Genres / Hip-Hop / Vroeger alles beter dan nu??
zoeken in:
0
geplaatst: 23 mei 2006, 01:08 uur
BoordAppel schreef:
10 jaar geleden had je die zooi ook, alleen is dat allemaal weer vergeten. Over 10 jaar luistert ook geen mens meer naar Lil' Jon. Sage Francis, Aesop Rock, El-P, Atmosphere, Brother Ali, Blackalicious, Common, Immortal Technique, The Roots, Dizzee Rascal enz. enz. enz. zullen nog steeds beluisterd worden.
10 jaar geleden had je die zooi ook, alleen is dat allemaal weer vergeten. Over 10 jaar luistert ook geen mens meer naar Lil' Jon. Sage Francis, Aesop Rock, El-P, Atmosphere, Brother Ali, Blackalicious, Common, Immortal Technique, The Roots, Dizzee Rascal enz. enz. enz. zullen nog steeds beluisterd worden.
Ik schrok mezelf kapot. Ik had die punt tussen Lil' John en Sage Francis aangezien voor een komma en dacht: "Waar is die BoordAppel nu mee bezig?". Phew.
0
geplaatst: 23 mei 2006, 13:17 uur
Monsta Kody schreef:
Er worden nog meer dan genoeg goede albums gemaakt, je kent ze alleen niet. Probeer eens wat anders dan Mos Def, Jedi Mind Tricks of Wu-Tang.
(quote)
Er worden nog meer dan genoeg goede albums gemaakt, je kent ze alleen niet. Probeer eens wat anders dan Mos Def, Jedi Mind Tricks of Wu-Tang.
Nou kijk mijn
albumlijst maar dan zul je zien dat ik die wel degelijk heb zoals K-Os en Non Phixion. Maar ik heb idd meer albums uit de 20e eeuw dan uit de 21e eeuw.
0
geplaatst: 23 mei 2006, 15:27 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Nou kijk mijn
albumlijst maar dan zul je zien dat ik wel degelijk heb zoals K-Os en Non Phixion. Maar ik heb idd meer albums uit de 20e eeuw dan uit de 21e eeuw.
(quote)
Nou kijk mijn
albumlijst maar dan zul je zien dat ik wel degelijk heb zoals K-Os en Non Phixion. Maar ik heb idd meer albums uit de 20e eeuw dan uit de 21e eeuw.
Je wil toch niet zeggen dat je met die muziekcollectie zoveel verschillende hiphop artiesten beluistert he?
0
geplaatst: 23 mei 2006, 15:31 uur
Nog niet veel nee, maar ik verdiep me pas een paar maanden goed in hiphop... en vind dat ik in zo'n korte tijd best veel kennis heb opgedaan
0
Snowman
geplaatst: 23 mei 2006, 15:35 uur
BoordAppel schreef:
The Roots & Common zijn niet van nu want die zijn er al jaren. En vroeger had je weinig troep hoor wat ik kan op noemen:
Vanilla Ice, Marky Mark, Kriss Kross, Fast Edie & Hammer.
0
geplaatst: 23 mei 2006, 15:45 uur
De stijl is wel veranderd, het funkie geluid is zo goed als helemaal weg, das cker wel jammer.
Ma ja, tijden komen en gaan, nu is het weer iets anders (weet er geen naam aan te geven), over 10 jaar zal de muziek ook weer heel anders klinken als nu.
Ma als je altijd maar de muziek van 10 jaar geleden als voorbeeld gaat houden dan blijf je altijd achter de feiten aan lopen, want die komt niet meer terug.
Zelfs degene die 10 jaar geleden albums dropten die jullie zo kunnen waarderen zijn meegegaan in de muziekveradering.
Dr. Dre voorspelde het in `96 toen hij vaarwel zei tegen Deathrow. G-Funk is dood en we slaan een nieuwe weg in, hij had gelijk.
Sinds `96 heeft de muziek in de rap en hip hop wereld een omslag gemaakt, nu is uitteraad de apparatuur veel beter dat brengt ook nieuwe geluiden met zich mee, ma ik denk dat men uit angst voor een tegenvaller niet eens een retro album durft te droppen, en zolang mensen als 50 aan de top staan zal die sound ook geprobeerd nagebootst te worden, puur en alleen om het feit dat `t veel geld in het laadje brengt.
Maar misschien is het maar goed ook, want met zoveel rap artiesten had je vroeger nog niet te maken, en als de generatie van nu zich nog steeds allemaal vast klampten op die oude stijlen dan zou je nu waarschijnlijk om iets anders roepen vanwege verveling.
Ma ja, tijden komen en gaan, nu is het weer iets anders (weet er geen naam aan te geven), over 10 jaar zal de muziek ook weer heel anders klinken als nu.
Ma als je altijd maar de muziek van 10 jaar geleden als voorbeeld gaat houden dan blijf je altijd achter de feiten aan lopen, want die komt niet meer terug.
Zelfs degene die 10 jaar geleden albums dropten die jullie zo kunnen waarderen zijn meegegaan in de muziekveradering.
Dr. Dre voorspelde het in `96 toen hij vaarwel zei tegen Deathrow. G-Funk is dood en we slaan een nieuwe weg in, hij had gelijk.
Sinds `96 heeft de muziek in de rap en hip hop wereld een omslag gemaakt, nu is uitteraad de apparatuur veel beter dat brengt ook nieuwe geluiden met zich mee, ma ik denk dat men uit angst voor een tegenvaller niet eens een retro album durft te droppen, en zolang mensen als 50 aan de top staan zal die sound ook geprobeerd nagebootst te worden, puur en alleen om het feit dat `t veel geld in het laadje brengt.
Maar misschien is het maar goed ook, want met zoveel rap artiesten had je vroeger nog niet te maken, en als de generatie van nu zich nog steeds allemaal vast klampten op die oude stijlen dan zou je nu waarschijnlijk om iets anders roepen vanwege verveling.
0
Snowman
geplaatst: 23 mei 2006, 15:55 uur
Misty44 schreef:
Nu verveeld het juist snel.
0
geplaatst: 23 mei 2006, 16:26 uur
Ja ok, maar keus genoeg. Je gaat me niet vertellen dat je alles meteen hebt gezien.
Er komen zo nu en dan toch ook gewoon klappers uit of niet dan?
Dit jaar zit er toch nog het een en ander aan te komen waar ik tenminste wel met smart op w8.
- Laugh Now, Cry later van Ice Cube
- Nieuwe album van Tha Dogg Pound
- Snoop schijnt nog een album te droppen dit jaar
- Detox van Dr. Dre ( ma da weet je nooit cker)
Dit jaar zit er toch nog het een en ander aan te komen waar ik tenminste wel met smart op w8.
0
geplaatst: 23 mei 2006, 17:09 uur
Snowman schreef:
The Roots & Common zijn niet van nu want die zijn er al jaren. En vroeger had je weinig troep hoor wat ik kan op noemen:
Dat bedoel ik nou, het grootste gedeelte van die troep ken jij helemaal niet want dat is alweer uit het collectieve geheugen verbannen. Van het verleden worden vooral de goede dingen onthouden, daarom denken veel mensen dat het vroeger allemaal beter was.
0
geplaatst: 23 mei 2006, 17:36 uur
Misty44 schreef:
Ja ok, maar keus genoeg. Je gaat me niet vertellen dat je alles meteen hebt gezien.
Vergeet niet de nieuwe albums van Nas en
outkast
0
geplaatst: 23 mei 2006, 18:03 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Nog niet veel nee, maar ik verdiep me pas een paar maanden goed in hiphop... en vind dat ik in zo'n korte tijd best veel kennis heb opgedaan
Met een paar maand verdiepen kan je niet ineens alles kennen. Je kan een beeld hebben maar dat is over een paar maand toch weer heel anders. Daarom komt het een beetje kortzichtig om al met statements zoals deze te komen:
Na Life After Feath en Wu-Tang Forever in '97 en Capital Punishment in '98 is hiphop als een kaartenhuis ingezakt, natuurlijk wel met een aantal uitzonderingen. De hiphop van heden in zijn algemeen is, vooral Dirty South-rotzooi met 3e rangs mongolische artiesten,vreselijk slecht en goedkoop.
Ik ben ook geen dirty south liefhebber maar om dat is dus niet het enige wat er tegenwoordig uitkomt. Die albums die je noemt zijn nou ook niet zulke uitschieters. Er komt tegenwoordig nog genoeg goeds uit.
Ik noem een DJ Muggs en GZA die Grandmasters produceerden. MF DOOM die actiever dan ooit lijkt. Vernieuwende dingen zoals die van Edan, Ghost, Omega One & The Coup en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
Die albums die in jouw lijst stonden heb ik op een stuk of 5 na allemaal wel maar de meesten zouden bij mij m'n favorietenlijst niet halen.
0
geplaatst: 23 mei 2006, 18:28 uur
BoordAppel schreef:
Dat bedoel ik nou, het grootste gedeelte van die troep ken jij helemaal niet want dat is alweer uit het collectieve geheugen verbannen. Van het verleden worden vooral de goede dingen onthouden, daarom denken veel mensen dat het vroeger allemaal beter was.
Nou dat is het niet helemaal. Die zooi die er vroeger was bleef vooral vaak ergens hangen tussen Brooklyn en Queens en werd niet meteen over de hele wereld gemarket door grote studio's. Alleen echt goede platen braken internationaal door.Dat bedoel ik nou, het grootste gedeelte van die troep ken jij helemaal niet want dat is alweer uit het collectieve geheugen verbannen. Van het verleden worden vooral de goede dingen onthouden, daarom denken veel mensen dat het vroeger allemaal beter was.
0
geplaatst: 23 mei 2006, 21:13 uur
Wacht wacht......... Willen jullie eerst de vraag beantwoorden van deze topic? Is misschien handiger
0
geplaatst: 24 mei 2006, 00:20 uur
Is de hiphop verloren?
Nee.
Was het alleen vroeger nog puur en goed?
Hell no!
Is hiphop door de grootschalige bekendheid gedoemt?
Nope.
Zo goed?

0
geplaatst: 24 mei 2006, 10:10 uur
Kos schreef:
Die zooi die er vroeger was bleef vooral vaak ergens hangen tussen Brooklyn en Queens en werd niet meteen over de hele wereld gemarket door grote studio's. Alleen echt goede platen braken internationaal door.
Die zooi die er vroeger was bleef vooral vaak ergens hangen tussen Brooklyn en Queens en werd niet meteen over de hele wereld gemarket door grote studio's. Alleen echt goede platen braken internationaal door.
Hoe bedoel je Brooklyn?!?

0
geplaatst: 24 mei 2006, 10:16 uur
quote]
outkast[/quote]
Nou outkast vink wel leuk op zijn tijd, maar is voor mij niet waar ik op w8.
Zit meer op gansta shit te wachtten.
En Nas, ja dat vind ik maar een vage figuur, moet ik me nog es ff in verdiepen, ma wat ik van hem gehoord heb door de jaren heen vind ik toch lang niet allemaal super, maar er zitten wel een aantal zeer vette tracks tussen dat wel gepaard gaat met een hoop bagger in mijn ogen.
outkast[/quote]
Nou outkast vink wel leuk op zijn tijd, maar is voor mij niet waar ik op w8.
Zit meer op gansta shit te wachtten.
En Nas, ja dat vind ik maar een vage figuur, moet ik me nog es ff in verdiepen, ma wat ik van hem gehoord heb door de jaren heen vind ik toch lang niet allemaal super, maar er zitten wel een aantal zeer vette tracks tussen dat wel gepaard gaat met een hoop bagger in mijn ogen.
0
Snowman
geplaatst: 24 mei 2006, 10:31 uur
Misty44 schreef:
Variatie noem je op
, weinig gansta rap 
0
geplaatst: 24 mei 2006, 12:07 uur
Zeg ook dat dat de albums zijn waar IK op w8. wil niet zeggen dat iedereen dat doet.
Ma das idd gansta rap, daar hou ik van.
Ma das idd gansta rap, daar hou ik van.
0
geplaatst: 24 mei 2006, 18:03 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Nou kijk mijn
albumlijst maar dan zul je zien dat ik die wel degelijk heb zoals K-Os en Non Phixion. Maar ik heb idd meer albums uit de 20e eeuw dan uit de 21e eeuw.
(quote)
Nou kijk mijn
Ik zie alleen maar relatief bekende albums?
0
geplaatst: 24 mei 2006, 18:55 uur
Voor jou ja, voor mij (nog) niet. Maar ik denk dat jij ook wel ietsjes langer in het ''vak'' zit. Maar goed, ik wou alleen maar aangeven dat ik wel albums heb na '98. Laat maar verder.
0
geplaatst: 24 mei 2006, 19:38 uur
KRS-One gaat komende jaar 4 albums droppen! Ik krijg LIFE al zeer binnenkort. Ik hoop dat het goede kwaliteit bevat.
4 albums is veel, ik hoop niet op afgeraffeld werk!
4 albums is veel, ik hoop niet op afgeraffeld werk!
0
geplaatst: 24 mei 2006, 19:38 uur
Ok kom dan vervolgens niet meer met conclusies van dingen waar je je nog niet goed in verdiept heb 

0
eazyfan
geplaatst: 24 mei 2006, 19:48 uur
oke stop even al dat gezever mensen.hiphop is gewoon verandert van stijl eerste had je de old-skool dan golden age hiphop en nu heb je moderne hiphop.gelijk welke hiphop zal binnen zoveel jaar nog geluistert worden ik bedoel de dag van vandaag luisteren we tog ook nog Sugarhill,Run-DMC,Furios Five.maar nu effe terug naar de
topic zelf : hiphop is gewoon niet meer wat het is idd maar is het daarom slegter??nee helemaal niet.het is volgens mij niet egt gedoemd alleen dat een paar hoofdfiguren die hiphop groot gemaakt hebben verdewenen zijn zoals Pac,Eazy,B.I.G.,enzo... .
[quote=''BoordAppel'']
Van het verleden worden vooral de goede dingen onthouden, daarom denken veel mensen dat het vroeger allemaal beter was.
[/quote]
volledig juist!!!!je gaat altyd de Rydas en Tha Punks hebben zodat een van de besten dat ooit zei.
topic zelf : hiphop is gewoon niet meer wat het is idd maar is het daarom slegter??nee helemaal niet.het is volgens mij niet egt gedoemd alleen dat een paar hoofdfiguren die hiphop groot gemaakt hebben verdewenen zijn zoals Pac,Eazy,B.I.G.,enzo... .
[quote=''BoordAppel'']
Van het verleden worden vooral de goede dingen onthouden, daarom denken veel mensen dat het vroeger allemaal beter was.
[/quote]
volledig juist!!!!je gaat altyd de Rydas en Tha Punks hebben zodat een van de besten dat ooit zei.
0
eazyfan
geplaatst: 24 mei 2006, 19:49 uur
oke stop even al dat gezever mensen.hiphop is gewoon verandert van stijl eerste had je de old-skool dan golden age hiphop en nu heb je moderne hiphop.gelijk welke hiphop zal binnen zoveel jaar nog geluistert worden ik bedoel de dag van vandaag luisteren we tog ook nog Sugarhill,Run-DMC,Furios Five.maar nu effe terug naar de
BoordAppel schreef:
0
eazyfan
geplaatst: 24 mei 2006, 19:51 uur
en nee mensen ik wou jullie niet met mijn bovenste bericht een kloteles in hiphop geven BoordAppel respect dude
0
geplaatst: 25 mei 2006, 00:20 uur
Fijn om te weten dat Eazy E een hoofdfiguur is die de hiphop groot heeft gemaakt.
0
eazyfan
geplaatst: 26 mei 2006, 09:59 uur
Monsta Kody schreef:
Fijn om te weten dat Eazy E een hoofdfiguur is die de hiphop groot heeft gemaakt.
die kerel heeft zowat Gangsta-HipHop uitgevonden en daarvoor verdient hij wel respect
0
Snowman
geplaatst: 26 mei 2006, 10:13 uur
Het is volgens mij niet egt gedoemd alleen dat een paar hoofdfiguren die hiphop groot gemaakt hebben verdewenen zijn zoals Pac,Eazy,B.I.G.,enzo... .
EAzy misschien maar big & Pac maakte het echt niet groot misschien beter maar Rakim, EPMD, Big Daddy Kane, Public Enemy die maakte het groot.
0
geplaatst: 26 mei 2006, 11:24 uur
eazyfan schreef:
die kerel heeft zowat Gangsta-HipHop uitgevonden en daarvoor verdient hij wel respect
(quote)
Hij schreef zijn teksten volgens mij geen eens zelf en gasten als ice t en schoolly d kan je beter als grondleggers van ''gangsta-rap'' zien, die waren half jaren 80 al bezig. Ik begrijp nooit waar eazy-e zijn enorme reputatie aan te danken heeft, hij had een grappig stemgeluid en was leuk binnen NWA maar voor de rest was hij echt niet zo legendarisch als veel mensen zeggen. Dr. Dre en Ice Cube waren dan nog veel invloedrijker.
* denotes required fields.