menu

Genres / Hip-Hop / Vroeger alles beter dan nu??

zoeken in:
avatar van Joe D
FRIPI schreef:
Ik snap niet waar jij op doelt. Bij trap gebruiken ze net zulke zogenoemde kale beats als de electro hop uit de jaren 80. Het enige verschil is dat ze nu house tunes gebruiken en toen niet.


Wacht.. je noemde trap beats kaal?

FRIPI
Joe D schreef:
(quote)


Wacht.. je noemde trap beats kaal?


Jazeker maar dan vooral waar in gerapt wordt daarnaast zijn house tunes veel meer aanwezig dan een atmosferische sound wat resulteert in meer aanwezigheid wat jij misschien interpreteert als zijnde uitgebreid arrangement.

bennerd
FRIPI schreef:
(quote)


Natuurlijk.

De zon schijnt vandaag

De zon schijnt dagelijks.

avatar van Joe D
FRIPI schreef:
(quote)


Dus omdat Lil B er is heeft het nu gewonnen. Lekker eenzijdige denkwijze en ik maar denken dat het altijd aan mij lag.


Lil B heeft rap uitgevonden.

bennerd
Zoals hij zelf mooi stelt op zijn cd met zes kusjes. Voor Lil' B was er geen rapmuziek.

FRIPI
Joe D schreef:
(quote)


Lil B heeft rap uitgevonden.


Dat weet ik wel en hij is de beste.

FRIPI
bennerd schreef:
(quote)

De zon schijnt dagelijks.


De zon schijnt altijd maar wijn zien de zon niet elke dag

Bradlinho
Cath schreef:
Is de hiphop verloren? Was het alleen vroeger nog puur en goed? Is hiphop door de grootschalige bekendheid gedoemt?

Graag je mening


Wel grappig dat ik dit topic pas lees in 2020 en nu pas een mening kan geven. Als ik kijk waar ''hiphop'' anno 2020 is dan vind ik dat er weinig van over is gebleven. De Beats zijn enorm veranderd, teksten zijn vaak minder doordacht en ze kunnen allemaal '' zingen '' met autotune. Ik vind het meeste niks, uitgezonderd van mc's als Kendrick Lamar, J Cole, Joey Badass en dat soort artiesten die de soul in hiphop nog bewaken.

avatar van ForWhomThePeteTolls
Ik zie dit nu pas, ben ook behoorlijk nieuw... Als je maar graaft, en het is ook maar waar je naar zoekt. Er zijn het afgelopen Decennium (die eindigde voor bij bij 19), zat dope albums verschenen. Ik ben voor mezelf meestal wel op zoek naar de 90's sound... En er is ook wat meer 'elektronisch' klinkende ish die gewoon dope is. Productie en bars on point, dan is het voor mij al snel goed... Zeker als het ook cohesie heeft.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:43 uur

geplaatst: vandaag om 19:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.