Genres / Hip-Hop / Dirrrrty South
zoeken in:
0
Gekkenhuis
geplaatst: 24 augustus 2007, 12:27 uur
Nieuwe Cunninlynguists komt eraan: getiteld Dirty Acres.
http://myspace.com/cunninlynguists
0
KSPR
geplaatst: 24 augustus 2007, 12:56 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ludacris is veel beter dan Lil' Wayne en Chamillionaire. Hij kan nog wel een een goede lyric droppen en heeft flow.
Ludacris is veel beter dan Lil' Wayne en Chamillionaire. Hij kan nog wel een een goede lyric droppen en heeft flow.
Vond Release Therapy dan niet echt super. Maar hij is inderdaad wel beter dan Chamillionaire of Wayne, ook al staan ze op hetzelfde cijfer (zie ik nu pas
).Het probleem is gewoon dat veel Dirty South shit hetzelfde is, en dan ben je er heeel snel op uitgekeken. Misschien vinden mensen het hier 'relaxt' maar dan zet ik liever The Chronic op. Ook geen wereldteksten misschien, maar tenminste wel een GOEDE productie. En dat mist de Dirty South gewoon. (Niet dat iemand als Lil Wayne kan tippen aan de lyrics op The Chronic, maargoed...)
0
geplaatst: 24 augustus 2007, 13:32 uur
Gekkenhuis schreef:
Yellow Lines klinkt goed

0
Relax
geplaatst: 24 augustus 2007, 15:26 uur
Gekkenhuis schreef:
Dat is geen dirty south

0
Artifact
geplaatst: 24 augustus 2007, 19:05 uur
Jawel hoor, Kentucky valt gewoon binnen de tijdzone van het Zuiden. Iets wat ook veel mensen van Atlanta denken, maar hoort eigenlijk bij de westkust. Al die opscheppertjes daar zitten er dus flink naast. En dan nog een vraag voor de ''kenners'' ... wie heeft de term ''dirty south'' bedacht / de stempel definitief op het Zuiden gedrukt?
0
geplaatst: 24 augustus 2007, 19:19 uur
o.a.
http://www.musicmeter.nl/album/5259
Artifact schreef:
Jawel hoor, Kentucky valt gewoon binnen de tijdzone van het Zuiden. Iets wat ook veel mensen van Atlanta denken, maar hoort eigenlijk bij de westkust. Al die opscheppertjes daar zitten er dus flink naast. En dan nog een vraag voor de ''kenners'' ... wie heeft de term ''dirty south'' bedacht / de stempel definitief op het Zuiden gedrukt?
http://www.musicmeter.nl/album/5259
0
Relax
geplaatst: 24 augustus 2007, 19:42 uur
Improvision schreef:
Ze zijn wél van the South.
Ze zijn wél van the South.
Maar het is geen Dirty South.. doe niet zo beidehand.
0
Artifact
geplaatst: 24 augustus 2007, 20:24 uur
Cunninlynguists zijn alleen niet het type ''Dirty South'' dat jij bedoelt, maar volgens mij valt het wel degenlijk onder die term. Murs is immers ook gewoon een ''West Coast'' artiest.
Verder weet ik eigenlijk niet of het Cee-Lo zelf was, maar het komt idd van Goodie Mob en dat is toch niet de meest karakteriserende groep binnen het genre
Verder weet ik eigenlijk niet of het Cee-Lo zelf was, maar het komt idd van Goodie Mob en dat is toch niet de meest karakteriserende groep binnen het genre

0
raffael77
geplaatst: 25 augustus 2007, 01:36 uur
Dirrrty South is de benaming van wack krunk ass niggaz.
Ze wonen in grote huizen en zijn geen gangster. Kut beats en rappen kunnen ze al helemaal niet. Het is net een soort kreet bij amerikaanse football team. Hoe heet dat ook al weer............oja cheerleaders.
Het is een schande voor de jongens die wel kwaliteit hebben.
Ze wonen in grote huizen en zijn geen gangster. Kut beats en rappen kunnen ze al helemaal niet. Het is net een soort kreet bij amerikaanse football team. Hoe heet dat ook al weer............oja cheerleaders.
Het is een schande voor de jongens die wel kwaliteit hebben.
0
|Joël|
geplaatst: 25 augustus 2007, 13:17 uur
Ja ik vind het ook niet meer mooi. Na 1 keer luisteren kan het soms nog een beetje klinken maar na 2 keer dan ben ik zo'n nummer al helemaal zat.
0
Harco
geplaatst: 25 augustus 2007, 16:00 uur
Artifact schreef:
Cunninlynguists zijn alleen niet het type ''Dirty South'' dat jij bedoelt, maar volgens mij valt het wel degenlijk onder die term. Murs is immers ook gewoon een ''West Coast'' artiest.

Nee, dirty south is wat raffael beschrijft.
0
Gekkenhuis
geplaatst: 25 augustus 2007, 19:25 uur
Ik dacht dat ik dat CunninLynguists ding postte in het aankomende hip-hop projecten topic. Toch nog een leuke discussie van gekomen
.
.
0
CaliLove
geplaatst: 4 januari 2008, 22:56 uur
Een genre dat dringend, al dan niet onmiddelijk mag afgevoerd worden...
0
geplaatst: 5 januari 2008, 02:15 uur
Je kan zoveel in hokjes denken als je wilt en southern hiphop verdelen in Miami Bass, New Orleans Bounce, Chopped 'n Screwed etc.maar wat de meerwaarde hiervan is is nog maar de vraag.
0
Harco
geplaatst: 5 januari 2008, 02:18 uur
CaliLove schreef:
Blablabla, UGK beste album van het jaar, ook al is het niet compleet dirty south.
0
geplaatst: 5 januari 2008, 02:24 uur
Kijk, Harco begrijpt hoe het zit.
They call me Mick Jagger 'cause I "roll a lot of stones"
They call me Mick Jagger 'cause I "roll a lot of stones"

0
geplaatst: 5 januari 2008, 04:12 uur
Haha laatste UGK album is inderdaad fucking hard. Die Mick Jagger line gebruikte Pimp C wel iets te vaak in zijn carriere hoor 
Dit is ook een echte south klassieker: http://youtube.com/watch?v=xDg00B928y8

Dit is ook een echte south klassieker: http://youtube.com/watch?v=xDg00B928y8
0
Relax
geplaatst: 5 januari 2008, 05:06 uur
Harco schreef:
Blablabla, UGK beste album van het jaar, ook al is het niet compleet dirty south.
Dan heb je vast en zeker geen goede Hip Hop beluisterd in 2007.
0
raffael77
geplaatst: 5 januari 2008, 11:00 uur
Er zijn rappers uit het zuiden die goed waren.
Maar dat zijn niet de hedendaagse Bitches zoals Wayne & Soldier.
Zij zijn de verknipte versie ervan.
Maar dat zijn niet de hedendaagse Bitches zoals Wayne & Soldier.
Zij zijn de verknipte versie ervan.
0
Harco
geplaatst: 5 januari 2008, 15:33 uur
Relax schreef:
Wanneer hou je daar nou eens mee op? Wat word ik moe van mensen die standaard iets tegen southern artiesten hebben. Bang dat je hip hop-vriendjes je niet meer aardig vinden?
Kom, ik ga ook op jouw stemmen zeuren. Lupe Fiasco een 4? Ben je ziek ofzo? Percee P 4,5*? Madlib is kut, man! Chamillionaire een 3,5*? Nu neem ik je niet meer serieus.
Zo.
0
geplaatst: 5 januari 2008, 15:38 uur

Groot gelijk, al dat bevooroordeelde gedrag, halveer de tracks op UGK's laatste en je hebt een keiharde knaller.
0
raffael77
geplaatst: 5 januari 2008, 17:08 uur
Harco dis Madlib niet. Hij is wel 1 van de beste producers van dit moment. Maar ik begrijp wel wat je bedoeld.
UGK's laatste album vind ik ook niet echt geweldig maar ze zijn wel altijd cool geweest.
R.I.P. Pimp C.
Ik heb hun oude werk allemaal. tot 2000 ofzo.
Als je het moet vergelijken met tjappies als Lil Jon dan waren zij wel echt goed.
UGK, Geto Boys, Gangsta NIP en zelfs Arrested Development komt uit Dirty South.
Miami Bass kan ik ook nog wel hebben, maar al die party animals zoals Master P en de rest van zijn wacke No Limit crew, Cashmoney Millionairs & Hot Boyz zijn erg kloten om naar te luisteren.
UGK's laatste album vind ik ook niet echt geweldig maar ze zijn wel altijd cool geweest.
R.I.P. Pimp C.
Ik heb hun oude werk allemaal. tot 2000 ofzo.
Als je het moet vergelijken met tjappies als Lil Jon dan waren zij wel echt goed.
UGK, Geto Boys, Gangsta NIP en zelfs Arrested Development komt uit Dirty South.
Miami Bass kan ik ook nog wel hebben, maar al die party animals zoals Master P en de rest van zijn wacke No Limit crew, Cashmoney Millionairs & Hot Boyz zijn erg kloten om naar te luisteren.
0
Harco
geplaatst: 5 januari 2008, 17:40 uur
Tja, Madlib is niet mijn stijl, zoals velen UGK hier niet diggen. Laatst haalde je nog aan dat ik zijn producties niet zou begrijpen, maar dat is het niet. Ik heb wel naar zijn dingen geluisterd een paar jaar terug. Ik vond tracks als Come on Feet en Return of the Loop Digga van Quasimoto heel erg sterk. Ik vond heel The Unseen goed trouwens. Come on Feet kan mij zelfs nu ook nog wel bekoren.
Ik luisterde eigenlijk alleen maar experimentele hip hop toen. Anticon, Lex, etc. Nu houd ik meer van rauwe en grimey-producties. Minder van dat experimentele gedoe. Daarom trek ik Madlib niet (meer).
Ik luisterde eigenlijk alleen maar experimentele hip hop toen. Anticon, Lex, etc. Nu houd ik meer van rauwe en grimey-producties. Minder van dat experimentele gedoe. Daarom trek ik Madlib niet (meer).
0
geplaatst: 5 januari 2008, 17:45 uur
No Limit, haha, wat een ramp was dat man.
Deze man niet though;
Deze man niet though;
0
Harco
geplaatst: 5 januari 2008, 17:54 uur
Ik vind No Limit toch wel een héél klein beetje underrated. Mannen als EA-Ski waren toch wel cool.
* denotes required fields.