MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
1-3

Right Back At You is een leuke track op een heel vet album maar vind ik kwa productie en raps een paar maatjes te klein voor Mystery of Chessboxin. Vooral de lyrics van Right Back At You zijn niet bepaald hoogstaand, de delivery is dat wel. De beat is zeker wel nice en het sampletje is uniek maar als ik dat tegenover de Wu track zet dan is het wat te karig.
Replay value, Right Back At You is zeker hoger, maar gezien bovenstaande ook neit onlogisch.

Beide tracks zouden nooit in mijn top 10 staan maar zijn zeker dope.

JRLA (crew)
3-4

Prachtige finale!

5-4

Kan bijna echt niet kiezen, allebei geniaal maar Ghostface z'n verse op Chessboxin' is m'n favoriete verse aller tijden dusjah...

6-4

Right back at you is zeer sterke track maar ik vind de raps op Chessboxin stukkie beter. Doordat Rae en Ghostface ook meedoen op Right Back at You valt dat extra op. Beide komen nog bak beter uit de verf in 93 dan in 95. Het is vooral van Ghost ook wel echt een van zijn all time best. Productioneel heeft Right back at you die geweldige onheilspellende sample mee. Op Chessboxin gebeurt echter meer en is daarmee interessanter (en ook gewoon keihard). Hoewel het nu misschien leest alsof het een nobrainer is, dat is het niet, maakt het wel dat ik de keuze niet heel moeilijk vind.
Dank voor dit spel Nr.4, vond het erg leuk!

Kos
7-5

7-6

Bedankt Nr.4 voor het organiseren. Veel toffe nummers mogen ontdekken !

8-6

Weer genoten van deze editie mensen, fijn dat de helft er echt geen verstand van heeft waardoor veel battles spannend werden. Benieuwd wie deze gaat winnen!

Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You 8-8

De initiële opzet van dit spel was om de beste niet voor de hand liggende hip hop track te kiezen. Vanaf het moment dat er grote klassiekers werden genomineerd was dit al gedoemd te mislukken. We mogen ons van geluk prijzen dat er ook echte kenners in ons midden zijn die deze ramkoers toch nog enigszins in goede banen hebben weten te leiden.

Twee klassiekers dus. Je kan de tracks kapot gaan analyseren en de voors en tegens bij beide tracks opnoemen, maar echt een groot verschil gaat dit niet zijn. De reply value en simpelweg welk gevoel een track bij me losmaakt is doorslaggevend en dan heb ik een duidelijke voorkeur voor Right Back At You. Ik geniet veel meer van de sfeer op die track en vind de flow en timing fenomenaal (vooral Prodigy, Rae & Ghost ‘95 hebben daar de juiste pocket te pakken).

Dank voor de organisatie Nr.4!

Bless yall

9-8

Leuk om te spannende strijd te zien, ben benieuwd welke aan het langste eind trekt.

Het is de Wu sound en de classic verses dat doorslaggevend is voor mij. 6 enorm vette verses met vele memorabele lines.

Big thanks Nr.4!

Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You 9-9

Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You 10-9

Wu-Tang Clan - Da Mystery of Chessboxin’ vs. Mobb Deep ft. Ghostface Killah, Raekwon & Big Noyd - Right Back At You 11-9

Stembussen gesloten!
Wu-Tang's Da Mystery Of Chessboxin' gaat er met de felbegeerde titel vandoor!

Dank voor het stemmen allemaal al die rondes!

Vond het vooral in het begin leuk, toen (her)ontdekte ik ook nog eens wat tracks. Door wat al te classic nominaties (ook door mezelf met Biggie bijvoorbeeld) die overbleven vond ik het persoonlijk wat minder boeiend worden. Wellicht bij een volgende editie toch rekening mee houden.

Ik vond de laatste 2 toch niet echt classic materiaal, dus in die zin wel verrassend
Maar thanks Nr. 4 voor het organiseren

Ik wil bij deze RZA, GZA, Method Man, Raekwon, Ghostface Killah, Inspectah Deck, U-God, Masta Killa, en Ol' Dirty Bastard van harte feliciteren.

Dank aan de organisatie! Weer strak werk geleverd.

Thanks voor de organisatie!!

Dank Nr.4!

Als toetje een stukje uit de serie Wu-Tang: An American Saga, waar U-God en Masta Killa hun verses opnemen voor Da Mystery of Chessboxin' (sowieso een leuke serie voor elke hiphoppert):

En Nr.4!, bedankt voor alle inspanningen!

Off-topic note. Iemand die ook naar Armand Hammer gaat volgende week vrijdag? De bazen zijn ook bij rush hour te vinden dezelfde dag, mocht iemand vinyl zoeken.

Tip voor een kortere K.O.: de 50 minst gekozen favoriete tracks per album, van de alle platen uit de hiphopalbum top 50? Dus iedere minst gekozen favoriete nummer per album.

Dankjewel Nr. 4! Prachtige winnaar!!!

MJ_DA_MAN schreef:
Dank Nr.4!

Als toetje een stukje uit de serie Wu-Tang: An American Saga, waar U-God en Masta Killa hun verses opnemen voor Da Mystery of Chessboxin' (sowieso een leuke serie voor elke hiphoppert):
(embed)

Leuke serie inderdaad! Moet de laatste paar afleveringen nog zien, maar heb opeens geen Disney+ meer iemand accountje over toevallig?

Johnny Marr schreef:
Leuke serie inderdaad! Moet de laatste paar afleveringen nog zien, maar heb opeens geen Disney+ meer iemand accountje over toevallig?
Staat (ook) op Videoland.

MJ_DA_MAN schreef:
Tip voor een kortere K.O.: de 50 minst gekozen favoriete tracks per album, van de alle platen uit de hiphopalbum top 50? Dus iedere minst gekozen favoriete nummer per album.
Leuk idee, wie heeft de hoogste ondergrens dus eigenlijk. Ms wel minimale tijdsduur afspreken, anders krijg je er van die skitachtige tracks tussen wellicht.

Shelter schreef:
Ik vond de laatste 2 toch niet echt classic materiaal, dus in die zin wel verrassend
Maar thanks Nr. 4 voor het organiseren

Da Mystery toch echt wel...

Gast
geplaatst: vandaag om 00:53 uur

geplaatst: vandaag om 00:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.