-plaatje, maar met de juiste context kan het wel werken, en vervelend is ie in ieder geval geenszins.

#44 One Direction - Ready to Run

Coupletten met zo'n hip folky gitaartje, en een groots stadionrefrein met de 'ohooh' er natuurlijk doorheen. Vroegere singles hadden dan nog wel ergens iets sympathieks, jeugdig enthousiasme (alhoewel, dat heb ik ook maar bij een paar), maar waar de muziek van de groep natuurlijk altijd al ontzettend 'bedacht' is, vind ik het hier zo 'bedacht' overkomen dat het me gaat tegenstaan. Er zijn duidelijk twee ideeën in verwerkt, namelijk dat het moet klinken als een volwassen geworden boyband en dat het geschikt moet zijn voor de stadions. Gelukkig is ie zo voorbij want net als Steal My Girl is ook deze single matigheid troef.

#49 Joss Stone (ft. Jeff Beck) - No Man's Land (Green Fields of France)

Voor Poppy Appeal, een jaarlijkse actie voor het goede doel, heeft Joss Stone een soulballad gemaakt van het nummer No Man's Land van ene Eric Bogle. Daarbij wordt ze op de gitaar bijgestaan door Jeff Beck, al valt me op dat ie niet eens zo'n grote rol heeft, en ook in de clip zie ik hem niet terug. Het is dit jaar speciaal ter herinnering aan het uitbreken van de eerste wereldoorlog, en daarom is ook voor een nummer gekozen dat een gesneuvelde uit de eerste wereldoorlog memoreert. Als je van Joss Stone en soulballads houdt, zoals Emile, zal je dit zeker bevallen. Het is een smaakvolle uitvoering met kracht en emotie. Zelf heb ik er helaas wat minder mee.

#72 Josef Salvat - Diamonds

Ja, het is een cover van Rihanna, en nee, Josef Salvat doet niet mee aan een talentenjacht. Normaal maakt deze Australiër dan ook eigen liedjes, maar blijkbaar is van zijn muziek deze cover ineens in het bijzonder aangeslagen. Hij heeft er een theatrale, emotionele cover van gemaakt. Aan de ene kant ligt het wel dicht bij het origineel, maar aan de andere kant geeft ie toch ook een heel ander gevoel aan het nummer mee. Ben benieuwd of we nog wat van zijn eigen nummers gaan horen.

#78 James Blunt - When I Find Love Again

Hè, weer een folky liedje met een groots refrein. Ook Blunt probeert blijkbaar aan te haken bij wat er populair is. Blunt zal natuurlijk altijd achtervolgd worden door het feit dat hij meteen enorm scoorde met de twee grootste zeiknummers ooit. Aan de ene kant heeft ie wel z'n pensioen veiliggesteld, aan de andere kant wordt ie sindsdien nauwelijks meer serieus genomen, terwijl hij daarna toch een paar aardige liedjes heeft gemaakt. Aangezien de man erg veel humor, en zelfspot, weet ik bij hem nou nooit of het allemaal serieus bedoeld is of niet. Neem nou die clip, is dat nou serieus bedoeld, of een vorm van humor? En het liedje zelf, zou ie dat puur hebben gemaakt om te scoren of er zelf ook achter staan? Ik weet het dus nooit hij hem. Kan het me goed voorstellen dat het gemaakt is om te scoren, maar bij mij scoort het niet.

#100 Mary J. Blige - Right Now

Mary J. Blige, de R&B-diva, werkt samen met Disclosure en dat is goed nieuws! Sowieso waren we Mary al een tijdje uit het oog verloren, geloof ik. Althans, in Nederland, want volgens mij heeft ze hier al sinds het duet met U2 nauwelijks meer een hit gescoord. Laat dit er dan één worden! Het zou terecht zijn, want de broertjes van Disclosure hebben voor een heerlijke productie in hun kenmerkende stijl gezorgd. Ik moet zeggen dat haar stem daardoor minder mooi naar voren komt als in haar R&B-nummers, maar dat doet niets aan het nummer zelf af, dat met gemak het hoogtepunt van deze week is. Helaas komt ie slechts helemaal onderaan op honderd binnen, dus dat voorspelt niet veel goeds...

Billboard Hot 100 - binnenkomers 13 oktober

#25 Selena Gomez - The Heart Wants What It Wants

De hoogste binnenkomer is een heuse tranentrekker. Letterlijk, want je ziet Selena's tranen rijkelijk vloeien in de clip. Ze zingt over haar relatie met Justin Bieber, die dus mislukt is. Zoveel pathos als er in de clip zit, zit er gelukkig niet in het nummer zelf. Het is wel aan de rustige kant maar geen echte ballad. Ik merk dat ik nogal beïnvloed wordt door het huilerige aspect van de intro en de clip, waarbij ik denk: 'stel je eens niet zo aan, Selena!', maar eigenlijk is het nummer zelf best aardig. Selena heeft best een aardige stem, en het liedje zit gewoon degelijk in elkaar. Geldt trouwens ook voor eerdere hits van Selena, zoals Come & Get It en Slow Down, wat mij betreft. Lang noet slecht. Gek dus ook dat ze in Nederland nog nauwelijks voet aan de grond gekregen heeft.

#77 One Direction - Ready to Run

Zoals ik al zei toen ie in Engeland binnenkwam, ik vind hier helemaal niks aan. Maar blijkbaar is het nummer zeer populair, want het is niet de nieuwe single (ik zag net dat dat Night Changes is), maar gewoon een albumtrack. Ik hoor wel dat het goed in elkaar zit, hoor, en ik zie alle bakvissen alle meeblèren, maar bij het luisteren zie ik de bedenkers gewoon al met elkaar om een tafel zitten, besprekend hoe ze nou het meeste succes kunnen boeken. 'Ja, laten we de coupletten een beetje folky maken, akoestische gitaar erdoorheen, dat scoort sowieso!'.

#92 Shawn Mendes - Something Big

Sluit perfect aan op One Direction, want ook Shawn Mendes is een idool (lees: iemand om de posters af te kwijlen) onder bakvissen, en ook hier zit zo'n akoestisch gitaartje in. Het verschil is dat Shawn Mendes er op eigen kracht is gekomen, via YouTube of iets in die trant een fanbase heeft weten op te bouwen, en zelf ook muziek schrijft en speelt. Maakt het een stuk oprechter dus. Hij brak door met de niet eens zo onaardige ballad Life of the Party, maar daarin klonk z'n stem een stuk beter dan in dit uptempo nummer. Ik vind hem persoonlijk niet zo'n prettig stemgeluid hebben, een beetje nasaal en niet zo'n mooie klank. Het nummer zelf? Ach. Het had net zo goed van One Direction kunnen zijn.

#95 Brett Eldredge - Mean to Me

Een rustig countryliedje, eens een keer niet over trucks of bier of andere aspecten van 'het goede leven', maar gewoon een liefdesliedje. Zo wordt het ook gebracht, en eigenlijk kan ik verder niets interessants ontdekken aan het liedje of de man. Ik vind het een wat saaiig liedje, maar slecht is het in zijn genre nou ook niet. Het is gewoon... een rustig countryliedje.

#97 Darius Rucker - Homegrown Honey

Deze man was de zanger van een bekende nineties one hit wonder. Althans, in Nederland nooit verder gekomen dan de tipparade, maar onder MuMe'ers toch wel een bekend nummer, schat ik zo in. Bij deze dus de uitdaging, luister eens naar de liedje en probeer te raden in welke band de man zat. En nee, dat was geen countryband.

En...? Enig idee? Ik zou het knap vinden! Maar het gaat dus om Hootie and the Blowfish, van I Only Wanna Be with You. De man heeft dus een aardige carrièreswitch gemaakt, en is een zeer succesvol countryzanger geworden, en wat dat nog interessanter maakt, is dat het om een gekleurde man gaat. Country is natuurlijk een bijzonder blank genre, en Darius Rucker is tot nu toe de eerste niet-blanke countryzanger die ik ben tegengekomen. Overigens is hij verantwoordelijk voor een aantal van de betere hits in het countrygenre, het nummer This vind ik bijvoorbeeld best wel mooi, maar helaas is Homegrown Honey toch wat minder bijzonder. Zijn mooie stem komt hier wat minder uit de verf, en het klinkt allemaal wat cliché.

#98 Walk the Moon - Shut Up and Dance

Deze band wist (ook in Nederland) al de nodige bekendheid te vergaren met de singletjes Anna Sun en Tightrope, pakkende pop/rock, maar zo pakkend als op Shut Up and Dance waren ze nog niet eerder. Echt zo'n refrein dat in je hoofd blijft hangen als je hem een paar keer op de radio hebt gehoord. Bovendien is het lekker vrolijk en energiek. Een goede single voor de grote doorbraak dus, en dat blijkt ook nu ze voor het eerst de Billboard Hot 100 weten te halen. Ook een typische 3FM-single, dus het zou me niks verbazen als zij hem ook oppikken. Mij is het allemaal wat te plat, maar er is een grote doelgroep die erg vrolijk wordt van catchy pop/rock. Met wat geluk (voor hun dan, van mij hoeft het niet) weten ze inderdaad door te breken en springen de tieners volgend jaar mee op de festivals.

Blegh. Saaie week in de Billboard.

Official UK Charts - binnenkomers 16 november

#1 Gareth Malone's All Star Choir - Wake Me Up

Weer een single voor het goede doel, er zijn er veel van de laatste tijd. Deze keer is het voor Children in Need, door Gareth Malone van de BBC, een koorleider. Hij heeft wel eerder grote hits met koren gescoord. Deze keer heeft ie een koorversie van Avicii's Wake Me Up gemaakt, grotendeels een kinderkoor. Klinkt heel cheesy en dat is het ook wel. Word er ook wel een beetje melig van, maar het is ook wel aandoenlijk. Aangezien ik het origineel niks aan vind, kan ik deze versie nog wel hebben. Maar verder typisch een goededoelenplaatje. En nog binnen op één ook. Wat ik dan verrassend vind, is dat de Band Aid-achtige versie van God Only Knows maar tot twintig kwam ofzo.

#8 The Veronicas - You Ruin Me

Na zo'n zeven jaar stilte zijn ze er ineens weer: The Veronicas! Ze hadden toen een grote hit met het erg leuke Untouched, dus ik was erg benieuwd maar ze blijken het over een totaal andere boeg te gooien. Het is namelijk een Christina Perri-achtige ballad. Ik vind hem in dat genre ook nogal inwisselbaar, nogal dertien-in-een-dozijn. Gewoon een standaard powerballad. Erg jammer, hopelijk is hun volgende. single gewoon weer leuke uptempo pop. Maar het slaat wel aan blijkbaar, want ze komen meteen binnen in de top 10. Waarschijnlijk is iedereen al blij dat ze eindelijk weer terug zijn.

#9 Sam Smith - Like I Can

Sam Smith heeft weer een nieuwe single, ik geloof de vierde of vijfde van zijn album. De vorige single kwam niet zo hoog binnen maar klom toen langzaam naar de top. Deze knalt al meteen binnen op 9. Dat is niet raar, want Sam is ondertussen toch wel uitgegroeid tot superster. Terecht, want hij heeft een prachtige stem en is bovendien erg sympathiek. Zijn ballads zijn al meteen de moeite waard, alleen al door z'n stem, en ook op de dancetracks waarop ie meezingt werkt het perfect. Like I Can is verder niet zo opvallend of bijzonder vergeleken met z'n andere nummers maar wel gewoon een prima single.

#20 Kendrick Lamar - i

i is al een tijdje uit, maar komt nu pas binnen in Engeland. Zeker nu pas officieel uit in Engeland. Opvallend dat ie flink hoger binnenkomt dan ie in Amerika überhaupt is gekomen. Deze is voor Kendrick totaal wat anders, hij laat een optimistisch geluid horen, met een prominent aanwezige sample van The Isley Brothers. Het was even wennen, maar ondertussen vind ik het een heerlijke single. Laat dat album maar komen!

#45 One Direction - 18

Toen het tweede album van Ed Sheeran verscheen, stond de hele Engelse hitlijst vol met nummers van dat album. Nu is het vierde album van One Direction verschenen, en staat de hele hitlijst in Engeland dus vol met One Direction. Dit is daar de hoogste nieuwe binnenkomer van, maar er komen er nog wel meer...

Dit is een rustig nummer, al zijn dat de meeste nummers wel. Voor een boybandballad zit het wel prima in elkaar, want over het algemeen heb ik erg weinig met boybandballads. Deze doet me ook niks, maar nu ik hem een paar keer gehoord heb, vind ik hem nog wel aardig. Wel grappig dat ze zingen 'when we were eighteen'. Die leeftijd zijn ze nog maar net voorbij...

#46 Ella Henderson - Yours

Ella Henderson deed in 2012 mee aan X-Factor, waarbij ze de finale haalde en viel daarbij al meteen op doordat ze een zelfgeschreven liedje zong, en dat terwijl ze nog maar zestien was. Ook opvallend is dat ze na de finale lang heeft gewacht voor ze iets uitbracht. Ze heeft met een zooitje producers twee jaar gewerkt aan een debuutwlbum, het moest dus echt goed zijn. Gelukkig had ze ook succes met de debuutsingle Ghost, was het niet voor niks. Dit is de derde single, een sobere, emotionele ballad. Alleen Ella en haar piano. Geen stemacrobatiek, het wordt klein gehouden. Ze heeft het liedje ook zelf geschreven, en dat heeft ze niet onaardig gedaan. Het is ook erg mooi gezongen trouwens! Eén van de interessantere talentenjachtdeelneemsters.

#47 One Direction - Where Do Broken Hearts Go

Ik dacht meteen aan het Whitney Houston-nummer maar het bleek geen cover te zijn. Wat meer uptempo, het had een rocknummer kunnen zijn, maar het is volledig gladgestreken. Op een gegeven moment lijkt er een gitaarsolo te komen, maar de elektrische gitaar verdwijnt net zo snel als ie gekomen is. Verder gewoon heel boyband-achtig. Lekker meezingbaar, alle randjes zijn er zorgvuldig afgeslepen, er os helemaal niks spannends aan, dus je weet wat je kan verwachten. Prima voor de fans.

#54 One Direction - Night Changes

En de nieuwe single! Maar volgens mij was dat vorige week nog niet bekend, dus hij zal nog wel gaan stijgen. Het is gewoon een rustig, klein, ingetogen liedje. Geen effectbejag, geen stadionmeezinger, geen groots refrein, geen volle productie. Daardoor kan ik deze eigenlijk prima waarderen. Stiekem best een mooi liedje! De clip is ook wel aardig bedacht, je ziet het vanuit vijf personen die een date hebben met de verschillende leden, en elk van de dates gaat op een bepaalde manier mis.

#56 Becky Hill - Losing

Net noemde ik Ella Henderson één van de interessantere talentenjachtdeelneemsters, Becky Hill vind ik zelfs nog net wat interessanter. Ze deed mee aan The Voice UK, en nu leest ze haar stem uit aan allerlei danceproducties. Afterglow van Wilkinson, de vocale versie van Oliver Heldens' Gecko, ook nog één van de singles van Rudimental. Nu heeft ze haar eerste solo hitsucces, en ook dat blijkt een toffe danceproductie te zijn waar haar stemgeluid mooi uitkomt. Een pakkend liedje en sterk geproduceerd, erg fijn dus.

#65 One Direction - Girl Almighty

Een lekker vrolijk, uptempo nummer. Een beetje zoals Sheppard - Geronimo maar dan niet zo extreem catchy als dat nummer , maar wat dat betreft zie ik dit zo een grote hit worden. Ik vind boybands over het algemeen ook het leukst als er wat tempo in zit, dus ik vind dit ook één van hun leukere nummers.

#68 Paloma Faith - Ready for the Good Life

Een nieuwe Paloma Faith is altijd interessant! De vorige singles van haar laatste album vond ik erg sterk. Deze is ook prima, maar moet nog wat groeien volgens mij. Het is eigenlijk moderne soul. Lekker geproduceerd en er is goed gebruikt gemaakt van haar karakteristieke stemgeluid. Ik vind het wel jammer dat haar muziek wat scherpe randjes mist, maar het is allemaal smaakvol gedaan. Ook jammer dat ze hier niet zo populair is!

#74 One Direction - Fool's Gold

Een liedje met akoestische gitaar. Jammer dat het in het refrein toch zo vol moet worden geproduceerd, dit hadden ze ook klein moeten houden! Dan had ik het veel mooier geworden. Nu moet het uiteindelijk toch weer groots klinken. Terwijl dit juist ook een liedje is om klein te houden. Verder wel aardig.

#77 George Ezra - Listen to the Man

Geinig dat Sir Ian McKellen in de clip speelt, grappig ook omdat de stem beter bij McKellen dan bij Ezra zelf pest. Het blijft apart, die stem van Ezra gecombineerd met zijn uiterlijk. Verder een vrolijk, pretentieloos folkdeuntje. Ik kan er geen hekel aan hebben. Leuk om mee te neuriën.

Megastijgers (tien plaatsen of meer)

21 --> 7 Tom Odell - Real Love
109 --> 11 Taylor Swift - Blank Space
42 --> 28 Idina Menzel - Let It Go
170 --> 39 Brian Wilson & Various Artists - God Only Knows
71 --> 61 Sam Smith - Money on My Mind
141 --> 73 Foo Fighters - Something from Nothing
113 --> 94 Rixton - Me and My Broken Heart
124 --> 98 Ellie Goulding - How Long Will I Love You

Re-entries:

#86 Andrew W.K. - Party Hard

Deze pretentieloze feestrocker is gebruikt in een Android-reclame, en is daarom ineens weer aangeslagen.

Langstgenoteerde: #90 Imagine Dragons - Radioactive met 103 weken!

Zo, vanaf nu wat meer statistiekjes en info erbij.

Ik denk trouwens dat van de megastijgers Sam Smith, Rixton en Ellie Goulding alledrie gestegen zijn door nieuwe singles.

Tom Odell haalt dus de top 10 met zijn Lennon-cover.

En hoezo het Frozen-nummer nou weer stijgt... Geen idee.

Ze komen daar in de UK nooit van 'Let It Go' af Al staan 'Happy' en 'All of Me' ook al belachelijk lang in de lijst.

Verder vind ik het opvallend dat Sam Smith nogal narcistische songtitels heeft... hieronder al zijn solo singles:

Like I Can
Money on My Mind
I'm Not the Only One
Stay with Me
Lay Me Down

Ook opvallend dat het album van Cheryl redelijk laag de album charts is binnengekomen... namelijk #7. En dat terwijl haar singles beiden #1 hits werden. Blijkbaar toch niet genoeg aanhang om ook nog albums te verkopen.

Ben benieuwd of de drop van het album deze week groot zal zijn. Dat zien we vanavond.

Het album van Cheryl is gezakt naar #28 in de tweede week. Tsja, nu ze geen jurylid meer is bij X-Factor is haar populariteit natuurlijk enorm gedaald. Of het komt gewoon door het gebrek aan overtuigend singlemateriaal.

'Let It Go' stijgt naar #19

Verder veel nieuwe binnenkomers (met name in de top40), waaronder een verrassend lage van Pitbull.

En Do You Want to Build a Snowman uit Frozen stijgt ook weer de top 100 in...

Fireball is trouwens in Amerika ook helemaal niet aangeslagen. Heeft de bovenste helft van de Hot 100 niet eens gehaald. Terwijl het hier dus gewoon een dikke nummer 1-hit is. Ik snap het soms ook totaal niet.

Arrie schreef:
En Do You Want to Build a Snowman uit Frozen stijgt ook weer de top 100 in...

Fireball is trouwens in Amerika ook helemaal niet aangeslagen. Heeft de bovenste helft van de Hot 100 niet eens gehaald. Terwijl het hier dus gewoon een dikke nummer 1-hit is. Ik snap het soms ook totaal niet.

Huh? Fireball heeft daar gewoon op #23 gestaan hoor. Of bedoel je de Top 10?

Oh dan ben ik in de war. Hoe dan ook, voor een Pitbull-single is dat ook niet al te hoog. En hij is al snel weer gedaald.

Mwah. Singles We Are One, Wild Wild Love en Celebrate deden en doen ook vrij weinig daar. Denk gewoon dat uberhaupt zn populariteit aan het afnemen is

Het WK is in de VS minder populair en Wild Wild Love en Celebrate hebben hier helemaal niks gedaan. Ik denk dat het wel meevalt met zijn populariteit, zijn megahit Timber is ook nog maar een jaar oud.

Billboard Hot 100 - binnenkomers 20 november

#65 Mark Ronson (ft. Bruno Mars) - Uptown Funk

Leuke plaat, ja, maar het is wel héél erg retro hoor. Ze hebben duidelijk zo goed mogelijk hun best gedaan om het als een jaren '70 funk plaatje te laten klinken. Toegegeven, het is niet slecht gedaan en het klinkt erg lekker, maar erg origineel is het niet... Grappig genoeg heeft Gerard Ekdom een soort mix gemaakt met negen nummers waar inspiratie uit gehaald lijkt te zijn. En daarom heb ik er gemengde gevoelens bij. Het klinkt lekker en ik hou van jaren '70 funk dus het is leuk dat een keer in de hitlijsten tegen te komen, maar het lijkt wel heel erg op heel veel andere dingen. Maar voor mensen die niet zo thuis zijn in de jaren '70 funk moet dit natuurlijk waanzinnig klinken.

#87 One Direction - 18

Zelfs in Amerika is het te merken dar het nieuwe One Direction-album uit is, want ook daar komen er twee nummers van binnen. En precies dezelfde twee hoogste nieuwe binnenkomers als in Engeland. Toeval? Nee hoor, zit hem in de volgorde van de nummers op het album. De eerste twee, Steal My Girl en Ready to Run, hadden de charts al gehaald, en de volgende twee zijn de twee hoogste binnenkomers in zowel Amerika als Engeland. Weliswaar in omgekeerde volgorde, dus 18 is wel echt populairder dan het nummer dat hierna komt. En ik blijf erbij dat het in zijn genre best een aardig nummer is, maar het is dan ook geschreven door Ed Sheeran. Dat is ook te horen trouwens, als je het weet.

#88 One Direction - Where Do Broken Hearts Go

En dan dus dat typische boyband-nummer met een grootser geluid, waar ik persoonlijk niks mee heb, maar wat het bij de fans prima zal doen (dat blijkt).

#99 Thomas Rhett - Make Me Wanna

En een countrynummer dat me wel bevalt! Het is echt enorm glad maar dat is gek genoeg ook juist de kracht van het nummer. Het gaat ook keer richting pop dan country, eigenlijk. Maar wat mij betreft is dit gewoon een heel sterk geschreven liedje, met een best subtiele instrumentatie! Er zit een lekkere vaart in het nummer, en het luistert gewoon heerlijk weg. En die typische countryzang, ach, ik kan het hebben. Ben benieuwd hoe goed deze het gaat doen.

#100 Ne-Yo (ft. Juicy J) - She Knows

Ne-Yo gaat weer eens op de dancetoer. Het is eigenlijk best een leuk nummer, met best een aardige productie, en ook het refrein is best mooi. Je merkt het al. Veel 'best ...', oftewel, geen topper, maar wel oké. En Juicy J doet het ook best oké hoor.

Re-entries

#82 Lorde - Yellow Flicker Beat

Hij kwam al binnen toen het nummer verscheen, maar was snel weer verdwenen. Máár, het is de soundtrack van de nieuwe Hunger Games-film, en aangezien die, geloof ik, net in de bioscopen te bewonderen is, stijgt de soundtrack ervan ook weer in populariteit. Bovendien is er ondertussen een clip. Goed nummer hoor, je merkt duidelijk dat ze zich na haar debuutalbum al wat ontwikkeld heeft. Een spannend, donker nummer. Op een of andere manier heb ik nog altijd geen echte klik met Lorde, maar ze is een leuke afwisseling in de hitparade.

Megastijgers

13 --> 1 Taylor Swift - Blank Space
23 --> 10 Nick Jonas - Jealous
26 --> 12 I LOVE MAKONNEN (ft. Drake) - Tuesday
43 --> 27 Nicki Minaj (ft. Drake, Lil Wayne & Chris Brown)
46 --> 32 Vance Joy - Riptide
50 --> 38 Meghan Trainor - Lips Are Movin'
63 --> 41 Fergie - L.A. Love (la la)
60 --> 49 Iggy Azalea (ft. MØ) - Beg for It
99 --> 89 Calvin Harris (ft. Ellie Goulding) - Outside

Langst genoteerde: #36 John Legend - All of Me (58 weken)

En Taylor Swift stoot haar eigen Shake It Off dus van de eerste plaats af.

Official UK Charts - binnenkomers 23 november

#1 Band Aid 30 - Do They Know It's Christmas

Het zou eigenlijk raar zijn geweest als ie niet op één was binnengekomen, de nieuwe Band Aid. Er is natuurlijk ook al veel kritiek op, en ja, natuurlijk is dit niet de oplossing, maar laat ik het daar verder niet over hebben. Hoe is het muzikaal? Hij is een stuk rustiger dan het origineel. In plaats van de karakteristieke intro, zwelt het nummer rustig aan, en kabbelt het wat meer voort. Met na een tijdje een vrij matige beat. Daardoor kan ie voor mij zeker niet tippen aan het origineel. Qua de artiesten en hun prestaties vind ik het wisselend. Ze hebben zeker wat van de grootste artiesten van nu, One Direction, Ed Sheeran, Sam Smith, en de meesten daarvan doen het prima. De stemmen van Emeli Sandé en Paloma Faith komen helaas nauwelijks tot hun recht. Ellie Goulding is op een totaal verkeerd stukje gezet, want zij kan nou eenmaal niet krachtig zingen, zij heeft een lief stemmetje. En Sinéad o'Connor kon het wel maar lijkt de kracht in haar stem totaal kwijt te zijn. Opvallend is vooral dat Seal meedoet, want wanneer heeft die voor het laatst een hit gescoord? En het torenhoge hoogtepunt is het stukje van Guy Garvey, de zanger van Elbow. Prachtig!
Ach ja, ik blijf Band Aid wel iets leuks vinden, en heb ook geen problemen met nieuwe versies, ik ben zelfs niet iemand die krampachtig bij het origineel wil blijven zweren, maar helaas kunnen de nieuwere versies wat mij betreft gewoon totaal niet tippen aan het origineel.

#2 Clean Bandit (ft. Jess Glynne) - Real Love

Clean Bandit en Jess Glynne is blijkbaar een gouden combinatie, want na de wereldhit Rather Be scoren ze met de tweede samenwerking meteen een top 2-hit, hun één na grootste hit tot nu toe. Jess Glynne is ook gewoon een erg goede zangeres, verder vind ik het persoonlijk geen uitschieter in hun oeuvre. Mijn persoonlijke favoriet is overigens Mozarts House! Maar op zich een prima, pakkend nummer in de bekende formule van dance-pop met strijkers. Kan hier ook makkelijk een grote hit worden.

#3 Olly Murs (ft. Travie McCoy) - Wrapped Up

Nu snap ik waarom Never Been Better zo laag in de charts kwam. Ondanks dat ie een clip had, was het niet de officiële single van zijn nieuwe album. Dat is Wrapped Up. Olly Murs is in Engeland namelijk heel groot, en dat voor iemand uit een talentenjacht. Maar als je zijn auditie opzoekt, zie je ook meteen dat hij een geboren entertainer is. Zijn nieuwe single klinkt trouwens wel heel erg Bruno Mars-achtig. Supercatchy en dansbaar, zeker, maar niet erg origineel.

#5 David Guetta (ft. Sam Martin) - Dangerous

Nu komt Dangerous dan ook in Engeland binnen, en is het, met een mooie Rob Stenders-term, een drielandenpunt. Oftewel, hij heeft de charts in Nederland, Engeland en Amerika gehaald. Gebeurt zo vaak natuurlijk, maar ik vond het leuk om de term hier ook te introduceren. Ik heb over het nummer namelijk ook niet veel meer te zeggen, behalve dat ik het basloopje wel lekker vind. Ik ben trouwens benieuwd hoe lang Guetta nog hits weet te scoren!

#8 Wretch 32 - 6 Words

Eerlijk gezegd ken ik nog geen andere nummers van Wretch 32 maar ik weet dat hij eigenlijk een rapper is en in Engeland al meerdere top 10-hits op zijn naam heeft te staan. Met deze single maakt hij dus ineens een omzwaai van rapper naar zanger, en dat doet ie niet onaardig (al weet ik dus niet hoe zijn raps zijn). Wel knap trouwens hoe hij een rustig liedje weet te combineren met drum & bass-beats. Hmm, misschien is hij wel vergelijkbaar met Mr. Probz die eerst ook voornamelijk rapte, en toen emotionele liedjes ging zingen. Bij Wretch 32 is het trouwens meer sfeer dan emotie, het is een heerlijk rustgevend liedje (ja, ondanks de drum & bass erdoorheen). Mooi gezongen ook. Bevalt me prima.

#12 Rixton - Wait on Me

Hé, de nieuwe Maroon 5! Oh wacht, het is Rixton... Dit had echt zo een nummer van Maroon 5 kunnen zijn, zowel qua muziek als qua zang, al is de stem net wat minder geknepen en zal die voor velen dus wat minder irritant zijn. Verder gewoon een aardig popliedje, net als hun debuutsingle Me and My Broken Heart. Helaas doet het me net zo weinig als het gemiddelde Maroon 5-nummer. Maar dit zou best een grote band kunnen worden (al hoeft dat van mij niet, en ik denk dat het van de gemiddelde MuMe'er ook niet zo hoeft).

#26 Noel Gallagher's High Flying Birds - In the Heat of the Moment

Eigenlijk was het helemaal niet zo erg dat Oasis uit elkaar ging. Zo interessant was de band in hun laatste jaren toch niet meer, en nu hebben we twee bands die best aardige dingen uitbrengen. Althans, hadden, want Liam is net gestopt met Beady Eye. De interessantere van de twee is echter toch wel Noel, ook de voornaamste songschrijver. Overigens denk ik dat het uiteengaan en verder gaan in twee verschillende bands hun ook goed heeft gedaan wat aandacht betreft. En hun al helemaal goed zal doen als ze ooit weer samen komen. Al is dat eerste wellicht meer in Nederland het geval dan in Engeland zelf want daar haalden Oasis-singles eigenlijk vrijwel automatisch de top 10.

Hoe dan ook, de nieuwe single van Noel en zijn hoog vliegende vogels. Op een of andere manier krijg ik er een beetje eind jaren '60-gevoel van, maar dat krijg ik bij heel veel muziek van de twee broers. Het klinkt allemaal nogal retro, en als rocknummer niet al te bijzonder, maar het is wel gewoon goed gedaan. Wat leuke dingetjes, zoals die net niet zeurderige nanana's, en gewoon een goed liedje.

#46 Nicole Scherzinger - Run

Zo jammer. Nicole Scherzinger is verantwoordelijk voor één van de leukste pophits van het jaar, Your Love, maar daarna brengt ze twee oninteressante ballads als single uit. Dat wil ik niet van Nicole horen. Van haar wil ik leuke uptempo nummers. Maar het gaat natuurlijk niet om wat ik wil, maar waar ze zelf achter staat, en ik snap dat ze ook wel eens emotionele ballads uit wil brengen, die dicht bij haarzelf staan. Toch denk ik dat het commercieel gezien niet slim is om, als zangeres die eigenlijk nooit zo gescoord heeft met ballads (oké, I Hate This Part en Stickwitu, vooruit) twee ballads achter elkaar als single uit te brengen. En bovenal is het gewoon een ontzettend zeiknummer.

#49 Pitbull (ft. John Ryan) - Fireball

Brengt Pitbull eens een leuk nummer uit, slaat het zowel in Engeland als Amerika relatief niet zo aan. In Engeland komt ie nu echt laag binnen, maar misschien komt het nog, we wachten af... Hoe dan ook vind ik dit uiteindelijk wel één van de leukste hits van het jaar, zeker onder de megahits. Het is allemaal zo lekker speels. Leuke ritmes, fijne trompetjes, en zelfs Pitbull zelf is hier best te doen. Waarschijnlijk is zijn volgende single weer gewoon een kutnummer, dus laten we deze koesteren. Lekker swingen!

#50 Andy C & Fiora - Heartbeat Loud

Drum & bass is een Engeland een groot genre, met artiesten als Chase & Status, Rudimental en Wilkinson die daar regelmatig hits in scoren. Andy C opereert zo te horen ook in dat genre en wordt daarbij geholpen op de zangeres die ik alleen ken omdat ze mee heeft gezongen op Waiting for the Night van Armin van Buuren. Allebei niet echt bekende namen dus, en het zorgt niet echt voor een opzienbarend resultaat. Sterker nog, ik ben iedere keer vergeten hoe het nummer nou ook alweer ging. En ook bij het luisteren veer ik dan niet op, dus wat mij betreft gewoon een middelmatig, nietszeggend hitje.

#81 David Bowie - Sue (or in a Season of Crime)

In 2013 keer Bowie tegen ieders verwachtingen ineens terug met een nieuw album en vervolgens weet hij zowel in 2013 als in 2014 één van de mooiste hits van het jaar te scoren. In 2013 met het prachtige, rustige en gevoelige Where Are We Now en dit jaar met het spannende, jazzy Sue. Een nerveus ritme, aan- en afzwellende blazertjes, en de weliswaar oudere maar nog altijd mooie stem van Bowie, het zorgt voor een resultaat waar ik wel wat mee kan, maar wat vast niet voor iedereen weggelegd zal zijn.

#92 One Direction - Fireproof

Blijkbaar waren de fans vorige week met de One Direction-invasie nog een liedje vergeten. Bij deze krijgt Fireproof dus ook nog even een hitnotering. Ik heb iemand het Fleetwood Mac-achtig horen noemen, en ik hoor wel wat diegene bedoelt, maar dan wel Fleetwood Mac op een heel oppervlakkige manier. Maar het luister best lekker weg, dat wel.

Re-entries

#61 Band Aid - Do They Know It's Christmas

#80 The Pogues & Kirsty MacColl - Fairytale of New York

Het lijkt me duidelijk, we komen weer in de buurt van december... Wellicht zijn de kersthits extra vroeg doordat men aangespoord is door de nieuwe Band Aid.

Megastijgers

54 --> 23 One Direction - Night Changes
155 --> 25 5 Seconds of Summer - Good Girls
77 --> 63 George Ezra - Listen to the Man
146 --> 68 Mariah Carey - All I Want for Christmas is You
141 --> 74 Lorde - Yellow Flicker Beat
93 --> 82 Bastille - Pompeii
94 --> 83 Rixton - Me and My Broken Heart
117 --> 85 Kristen Bell & Agatha Lee Monn - Do You Want to Build a Snowman

Ja hoor, ook Mariahs kersthit is weer van de partij (blijkbaar zelfs vorige week al!). De nummers van One Direction en 5 Seconds of Summer stijgen omdat het de nieuwe singles van de bands zijn. Lorde's single stijgt door de film Hunger Games waar het de soundtrack van is. Rixton waarschijnlijk door de nieuwe single.
En Bastille en Frozen? Geen idee, daar komen ze vermoedelijk nooit vanaf...

Net als van het nu twee jaar genoteerde:

Langstgenoteerde nummer: #94 Imagine Dragons - Radioactive (104 weken)

Twee jaar!

Zo, ik ben weer bij.

leuke update weer. Ik moest alleen even op #50 reageren (nog niet geluisterd) maar Andy C is al heel lang bezig en is van zeg maar de 2e grote golf na half jaren 90 mainstream dnb van Roni Size, Goldie en LTJ Bukem. Begin 00's kreeg je weer zo'n groepje namen die steeds terugkwamen en daar zat hij ook tussen. Getuige je omschrijving gaat hij nu definitief de popkant op.
Overigens vind ik Wilkinson en het afschuwelijke Sigma compleet zielloze acts vergeleken met crossover dnb van de jaren 90 en 00's

Ah, ik had nog nooit van Andy C gehoord, thanks.

Verder ben ik het wel met je eens dat artiesten als Wilkinson en Sigma vrij zielloos zijn vergeleken met artiesten als Goldie. Het is natuurlijk allemaal ontzettend poppy, in Engeland is het een hartstikke commercieel genre geworden. Helaas...

Billboard Hot 100 - binnenkomers 27 november

#26 Pentatonix - Mary, Did You Know?

Ook in Amerika komen de eerste kerstliedjes binnen. Pentatonix is een acapellagroep en één van de winnaars van The Sing-Off, een Amerikaanse talentenjacht voor acapellagroepen. Ik geloof dat er nu drie seizoenen zijn geweest maar Pentatonix is tot nu toe de enige met hitsucces en beide keren gaat het om een kerstliedje. Vorig jaar scoorden ze namelijk hun eerste hit met Little Drummer Boy. Vocaal is het natuurlijk sterk, maar je moet er wel van houden, want het is allemaal wel wat zoet en het ligt er allemaal wel erg dik bovenop. Het liedje is blijkbaar al een ouder kerstliedje maar was voor mij volledig nieuw. Helaas vind ik het liedje al niet veel aan, nogal eentonig.

#55 One Direction - Night Changes

De nieuwe One Direction-single en ik blijf erbij dat ie helemaal niet onaardig is. Het klinkt helemaal niet zo gemaakt, en heeft ook niet zo'n geforceerd stationrefrein. Het is gewoon een prima liedje, dat weliswaar nergens spannend wordt, maar tenminste ingetogen blijft en ook prima gezongen wordt. Want zingen kunnen ze heus wel. Bevalt me een stuk beter dan Steal My Girl!

#63 Band Aid 30 - Do They Know It's Christmas? (2014)

Ik denk dat ik wel genoeg heb gezegd over Band Aid 30. Hij weet ook te scoren in Amerika en dat lijkt me niet zo raar. Er doen immers meerdere artiesten aan mee die op zichzelf ook goed scoren in de VS; Sam Smith, One Direction, Ed Sheeran, Coldplay, Bastille. Valt trouwens nog mee dat er nooit een tweede USA for Africa is gekomen.

#70 Nicki Minaj (ft. Skylar Grey) - Bed of Lies

Zo jammer van het matige, totaal niet interessante refrein, waar Skylar zichzelf wel vaker aan schuldig maakt, want Nicki Minaj is hier helemaal niet verkeerd bezig. Weliswaar geen bijzondere beat, maar Nicki is hier lekker aan het rappen. Oké, hij js niet zo mooi als Pills n Potions en niet zo opvallend als Anaconda, maar de derde single van Pinkprint, haar komende album, is zeer degelijk. Ik vind het echt jammer van het refrein.

#77 O.T. Genasis - CoCo

Niet alle Amerikaanse hitparadehiphop is even sterk, dat geef ik toe, maar vaak vind ik het stiekem nog wel vermakelijk. Dit zou je daaronder kunnen scharen, maar dan vooral omdat het zo hilarisch slecht is. Ik vraag me af of ik O.T. Genasis überhaupt een rapper moet noemen, want hij zit gewoon telkens een zinnetje te roepen, zonder zich te bekommeren om ritme o.i.d. Bovendien laat hij vrijwel elke zin eindigen op een woord met twee o-klanken. Coco, cholo, loco, etc. Briljant, O.T. Genasis. Ik ben heel benieuwd wat voor diepzinnige nummers we nog van je mogen verwachten.

#78 Idina Menzel & Michael Bublé - Baby It's Cold Outside

En het volgende kerstachtige nummer. Kerstachtig, omdat het eigenlijk meer een winternummer is, maar wel veel met kerst geassocieerd en gedraaid wordt. Dit is ook al een cover van een oudere klassieker, en wel in een enorm saai en veilig jazzjasje. Het klinkt echt extreem cliché, veel duffer dan dit wordt muziek niet. Maar daar heeft Michael Bublé sowieso patent op. Idina Menzel is trouwens de zangeres van Let It Go uit Frozen.

#92 Matt McAndrew - Take Me to Church

Deze cover is zowaar nog oninteressanter dan de vorige. Het komt uit de Amerikaanse versie van The Voice. Aangezien Matt McAndrew een nauwelijks opvallende stem heeft en het nummer precies zo zingt als Hozier, en de instrumentatie bovendien ook heel erg gelijk is, is dit gewoon een slap aftreksel van het origineel. Alsof je twee glazen thee uit één zakje haalt, maar het zakje te lang in het eerste glas hebt laten zitten. Dan is deze cover van Matt McAndrew dus zoals dat tweede glas thee.

#95 Usher (ft. Juicy J) - I Don't Mind

Usher weet het volk op YouTube wel goed op te schudden, het moet gezegd. Hij bezingt een stripper, die tegelijkertijd zijn vriendin is, en zegt haar dat dat helemaal niet erg is, als ze eens een paaldanst of uit de kleren gaat voor andere mannen. Dat maakt haar nog geen hoer. Nou, daar is men het op YouTube toch niet helemaal over eens. Wellicht is het zijn manier om eens wat meer aandacht te krijgen na twee geflopte singles. Maar die twee geflopte singles waren wel ijzersterk... Wat een tegenvaller is sit dan, het doet me zelfs denken aan Justin Biebers Baby. Bijzonder saai, en ver onder Ushers niveau.

#99 One Direction - Stockholm Syndrome

We hadden nog niet alle nummers van One Directions nieuwe album gehad, dus komt Stockholm Syndrome ook nog binnen. Na de vorige van Usher ben ik al blij dat er wat vaart in zit, maar verder kan ik werkelijk niks zinnigs over dit nummer zeggen. Sorry jongens, ik ben mijn inspiratie een beetje kwijt met de zoveelste One Direction in korte tijd.

Re-entries

#72 Imagine Dragons - I Bet My Life

#85 5 Seconds of Summer - Good Girls

#90 Jessie J (ft. 2 Chainz) - Burnin' Up

#94 Jennifer Lopez (ft. Iggy Azalea) - Booty

#98 Flo Rida (ft. Sage the Gemini & Lookas) - G.D.F.R.

Megastijgers

65 --> 18 Mark Ronson (ft. Bruno Mars) - Uptown Funk
38 --> 19 Meghan Trainor - Lips Are Movin'
49 --> 35 Iggy Azalea (ft. MØ) - Beg for It
62 --> 40 Ed Sheeran - Thinking Out Loud
94 --> 52 Ella Henderson - Ghost
82 --> 65 Lorde - Yellow Flicker Beat

Langstgenoteerde: #43 John Legend - All of Me (59 weken)

Arrie schreef:
Valt trouwens nog mee dat er nooit een tweede USA for Africa is gekomen.

Dan heb ik nieuws voor jou

En nee, het valt inderdaad niet mee, deze versie...

knap dat Ella Henderson-Ghost ook al in de USA scoort, het bewijs dat je ook met vlotte niet overgeproduceerde pop nog een hit kan meepikken.

Inderdaad is Pills n Potions van Nicki Minaj hier ook weer finaal voorbijgegaan zonder dat radio er wat mee deed. Anaconda is vooral een clipzender gimmick nummer

pureshores schreef:
knap dat Ella Henderson-Ghost ook al in de USA scoort, het bewijs dat je ook met vlotte niet overgeproduceerde pop nog een hit kan meepikken.

Inderdaad is Pills n Potions van Nicki Minaj hier ook weer finaal voorbijgegaan zonder dat radio er wat mee deed. Anaconda is vooral een clipzender gimmick nummer

Ja, terwijl ik Pills n Potions met afstand haar sterkste nummer vind. Toch jammer.

Official UK Charts - binnenkomers 30 november

#1 Take That - These Days

Engeland is gek op boybands en Take That is daar een goed voorbeeld van. Natuurlijk hebben ze de carrière van Robbie Williams gelanceerd, maar ook zonder hem bleven ze waanzinnig populair. Nu is ook Jason Orange vertrokken en zijn ze nog maar met hun drieën, maar ze zijn nog altijd onverminderd populair. Hun nieuwe single is namelijk hun 27e top 40-hit en komt zelfs op één binnen.
Is het dan zo'n opzienbarend nummer? Valt mee, hoor. Het is gewoon een vrolijk, catchy en vlot nummer. Best een lekker popliedje dus. Mij kan het gestolen worden, maar de fans zullen er vast erg blij van worden. (Nouja, dat blijkt)

#8 Labrinth - Jealous

Labrinth is hier vooral bekend van een ballad, namelijk Beneath Your Beautiful, samen met Emeli Sandé, maar in Engeland heeft ie al een aantal grote hits gescoord, en dat zijn veelal geen ballads. Hij heeft bijvoorbeeld meerdere samenwerkingen met rapper Tinie Tempah. Zijn nieuwe single is dus wel weer een ballad, en zelfs een heel sobere. Zeer spaarzame begeleiding waardoor de aandacht vooral uitgaat naar het liedje en zijn zang. Een emotioneel pianoliedje, prima uitgevoerd. Zou hij nu in Nederland ook weer een hit scoren? Ik denk het eigenlijk niet.

#12 McBusted - Air Guitar

Wie kent ze nog? Dat bandje genaamd Busted, van Year 3000. Het was een hitje aan het begin van deze eeuw, in een tijd dat je wel meer poppunkbandjes had. Een andere is McFly die in Engeland toen ook grote hits scoorde en dat altijd is blijven doen. De meeste Nederlanders zal het daarentegen weinig zeggen. McFly en Busted zijn bevriende bands en die besloten een tijdje terug om samen te gaan toeren. Het zal niet moeilijk te raden zijn dat ze volle zalen trokken, en nu zijn ze dus ook samen de studio in gedoken. Air Guitar is daar het eerste resultaat van, en doet al meteen denken aan de poppunk van begin deze eeuw. Niet een genre waar ik veel mee heb, maar eerlijk is eerlijk, het is niet eens zo slecht gedaan. Lekker energiek, het enthousiasme in de clip werkt aanstekelijk, en ook nog een lekker gitaartje erdoorheen. Bovendien blijft het refrein al meteen goed hangen. Af en toe een simpel, puberaal rockertje moet kunnen.

#14 James Newton Howard & Jennifer Lawrence - The Hanging Tree

Een opvallende hit! Het scoort zowel in Amerika, Engeland als Nederland erg goed, terwijl het nou niet bepaald zo hitgevoelig klinkt. Het is natuurlijk deels te danken aan de enorme populariteit van de filmreeks The Hunger Games, aangezien dit uit het nieuwste deel daarvan komt (net als Lorde's Yellow Flicker Beat). James Newton Howard is een grote naam in de het genre van de filmsoundtracks, en heeft ook bijvoorbeeld Batmanfilms van muziek voorzien. Bij dit nummer murmelt actrice en hoofdrolspeelster Jennifer Lawrence monotoon een herhalende tekst op, waaronder de muziek langzaam maar zeker aanzwelt, en er uiteindelijk een koor bij komt. Ik heb overigens geen idee wat de beelden hierbij zijn in de film, die zouden zeer indrukwekkend kunnen zijn, wat de muziek dan natuurlijk kracht bij zet. Overigens klinkt 'monotoon gemurmel' behoorlijk negatief, maar vind ik het wel wat hebben. Het werkt in het nummer haast als een soort mantra. Best een aardig, sfeervol stukje muziek, maar ik vind het vooral erg leuk en bijzonder om te zien hoe het aanslaat, omdat ik niet denk dat iemand dat had voorspeld. Ik heb het nog niet op de radio gehoord maar daar lijkt het me bijvoorbeeld ook niet geschikt voor.

#18 James Bay - Hold Back the River

James Bay is een jonge singer-songwriter in de hoek van Ben Howard. Hij scoorde eerder in Engeland al een klein hitje met Let It Go (niet die van Frozen) en toen gaf ik al aan dat dit als iets klinkt dat best wel aan zou kunnen slaan, ondanks dat ik het niet zo bijzonder vond. En zie daar, hij wordt door BBC als de belofte voor 2015 gezien. Hold Back the River is ook nog een stuk pakkender en vlotter dan Let It Go en kan dus wel zijn doorbraaksingle worden. Ik heb hem ook al op 3FM gehoord. Daar past het inderdaad perfect en zijn veel liefhebbers van dergelijke muziek. Van deze jongen gaan we nog een hoop horen.

#22 Years & Years - Desire

Years & Years is een band rondom zanger Olly Alexander die hun doorbaak te danken hebben aan de gastrol op de laatste hit van The Magician (Sunlight). Nu halen ze voor het eerst op eigen kracht de hitparade, en ook met dansbare, zomerse popmuziek. Een erg fijn opzwepend liedje met een schattig melodietje erin, en de karakteristieke stem van Olly Alexander. Het sluit dus aardig aan op die van The Magician, maar voor mijn gevoel zit hier net wat meer in, wat voor een langere houdbaarheid zorgt. Het klinkt ontzettend fris en wordt nergens vlak. Leuk!

#24 David Guetta (ft. Emeli Sandé) - What I Did for Love

Na Dangerous zijn de verwachtingen voor nieuw materiaal van Guetta natuurlijk weer hooggespannen. Met het nieuwe album zou hij dan ook nieuwe richtingen opzoeken. What I Did for Love begint als een Emeli Sandé-ballad maar bouwt op waarna er uiteindelijk een lekker 90s-ravepianootje inkomt. Daar heb ik normaal een enorm zwak voor, maar helaas weet zelfs dat mij in deze context niet te overtuigen. Ik vind de dance van Guetta met nummers als deze en Dangerous veel te pretentieus worden. Dance combineren met ballads hoeft van mij niet zo. Bovendien, als het een beetje op gang komt, valt het weer terug naar de ballad en uiteindelijk is het nummer ook zo weer afgelopen. Ik hoor dat Guetta echt liedjes heeft proberen te schrijven op zijn piano en dat te combineren met zijn dancegeluid, tof dat ie op die manier eens voor hem wat anders probeert, maar van mij hoeft het niet.

#30 Kiesza - No Enemiesz

Ook dit gaat terug naar de jaren '90, net als eerdere singles van Kiesza. Wel grappig, Hideaway was weliswaar een leuk debuuthitje, maar tot nu toe vind ik alles wat ik daarna heb gehoord nog een stuk leuker. Overigens wel erg vergelijkbaar met Hideaway dus de liefhebbers kunnen hun hart weer ophalen. Heerlijke, goed geproduceerde dance-pop. Kiesza is wellicht niet de beste zangeres maar ze kan wel goede liedjes schrijven. En ze heeft een toffe uitstraling in haar clips.

#38 Beyoncé - 7/11
Dit nummer ging al snel viral door de opvallende clip erbij. Beyoncé met wat andere danseressen doet een beetje gek in haar eigen huis. Ontzettend spontaan en totaal niet bedacht. Dat idee wil ze je althans geven. Het nummer zelf was even wennen, maar bevalt hier steeds beter. Wat Beyoncé doet, gaat meer richting rappen, maar met de sfeervolle beat klinkt dat verrassend goed. Het is iets totaal nieuws voor Beyoncé eigenlijk, en totaal niet radiovriendelijk. Ze doet lekker haar eigen ding, tof! En dat is het resultaat ook. Spannende elektronische muziek, met Beyoncé's vocalen als extra instrument. Dit hoort toch wel tot de beste popmuziek van het moment.

#65 Beyoncé (ft. Nicki Minaj) - Flawless Remix

En dat geldt ook wel voor dit nummer, eigenlijk! Al klinkt het in de live-clip die ze heeft uitgebracht echt veel minder. Erg jammer, luister dus liever naar de studioversie. Muzikaal gezien gebeurt er van alles. Donkere synths, vrolijke trompetjes, spaarzame beats, het zorgt allemaal voor een zeer sfeervol geheel. Ook de continue spookachtige achtergrondvocalen zijn een mooie toevoeging. En Beyoncé zelf hangt niet meer het nachtegaaltje uit, maar klinkt meer als een femme fatale, geïnspireerd door Nicki Minaj die hier ook meerapt.

#79 Ariana Grande Santa Tell Me

En daar hebben we het eerste echt nieuwe kerstnummer. Van een zangeres als Ariana Grande verwacht je dat ze, zoals ze het afgelopen jaar bezig is geweest, ook wel een nieuwe kerstklassieker neer zou kunnen zetten, maar die hoor ik er helaas nog niet in. Zoiets als Problem is een fantastische single, maar hier hoor je toch meer een veilig liedje van een Disney-sterretje. Het is best een schattig liedje maar of dit over tien jaar nog veel wordt gedraaid tijdens kerstmis? Ik verwacht het niet.

#81 Beyoncé - Ring Off

Drie nieuwe binnenkomers en een re-entry, Beyoncé is lekker bezig deze week. Ring Off is daar de laagste van en klinkt ook best anders dan de andere drie. Het begint met een funky gitaar-riffje, dat net niet helemaal lekker uit de verf komt. In de refreinen klinkt het iets spannender, maar verder is dit weliswaar niet typisch Beyoncé, maar een vrij toegankelijk popliedje. Bevalt me ook prima overigens, maar klinkt op het eerste gehoor toch net wat minder bijzonder en wat meer inwisselbaar.

Re-entries

#70 Beyoncé (ft. Jay Z) - Drunk in Love

#72 Kid Ink (ft. Usher & Tinashe) - Body Language

#91 James Bay - Let It Go

Megastijgers

52 --> 33 Nico & Vinz - Am I Wrong
68 --> 52 Mariah Carey - All I Want for Christmas Is You
80 --> 67 The Pogues (ft. Kirsty MacColl) - Fairytale of New York
112 --> 80 OneRepublic - Love Runs Out
138 --> 86 Wham! - Last Christmas
124 --> 99 Tove Lo - Stay High

Langsgenoteerde nummer: #98 Bastille - Pompeii (92 weken)

Arrie schreef:

#14 James Newton Howard & Jennifer Lawrence - The Hanging Tree

Een opvallende hit! Het scoort zowel in Amerika, Engeland als Nederland erg goed, terwijl het nou niet bepaald zo hitgevoelig klinkt. Het is natuurlijk deels te danken aan de enorme populariteit van de filmreeks The Hunger Games, aangezien dit uit het nieuwste deel daarvan komt (net als Lorde's Yellow Flicker Beat). James Newton Howard is een grote naam in de het genre van de filmsoundtracks, en heeft ook bijvoorbeeld Batmanfilms van muziek voorzien. Bij dit nummer murmelt actrice en hoofdrolspeelster Jennifer Lawrence monotoon een herhalende tekst op, waaronder de muziek langzaam maar zeker aanzwelt, en er uiteindelijk een koor bij komt. Ik heb overigens geen idee wat de beelden hierbij zijn in de film, die zouden zeer indrukwekkend kunnen zijn, wat de muziek dan natuurlijk kracht bij zet. Overigens klinkt 'monotoon gemurmel' behoorlijk negatief, maar vind ik het wel wat hebben. Het werkt in het nummer haast als een soort mantra. Best een aardig, sfeervol stukje muziek, maar ik vind het vooral erg leuk en bijzonder om te zien hoe het aanslaat, omdat ik niet denk dat iemand dat had voorspeld. Ik heb het nog niet op de radio gehoord maar daar lijkt het me bijvoorbeeld ook niet geschikt voor.

3FM heeft de plaat inmiddels op de Playlist gezet. De plaat staat ook al op #52 in Spotify. Het zou toch wat zijn als dit een hit in Nederland wordt...

Gast
geplaatst: vandaag om 10:54 uur

geplaatst: vandaag om 10:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.