Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie
zoeken in:
1
geplaatst: 2 juni 2023, 08:43 uur
Johnny Marr schreef:
Ook even Lil Simz aangepast naar Little Simz, die trouwens afgelopen zondag een le-gen-da-risch optreden gaf op CORE festival, of niet dan Arno en ArthurDZ? Samen met ScHoolboy Q in de AB in 2016 m'n favoriete hiphop optreden
Beste ooit ofzo? Al vond ik het in Trix nóg een stukkie indrukwekkender.Ook even Lil Simz aangepast naar Little Simz, die trouwens afgelopen zondag een le-gen-da-risch optreden gaf op CORE festival, of niet dan Arno en ArthurDZ? Samen met ScHoolboy Q in de AB in 2016 m'n favoriete hiphop optreden
0
geplaatst: 2 juni 2023, 09:50 uur
Waren jullie dan niet teleurgesteld in het gebrek aan band? I mean, het wás straf hoor, maar ze is intussen ook geen nieuwkomer meer. De 2 muzikanten die na driekwart optreden alsnog opdaagden leken me ook niet meteen met onderscheiding afgestudeerd aan het conservatorium...
0
geplaatst: 2 juni 2023, 09:52 uur
Johnny Marr schreef:
En ja, ik noem de goede dokter Dre gewoon. Voor mij een even groot MC als producer... een heel aangenaam stemgeluid heeft de beste man, vind ik.
En ja, ik noem de goede dokter Dre gewoon. Voor mij een even groot MC als producer... een heel aangenaam stemgeluid heeft de beste man, vind ik.
Lang getwijfeld of ik er Madlib en J Dilla ook bij zou gooien, maar uiteindelijk toch gekozen voor 'pure' emcees...
0
geplaatst: 2 juni 2023, 09:53 uur
shaadiq haynes schreef:
Waren jullie dan niet teleurgesteld in het gebrek aan band? I mean, het wás straf hoor, maar ze is intussen ook geen nieuwkomer meer. De 2 muzikanten die na driekwart optreden alsnog opdaagden leken me ook niet meteen met onderscheiding afgestudeerd aan het conservatorium...
In Trix vond ik het nog beter en was het zelfs helemaal zonder band. Is dus niet per se een must voor mij. Maar ooit wil ik haar zeker ook zien optreden met volledige band zoals op de festivals vorig jaar.(quote)
0
geplaatst: 2 juni 2023, 10:55 uur
Nope, zeker geen band gemist. Zij heeft een zodanig innemende persoonlijkheid dat al de rest errond geen fuck boeit.
0
geplaatst: 2 juni 2023, 11:17 uur
Johnny Marr schreef:
Nope, zeker geen band gemist. Zij heeft een zodanig innemende persoonlijkheid dat al de rest errond geen fuck boeit.
Wel, dat ze die twee onnozelaars dan ook maar thuis laat in 't vervolg. Hoeft ze ook geen keyboard te laten aanslepen om er de volle dertig seconden - volkomen onhoorbaar - op te spelen.
Mijn punt: als je potten breekt met fantastisch georkestreerde platen vol aanzwellende violen, rijke koortjes, bombastische blazers en all that én de 'scene' die je 'represent' bulkt van jazz-funk- en soulvirtuozen, dan is het bijzonder respectloos tov de fans om plots terug naar de basisopstelling van hiphoppers sinds de seventies te keren. Pusha T had dan tenminste nog een DJ mee...
0
geplaatst: 2 juni 2023, 16:57 uur
Potver, hoe kon ik Busta vergeten? Sticks wel bewust genegeerd aangezien ik het lastig vind te vergelijken met NL en Amerikaans. Al zijn Sticks en Rico wel de twee enige die er tussen passen als ik naar het totaal plaatje kijk.
1
geplaatst: 2 juni 2023, 17:08 uur
shaadiq haynes schreef:
Wel, dat ze die twee onnozelaars dan ook maar thuis laat in 't vervolg. Hoeft ze ook geen keyboard te laten aanslepen om er de volle dertig seconden - volkomen onhoorbaar - op te spelen.
Mijn punt: als je potten breekt met fantastisch georkestreerde platen vol aanzwellende violen, rijke koortjes, bombastische blazers en all that én de 'scene' die je 'represent' bulkt van jazz-funk- en soulvirtuozen, dan is het bijzonder respectloos tov de fans om plots terug naar de basisopstelling van hiphoppers sinds de seventies te keren. Pusha T had dan tenminste nog een DJ mee...
Of puur budgettair? Cf. de financiële moeilijkheden vorig jaar. Little Simz cancels US tour citing financial unviability as an indie artist | Little Simz | The Guardian - theguardian.com(quote)
0
zaaf
geplaatst: 2 juni 2023, 17:29 uur
wie o wie geeft er een klap op?
edit: doe jij er nog maar 4 Peetje
edit: doe jij er nog maar 4 Peetje
0
geplaatst: 2 juni 2023, 17:34 uur
Doe ik:
1. Rakim
2. Kool Keith
3. Canibus
4. Saafir
5. Scarface
6. Sean Price
7. Redman
8. Z-Ro
9. Slug
10. MF DOOM
11. Killer Mike
12. Cam’ron
13. Daveed Diggs
14. Aesop Rock
15. Open Mike Eagle
16. Moor Mother
17. Kool G Rap
18. GZA
19. R.A.P. Ferreira
20. André 3000
21. Mike Shinoda
22. Eminem
23. Jay-Z
24. Kendrick Lamar
25. Common
26. Ghostface Killah
27. The Notorious B.I.G.
28. Benny the Butcher
29. Edward Scissortongue
30. Little Simz
31. Freddie Gibbs
32. Phife Dawg
33. Big L
34. Guru
35. Q-Tip
36. Prodigy
37. Method Man
38. Billy Woods
39. Danny Brown
40. Del the Funky Homosapien
41. Nas
42. JPEGMAFIA
43. Vordul Mega
44. El-P
45. Inspektah Deck
46. Percee P
47. Pharoah Monch
48. Jeru da Damaja
49. 2pac
50. Cormega
51. Count Bass D
52. Mos Def
53. Talib Kweli
54. Westside Gunn
55. Roc Marciano
56. Homeboy Sandman
57. G Man (Slew Dem)
58. Riko Dan
59. Jamakabi
60. Dizzee Rascal
61. Lloyd Banks
62. Conway the Machine
63. Ransom
64. Pusha T
65. Chuck D
66. KRS-One
67. Chali 2Na (Jurassic 5)
68. Dray (Das EFX)
69. Slick Rick
70. O.C.
71. Ice Cube
72. Schoolly D
73. Masta Ace
74. Big Daddy Kane
75. Freddie Foxxx/Bumpy Knuckles
76. Apathy
77. Mr. Lif
78. Charizma
79. Quelle Chris
80. Cise Starr
81. Elzhi
82. Ka
83. Black Thought
84. Buckshot
85. Steele
86. Denzel Curry
87. JID
88. Brotha Lynch Hung
89. Noname
90. MC Ride
91. Butterfly
92. Busdriver
93. Evidence
94. Big Boi
95. Brother Ali
96. Royce Da 5'9''
97. Vast Aire
98. Rico
99. Sage Francis
100. Snoop Dogg
101. Hex One
102. Deca
103. Sadistik
104. Tyler, the Creator
105. Gift of Gab
106. Murs
107. J-Live
108. A.G.
109. One Be Lo
110. C.L. Smooth
111. Prince Po
112. Aceyalone
113. Jadakiss
114. Raekwon
115. Bun B
116. Andre Nickatina
117. El Fudge
118. Mick Jenkins
119. Oddisee
120. Your Old Droog
121. Sticks
122. ScHoolboy Q
123. Dr. Dre
124. 50 Cent
125. Breeze Brewin
126. Sach (The Nonce)
127. Yusef Afloat (The Nonce)
128. Akrobatik
Ik ga het nu in zo'n randomizer loot ding mikken en gooi meteen alle battles online. Deadline *9 Juni 2023 17.30* Bij gelijke stand, gooien we de lijnen geheel open en de eerste die reageert is dan de beslissende. Behalve ik is iedereen geoorloofd te stemmen. Motivatie is leuk, natuurlijk niet verplicht.
1
zaaf
geplaatst: 2 juni 2023, 17:56 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Behalve ik is iedereen geoorloofd te stemmen. Motivatie is leuk, natuurlijk niet verplicht.
Behalve ik is iedereen geoorloofd te stemmen. Motivatie is leuk, natuurlijk niet verplicht.
ga jij niet stemmen???
en bedoel je met motivatie een blablaatje erbij of dat je er iets bij beleeft?
ik hoop dat t niet te snel gaat. ben al oud en wil ook de mij minder bekende MCs beluisteren voor ik stem
0
geplaatst: 2 juni 2023, 18:13 uur
De loting, enkele akelig sterke match-ups, niet bepaald mijn droomloting... Maar goed, moest het allemaal goed zetten want een site die het mooi op een rijtje zet zoals hier kon ik niet vinden. Een bracket vond ik niet passend. Leef je uit... Elke matchup mag je stemmen, als je blanco wilt stemmen laat dan de stand gewoon hetzelfde.
KRS-One - Little Simz
Moor Mother - JID
Big Boi - Roc Marciano
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5)
Snoop Dogg - ScHoolboy Q
2Pac - Benny the Butcher
Sean Price - Sadistik
Buckshot - Black Thought
Butterfly - Big L
Steele - Daveed Diggs
Your Old Droog - Ka
Conway the Machine - Hex One
Sage Francis - El-P
Busdriver - Z-Ro
Nas - Mr. Lif
Charizma - Aesop Rock
Deadline: 9 Juni 2023 om 17.30.00 gaat het stemlokaal dicht. Bij gelijke stand ga ik nog iets anders bedenken dan het oorspronkelijke idee.
KRS-One - Little Simz
Moor Mother - JID
Big Boi - Roc Marciano
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5)
Snoop Dogg - ScHoolboy Q
2Pac - Benny the Butcher
Sean Price - Sadistik
Buckshot - Black Thought
Butterfly - Big L
Steele - Daveed Diggs
Your Old Droog - Ka
Conway the Machine - Hex One
Sage Francis - El-P
Busdriver - Z-Ro
Nas - Mr. Lif
Charizma - Aesop Rock
Deadline: 9 Juni 2023 om 17.30.00 gaat het stemlokaal dicht. Bij gelijke stand ga ik nog iets anders bedenken dan het oorspronkelijke idee.
0
geplaatst: 2 juni 2023, 18:13 uur
zaaf schreef:
ga jij niet stemmen???
ik hoop dat t niet te snel gaat. ben al oud en wil ook de mij minder bekende MCs beluisteren voor ik stem
(quote)
ga jij niet stemmen???
Een week is genoeg of moet ik het onder verdelen in 4x16? Ja dat ga ik doen, en stemmen doe ik ook. Niet als eerste though!
0
geplaatst: 2 juni 2023, 18:15 uur
Eerste battle meteen een heel pittige... en allebei krankzinnig geniaal live! Heb ze beiden onlangs gezien.
0
geplaatst: 2 juni 2023, 18:18 uur
Johnny Marr schreef:
Eerste battle meteen een heel pittige... en allebei krankzinnig geniaal live! Heb ze beiden onlangs gezien.
Er komen nog veel pittigere, en die eerste vind ik persoonlijk niet zo pittig... Maar ik ben een bevooroordeelde oldhead, jwz!
0
geplaatst: 2 juni 2023, 18:24 uur
Aangezien niemand nog gestemd heeft, bijt ik wel t spits af:
Nog even een editje met wat korte uitleg.
- KRS-One - Little Simz 1-0
Ondanks zijn dubieuze uitspraken gedachtengangen omtrent Afrika Bambaattaa, vind ik dit geen moeilijke keuze... KRS heeft wel respect verloren als mens, niet als artiest though...Ookal brengt hij tegenwoordig veelal prut uit IMHO.
- Moor Mother - JID 0-0
Ken ze allebei niet, of niet goed genoeg en dat wil ik zo houden.
- Big Boi - Roc Marciano 1-0
Makkie, Roc Marciano heeft een suffe, saaie flow en in dit geval kan ik het ook niet los zien van zijn producties die ik veelal afschuwelijk vind.
- Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 1-0
Chali 2Na is een one trick pony, Method Man word hoe ouder hoe beter en killt elke guestappearance!
- Snoop Dogg - ScHoolboy Q 1-0
TJa, geen fan van Snoop, maar dit is appeltje-eitje!
- 2Pac - Benny the Butcher 1-0
Ik heb het niet zo op Griselda!
- Sean Price - Sadistik 1-0
Ik vind ze allebei mad dope, en ze zijn niet te vergelijken... Maar Sean Price is een mad legend, die gewoon mijn stem verdiende!
- Buckshot - Black Thought 0-1
Makkelijk, Thought wordt beter en beter en was al goed!
- Butterfly - Big L 0-1
Butterfly? Nooit van gehoord, onmogelijk beter voor mij dan Big L... Zou tijdsverspilling zijn. Of wordt er iemand van Digable bedoelt... Same story, flawless victory voor L!
- Steele - Daveed Diggs 1-0
General Steele vind ik mad, Daveed Diggs ken ik ook niet... En die nieuwe rappers word ik niet vrolijk van.
- Your Old Droog - Ka 1-0
Ka kan spitten, maar vliegt eruit op basis van beatselectie... Nou ja, beats...
- Conway the Machine - Hex One 0-1
Griselda Out!
- Sage Francis - El-P 0-1
Hippie Sage kan ik niet altijd handelen, veel spoken word achtige meuk.
- Busdriver - Z-Ro 1-0
Heb niet veel met Z-Ro, vind hem niet wack maar Busdriver is zeer underrated.
- Nas - Mr. Lif 0-1
Mr. Lif is ook een persoonlijke favoriet, met het gros van de catalogus van Nas kan ik echt niets... Makkie voor mij.
- Charizma - Aesop Rock 1-0
Aesop heb ik teveel woordenboek voor nodig, kan er daarom geen plezier meer uit halen. Charizma vind ik sowieso ook veel dopere beatselectie hebben, wat natuurlijk mijn gedachtengang beinvloedt... Aesop is technisch misschien wel beter...
Als ik een van de MC's niet ken ga ik niet per sé de moeite nemen het te checken. De battles waar ik beide niet ken eindigen in blanco. Degene (en die is 1 vd 64) waar ik niet wil stemmen doe ik dat ook niet.
Nog even een editje met wat korte uitleg.
- KRS-One - Little Simz 1-0
Ondanks zijn dubieuze uitspraken gedachtengangen omtrent Afrika Bambaattaa, vind ik dit geen moeilijke keuze... KRS heeft wel respect verloren als mens, niet als artiest though...Ookal brengt hij tegenwoordig veelal prut uit IMHO.
- Moor Mother - JID 0-0
Ken ze allebei niet, of niet goed genoeg en dat wil ik zo houden.
- Big Boi - Roc Marciano 1-0
Makkie, Roc Marciano heeft een suffe, saaie flow en in dit geval kan ik het ook niet los zien van zijn producties die ik veelal afschuwelijk vind.
- Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 1-0
Chali 2Na is een one trick pony, Method Man word hoe ouder hoe beter en killt elke guestappearance!
- Snoop Dogg - ScHoolboy Q 1-0
TJa, geen fan van Snoop, maar dit is appeltje-eitje!
- 2Pac - Benny the Butcher 1-0
Ik heb het niet zo op Griselda!
- Sean Price - Sadistik 1-0
Ik vind ze allebei mad dope, en ze zijn niet te vergelijken... Maar Sean Price is een mad legend, die gewoon mijn stem verdiende!
- Buckshot - Black Thought 0-1
Makkelijk, Thought wordt beter en beter en was al goed!
- Butterfly - Big L 0-1
Butterfly? Nooit van gehoord, onmogelijk beter voor mij dan Big L... Zou tijdsverspilling zijn. Of wordt er iemand van Digable bedoelt... Same story, flawless victory voor L!
- Steele - Daveed Diggs 1-0
General Steele vind ik mad, Daveed Diggs ken ik ook niet... En die nieuwe rappers word ik niet vrolijk van.
- Your Old Droog - Ka 1-0
Ka kan spitten, maar vliegt eruit op basis van beatselectie... Nou ja, beats...
- Conway the Machine - Hex One 0-1
Griselda Out!
- Sage Francis - El-P 0-1
Hippie Sage kan ik niet altijd handelen, veel spoken word achtige meuk.
- Busdriver - Z-Ro 1-0
Heb niet veel met Z-Ro, vind hem niet wack maar Busdriver is zeer underrated.
- Nas - Mr. Lif 0-1
Mr. Lif is ook een persoonlijke favoriet, met het gros van de catalogus van Nas kan ik echt niets... Makkie voor mij.
- Charizma - Aesop Rock 1-0
Aesop heb ik teveel woordenboek voor nodig, kan er daarom geen plezier meer uit halen. Charizma vind ik sowieso ook veel dopere beatselectie hebben, wat natuurlijk mijn gedachtengang beinvloedt... Aesop is technisch misschien wel beter...
Als ik een van de MC's niet ken ga ik niet per sé de moeite nemen het te checken. De battles waar ik beide niet ken eindigen in blanco. Degene (en die is 1 vd 64) waar ik niet wil stemmen doe ik dat ook niet.
0
geplaatst: 2 juni 2023, 18:31 uur
KRS-One - Little Simz 2-0
Moor Mother - JID 0-1
Big Boi - Roc Marciano 2-0
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 2-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 2-0
2Pac - Benny the Butcher 2-0
Sean Price - Sadistik 2-0
Buckshot - Black Thought 0-2
Butterfly - Big L 0-2
Steele - Daveed Diggs 2-0
Your Old Droog - Ka 1-1
Conway the Machine - Hex One 1-1
Sage Francis - El-P 0-2
Busdriver - Z-Ro 2-0
Nas - Mr. Lif 1-1
Charizma - Aesop Rock 1-1
Moor Mother - JID 0-1
Big Boi - Roc Marciano 2-0
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 2-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 2-0
2Pac - Benny the Butcher 2-0
Sean Price - Sadistik 2-0
Buckshot - Black Thought 0-2
Butterfly - Big L 0-2
Steele - Daveed Diggs 2-0
Your Old Droog - Ka 1-1
Conway the Machine - Hex One 1-1
Sage Francis - El-P 0-2
Busdriver - Z-Ro 2-0
Nas - Mr. Lif 1-1
Charizma - Aesop Rock 1-1
3
zaaf
geplaatst: 2 juni 2023, 18:39 uur
wel een geweldig topic erbij ForWhomThePeteTolls! hoop te luisteren toch wel
0
geplaatst: 2 juni 2023, 18:40 uur
KRS-One - Little Simz 2-1
Moor Mother - JID 0-2
Big Boi - Roc Marciano 3-0
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 3-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 3-0
2Pac - Benny the Butcher 3-0
Sean Price - Sadistik 3-0
Buckshot - Black Thought 0-3
Butterfly - Big L 0-3
Steele - Daveed Diggs 3-0
Your Old Droog - Ka 1-2
Conway the Machine - Hex One 2-1
Sage Francis - El-P 0-3
Busdriver - Z-Ro 3-0
Nas - Mr. Lif 2-1
Charizma - Aesop Rock 1-2
Moor Mother - JID 0-2
Big Boi - Roc Marciano 3-0
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 3-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 3-0
2Pac - Benny the Butcher 3-0
Sean Price - Sadistik 3-0
Buckshot - Black Thought 0-3
Butterfly - Big L 0-3
Steele - Daveed Diggs 3-0
Your Old Droog - Ka 1-2
Conway the Machine - Hex One 2-1
Sage Francis - El-P 0-3
Busdriver - Z-Ro 3-0
Nas - Mr. Lif 2-1
Charizma - Aesop Rock 1-2
0
geplaatst: 2 juni 2023, 18:41 uur
Kusje voor jou en 2 voor mevrouw zaaf! Tag er trouwens gerust op los voor meer stemmers!
0
geplaatst: 2 juni 2023, 18:44 uur
KRS-One - Little Simz 3-1
Moor Mother - JID 0-3
Big Boi - Roc Marciano 3-1
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 4-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 4-0
2Pac - Benny the Butcher 4-0
Sean Price - Sadistik 4-0
Buckshot - Black Thought 0-4
Butterfly - Big L 0-4
Steele - Daveed Diggs 4-0
Your Old Droog - Ka 1-3
Conway the Machine - Hex One 2-2
Sage Francis - El-P 0-4
Busdriver - Z-Ro 4-0
Nas - Mr. Lif 3-1
Charizma - Aesop Rock 1-3
Moor Mother - JID 0-3
Big Boi - Roc Marciano 3-1
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 4-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 4-0
2Pac - Benny the Butcher 4-0
Sean Price - Sadistik 4-0
Buckshot - Black Thought 0-4
Butterfly - Big L 0-4
Steele - Daveed Diggs 4-0
Your Old Droog - Ka 1-3
Conway the Machine - Hex One 2-2
Sage Francis - El-P 0-4
Busdriver - Z-Ro 4-0
Nas - Mr. Lif 3-1
Charizma - Aesop Rock 1-3
0
zaaf
geplaatst: 2 juni 2023, 19:01 uur
sorry voor mijn tussendoorgezeik, maar hell, appels en peren! is het de stem, Johnny Marr? is het de spitvaardigheid, is het de taalvaardigheid of de boodschap? of kleurt de MC in kwestie zo lekker buiten de lijntjes - no pun intended? pffff keuzes...
dit nav mijn eerste luistersessie 2pac vs Benny
0
geplaatst: 2 juni 2023, 19:04 uur
zaaf schreef:
sorry voor mijn tussendoorgezeik, maar hell, appels en peren! is het de stem, Johnny Marr? is het de spitvaardigheid, is het de taalvaardigheid of de boodschap? of kleurt de MC in kwestie zo lekker buiten de lijntjes - no pun intended? pffff keuzes...
Griselda is standaard een goede boodschap, het zijn de leerlingen van Mr. Mackey!
0
geplaatst: 2 juni 2023, 19:08 uur
KRS-One - Little Simz 3-2
Moor Mother - JID 0-4
Big Boi - Roc Marciano 3-2
Method Man - Chali 2Na (Jurassic 5) 5-0
Snoop Dogg - ScHoolboy Q 5-0
2Pac - Benny the Butcher 4-1
Sean Price - Sadistik 5-0
Buckshot - Black Thought 0-5
Butterfly - Big L 0-5
Steele - Daveed Diggs 5-0