Genres / Hip-Hop / Videos
zoeken in:
0
geplaatst: 29 augustus 2018, 17:18 uur
Leuk die Crank Lucas 
Muggs wildin
Deze vind ik wel wat:
Interessante stem heeft die Eto

Muggs wildin
Deze vind ik wel wat:
Interessante stem heeft die Eto
0
geplaatst: 30 augustus 2018, 09:59 uur
HipHop Fiend, ik wil het toch even rechtzetten, voordat je hier het gevoel hebt dat ik je persoonlijk aanval ofzo, want dat was niet mijn bedoeling! Je bent hier nog niet lang genoeg geweest denk ik voor mij om zulke uitspraken te doen over hoe je op andere dingen reageert. Ik heb het meer over mensen in mijn persoonlijke kringen of op facebook/youtube/etc. Uiteindelijk moet iets altijd een combinatie zijn van interessante onderdelen, of juist in hoe het gecombineerd is interessant worden. Wat dan interessant is voor jou is natuurlijk geheel persoonlijk en daar zal veel invloed uit je jeugd bij komen.
Ikzelf kan erg genieten van Ka, en vind zo nu en dan een track van het Griselda team wel leuk, maar luister daar eigenlijk geen albums van. Dat DJ Muggs een enkele track heeft in die stijl op zijn album vind ik op zich best een fijne afwisseling, maar ik kan goed begrijpen dat je de groove mist.
Ben je trouwens bekend met Blabbermouf? Uit ons eigen Limburg, en met een zeer vergelijkbare throwback stijl als die Klaus Layer track die je dropte. Dit is één van zijn oudere tracks maar volgens mij heeft hij vorig jaar nog een nieuwe album gedropt.
Sjaakspeare, wacht even, ik heb het gevoel dat je mijn opmerking veel sterker leest dan dat het er staat. Ik zeg totaal niet dat je de drums moet weglaten om wat te kunnen zeggen. Wat ik zeg is net andersom (maar niet het tegenovergestelde). ALS je de drums weg wilt laten, dan helpt het erg als de rapper een interessant stemgeluid heeft en wat te zeggen heeft. Het weglaten van de drums (of in ieder geval, het hebben van minder prominente drums. Yacht Party heeft hier en daar wel wat drums die waarschijnlijk van het sample komen, en ook Sirens van Ka heeft gewoon constant kick drums. Ze 'bangen' echter niet zoals je gewend bent van hiphop tracks) zorgt er nou eenmaal voor dat de aandacht sneller naar de MC gaat. Als die MC dan een dertien in een dozijn rapper is, dan mis je de groove om het nog een beetje te kunnen verdoezelen. Wat ik dus eerder bedoel is dat ik in die stijl Ka goed te pruimen vind, omdat zijn delivery er goed bij past en zijn teksten veel te bieden hebben. Voor mij is dat muziek waarbij ik de hoofdtelefoon opdoe en helemaal opga in de teksten. Maar het kan heel goed anders, zoals je kunt zien bij rappers als Busdriver, Billy Woods, P.O.S, Aesop Rock, DoseOne etc. etc.
Die Blahzay track is... niet verkeerd, maar ook niet zo speciaal. Klinkt een beetje als de meesten in die neo-Wu achtige stijl.
Muggs is Dead is vreemd, en misschien ietwat té voor mij. Ducksauce daarentegen is KEIHARD! Die Eto past goed op die trage dikke boombap beat. Het voegt nog net wat meer toe dat het sample net iets te vroeg stopt (of te laat begint) wanneer hij loopt, wat dat choppy gevoel geeft.
Ikzelf kan erg genieten van Ka, en vind zo nu en dan een track van het Griselda team wel leuk, maar luister daar eigenlijk geen albums van. Dat DJ Muggs een enkele track heeft in die stijl op zijn album vind ik op zich best een fijne afwisseling, maar ik kan goed begrijpen dat je de groove mist.
Ben je trouwens bekend met Blabbermouf? Uit ons eigen Limburg, en met een zeer vergelijkbare throwback stijl als die Klaus Layer track die je dropte. Dit is één van zijn oudere tracks maar volgens mij heeft hij vorig jaar nog een nieuwe album gedropt.
Sjaakspeare, wacht even, ik heb het gevoel dat je mijn opmerking veel sterker leest dan dat het er staat. Ik zeg totaal niet dat je de drums moet weglaten om wat te kunnen zeggen. Wat ik zeg is net andersom (maar niet het tegenovergestelde). ALS je de drums weg wilt laten, dan helpt het erg als de rapper een interessant stemgeluid heeft en wat te zeggen heeft. Het weglaten van de drums (of in ieder geval, het hebben van minder prominente drums. Yacht Party heeft hier en daar wel wat drums die waarschijnlijk van het sample komen, en ook Sirens van Ka heeft gewoon constant kick drums. Ze 'bangen' echter niet zoals je gewend bent van hiphop tracks) zorgt er nou eenmaal voor dat de aandacht sneller naar de MC gaat. Als die MC dan een dertien in een dozijn rapper is, dan mis je de groove om het nog een beetje te kunnen verdoezelen. Wat ik dus eerder bedoel is dat ik in die stijl Ka goed te pruimen vind, omdat zijn delivery er goed bij past en zijn teksten veel te bieden hebben. Voor mij is dat muziek waarbij ik de hoofdtelefoon opdoe en helemaal opga in de teksten. Maar het kan heel goed anders, zoals je kunt zien bij rappers als Busdriver, Billy Woods, P.O.S, Aesop Rock, DoseOne etc. etc.
Die Blahzay track is... niet verkeerd, maar ook niet zo speciaal. Klinkt een beetje als de meesten in die neo-Wu achtige stijl.
Muggs is Dead is vreemd, en misschien ietwat té voor mij. Ducksauce daarentegen is KEIHARD! Die Eto past goed op die trage dikke boombap beat. Het voegt nog net wat meer toe dat het sample net iets te vroeg stopt (of te laat begint) wanneer hij loopt, wat dat choppy gevoel geeft.
1
HipHop Fiend
geplaatst: 30 augustus 2018, 11:26 uur
Elohim: Ik dacht ook niet dat het op mij gericht was. Maar aangezien ik weet niet wie er hier achter de accounts zitten, en of ze me van andere media kennen wist ik het niet zeker. Dus misschien dat je je oordeel daar op zou baseren (maar dat leek me al niet). Blabbermouf ken ik, vind alles van die kliek fantastisch. Blabbermouf die in een soort (dopere) versie van Chip-Fu en 'typewriter-style fase Jay-Z' rapt. De beats zijn ook nog eens een enorme throwback. Ik vind het heerlijk, hij straalt plezier uit in de clips en heeft een toffe presence on stage (heb hem een keer live gezien). Ik hoop dat hij nog veel blijft droppen, en dan het liefste met Propo '88 wat ik het tofste van zijn projecten vind.
3
HipHop Fiend
geplaatst: 2 september 2018, 21:56 uur
Dikke productie, goede track, dope video. Check het sowieso als je SektionRed shift een beetje kent en waardeert!
0
geplaatst: 3 september 2018, 07:24 uur
Wat een overheerlijke productie zeg! Het swingt én is bijzonder sfeervol. De MC flowt fijn met overtuiging en een eveneens aangenaam stemgeluid. De teksten zijn wel stompzinnig, maar verder vind ik het heel tof.
0
geplaatst: 5 september 2018, 13:29 uur
RA woont nu al een tijdje in Duitsland, dus hadden de Snowgoons hem gevraagd een track in het Duits te doen. Ik moet eerlijk zeggen best onder de indruk te zijn van zijn Duits (gehoord met mijn niet al te goede oor voor Duits), qua uitspraak etc. De teksten zijn niet zo geweldig, de beat is een beetje een standaard Snowgoons productie, maar toch leuk om even te delen.
1
HipHop Fiend
geplaatst: 5 september 2018, 18:35 uur
Ik heb het wel gehad met die overgeproduceerde ish van Snowgoons, dat nieuwe Nine-album heb ik nu 3 tracks van gehoord. 2 met redelijk tot behoorlijk dope productie, waarvan 1 van die 2 typisch Snowgoons-koorgejengel had. De derde was echt gewoon vies overgeproduceerd. Snowgoons' imho dopeste productie (met een indrukwekkende lineup van MC's):
0
geplaatst: 7 september 2018, 11:30 uur
Ah ja, dat klinkt als een 90s throwback track. Erg fijn!
Die van mij was meer gedeeld omdat RA Duits rapt, wat op zich noemenswaardig is, lijkt me.
Die van mij was meer gedeeld omdat RA Duits rapt, wat op zich noemenswaardig is, lijkt me.

0
geplaatst: 15 september 2018, 14:19 uur
Ik moet dit album nog eens goed doorgronden. Het is echt goed spul.
0
geplaatst: 22 september 2018, 20:50 uur
Interessant, ik ga dat album zeker checken. Jean Grae is dope.
0
geplaatst: 22 september 2018, 20:51 uur
MarQ Spekt gerelateerd duo (Philadelphia).
Hun album Ni$&@tivity wat dit jaar is uitgebracht toont potentieel, alleen de beats zijn een beetje all over the place. Misschien iets voor Blockhead.
Hun album Ni$&@tivity wat dit jaar is uitgebracht toont potentieel, alleen de beats zijn een beetje all over the place. Misschien iets voor Blockhead.
1
geplaatst: 23 september 2018, 14:37 uur
Ghostface Killah - Buckingham Palace ft. Kxng Crooked, Benny the Butcher & .38 Spesh
1
geplaatst: 25 september 2018, 22:10 uur
Zat even terug te kijken, volgens mij nog niet gepost hier. Deze komt al zeker 2 jaar regelmatig in mijn playlists terug, ik blijf het enorm vet vinden.
0
geplaatst: 28 september 2018, 19:54 uur
Die easy listening versie van Stand Strong
.
Sound Bwoy Bureill zou problematisch zijn in deze setting.
.Sound Bwoy Bureill zou problematisch zijn in deze setting.
0
geplaatst: 29 september 2018, 10:52 uur
GarnalenPeller schreef:
Die easy listening versie van Stand Strong
.
Sound Bwoy Bureill zou problematisch zijn in deze setting.
Geweldig toch? Een heel album hoef ik niet zo te hebben, maar ik vond het zelf erg leuk om ze zo een keertje te zien/horenDie easy listening versie van Stand Strong
.Sound Bwoy Bureill zou problematisch zijn in deze setting.
0
HipHop Fiend
geplaatst: 5 oktober 2018, 23:29 uur
Masta Ace die kwaliteit dropt is toch geen verrassing meer? Ik ben benieuwd wat jullie van deze track van het nieuwe Nine album vinden. Vind de sample het wel afmaken, meestal die overschreeuwende/overgeproduceerde ish van Snowgoons... Maar om de een of andere reden vind ik dit nummer erg goed te pruimen:
0
geplaatst: 6 oktober 2018, 09:53 uur
HipHop Fiend schreef:
Ik ben benieuwd wat jullie van deze track van het nieuwe Nine album vinden. Vind de sample het wel afmaken, meestal die overschreeuwende/overgeproduceerde ish van Snowgoons... Maar om de een of andere reden vind ik dit nummer erg goed te pruimen
Ik ben benieuwd wat jullie van deze track van het nieuwe Nine album vinden. Vind de sample het wel afmaken, meestal die overschreeuwende/overgeproduceerde ish van Snowgoons... Maar om de een of andere reden vind ik dit nummer erg goed te pruimen
Ben Nine uit het oog verloren na Cloud9. Tof dat ie nog bezig is, maar hier weet hij mij niet te pakken. Beat en vocals lijken niet helemaal te matchen. Die sample flip is wel erg vet! Klinkt als iets van Yeasayer (wait for the Summer ofzo)
0
geplaatst: 6 oktober 2018, 15:58 uur
Een verrassing is het niet, maar mijn god, meer dan dertig jaar in de game en Ace dropt nog steeds geweldige tracks? Dat mag elke keer genoemd worden.
Die track van Nine is niet erg interessant, vind ik persoonlijk. Dat wat JayM aanduidt heeft te maken met een slechte mix. Hetgeen wat het eerst opvalt is dat die snare verschrikkelijk over alles heen blaast.
Die Muggs x Marci track heeft een erg fijne beat, maar ik kan me altijd moeilijk vinden in Roc Marci's hakkelige flow (wat apart is, in combinatie met zijn bijna té laidback delivery).
Die track van Nine is niet erg interessant, vind ik persoonlijk. Dat wat JayM aanduidt heeft te maken met een slechte mix. Hetgeen wat het eerst opvalt is dat die snare verschrikkelijk over alles heen blaast.
Die Muggs x Marci track heeft een erg fijne beat, maar ik kan me altijd moeilijk vinden in Roc Marci's hakkelige flow (wat apart is, in combinatie met zijn bijna té laidback delivery).
0
geplaatst: 7 oktober 2018, 08:29 uur
GarnalenPeller schreef:
(embed)
(embed)
Vette track! Als hij qua kwaliteit in het verlengde van het Muggs & Meyhem album ligt, zeker een album om in de gaten te houden. Muggs werkt wel zwaar op mijn zenuwen met zijn woekerprijzen. Zoals hij bezig is lijkt het niet meer om de muziek te gaan, maar om flink te cashen. $100 voor een obi, 50 voor een color lp. Shit is fucking ridiculous
1
geplaatst: 10 oktober 2018, 00:42 uur
En clip nummer 2!
Lol, barz.
I put a bag on your head
you wont make it past 10, they be speaking bout you in past tense
brain fragments in the G-wagon that splash your jean-jacket
jack your G-pack status, your self esteem gets shattered
you wont make it past 10, they be speaking bout you in past tense
brain fragments in the G-wagon that splash your jean-jacket
jack your G-pack status, your self esteem gets shattered
Lol, barz.
0
geplaatst: 11 oktober 2018, 19:32 uur
Een nieuwe slowthai! Niet even pakkend als sommige andere tracks, maar nog steeds sterk.
Coole video van Lyricks (goed dat ie een beetje wave heeft gekregen als duo Year of the Ox, want dat is gewoon een slechte naam xD). De manier waarop de vocalen wisselen in volume (soms valt het ietwat weg) doet me denken dat de hoofdvocalen misschien van tijdens de video zijn, opgenomen door de microfoon die daar staat.

Grappig overigens hoe zowel slowthai en Lyricks hetzelfde onderwerp aansnijden.
* denotes required fields.