MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2016

zoeken in:
Paul de Leeuw was dat bij DWDD. Toen hij zo enthousiast was, had ik al een vermoeden dat het niet van het niveau van het vorige album zou zijn.

Teunnis schreef:
Paul de Leeuw was dat bij DWDD. Toen hij zo enthousiast was, had ik al een vermoeden dat het niet van het niveau van het vorige album zou zijn.

Douwe Bob - Slow Down (week 12): verhoog ik naar 7,5

Week 15:

#31. Tinie Tempah feat. Zara Larsson - Girls Like
Vind ik wel catchy - melodie en ritme - dit deuntje blijft tenminste hangen en ook de raps zijn geslaagd.
Cijfer: 7

#34. The Chainsmokers feat. Daya - Don't Let Me Down
Dit bevalt mij veel minder door de irritante synthesizerklanken, de platte productie en het steeds herhalen van de titel.
Cijfer: 2,5

#39. Rochelle - All Night Long
Dit zegt mij niet veel meer, geen aansprekende melodie, te weinig bezieling en een zangeres zoals er 13-in-een-dozijn bestaan.
Cijfer: 3,5

Week 16:

#28. Willy William - Ego
Een Franstalig nummer, dat is wat anders maar van die geautotunede stem ga ik over de nek en het is jammer dat dit moet worden voorzien van een voorspelbare beat en goedkoop refrein (het lijkt een nummer voor het songfestival).
Cijfer: 3

#34. Kygo feat. Kodaline - Raging
Dit nummer heeft wat meer inhoud en sfeer en de vocalen en het refrein zijn ook niet onaardig. Of dat genoeg is om een evergreen te worden is een andere zaak.
Cijfer: 6

#38. Walking on Cars - Speeding Cars
Vlakke poprocksong zonder bezieling dat het ene oor en het andere uit gaat (buiten die hey ya hey ya). Het Top-40- en Sky Radio-publiek zal dat als rock bestempelen, serieuze rockliefhebbers halen daar de neus voor op.

Week 17:

#25. Drake feat. Kyla & Wizkid - One Dance
Een nummer dat monotoon en lusteloos voortkabbelt, typisch muziek dat gemaakt is om niet te storen of te irriteren maar ook niet boeit.
Cijfer: 4,5

#34. Maan - Ride It
Hier geldt min of meer hetzelfde, dit 13-in-een-dozijn-nummer kabbelt voorbij zonder dat je erg in hebt maar er blijft niets van hangen.

#38. Meghan Trainor - NO
Klinkt als een Rihanna-kloon, vlakke zang en nietszeggend deuntje zonder enige vorm van eigenheid dat ook snel vergeten is.

3,5 voor One Dance Heerlijk nummer juist.

LucM schreef:

Een nummer dat monotoon en lusteloos voortkabbelt, typisch muziek dat gemaakt is om niet te storen of te irriteren maar ook niet boeit.

Met zo'n commentaar zou ik toch minimaal op een 5,5 zitten. Als een nummer dat niet eens irriteert/stoort al zo'n zware onvoldoende krijgt, hoe kun je dan nog de echt slechte & zwaar irriterende nummers nog van een cijfer voorzien?

Ik heb dit nummer van Drake feat. Kyla & Wizkid (en de andere deze week) nog eens beluisterd. 3,5 is wat weinig, ik verhoog naar 4,5 (maar veel vind ik er nog steeds niet aan). De 2 andere vind ik een stuk slechter.

Ik vind het vreemd dat er nog niets van het laatste album van Beyoncé in de top-40 staat.

NewYorkCityLight schreef:
Maar 'Needed Me' is lang niet zo leuk als 'Kiss It Better'

Dan maar een hit in de vorm van een feature op een generieke dance-hit voor Rihanna. Als het zo moet

die 2 singles zijn wel leuker dan de samenwerking met Calvin Harris naar mijn mening,
de zwakste single sinds tijden van hem, mij pakt het niet op 1 of andere manier

Red Hot Chili Peppers, niks nieuws onder de zon, maar ik vind het wel een lekkere plaat. Douwe Bob had ik eigenlijk niet meer terugverwacht na een toch wat teleurstellend resultaat. Broederliefde is niet mijn ding, al vond ik de vorige single wel ok.

Is het bijzonder dat Dark necessities de Top 40 haalt, terwijl het niet de Single top 100 van Dutch charts haalt? En ligt dit aan airplay, of iets anders?

Inderdaad een beetje vreemd. Ik kan mij niet voorstellen dat de radio het veel draait. Het wordt ook niet veel gestreamd en volgens mij ook niet erg veel gedownload.

Wel aantal keer op de radio voorbij horen komen.

Het valt me op dat er weer een wat betere doorstroming is in de Top40. Meer binnenkomers en nieuwe platen bereiken veel sneller de hitparade. Zie dit ook in de Spotify charts. Platen blijven nog wel lang hangen, maar niet meer zo extreem als pakweg een of twee jaar geleden. Ook hier vind je nu platen terug die nog maar net uit zijn, waar dat eerder meestal minimaal een week of vijf duurde. Wellicht meer jongeren die streamen?

Week 18:

#28. Desiigner - Panda
Verfrissend tussen de top 40 standaard, kan me alleen niet voorstellen dat dit gedraaid wordt op 538 of Q. Niet echt een radiovriendelijk nummer maar ik ben er alleen maar voor dat hiphop zich weer losmaakt van dance en en andere poppy kruisbestuivingen
Cijfer: 7.5

#33. P!nk - Just Like Fire
Deze had ik ook nog niet gehoord, maar voor P!nk begrippen is het niet zo erg, tenminste geen geforceerd rockgeluid. Maar ik hoef hem niet vaak te horen
Cijfer: 5.5

#37. Nielson & Jiggy Djé - Hotelsuite
Tja Nielson, dan weet je het wel, kinderlijke rijmelarij en dan die rap die ook niet echt melodieus klinkt, dit is echt Zapp pop
Cijfer: 1

Week 9:

#6 Lil’ Kleine feat. Ronnie Flex – 1, 2, 3
Cijfer: 3,0

#38 Tiësto & Oliver Heldens, feat. Natalie La Rose – The Right Song
Cijfer:4,5

Week 10:

#34 Duke Dumont – Ocean Drive
Lekkere plaat die ik veel gedraaid heb.
Cijfer: 8,5

#38 Selena Gomez – Hands to Myself
Cijfer: 5,0

Ehmmm heeft B-brave nu zojuist het nummer van het jaar uitgebracht?!

Staat nu ook in de tipparade. Zou het een kans hebben om de top40 te bereiken of is het stigma te groot ? Dat het Nederlandstalig is helpt natuurlijk ook niet mee.

Loopt prima in Spotify dus zou goed kunnen. Ik blijf nog hoop houden voor Needed Me.

B-Brave gaat met de tijd mee.
Stemgeluid van de jongens is nog vrij kinderlijk en zo'n nummer in het Nederlands werkt niet bij mij. Maar goed, ik hoor natuurlijk niet tot de doelgroep.

Week 11:

#27 Sia feat. Sean Paul – Cheap Trills
Jammer van de medewerking van Sean Paul, nummer is verder wel ok.
Cijfer: 6,0

#31 DNCE - Cake by the Ocean
Prima 3FM radio nummertje. Klinkt leuk.
Cijfer: 8,0

#33 Marco Borsato feat. Matt Simons - Breng Me naar het Water
Ik vind het niet heel slecht, maar het nummer is me te zoet.

#39 AlunaGeorge feat. Popcaan - I'm in Control
Ook deze van AlunaGeorge is wederom een prima single
Cijfer: 7,5

Week 12:

#26 Douwe Bob - Slow Down
Leuk plaatje, zou wat hoger op het ES hebben moeten eindigen. Zou het zelf echter niet zo snel opzetten.
Cijfer: 7,0

#29 Fifth Harmony feat. Ty Dolla $ign - Work from Home
Ook deze is best aardig, maar kabbelt me wat teveel voort.

#34 Jay Sean feat. Sean Paul - Make My Love Go

#36 Snakehips feat. Chance the Rapper & Tinashe - All My Friends
Cijfer: 6,5

Week 13:

#27 Ariana Grande - Dangerous Woman

#32 Fais feat. Afrojack – Hey

#34 Cheat Codes x Kris Kross Amsterdam – Sex

Sundance schreef:
B-Brave gaat met de tijd mee.
Stemgeluid van de jongens is nog vrij kinderlijk en zo'n nummer in het Nederlands werkt niet bij mij. Maar goed, ik hoor natuurlijk niet tot de doelgroep.

Ik wel natuurlijk

Sta zelfs met ze op de foto (bucket list momentje of course)
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/13296142_10208804204010108_840316491_n.jpg?oh=f7aecd8801c3441e924b01869eff44ba&oe=574D3AD7

Jij bent tweede van rechts?

tnf
Sundance schreef:

#31 DNCE - Cake by the Ocean
Prima 3FM radio nummertje. Klinkt leuk.
Cijfer: 8,0

Ik krijg hier zo'n 5ive-gevoel bij (dat jongensgroepje van zo'n anderhalf decennium geleden). Maar dan in een hedendaags jasje.

tnf schreef:
(quote)

Ik krijg hier zo'n 5ive-gevoel bij (dat jongensgroepje van zo'n anderhalf decennium geleden). Maar dan in een hedendaags jasje.

Het is ook wel een tikkeltje fout. Desondanks hoor ik het graag.

aanpassing

Matt Simons-Catch and release (Deepend remix) van 2 naar 5
is heel erg bijgetrokken

Week 18:

#28. Desiigner - Panda
Dit is wat origineler dan de gemiddelde huidige top-40-hit maar anderzijds verveelt het na meerdere luisterbeurten, het is geen nummer met eeuwigheidswaarde.
Cijfer: 5

#33. P!nk - Just Like Fire
Een doorsnee-nummer zoals wij van P!nk mogen verwachten. Ik heb er geen hekel aan maar echt boeien of beroeren doet het ook niet.
Cijfer: 5

#37. Nielson & Jiggy Djé - Hotelsuite
In de jaren '60 en '70 waren Nederlandstalige schlagers vaak dé pest in de hitlijsten, nu heeft Nederlandstalige rap die rol overgenomen. Erg vlak gezongen met erg flauwe tekst.

Week 19:

#19. Enrique Iglesias feat. Wisin - Duele el Corazón
Een zomers nummer met best fijn ritme en een melodie die blijft hangen maar erg voorspelbaar, Enrique Iglesias blijft tevens hangen in datzelfde genre.
Cijfer: 5,5

#34. James Bay - Best Fake Smile
Ik heb beter van hem gehoord, zijn zang en 'rock'-attitude komen geforceerd over (het lijkt inderdaad fake) en daarbij is het een matig en vrij banaal nummer.
Cijfer: 4

#38. DVBBS & Shaun Frank, feat. Delaney Jane - La La Land
Technopop dat artistiek misschien meer verantwoord is maar het doet mij totaal niets. Vervelende zang en zeker die lalala's.

Week 21:

#29. Broederliefde feat. Frenna - Ik Was Al Binnen
Jammer dat ik Broederliefde nooit op de radio langs hoor komen. Kom op radio, beetje trots zijn op goede Nederlandse producten mag ook wel .

#36. Red Hot Chili Peppers - Dark Necessities
Onverwacht toch best goed.

Week 22:

#28. David Guetta feat. Zara Larsson - This One's for You
Het nummer krijgt veel kritiek dat het van veel andere nummers is afgekeken maar ik vind deze leuker dan alle nummers waarmee het vergeleken wordt. De drop verpest het wel een beetje.
Cijfer: 7.0

#32. gnash feat. olivia o'brien - i hate u, i love u
Beetje saaiig en voor mij gevoel duurt het ook minimaal 8 minuten maar het heeft wel iets aandoenlijks.
Cijfer: 6.0

Week 23:

#29. Coldplay - Up&Up
Derde leuke single op rij (en 'Everglow' was trouwens ook goed). Het heeft wat droevigs. Ik word zowaar benieuwd naar het album.

#32. Adele - Send My Love (to Your New Lover)
Een up-tempo nummer ontiegelijk saai maken en een hersendodende video geven is ook een kunst.
Cijfer: 2.5

#34. Jonna Fraser ft. Broederliefde - Do or Die

#37. B-Brave ft. Sevn Alias - One Night Stand
Had niet al zo snel een binnenkomst verwacht. Tsja, gewoon heerlijk geproduceerd. De rap maakt het echt af... ''Weet niet eens hoe ik hier kom... laat staan wat is gebeurd'' .
Cijfer: 9.0

#39. Mr. Probz - Fine Ass Mess
Cijfer: 6.5

Veel Nederlands bloed in week 23 en eigenlijk allemaal best fijne nummers. Sowieso 3 goede weken

Coldplay komt inderdaad weer met een prima single. Heb het album niet gehoord, maar kan toch niet zo slecht zijn?

Ikhouvandansen
Week 21:

#29. Broederliefde feat. Frenna - Ik Was Al Binnen
'Ik heb geen wifi in de cluuuuuuuuuuuuub', het Broererliefde album is uit uiteindelijk en viel me nogal tegen. Net te vlak, saai en soms zwak kwa productie maar Ik Was al binnen is een erg fijn Neder poprap nummer met catchy beat en fijn gebruik van autotune.

#36. Red Hot Chili Peppers - Dark Necessities
Nee, onzettend glad en saai nummer met een vreselijk uit de toon vallende slap bass.

Week 22:

#28. David Guetta feat. Zara Larsson - This One's for You
Het officele lied voor het Euro voetbal tournooi kent geen greintje eigen gezicht en is frustrerend in zijn saaiheid. Muzikale variant van naar een witte muur kijken.
Cijfer: 1.5

#32. gnash feat. olivia o'brien - i hate u, i love u
Gnash klinkt als een witte hipster zingstem drake en ik vind het piano rifje hierin erg charmant. Fijn minimaal nummertje dat er nogal uitspringt in de popchart deze week.
Cijfer: 7,5

Week 23:

#32. Adele - Send My Love (to Your New Lover)
Adele is niet mijn ding maar het is kwalitatief sterk nummer, jammer dat het ook belichaamt waarom ik veel popmuziek zo saai vind nu.

#34. Jonna Fraser ft. Broederliefde - Do or Die
Wat meer standaard R&B nummer van broederliefde maar slecht is het totaal niet.
Cijfer: 5,5

#37. B-Brave ft. Sevn Alias - One Night Stand
Tjah ik moet dit vreselijk vinden maar het One Night Stand is een erg sterk nummer op gebied van productie die alleen wat lijdt aan soms was vlakke lead vocals.
Cijfer: 6.5

#39. Mr. Probz - Fine Ass Mess
Meh.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:59 uur

geplaatst: vandaag om 09:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.