Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2016
zoeken in:
0
geplaatst: 27 april 2016, 13:37 uur
pureshores schreef:
hahaha ok, bijna goed.
Love suicide zegt mij niks, die Miami 2 Ibiza wel.
En hij heeft ook meegedaan op een remix van Tsunami die in Engeland op 1 heeft gestaan, waarschijnlijk stond in NL het origineel in de top 40
hahaha ok, bijna goed.
Love suicide zegt mij niks, die Miami 2 Ibiza wel.
En hij heeft ook meegedaan op een remix van Tsunami die in Engeland op 1 heeft gestaan, waarschijnlijk stond in NL het origineel in de top 40
Love Suicide is geloof ik maar in een paar landen uitgebracht, iig niet in Engeland. Vreemd dat dat dan juist een single is geweest die NL wél oppikte. Blijf het nog vreemd vinden dat Not Letting Go met Jess Glynne afgelopen jaar hier helemaal niets deed.
0
geplaatst: 28 april 2016, 19:44 uur
catdog schreef:
"Panda" van Desiigner staat gewoon op #25 in Spotify. Het lijkt bijna de early 2000's. Lang geleden dat 'Hip-Hop' hier nog scoorde.
"Panda" van Desiigner staat gewoon op #25 in Spotify. Het lijkt bijna de early 2000's. Lang geleden dat 'Hip-Hop' hier nog scoorde.
Die gaat morgen wel binnenkomen! Verrassend inderdaad.

0
geplaatst: 28 april 2016, 20:45 uur
Ik ga er spontaan 538 even voor aanzetten morgen. De meest anti-Top 40 hit in jaren. Hopelijk een trendsetter. 

0
geplaatst: 29 april 2016, 08:01 uur
One dance is ook best een smakelijk nummer met de juiste lengte.
0
geplaatst: 29 april 2016, 11:47 uur
Week 18:
#28. Desiigner - Panda
#33. P!nk - Just Like Fire
#37. Nielson & Jiggy Djé - Hotelsuite
Wel frapant dat er geen één nummer van Prince een re-entry maakt. Wist niet dat de rol van streaming zó'n grote rol zou spelen bij de samenstelling van de charts.
#28. Desiigner - Panda
Wel frapant dat er geen één nummer van Prince een re-entry maakt. Wist niet dat de rol van streaming zó'n grote rol zou spelen bij de samenstelling van de charts.
0
geplaatst: 29 april 2016, 12:34 uur
Jaaaaaa, 'One Dance', fantastisch nummer. Ik hoop eigenlijk wel een beetje op een hiphop- en urbanrenaissance in de top 40. Van de popmuziek uit de tijd dat ik naar popmuziek begon te luisteren (ongeveer dezelfde tijd als Arrie denk ik, begin jaren '00), vind ik vaak de urbanhits nog het best en het houdbaarst. En soms wordt het dan even een rondje met o.a. 'Hot In Herre', 'Dip It Low', en vooruit, 'Nu Flow'.
0
geplaatst: 29 april 2016, 13:48 uur
Slowgaze schreef:
Jaaaaaa, 'One Dance', fantastisch nummer. Ik hoop eigenlijk wel een beetje op een hiphop- en urbanrenaissance in de top 40. Van de popmuziek uit de tijd dat ik naar popmuziek begon te luisteren (ongeveer dezelfde tijd als Arrie denk ik, begin jaren '00), vind ik vaak de urbanhits nog het best en het houdbaarst. En soms wordt het dan even een rondje met o.a. 'Hot In Herre', 'Dip It Low', en vooruit, 'Nu Flow'.
Dip it low

Mag wel een keer want de EDM/lowtempo dance is nu wel leuk geweest.
Ik zie dat mijn eerste 1 eindelijk gaat komen deze week voor nr #37

0
geplaatst: 29 april 2016, 16:19 uur
Was vorige week geloof ik al de best verkochte song op iTunes, maar dan nog vind ik het ook wel verrassend.
0
geplaatst: 30 april 2016, 12:01 uur
Het ziet er naar uit dat we ook dit jaar weer getrakteerd gaan worden op een Spaanstalige zomerhit van Enrique Iglesias
. 'Duele el Corazón' is niet zo leuk als 'Bailando' maar zeker beter dan 'El Perdón'.
Jammer dat ze nooit een poging hebben gewaagd om 'Loco' met Romeo Santos van Aventura hier uit te brengen. Uitgegroeid tot mijn favoriete Iglesias nummer.
. 'Duele el Corazón' is niet zo leuk als 'Bailando' maar zeker beter dan 'El Perdón'.Jammer dat ze nooit een poging hebben gewaagd om 'Loco' met Romeo Santos van Aventura hier uit te brengen. Uitgegroeid tot mijn favoriete Iglesias nummer.
0
geplaatst: 1 mei 2016, 21:48 uur
catdog schreef:
Ik heb hem nu ook een aantal malen gehoord. Inderdaad geen alledaags nummer. Hoewel niet mijn muziekstijl, vind ik hem best wel lekker klinken.
0
geplaatst: 3 mei 2016, 09:33 uur
ik verhoog Mike Posners' pilletje van 7 naar 8 
Gaat Kiss it better het gewoon niet redden?

Gaat Kiss it better het gewoon niet redden?
0
Ikhouvandansen
geplaatst: 3 mei 2016, 22:54 uur
Tjah gaan we 18 maar doen:
#28. Desiigner - Panda
Als je beetje hiphop volgt en pop muziek kon je in de Amerikaanse chart al een tijdje niet meer om Panda heen maar nu is het ook gestrand in Nederland. Tjah het is een prima minimaal rap nummer met een fijne repetitieve beat maar Desiigner's slome duffe Future rip off flow doet het totaal niet voor mij. Fijne beat blijft het wel.
4,5
Van de soundtrack van Disney's Alice Through The Looking Glass komt dit saaie midtempo nummer. Met een irritant koortje en akoestische gitaar tussen een halve hiphop beat door. Ohja dat gerap hoeft even totaal niet, zeker dat what's a girl going to do geschreeuw. Hou dat maar over aan Bats For Lashes. Vreselijk saai.
2
Vreselijk zoetsappige romantiek van een van de meest irritante zangers van Nederland met een zielig verse van Jiggy Djé die zoveel beter kan. Er is ook niks meer onromantisch dan alleen in een hotel zitten weet ik ook ervaring. Hoe Tom Barman ooit zong voordat dEUS een zielig ego project werd:
this place, this hotel lounge
it's my daily bread...
but I'm underfed
#28. Desiigner - Panda
Als je beetje hiphop volgt en pop muziek kon je in de Amerikaanse chart al een tijdje niet meer om Panda heen maar nu is het ook gestrand in Nederland. Tjah het is een prima minimaal rap nummer met een fijne repetitieve beat maar Desiigner's slome duffe Future rip off flow doet het totaal niet voor mij. Fijne beat blijft het wel.
4,5
Van de soundtrack van Disney's Alice Through The Looking Glass komt dit saaie midtempo nummer. Met een irritant koortje en akoestische gitaar tussen een halve hiphop beat door. Ohja dat gerap hoeft even totaal niet, zeker dat what's a girl going to do geschreeuw. Hou dat maar over aan Bats For Lashes. Vreselijk saai.
2
Vreselijk zoetsappige romantiek van een van de meest irritante zangers van Nederland met een zielig verse van Jiggy Djé die zoveel beter kan. Er is ook niks meer onromantisch dan alleen in een hotel zitten weet ik ook ervaring. Hoe Tom Barman ooit zong voordat dEUS een zielig ego project werd:
this place, this hotel lounge
it's my daily bread...
but I'm underfed
0
geplaatst: 6 mei 2016, 11:31 uur
0
geplaatst: 7 mei 2016, 12:18 uur
Week 16:
#28. Willy William - Ego
Dit is niet aan mij besteedt, herinnert me meteen aan een andere Franse rapper van 2 jaar geleden met ook zo'n vervelend nummer dat de hele zomer gedraaid werd.
Cijfer: 3
#34. Kygo feat. Kodaline - Raging
Dit klinkt meer Kodaline dan Kygo, drukt dus een enorm stempel op het geheel, de produktie kan daar niet tegen op en de Kygo beats zijn al zo sloom
Cijfer: 4
#38. Walking on Cars - Speeding Cars
En nog een verantwoorde allemansvriend single, die stem lijkt op James Arthur, dit tapt uit hetzelfde vaatje als bijv. Renegades. Verder nooit gehoord op de radio nog
Cijfer: 4.5
#28. Willy William - Ego
Dit is niet aan mij besteedt, herinnert me meteen aan een andere Franse rapper van 2 jaar geleden met ook zo'n vervelend nummer dat de hele zomer gedraaid werd.
Cijfer: 3
#34. Kygo feat. Kodaline - Raging
Dit klinkt meer Kodaline dan Kygo, drukt dus een enorm stempel op het geheel, de produktie kan daar niet tegen op en de Kygo beats zijn al zo sloom
#38. Walking on Cars - Speeding Cars
En nog een verantwoorde allemansvriend single, die stem lijkt op James Arthur, dit tapt uit hetzelfde vaatje als bijv. Renegades. Verder nooit gehoord op de radio nog
0
Ikhouvandansen
geplaatst: 7 mei 2016, 22:05 uur
week 19:
#19. Enrique Iglesias feat. Wisin - Duele el Corazón
Er was een tijd waar Enrique Iglesias nog hilarische 'latin lover pop' maakte die ik stiekem erg tof vind op een ironische manier. Laatste jaren maakt hij vooral ongemakkelijke opgefokte techno iets wat het inwisselbare maar degelijke Duele niet is. Een fijn Spaans nummertje met een gemakkelijk beat. Niks spannends maar totaal niet storend.
5
#34. James Bay - Best Fake Smile
James Bay maakt pomperige pop-rock waar ik een hekel aan heb met irritante vlak geproduceerde stem en schreeuwerige uithalen. En natuurlijk het uitrekken van woorden. Vreselijk nummer dat weer bewijst dat gitaarmuziek in de charts nu zelfs nog saaier en meer plastic klinkt dan de meest goedkope dance beat.
2
#38. DVBBS & Shaun Frank, feat. Delaney Jane - La La Land
DVBBS's hitje is een fijne gemakkelijke zomerse techno pop plaat met een fijne break. Delaney Jane word wel een beetje de go to stem voor dit soort techno pop hitjes op Spinnin maar toch een fijn makkelijk plaatje.
6
Er was een tijd waar Enrique Iglesias nog hilarische 'latin lover pop' maakte die ik stiekem erg tof vind op een ironische manier. Laatste jaren maakt hij vooral ongemakkelijke opgefokte techno iets wat het inwisselbare maar degelijke Duele niet is. Een fijn Spaans nummertje met een gemakkelijk beat. Niks spannends maar totaal niet storend.
5
James Bay maakt pomperige pop-rock waar ik een hekel aan heb met irritante vlak geproduceerde stem en schreeuwerige uithalen. En natuurlijk het uitrekken van woorden. Vreselijk nummer dat weer bewijst dat gitaarmuziek in de charts nu zelfs nog saaier en meer plastic klinkt dan de meest goedkope dance beat.
2
DVBBS's hitje is een fijne gemakkelijke zomerse techno pop plaat met een fijne break. Delaney Jane word wel een beetje de go to stem voor dit soort techno pop hitjes op Spinnin maar toch een fijn makkelijk plaatje.
6
0
geplaatst: 10 mei 2016, 21:48 uur
Week 17:
#25. Drake feat. Kyla & Wizkid - One Dance
oh oh oh die Drake kruipt echt waar het niet gaan kan. Ik kan eerlijk gezegd niet tegen die stem, maar dan zijn die singles met Rihanna gewoon erg sterk. Hotline bling van vorig jaar ben ik steeds meer gaan waarderen en dan dit One dance, dat een clubbier uitstapje lijkt. Die piano in het begin grijpt je meteen en met de lowtempo beat sluit dit eigenlijk naadloos aan bij de meerderheid van de danceplaten die de top 40 bevolken, maar dan eigenlijk ook weer helemaal niet.
Cijfer: 7.5
#34. Maan - Ride It
Hier word ik dan niet happy van, meer van hetzelfde en aansluiting zoeken bij wat op dit moment scoort. En haar engelse uitspraak is niet echt sterk
#38. Meghan Trainor - NO
Yes! De eerste single van Meghan Trainor die ik na meerdere keren horen nog steeds niet irritant vindt. Hierboven zei iemand al wijselijk dat ze op de 90's rnb toer is gegaan en dat hoor ik er ook in terug. Een stuk beter dan die ballads en Lips are movin'. Dat "sletterige" imagokoerswijziging geloof ik dan weer minder in de clip, al zag ik vandaag bij de BBC een item waar ze haar nieuwe video waar enkele kunstjes waren uitgehaald om haar minder "vol" te laten lijken meteen heeft verboden
dat is dan wel aan te prijzen
Cijfer; 6.5
#25. Drake feat. Kyla & Wizkid - One Dance
oh oh oh die Drake kruipt echt waar het niet gaan kan. Ik kan eerlijk gezegd niet tegen die stem, maar dan zijn die singles met Rihanna gewoon erg sterk. Hotline bling van vorig jaar ben ik steeds meer gaan waarderen en dan dit One dance, dat een clubbier uitstapje lijkt. Die piano in het begin grijpt je meteen en met de lowtempo beat sluit dit eigenlijk naadloos aan bij de meerderheid van de danceplaten die de top 40 bevolken, maar dan eigenlijk ook weer helemaal niet.
#34. Maan - Ride It
Hier word ik dan niet happy van, meer van hetzelfde en aansluiting zoeken bij wat op dit moment scoort. En haar engelse uitspraak is niet echt sterk
#38. Meghan Trainor - NO
Yes! De eerste single van Meghan Trainor die ik na meerdere keren horen nog steeds niet irritant vindt. Hierboven zei iemand al wijselijk dat ze op de 90's rnb toer is gegaan en dat hoor ik er ook in terug. Een stuk beter dan die ballads en Lips are movin'. Dat "sletterige" imagokoerswijziging geloof ik dan weer minder in de clip, al zag ik vandaag bij de BBC een item waar ze haar nieuwe video waar enkele kunstjes waren uitgehaald om haar minder "vol" te laten lijken meteen heeft verboden
dat is dan wel aan te prijzenCijfer; 6.5
0
geplaatst: 10 mei 2016, 21:54 uur
Kwartaal (en misschien 3 weken meer) stand
1.Rihanna ft. Drake-Work 8
2.Ariana Grande-Dangerous woman
3.David Bowie-Lazarus
4.Tinie Tempah/Zara Larsson-Girls like
5.Mike Posner-I took a pill in Ibiza (SeeB remix)
6.Fleur East-Sax 7.5
7.Drake ft. Kyla & Wizkid-One dance
8.Dua Lipa-Be the one
9.DNCE-Cake by the ocean 7
10.Jay Sean ft. Sean Paul-Make my love go
1.Rihanna ft. Drake-Work 8
2.Ariana Grande-Dangerous woman
3.David Bowie-Lazarus
4.Tinie Tempah/Zara Larsson-Girls like
5.Mike Posner-I took a pill in Ibiza (SeeB remix)
6.Fleur East-Sax 7.5
7.Drake ft. Kyla & Wizkid-One dance
8.Dua Lipa-Be the one
9.DNCE-Cake by the ocean 7
10.Jay Sean ft. Sean Paul-Make my love go
0
geplaatst: 13 mei 2016, 11:26 uur
0
geplaatst: 13 mei 2016, 11:31 uur
behoorlijk laag voor Justin
die Beyoncé invasie zoals in Engeland gaat hier dus aan ons voorbij??
En Kiss it better is ook geen echt succes

0
geplaatst: 13 mei 2016, 11:51 uur
pureshores schreef:
Zolang sales niet meetellen voor de Top 40 gaat Beyoncé hier niets doen. Kiss It Better wordt nauwelijks gestreamd dus dat gaat hem ook niet worden. Krijgt ook bijna geen airplay. Needed Me kan nog. Begint nu te groeien.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 11:57 uur
Maar 'Needed Me' is lang niet zo leuk als 'Kiss It Better' 
Dan maar een hit in de vorm van een feature op een generieke dance-hit voor Rihanna. Als het zo moet

Dan maar een hit in de vorm van een feature op een generieke dance-hit voor Rihanna. Als het zo moet

0
geplaatst: 13 mei 2016, 12:13 uur
Week 18:
#28. Desiigner - Panda
Cijfer: 6.5
Kan dit mens echt niks anders dan 20 keer hetzelfde doen en er 20 hits mee scoren? P!nk is niet meer zo mijn ding. Echt onvoorstelbaar dat ik vier (!!!!) albums van haar in huis heb. Wie biedt?
Cijfer: 5.0
Cijfer: 2.5
Week 19:
Cijfer: 6.0
Week 20:
#12. Calvin Harris feat. Rihanna - This Is What You Came For
Als het niet Rihanna was op deze plaat had ik het nooit een voldoende gegeven maar omdat Rihanna nou eenmaal geweldig is ben ik deze ook aardig vaak gaan draaien. Wel een beetje jammer dat Calvin na 'How Deep Is Your Love' weer een eigenlijk maar zeer matige plaat is gaan maken.
Cijfer: 7.0
#26. Justin Timberlake - Can't Stop the Feeling
Jezus wat is dit saai zeg.
#29. Kungs vs. Cookin' on 3 Burners - This Girl
Hier word ik wel vrolijk van.
#32. Galantis - No Money
#28. Desiigner - Panda
Cijfer: 6.5
Kan dit mens echt niks anders dan 20 keer hetzelfde doen en er 20 hits mee scoren? P!nk is niet meer zo mijn ding. Echt onvoorstelbaar dat ik vier (!!!!) albums van haar in huis heb. Wie biedt?
Cijfer: 2.5
Week 19:
Week 20:
#12. Calvin Harris feat. Rihanna - This Is What You Came For
Als het niet Rihanna was op deze plaat had ik het nooit een voldoende gegeven maar omdat Rihanna nou eenmaal geweldig is ben ik deze ook aardig vaak gaan draaien. Wel een beetje jammer dat Calvin na 'How Deep Is Your Love' weer een eigenlijk maar zeer matige plaat is gaan maken.
Cijfer: 7.0
#26. Justin Timberlake - Can't Stop the Feeling
Jezus wat is dit saai zeg.
#29. Kungs vs. Cookin' on 3 Burners - This Girl
Hier word ik wel vrolijk van.
#32. Galantis - No Money
0
geplaatst: 13 mei 2016, 12:25 uur
NewYorkCityLight schreef:

Needed Me is juist veel leuker, echt een ontzettend fijne single!

0
geplaatst: 13 mei 2016, 12:26 uur
pureshores schreef:
Gewoon nog maar heel kort uit, weinig nummers die een week na hun release al in de Top 40 staan. Die gaat volgende week wel flink doorstijgen dus.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 15:51 uur
Aan de airplay zal het in ieder geval niet schelen voor de nieuwe Timberlake, die is niet van de radio te meppen. Tot 2x toe deze week zelfs tegelijkertijd op Radio 2 én 3!!! Maar wat een zaadnummer is het zeg, hij probeert overduidelijk mee te varen op de 'Happy'-vibe, en dat lijkt hem nog te lukken ook, maar ik heb er nu al een godsgruwelijke hekel aan. Dat is ook best knap, binnen 1 week.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 15:54 uur
Het is dan ook, net als 'Happy', de soundtrack voor een animatiefilm. Niet echt te vergelijken met Justin's solo-werk. Maar het moge duidelijk zijn: Justin zonder Pharrell of Timbaland is een tandje minder.
0
geplaatst: 13 mei 2016, 18:19 uur
Die van Justin Timberlake werd in een of andere talkshow vergeleken met oude Michael Jackson-nummers, eind jaren 70/begin jaren 80; Don't stop til you get enough en zo. Zowel qua sound als qua niveau.
Voor de gast in kwestie (ben vergeten wie het ook alweer was) wordt het tijd voor een bezoekje aan de oorarts.
Voor de gast in kwestie (ben vergeten wie het ook alweer was) wordt het tijd voor een bezoekje aan de oorarts.
* denotes required fields.