MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:

1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 1-0
2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 1-0

1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 1-1
2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 1-1

1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 2-1
2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 2-1

1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 3-1
2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 3-1

1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 4-1
2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 3-2

Vier heerlijke tracks, maar geen persoonlijke favorieten.

1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 4-2
2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 3-3

JRLA (crew)
1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 5-2
2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 3-4

1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 6-2
2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 4-4

1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 7-2

Lastig maar toch Wu, Eye Know is net even wat te easy going voor mij. Vette track, altijd leuk om te luisteren maar Wu heeft een wat meer omvattende track gemaakt kwa rhymes, productie en algehele track.

2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 5-4

Scenario is me iets te eentonig, de beat is wel nice de raps an sich ok maar als geheel is het niet baanbrekend. Ik denk dat de meeste vette Tribe tracks die ik ken wel van Right Back At You winnen maar Scenario doet dat niet.
Right Back At You, nog steeds dope track vooral het sampletje, de raps kwa teksten mwah kwa delivery dope. Beat is on point.

MAS
1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 8-2

2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 5-5

1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 9-2

2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 6-5

Laatste battle is close hoor.

1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 10-2

2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 6-6

Voor mij is de eerste battle juist meest close. Erg pijnlijk om tegen Eye Know te stemmen. Scenario vind ik niet veel maar wel duidelijk wat beter dan Right Back at You. Qua productie is laatste zeker niet minder maar de raps van Scenario vind ik ondanks (of dankzij?) het grote lolgehalte memorabeler.

Kos
1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 11-2

2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 6-7

1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 11-3

2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 7-7

1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 11-4
2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 8-7

Waar ik vroeger blind voor Wu zou zijn gegaan, grijp ik tegenwoordig veel sneller naar De La. In album-context vind ik Da Mystery of Chessboxin’ nog steeds goed werken, maar los doet hij mij niet zo heel veel meer. Eye Know kan ik altijd luisteren.

Tweede battle vind ik lastiger. Beide dope tracks van top3 albums, maar waar het grootste deel van The Low End zou winnen van de Mobb, prefer ik Right Back At You boven Scenario.

1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 12-4
2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 9-7

1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 13-4
2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 10-7

1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 14- 4

Sorry De La.

2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 10-8

Dit is een harde motherfucker. God damn.
Ik heb alles weer achter elkaar geluisterd. En Tribe wint het nu. Love the energy!

Een idee tussendoor, voordat we aan de finale beginnen.

Dit spel heeft duidelijk gemaakt dat nieuwere tracks weinig kans maken en we met zijn allen terug grijpen naar tracks die 10+ jaar oud zijn, met uiteindelijk weer jaren ‘90 tracks in de finale. Is er animo voor eenzelfde spel, maar dan gelimiteerd aan tracks uit de jaren ‘20?

Door gebrek aan tijd kijk ik vaak rond in mijn bekende Hip
Hop hoeken en merk dat ik niet veel nieuwe artiesten meer ontdek. Ben wel benieuwd waar hier naar geluisterd wordt als het gaat om nieuwe releases en we hebben straks een nieuw spel nodig om het topic levend te houden

Flipm0de schreef:
Een idee tussendoor, voordat we aan de finale beginnen.

Dit spel heeft duidelijk gemaakt dat nieuwere tracks weinig kans maken en we met zijn allen terug grijpen naar tracks die 10+ jaar oud zijn, met uiteindelijk weer jaren ‘90 tracks in de finale. Is er animo voor eenzelfde spel, maar dan gelimiteerd aan tracks uit de jaren ‘20?

Door gebrek aan tijd kijk ik vaak rond in mijn bekende Hip
Hop hoeken en merk dat ik niet veel nieuwe artiesten meer ontdek. Ben wel benieuwd waar hier naar geluisterd wordt als het gaat om nieuwe releases en we hebben straks een nieuw spel nodig om het topic levend te houden

Ja waarom niet

Ja, of überhaupt per decennium. Lijkt me ook wel leuk om jaren 80 battle te doen. Jaren 90 slaan we wat mij betreft over dan.

Top idee!

Niek schreef:
Ja, of überhaupt per decennium. Lijkt me ook wel leuk om jaren 80 battle te doen. Jaren 90 slaan we wat mij betreft over dan.

Ik sla 80 over dat is niet bepaald mijn era haha

Daar ben ik altijd voor in!

1. Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. De La Soul - Eye Know 15- 4

2. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You vs. A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario 11-8

Had graag de spanning nog wat terug gebracht bij de tweede battle, maar de Mobb Deep sound komt momenteel beter bij me binnen. Ook net wat minder vaak gedraaid voorheen als losse track in vergelijking met Scenario, dus denk ik ook wat minder op uitgekeken (voor zover dat kan bij dit soort toptracks).
Wu-Tang vind ik hier duidelijk vetter dan de track van De La.

Zo, tijd voor de grote finale!
Half juni (!) begonnen en eindelijk gaan we bepalen wat de hiphop GOAT is wat betreft losse tracks. Vooral in de eerste rondes zaten veel onderbelichte pareltjes en ongetwijfeld voor iedereen een aantal (her)ontdekkingen. Uiteindelijk zijn het twee onbetwiste classic tracks van twee onbetwiste classic albums: Wu-Tang Clan's Da Mystery Of Chessboxin' en Mobb Deep met Raekwon en Big noyd met de track Right back at you.

De road to the final van Da Mystery Of Chessboxin':
ronde 1: Pete Rock & CL Smooth - The Creator
ronde 2: Souls Of Mischief - That's When Ya Lost
ronde 3: Main Source ft. Nas - Live At The Barbecue
ronde 4: CYNE - First Person
kwartfinale: The Notorious B.I.G. - Kick In The Door
halve finale: De La Soul - Eye Know

De road to the final van Right Back At You:
ronde 1: Binary Star - Reality Check
ronde 2: El-P - Deep Space 9mm
ronde 3: Ghostface Killah ft. U-God, Masta Killa, Cappadonna & Raekwon - Winter Warz
ronde 4: Jay-Z - Dead Presidents II
kwartfinale: Black Star - Thieves In The Night
halve finale: A Tribe Called Quest ft. Leaders of The New School - Scenario

De stembussen zijn nu geopend!
De deadline is zondag om 18.00u.

Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You

-SprayIt-, 3dwardVan3, aerobag, berend94, Chrisseh, Ernie, Flipm0de, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glitch, Gyzzz, Harderwiek, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Koenr, Kos, MAS, MJ_DA_MAN, niels94, Osiris Apis, overmars89, principal2000, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, waxs, zaaf, JRLA, Niek, ForWhomThePeteTolls, JLjuju, Yestsida, Kondoro0614, Frank West, Glaciers of Ice, gweah, Kill_illuminati, KILLERBEE99, LarsHiphop, lowieke, madmadder, Silky & Smooth, Arrie, Ralph.

Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You 0-1

Ik trap af. Twee tracks die ik keihard vind, al zou ik ze nooit als m'n eigen GOAT tracks zien. Maar nu we er samen eentje kiezen uit deze twee, heb ik wel een duidelijke voorkeur voor Havoc en Prodigy. Het is puur de Infamous sound die me altijd net wat beter heeft gelegen dan de Wu-sound, hoe vet ik dat ook vind. Anyway, kiezen tussen twee kingtracks en ik ga voor Mobb Deep.

Ik zou ook eerder Right Back At You opzetten. Da Mystery of Chessboxin‘ is geweldig, maar een soort van “rommelig” door de vele artiesten waardoor ik er niet altijd voor in de stemming ben.

0-3

Alvast de felicitaties voor Ghost & Rae

(en ik ben ook wel voorstander van een MuMe-GOAT van de 20s)

Gast
geplaatst: vandaag om 12:14 uur

geplaatst: vandaag om 12:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.