menu

Genres / Hip-Hop / Vroeger alles beter dan nu??

zoeken in:
Kos
Eazy-E was binnen NWA echt wel de grote man (vooral rond de Straight Outta Compton jaren).

Vooral op business-gebied dan.

Kos
Ja, plus dat hij toch wel de frontman was. Ook in de media.

Kos schreef:
Eazy-E was binnen NWA echt wel de grote man (vooral rond de Straight Outta Compton jaren).

Ja maar zeker niet de meest talentvolle.

Kos
Tja, dat is subjectief. ik vind ook van niet, maar daar ging het niet over.

mijn kindje groeit snel (dit topic), wat leuk om te zien;)

Mijn mening is gemengd.. ik denk wel dat door de de grote populariteit "rauwe" rappers minder kans hebben om door te breken waardoor veel rappers maar kiezen voor het makkelijke "commerciele" pad. Maar innd, dan moet je gewoon beter zoeken en waarschijnlijk werden Run-DMC of Biggie back in the days, ook commercieel beschouwt.

Het lijkt me wel leuk om weer iets te horen als de vroegere eastcoast rap.. in stijl van the wu-tang clan enzo.

Vincent! schreef:
(quote)

Ja maar zeker niet de meest talentvolle.

En hij had ook absoluut de meeste ego van hen allemaal, damn wat word er vaak zijn naam genoemd op Eazy Duz It.

Nou Eazy heeft gangstar rap toch wel mede op de kaart gezet. Ben ook niet zijn grootste fan, maar hij heeft toch wel een status in de rap-wereld. Dat is gewoon.

Ja ik zeg ook niet dat ie geen status heeft,
vind dat ie dat alleen een beetje heel erg overdreven brengt op enkele tracks, wat zonde is van dat album.
Ma ja, iemand moet aangesproken worden als leider, hij had al een gansterleven voor ie rapte, dus voor hem was dat een eitje en de inbreng van zijn geld heeft naturrlijk ook een hoop gedaan om dat ego op te krikken, zonder hem geen N.W.A. en geen geboorte van echte gansterrap in mijn ogen.

Alsof NWA de eerste was.. Voor NWA bestond er al gangsterrap, alleen NWA was toendertijds waarschijnlijk wel de best verkopende act maar geen grondleggers.

Vincent! schreef:
Alsof NWA de eerste was.. Voor NWA bestond er al gangsterrap, alleen NWA was toendertijds waarschijnlijk wel de best verkopende act maar geen grondleggers.

Niet in de stijl die we nu kennen. Daar heeft N.W.A echt wel voor gezorgt. Die gasten hebben hun eersten plaatjes vanuit de kofferbak verkocht, direct op de straten van California. Er was nog geen markt voor zo`n muziek destijds hoor. Die kwam toen N.W.A zijn eerste echte album dropte, vanaf toen zag iedereen ineens geld in deze stroming, en dat is niet meer over gegaan.
Noem ma eens iemand op voor N.W.A met ECHTE gangsterrap die een goed album heb gemaakt, dat wil zeggen een succes dat ook wereldwijd bekend is.

Kos
Schoolly D. bijvoorbeeld.

zoek de enceclopedy van ikpedia maar eens na.

Kos schreef:
Schoolly D. bijvoorbeeld.

Of Ice T.

Onderstaande komt regelrecht van wikpedia.com:

N.W.A (Niggaz with Attitude) was een hiphop groep die gangsta rap populair maakte met het het baanbrekende album Straight Outta Compton uit 1989, berucht vanwege zijn teksten.

Nou hoe letterlijk wil je het hebben, in het engels krijg je een nog betere uitleg.

This article is about the rap group. For other uses, see NWA.
N.W.A.
Origin Compton, California
Years active 1986–1991
Genre(s) Gangsta rap, Old school hip hop
Label(s) Ruthless/Priority
Members Dr. Dre - (1986–1991)
Eazy-E - (1986–1991) (deceased)
Ice Cube - (1986–1989)
MC Ren - (1986–1991)
DJ Yella - (1986–1991)
Arabian Prince (1986–1988)
The D.O.C. - (Ghostwriter) (1986–1991)

N.W.A. (Niggaz With Attitude) was a hip hop group that was formed in Compton, California in 1986. Over the course of the five years the group was together, they continually redefined the face of West Coast hip hop in both lyrical and instrumental ways. N.W.A was one of the first gangsta rap groups to achieve widespread commercial success.

Their second album, Straight Outta Compton, marked the beginning of the new gangsta rap era as the production and lyrics were revolutionary with respect to the previous early '80s releases of the genre. Many of the band members have gone on to lead successful solo careers.

Widely understood to be a drug-dealer, [citation needed] Eazy-E began Ruthless Records. Ice Cube had already written a song for him, "Boyz-N-Tha-Hood", and when one of the bands on his label rejected it, Eazy-E decided to rap it himself. He formed the "Niggaz With Attitude" (N.W.A.) with Ice Cube as an MC and former World Class Wreckin' Cru members Dr. Dre and DJ Yella as producers as well as rappers Arabian Prince and The D.O.C.. Eazy-E released the party album N.W.A. and the Posse on his Ruthless Records label. Half of the songs were from N.W.A. After this, for unknown reasons Arabian Prince and The D.O.C. were no longer in N.W.A., but both continued to ghostwrite for the group. MC Ren was later added to N.W.A.

Ja, omdat de teksten zo schokkend waren dat ze niet op MTV mochten. Maar goed dat was wel een grote stap die ze maakte.

Kos
Ik schreef ook helemaal niet dat ze gangster-rap niet populair hadden gemaakt. Maar ik schreef dat ze helemaal niet de eersten waren.

Kos
Ik had het meer tegen Misty .

O Ok, dan verwijder ik mijn vorige bericht

eazyfan
ja ik heb wat ontdekt.je hebt de punks en rydas en dat is nog steeds zo alleen de punks zijn serieus gestegen en de rydas zijn serieus gedaalt door sterfte enzo,goede hiphop is de dag van vandaag moeilijk te vinden en bijna onmogelijk,maar vorige maand kwam de beste CD uit in 9/10 jaar vind ik tog.Deze moet je hebben. beste CD van 2006.

Je hebt dus de punks en de rydas, nou dan kunnen we nu dit topic wel sluiten denk ik.

eazyfan
Monsta Kody schreef:
Je hebt dus de punks en de rydas, nou dan kunnen we nu dit topic wel sluiten denk ik.
waarom??ik bedoel daarmee de artiesten.

Kos schreef:
Ik schreef ook helemaal niet dat ze gangster-rap niet populair hadden gemaakt. Maar ik schreef dat ze helemaal niet de eersten waren.

Mensen hebben ook altijd iets te zeiken, goed hun waren niet de eersten, maar wel de eerste die het niveau hadden om er naamsbekendheid mee te maken, voor zowel de groep als de muziekstroming.
Dan waren ze technisch gezien toch de eerste, want doorvoor had nog niemand ervan gehoord.

Jij kent niet eens andere groepen dus ga eerst maar es want meer hiphop luisteren. Boogie Down (zal je waarschijnlijk niks zeggen) was er gewoon eerder

Mwa, ik wil niet meteen zeggen dat het vroeger beter was, maar de hoeveelheid aan goede muziek was geconcentreerd. Tegenwoordig is marketing een te grote rol gaan spelen.

Maar wellicht is het een soort ongeschreven regel. Net zoals dat het debuutalbum van een artiest altijd het beste is.

Het is nu Pop... vroeger was er meer rap... Rap zonder boodschap=pop... miss vinden ''hiphoppers'' dat niet passen bij die rappers... maar hun moeten ook eten... hun moeten ook verstand op nul.. zij moeten ook feesten...

Wel zuur dat vrijwel niemand hier de goede dinge van het heden schijnt te kennen. Althans ik heb vrijwel nog niks genoemd zien worden terwijl die albums er echt wel zijn.

De hiphopkenners op deze site zijn ook erg klein in aantal.

MJ_DA_MAN schreef:
Jij kent niet eens andere groepen dus ga eerst maar es want meer hiphop luisteren. Boogie Down (zal je waarschijnlijk niks zeggen) was er gewoon eerder

Jij moet eens wat minder praten over dingen waar je geen verstand van hebt. De eerste release van BDP was in 1987 en van NWA ook.

Ik heb het over hun doorbraak (van NWA) en die was in '88 met SOC. En nee zoveel verstand heb ik er niet van maar wel meer dan hij.
Ben niet uit dat tijdperk, helaas.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:11 uur

geplaatst: vandaag om 05:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.