Muziek / Algemeen / Nieuw in de Top 40: 2016
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2016, 18:16 uur
Ik vind 'Send My Love' een van de weinig echt sterke nummers van de laatste van Adele, met dank aan Max Martin en Shellback.
0
geplaatst: 8 juni 2016, 22:43 uur
Week 19:
#19. Enrique Iglesias feat. Wisin - Duele el Corazón
Dat is wel een lucratieve actie van Enrique Iglesias sinds 2014: elke lente een single uitbrengen waar je de hele zomer op kan teren en de rest van het jaar je niet laat zien/horen. Beetje anders steeds als die van het jaar ervoor zonder echt van koers te wijzigen. Ook is Spaans prima te doen zonder aan hitgevoeligheid te verliezen.
Maar dus een hoop meer van hetzelfde
Cijfer: 5
#34. James Bay - Best Fake Smile
Voor mijn gevoel zijn we al heel lang Chaos and the calm aan het leegtrekken, 2014, 2015 en 2016 hebben de singles al rondgezworven. Deze is uptempo zonder echt uit de band te springen. Tijd voor nieuw werk.
Cijfer: 6
#38. DVBBS & Shaun Frank, feat. Delaney Jane - La La Land
Even dacht ik dat dit een Nu-sound stampwerkje zou worden, maar het is een downtempo sfeervol popplaatje, weer met Delaney Jane (ben even kwijt welk ander nummer zij op mee zong eerder dit jaar). Moest wel aan Diplo en Biebers Where are u now denken iedere keer als dat refrein inzet
Cijfer: 6.5
#19. Enrique Iglesias feat. Wisin - Duele el Corazón
Dat is wel een lucratieve actie van Enrique Iglesias sinds 2014: elke lente een single uitbrengen waar je de hele zomer op kan teren en de rest van het jaar je niet laat zien/horen. Beetje anders steeds als die van het jaar ervoor zonder echt van koers te wijzigen. Ook is Spaans prima te doen zonder aan hitgevoeligheid te verliezen.
Maar dus een hoop meer van hetzelfde
#34. James Bay - Best Fake Smile
Voor mijn gevoel zijn we al heel lang Chaos and the calm aan het leegtrekken, 2014, 2015 en 2016 hebben de singles al rondgezworven. Deze is uptempo zonder echt uit de band te springen. Tijd voor nieuw werk.
#38. DVBBS & Shaun Frank, feat. Delaney Jane - La La Land
Even dacht ik dat dit een Nu-sound stampwerkje zou worden, maar het is een downtempo sfeervol popplaatje, weer met Delaney Jane (ben even kwijt welk ander nummer zij op mee zong eerder dit jaar). Moest wel aan Diplo en Biebers Where are u now denken iedere keer als dat refrein inzet
0
geplaatst: 10 juni 2016, 11:19 uur
0
geplaatst: 10 juni 2016, 12:51 uur
Alweer twee leuke binnenkomers. Ariana komt, voor mij, verrassend hoog binnen. Zal het een echte hit worden?
Week 24:
#22. Ariana Grande - Into You
Niet één van mijn favo's op haar album al is het wel gaan groeien en is het weer een solide nummer.
Cijfer: 7.5
Bij deze wil ik 'Dangerous Woman' verhogen naar een 8 want die vind ik net wat beter.
#37. Alvaro Soler - Sofia
'El Mismo Sol' kon mij niet heel erg bekoren maar deze vind ik een stukje leuker. Beetje overdreven vrolijk maar soit het werkt.
Cijfer: 7.0
'Be the One' verlaag ik overigens bij deze naar een 7.5. Gewoon omdat het kan
.
Week 24:
#22. Ariana Grande - Into You
Niet één van mijn favo's op haar album al is het wel gaan groeien en is het weer een solide nummer.
Cijfer: 7.5
Bij deze wil ik 'Dangerous Woman' verhogen naar een 8 want die vind ik net wat beter.
#37. Alvaro Soler - Sofia
'El Mismo Sol' kon mij niet heel erg bekoren maar deze vind ik een stukje leuker. Beetje overdreven vrolijk maar soit het werkt.
Cijfer: 7.0
'Be the One' verlaag ik overigens bij deze naar een 7.5. Gewoon omdat het kan
.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 19:40 uur
Week 4:
#26. Jonas Blue feat. Dakota - Fast Car
Ik heb niets tegen op de tropische deuntjes house en ook remakes in dat genre kan ik zo nu en dan wel behappen. Wicked Games vond ik best leuk gedaan bijv. Met deze bewerking van Fast Car kan ik echter niks. Het komt op mij heel erg over dat meneer Jonas een leuke beat in elkaar flanste maar geen goede melodielijn erop kon laten aansluiten. Wat doen we dan? Kijken welke oude hit erop past. En passen dat doet het juist niet wat mij betreft. Niet alleen de tekst maar ook de melodielijn zijn veels te somber om aan te sluiten op de productie. Het is dus knip en plak werk wat mij betreft. Helaas.
Cijfer: 4,0
#31. Fleur East - Sax
Leuk hitje. Over een hele bijzonder stem beschikt Fleur niet maar ze zingt het wel prima en met veel plezier. Ook de song zelf is een leuke. Catchy pop zoals het moet zijn. Het is alleen jammer dat de productie eromheen zo plastic is. Typerend voor alle X-Factor producten lijkt het wel. Dit had net even wat meer moeten zijn dan dat het was. Misschien in de toekomst Mark Ronson inschakelen?
Cijfer: 6,5
#33. Shawn Mendes feat. Camila Cabello - I Know What You Did Last Summer
Met zijn vorige hit had ik niet veel. Snap ook niet waarom dat precies zo'n grote hit is geworden. Deze vind ik iets leuker. Komt eigenlijk wel door Camila. Heel dun stemmetje maar het werk effectief. Vooral haar backings. Shawn zelf is eigenlijk drie in een dozijn. Zal wel door z'n koppie komen. De song zelf is best aardig maar te simpel om echt memorabel te zijn. Vooral de bridge vind ik een let down. Ik dacht dat het nummer naar een lekkere climax aan het toewerken was maar toen dat refrein voor de laatste keer zo heel softjes er weer inkwam vond ik het vooral een hele grote gemiste kans.
Cijfer: 5,5
#36. Adele - When We Were Young
Over Adele is al zoveel gezegd en geschreven dat je er bijna geen eigen mening meer over kan hebben. Of je moet niets van haar hebben of je omarmt haar. Ikzelf blijf Adele een leuke pop-artieste vinden en vind het leuk om naar haar te luisteren. Echt ontroeren heeft ze me niet meer gedaan sinds haar debuutalbum en ik zou toch graag terugkeren naar de wat kleinere jazzy sound van haar debuut maar de poppy insteek van het laatste album kan ik ook prima hebben. Adele meent alles oprecht en haar stem is natuurlijk meer dan oké. Dat ik Adele alleen hoor op mijn eigen termen is echt een zegen en van deze song kan ik erg genieten. Het doet me enigszins denken aan Sam Smith's "Stay with Me" maar dan met een klein beetje meer pit. In de bridge waar Adele haar grote uithaal doet ben ik echt aan het genieten. Dit soort momentjes zijn bij Adele het leukst, wanneer ze dan toch net buiten de lijntjes gaat.
Cijfer: 7,5
#26. Jonas Blue feat. Dakota - Fast Car
Ik heb niets tegen op de tropische deuntjes house en ook remakes in dat genre kan ik zo nu en dan wel behappen. Wicked Games vond ik best leuk gedaan bijv. Met deze bewerking van Fast Car kan ik echter niks. Het komt op mij heel erg over dat meneer Jonas een leuke beat in elkaar flanste maar geen goede melodielijn erop kon laten aansluiten. Wat doen we dan? Kijken welke oude hit erop past. En passen dat doet het juist niet wat mij betreft. Niet alleen de tekst maar ook de melodielijn zijn veels te somber om aan te sluiten op de productie. Het is dus knip en plak werk wat mij betreft. Helaas.
Cijfer: 4,0
#31. Fleur East - Sax
Leuk hitje. Over een hele bijzonder stem beschikt Fleur niet maar ze zingt het wel prima en met veel plezier. Ook de song zelf is een leuke. Catchy pop zoals het moet zijn. Het is alleen jammer dat de productie eromheen zo plastic is. Typerend voor alle X-Factor producten lijkt het wel. Dit had net even wat meer moeten zijn dan dat het was. Misschien in de toekomst Mark Ronson inschakelen?
#33. Shawn Mendes feat. Camila Cabello - I Know What You Did Last Summer
Met zijn vorige hit had ik niet veel. Snap ook niet waarom dat precies zo'n grote hit is geworden. Deze vind ik iets leuker. Komt eigenlijk wel door Camila. Heel dun stemmetje maar het werk effectief. Vooral haar backings. Shawn zelf is eigenlijk drie in een dozijn. Zal wel door z'n koppie komen. De song zelf is best aardig maar te simpel om echt memorabel te zijn. Vooral de bridge vind ik een let down. Ik dacht dat het nummer naar een lekkere climax aan het toewerken was maar toen dat refrein voor de laatste keer zo heel softjes er weer inkwam vond ik het vooral een hele grote gemiste kans.
#36. Adele - When We Were Young
Over Adele is al zoveel gezegd en geschreven dat je er bijna geen eigen mening meer over kan hebben. Of je moet niets van haar hebben of je omarmt haar. Ikzelf blijf Adele een leuke pop-artieste vinden en vind het leuk om naar haar te luisteren. Echt ontroeren heeft ze me niet meer gedaan sinds haar debuutalbum en ik zou toch graag terugkeren naar de wat kleinere jazzy sound van haar debuut maar de poppy insteek van het laatste album kan ik ook prima hebben. Adele meent alles oprecht en haar stem is natuurlijk meer dan oké. Dat ik Adele alleen hoor op mijn eigen termen is echt een zegen en van deze song kan ik erg genieten. Het doet me enigszins denken aan Sam Smith's "Stay with Me" maar dan met een klein beetje meer pit. In de bridge waar Adele haar grote uithaal doet ben ik echt aan het genieten. Dit soort momentjes zijn bij Adele het leukst, wanneer ze dan toch net buiten de lijntjes gaat.
0
geplaatst: 17 juni 2016, 12:43 uur
Week 25:
#24. Dua Lipa - Hotter Than Hell
#28. Drake feat. Rihanna - Too Good
#37. Jason Derulo - If It Ain't Love
0
geplaatst: 17 juni 2016, 13:07 uur
Week 25:
Ik ben geen grote fan van hun eerdere samenwerkingen 'What's My Name?' en 'Take Care' maar 'Work' en 'Too Good' zijn twee nummers die ik veelvuldig draai/heb gedraaid. Eén van de hoogtepunten van Drake's nieuwe album.
Cijfer: 8.0
Verrassend dat deze nog de top 40 haalt. Prima plaat en ik vind vooral het refrein leuk gedaan. Het lijkt terug te grijpen op 'If This Ain't Love' van Spiller (bijna identieke tekst) maar ik denk dat dit onbedoeld is.
Cijfer: 8.5
Alweer een goede week dus
Ik ben geen grote fan van hun eerdere samenwerkingen 'What's My Name?' en 'Take Care' maar 'Work' en 'Too Good' zijn twee nummers die ik veelvuldig draai/heb gedraaid. Eén van de hoogtepunten van Drake's nieuwe album.
Cijfer: 8.0
Verrassend dat deze nog de top 40 haalt. Prima plaat en ik vind vooral het refrein leuk gedaan. Het lijkt terug te grijpen op 'If This Ain't Love' van Spiller (bijna identieke tekst) maar ik denk dat dit onbedoeld is.
Cijfer: 8.5
Alweer een goede week dus

0
geplaatst: 20 juni 2016, 10:00 uur
Week 20:
#12. Calvin Harris feat. Rihanna - This Is What You Came For
Voor mij niet zo'n anthem wat het op basis van de namen had kunnen zijn. Het is te anoniem en het knalt ook niet genoeg, wat meestal juist wel bij Calvin Harris singles het geval is. Het had nu ook door een willekeurige zangeres gezongen kunnen worden
#26. Justin Timberlake - Can't Stop the Feeling
Waarschijnlijk 1 van DE zomerhits dit jaar. Luchtig en een hoog tussendoortje gehalte voor Justin, die hier weer de MJ invloeden laat horen. Vooral de aanloop naar het refrein vind ik leuk gedaan.
De video is wel een erg slechte kopie van Happy
Cijfer: 8
#29. Kungs vs. Cookin' on 3 Burners - This Girl
Dit heeft een hoog gimmick gehalte, elke zomer zit er wel zo'n soort plaatje tussen wat daarna meteen afgevoerd kan worden naar het foute uur
Cijfer: 4
#32. Galantis - No Money
De Galantis singles worden bij elke release minder, deze kan mij ook niet echt lang boeien
Voor mij niet zo'n anthem wat het op basis van de namen had kunnen zijn. Het is te anoniem en het knalt ook niet genoeg, wat meestal juist wel bij Calvin Harris singles het geval is. Het had nu ook door een willekeurige zangeres gezongen kunnen worden
Waarschijnlijk 1 van DE zomerhits dit jaar. Luchtig en een hoog tussendoortje gehalte voor Justin, die hier weer de MJ invloeden laat horen. Vooral de aanloop naar het refrein vind ik leuk gedaan.
De video is wel een erg slechte kopie van Happy
Dit heeft een hoog gimmick gehalte, elke zomer zit er wel zo'n soort plaatje tussen wat daarna meteen afgevoerd kan worden naar het foute uur
#32. Galantis - No Money
De Galantis singles worden bij elke release minder, deze kan mij ook niet echt lang boeien
0
geplaatst: 20 juni 2016, 10:29 uur
pureshores schreef:
Zo klinkt het wel inderdaad.Ik zie nu dat ik het zelfs een 7.5 heb gegeven! Dat verlaag ik graag naar een 6.5 (voor het geval er nog iemand is die een totaallijstje bijhoud).
0
geplaatst: 20 juni 2016, 17:28 uur
Nou, bij die omschrijving verwacht je iets op het niveau O-Zone of Eiffel 65 (ik kan even geen hedendaagser alternatief uit de mouw schudden), maar zó fout klinkt het nou ook weer niet. Briljant is het niet, maar er komen wel ergere dingen op de radio. Ik vermoed dat ik het rond 2003 veel beter had gevonden btw, toen lag het dichter bij m'n smaak. Overigens hoorde je toen regelmatig zoiets, het klinkt een beetje oud (al geef ik maar weinig om hip).
0
geplaatst: 20 juni 2016, 18:39 uur
Tsja, baanbrekend is het zeker niet, maar vind het een van de betere nummers die dit jaar de top 40 heeft gehaald. Zie dat hij de nieuwe Timberlake dan wel een 8 geeft; die vind ik niet alleen qua clip, maar ook qua nummer een slechte rip-off van Happy en heeft de irritatiegrens allang bereikt...
0
geplaatst: 20 juni 2016, 20:30 uur
Ik ben uit nieuwsgierigheid ook gaan luisteren, maar dit is toch gewoon het betere top-40 werk? Ik vind het een (relatief) verfrissend nummer. In die zin dat het veel weg heeft van de vervelende tropical house hype, maar ook iets eigens heeft.
Ook eens met Tit vwb Timberlake, maar daar wil ik niet te veel woorden aan vuil maken.
Ook eens met Tit vwb Timberlake, maar daar wil ik niet te veel woorden aan vuil maken.
0
geplaatst: 20 juni 2016, 20:59 uur
Ik vind This Girl' niet fout, ik vind het foute uur gewoon niet zo fout. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij
. Het klinkt mij als iets dat daar over 10 jaar wel langs komt.
. Het klinkt mij als iets dat daar over 10 jaar wel langs komt.
0
geplaatst: 20 juni 2016, 21:10 uur
Ik vind This Girl ook een leuke hit, en inderdaad weinig fouts aan. Maar ik weet dan ook niet wat ze zoal bij het foute uur draaien. Kan trouwens zo de nummer 1 worden, in een paar weken.
0
geplaatst: 22 juni 2016, 10:25 uur
Week 21
#29. Broederliefde feat. Frenna - Ik Was Al Binnen
Die tekst is wel erg komisch en productioneel zit het ook goed in elkaar. Maar het is nog steeds niet iets wat ik zelf zou opzetten.
Cijfer: 5.5
#36. Red Hot Chili Peppers - Dark Necessities
Het nieuwe album krijg hier vrij veel kritiek, het zou allemaal te soft zijn en de pit is eruit.
Niet zo gek, want deze heren zijn ook niet meer de jongsten. Het lijkt inderdaad de vertrouwde lijn sinds de singles van Californication te volgen, al is de produktie iets gelikter op dit nummer.
Dat piano stuk is ook niet iets wat ik bij RHCP verwacht, maar ik vind het een lekkere single.
Die tekst is wel erg komisch en productioneel zit het ook goed in elkaar. Maar het is nog steeds niet iets wat ik zelf zou opzetten.
Cijfer: 5.5
Het nieuwe album krijg hier vrij veel kritiek, het zou allemaal te soft zijn en de pit is eruit.
Niet zo gek, want deze heren zijn ook niet meer de jongsten. Het lijkt inderdaad de vertrouwde lijn sinds de singles van Californication te volgen, al is de produktie iets gelikter op dit nummer.
Dat piano stuk is ook niet iets wat ik bij RHCP verwacht, maar ik vind het een lekkere single.
0
geplaatst: 22 juni 2016, 14:38 uur
De Red Hot Chili Peppers hebben iig meer in huis dan dat ze op deze single laten horen; evenals Danger Mouse, die hierachter zit. Het is bedoeld als funky (en daar ben ik in principe niet vies van), maar de manier waarop voelt wat slapjes. Het klinkt alsof zowel de band als de producer zichzelf inhielden toen ze dit opnamen, omwille van de verkoopcijfers. T'is goed gemaakt en prima aan te horen, maar gewoon niet zo opvallend.
0
geplaatst: 24 juni 2016, 11:02 uur
0
geplaatst: 24 juni 2016, 14:58 uur
Toen die van Deorro feat. Elvis Crespo voor het eerst op de radio kwam, dacht ik tijdens het eerste gedeelte 'prima nummer'.
En toen kwam die EDM-beat erin.
Laat maar zitten.
En toen kwam die EDM-beat erin.

Laat maar zitten.
0
geplaatst: 24 juni 2016, 16:36 uur
This Girl is ook wat mij betreft een prima Top40 single, net als Justin Timberlake trouwens. In beide gevallen echter niet baanbrekend, maar dat soort nummers halen de lijst meestal niet. Verwacht wel succes voor The Avalanches met Frankie Sinatra. Heerlijk nummer met volgens mij ook best veel hitpotentie.
0
geplaatst: 24 juni 2016, 18:53 uur
Week 26:
#14. Deorro feat. Elvis Crespo - Bailar
#31. Broederliefde - Jungle
Cijfer: 6.0
#34. Shawn Mendes - Treat You Better
Cijfer: 4.0
#39. Major Lazer & MOTi, feat. Kranium, Ty Dolla $ign & Wizkid - Boom
Geen super geweldige week.
#14. Deorro feat. Elvis Crespo - Bailar
#31. Broederliefde - Jungle
#34. Shawn Mendes - Treat You Better
Cijfer: 4.0
#39. Major Lazer & MOTi, feat. Kranium, Ty Dolla $ign & Wizkid - Boom
Geen super geweldige week.
0
geplaatst: 24 juni 2016, 19:20 uur
Mijn top 20 na een half jaar top 40 2016:
01. B-brave ft. Sevn Alias – One Night Stand (9.0)
02. Rihanna ft. Drake – Work (8.5)
03. Jason Derulo – If It Ain’t Love
04. Fifth Harmony ft. Ty Dollar $ign – Work from Home
05. Ariana Grande – Dangerous Woman (8.0)
06. Drake ft. Rihanna – Too Good
07. Tinie Tempha ft. Zara Larsson – Girls Like
08. Broederliefde ft. KaliBwoy & SBMG – Alaka
09. Coldplay – Hymn for the Weekend (7.5)
10. The Weeknd – In the Night
11. Broederliefde feat. Frenna – Ik Was al Binnen
12. Ariana Grande – Into You
13. Selena Gomez – Hands to Myself
14. Drake feat. Wizkid & Kyla – One Dance
15. Dua Lipa – Be the One
16. Red Hot Chili Peppers – Dark Necessities
17. Coldplay – Up & Up
18. Jonas Blue feat. Dakota – Fast Car
19. Calvin Harris feat. Rihanna – This Is What You Came For (7.0)
20. Snakehips feat. Chance the Rapper & Tinashe – All My Friends
Ik vind het een zeer goed jaar tot nu toe en dat is zeker wel eens anders geweest
17. Coldplay – Up & Up
Ik vind het een zeer goed jaar tot nu toe en dat is zeker wel eens anders geweest

0
geplaatst: 24 juni 2016, 22:33 uur
NewYorkCityLight schreef:
17. Coldplay – Up & Up
17. Coldplay – Up & Up
Ik ken er geen 1 van week 26 nog

2016 gaat een beetje door in de lijn van 2015, iig een stuk beter dan 2013 en 2014, wel duurt de airplay nog steeds VEEL te lang, Hymn for the weekend en Work from home hoor ik voor mijn gevoel al 6 maanden dagelijks.
Verder opmerkelijk dat Justin zo scoort (als in langere gevestigde orde wordt nu meestal genegeerd) en dat Beyonce de top 40 niet haalt, maar dat verhaaltje hebben we al gehad een keer.
En de scheidslijn tussen wat het publiek leuk vindt en wat de radio draait lijkt nog steeds verder af te dwalen.
Ben wel benieuwd naar dat nummer van B-Brave nu
na alle lof
0
geplaatst: 25 juni 2016, 11:13 uur
'Too Good' is deze week alarmschijf bij 538! Dat had ik niet verwacht. Ik dacht dat radio het wel zou negeren, net als gebeurde met 'One Dance', 'Kiss It Better', 'Needed Me' en 'Work'. Al zie ik nu dat 'One Dance' wel veelvuldig gedraaid wordt, alleen niet door Q-Music (en dat is mijn enige graadmeter).
De populariteit van Drake verrast mij wel enigszins. In Engeland staat 'One Dance' inmiddels al 11 weken(!!) op nummer 1, de langstgenoteerde nummer één sinds 1994.
Ik vind dat er vanaf 2013 een stijgende lijn in zit. Eindelijk worden we niet meer geteisterd door Amerikanen die opeens dance muziek wilden maken. 2008 t/m 2012 was echt gruwelijk vervelend.
De populariteit van Drake verrast mij wel enigszins. In Engeland staat 'One Dance' inmiddels al 11 weken(!!) op nummer 1, de langstgenoteerde nummer één sinds 1994.
pureshores schreef:
2016 gaat een beetje door in de lijn van 2015, iig een stuk beter dan 2013 en 2014, wel duurt de airplay nog steeds VEEL te lang, Hymn for the weekend en Work from home hoor ik voor mijn gevoel al 6 maanden dagelijks.
(quote)
Ik vind dat er vanaf 2013 een stijgende lijn in zit. Eindelijk worden we niet meer geteisterd door Amerikanen die opeens dance muziek wilden maken. 2008 t/m 2012 was echt gruwelijk vervelend.
0
geplaatst: 25 juni 2016, 17:27 uur
In de UK zien we eigenlijk precies hetzelfde als bij ons. De lijst in Engeland had nog niet zo heel lang geleden, bijna elke week een binnenkomer op de eerste plaats. Nu is net als bij ons de vaart er helemaal uit. Ook hier veel nummers in de charts, die er al langer dan twintig weken instaan.
0
geplaatst: 26 juni 2016, 21:10 uur
Ik weet dat daar veel kritiek op is maar ik zie dat eigenlijk liever dan iedere week een nieuwe nummer 1, wat in de UK vaak gebeurde. En dan nog is 11 weken natuurlijk wel echt een prestatie. Met name te danken aan de enorm hoge streamcijfers, dat wel.
0
geplaatst: 26 juni 2016, 23:44 uur
Maar tegelijkertijd mis je daardoor heel veel leuke 'kleinere' hitjes die voortkwamen uit de UK. In het oude systeem had de laatste All Saints single bijv. ook gewoon een chart positie opgeleverd (#45 in de singles charts)
0
geplaatst: 27 juni 2016, 07:05 uur
catdog schreef:
Maar tegelijkertijd mis je daardoor heel veel leuke 'kleinere' hitjes die voortkwamen uit de UK. In het oude systeem had de laatste All Saints single bijv. ook gewoon een chart positie opgeleverd (#45 in de singles charts)
Tsja, er zijn nog steeds genoeg kleinere hits natuurlijk. En het waren er voorheen misschien ook wel erg veel. En dat de kleinere hits die jij goed vindt het niet halen, is natuurlijk geen argument.

Als ze nauwelijks gestreamd worden, is het maar de vraag of All Saints daadwerkelijk in de lijst horen. Blijkbaar sloeg het nauwelijks aan (ook door gebrek aan airplay, maar toch).
Een nummer als I'll Be There haalde trouwens ook gewoon top 20 op zo goed als alleen downloads, dus dat kan nog steeds gewoon.
Vind het in ieder geval ook een stuk beter dan elke week een nieuwe nummer 1.
0
geplaatst: 29 juni 2016, 21:50 uur
Week 20:
Zet feat. Rihanna als uitvoerder en je scoort gegarandeerd een hit. Het nummer zelf vind ik niet slecht maar het verveelt vrij snel.
Niet dat ik Justin Timberlake geweldig vind maar ik heb beter van hem gehoord. Het komt routinematig en zelfs vrij banaal over al blijft het refrein natuurlijk hangen.
Dit nummer heeft meer soul en kan ik best waarderen ook al door de blazers. Jammer dat dit op een bepaald moment in een platte beat vervalt maar als geheel krijgt dit een voldoende.
#32. Galantis - No Money
Dit bevalt mij veel minder door de vervormde stemmen en platte productie. Er zit niets spontaans wat ik bij soort liedjes van kinderen zou verwachten.
Cijfer: 3,5
Week 21:
Dit soort Nederhiphop is momenteel het ergste wat in de top-40 staat. Ergerlijk vervormde stemmen, een tekst die nergens op slaat en nauwelijks een melodie.
Cijfer: 2
Van Red Hot Chili Peppers had ik gezien hun vorige album niet veel verwacht maar dit valt goed mee. Ritmisch zit het goed, degelijke, heldere productie en subliem einde.
Cijfer: 7
Zet feat. Rihanna als uitvoerder en je scoort gegarandeerd een hit. Het nummer zelf vind ik niet slecht maar het verveelt vrij snel.
Niet dat ik Justin Timberlake geweldig vind maar ik heb beter van hem gehoord. Het komt routinematig en zelfs vrij banaal over al blijft het refrein natuurlijk hangen.
Dit nummer heeft meer soul en kan ik best waarderen ook al door de blazers. Jammer dat dit op een bepaald moment in een platte beat vervalt maar als geheel krijgt dit een voldoende.
#32. Galantis - No Money
Dit bevalt mij veel minder door de vervormde stemmen en platte productie. Er zit niets spontaans wat ik bij soort liedjes van kinderen zou verwachten.
Cijfer: 3,5
Week 21:
Dit soort Nederhiphop is momenteel het ergste wat in de top-40 staat. Ergerlijk vervormde stemmen, een tekst die nergens op slaat en nauwelijks een melodie.
Cijfer: 2
Van Red Hot Chili Peppers had ik gezien hun vorige album niet veel verwacht maar dit valt goed mee. Ritmisch zit het goed, degelijke, heldere productie en subliem einde.
Cijfer: 7
0
geplaatst: 29 juni 2016, 22:15 uur
Week 22:
#28. David Guetta feat. Zara Larsson - This One's for You
Voor David Guetta niet slecht - het heeft inderdaad een voetbalsfeer en degelijk refrein - al vind ik die synthesizerklanken wel lelijk.
#32. Gnash feat. Olivia O'Brien - I Hate U, I Love U
Een eigentijds geproduceerde ballad maar één met emotie en degelijke tekst met vrij simpele maar doeltreffende pianobegeleiding.
#28. David Guetta feat. Zara Larsson - This One's for You
Voor David Guetta niet slecht - het heeft inderdaad een voetbalsfeer en degelijk refrein - al vind ik die synthesizerklanken wel lelijk.
#32. Gnash feat. Olivia O'Brien - I Hate U, I Love U
Een eigentijds geproduceerde ballad maar één met emotie en degelijke tekst met vrij simpele maar doeltreffende pianobegeleiding.
* denotes required fields.