menu

Genres / Hip-Hop / 2Pac of Biggie?

zoeken in:
eazyfan
tjah deze is volgens mij zeer duidelijk welke vind je de beste en waarom??
ik kies persoonlijk voor 2Pac die kerel vind ik veruit veel beter als het op trax aankomt maar op albumvlak heeft Biggie tog de betere cd uitgebracht maar Pac is gewoon veel beter door zijn betere en hardere teksten.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik kies Biggie. Eerst was Pac ook mijn nummer 1, maar toen luisterde ik Life After Death, toen was ik al verkocht, en toen ik Ready 2 Die eemaal goed had beluisterd wist ik het zeker: Big is de beste rapper allertijden. Wat hij in zo'n korte tijd heeft neergezet deed pac zowat 10 jaar over. En ik vind Biggie qua tekst ook persoonlijk beter, zijn teksten doen me meer, maar 2Pac heeft denk ik teksten die ook bijna zeker zo goed zijn naar mijn mening. En ja de beats, ik hou meer van Eastcoast, dus is ook wel een beetje logisch dat ik die beter vind. Maar goed... Biggie is mijn antwoord op deze topic.

Marcel²
Als ik moet kiezen ga ik voor 2Pac, al moet ik wel zeggen dat het album van Biggie: Ready To Die wel 1 van mijn favoriete hip hop albums is. Wat ik goed vind aan Pac is dat zijn teksten verder gaan dan alleen bitches!

Zonder twijfel Biggie.
Niet zozeer tekstueel maar het verschil zit um in flow en stem, vind ik.
BIg is in de wieg gelegd om te rappen, pac om voor ophef te zorgen en mensen aant denken te zetten over politiek en maatschappij.

Zijn echt 2 verschillende karakters.
biggie rapkoning
Pac Activistenkoning. keep ya head up en brenda got baby, super. zetten je aant denken.

Maar ik ga voor biggie op basis van vaardigheden als MC.

Mzzl

avatar van BoordAppel
Maar ik ga voor biggie op basis van vaardigheden als MC.

Ik ook . Al zijn ze beide overgewaardeerd. Vroeg dood gaan blijft toch een briljante carrièremove.

avatar van Reijersen
Ik ga volledig voor 2Pac. Simpelweg omdat zijn rapstijl mij veel meer aanstaat als die(voor mij) wat slomerige stijl van Biggie.

Biggie, qua flow maar ook qua lyrics.

avatar van Kos
Kos
Inderdaad.

Vind de carriere van 2 Pac ook nogal vreemd. Van vage danser in te wijde gekleurde broeken en loopjongen in Digital Underground, naar een soort hardcore rapper met een boodschap. Beetje overhyped heb ik hem altijd gevonden.

avatar van MJ_DA_MAN
Tussenstand: 2Pac: 3 Biggie: 5

Marcel²
Reijersen schreef:
Ik ga volledig voor 2Pac. Simpelweg omdat zijn rapstijl mij veel meer aanstaat als die(voor mij) wat slomerige stijl van Biggie.


Ik heb het zelfde al zal ik niet ontkennen dat de flow van Biggie wel erg goed is. Wel af en toe wat slomerige maar ja, dat was Biggie.

eazyfan
Vincent! schreef:
qua lyrics.

nooit volgens mij hoor,Biggie heeft wel goeie teksten maar die van Pac zijn veel beter en stijl van Pac is veel beter. maar ik vind ze allebei wel goed.maar Pac is gewoon beter.

Snowman
Buh nog een Biggie/Pac topic staat over het hele internet buh. O Ja Biggie is beter.

Snowman
MJ_DA_MAN schreef:
Ik kies Biggie. Eerst was Pac ook mijn nummer 1, maar toen luisterde ik Life After Death, toen was ik al verkocht, en toen ik Ready 2 Die eemaal goed had beluisterd wist ik het zeker: Big is de beste rapper allertijden. Wat hij in zo'n korte tijd heeft neergezet deed pac zowat 10 jaar over. En ik vind Biggie qua tekst ook persoonlijk beter, zijn teksten doen me meer, maar 2Pac heeft denk ik teksten die ook bijna zeker zo goed zijn naar mijn mening. En ja de beats, ik hou meer van Eastcoast, dus is ook wel een beetje logisch dat ik die beter vind. Maar goed... Biggie is mijn antwoord op deze topic.


Je kan niet aan iets horen of hij east of west is...

avatar van Kos
Kos
Jawel hoor.

Snowman
Kos schreef:
Jawel hoor.


Je niet wat hebben Snoop Dogg & Dilated |Peoples gemeen dat je horen kan dat ze uit het westen komen. En wat heben Chuck D & 50 Cent dat ze east maakt. En Pac geboren in east & verhuisd naar het westen?

2Pac vind ik persoonlijk de betere, lyrisch gezien veel scherper en hij had het geluk met veel betere producers te kunnen werken.

eazyfan schreef:
(quote)

nooit volgens mij hoor,Biggie heeft wel goeie teksten maar die van Pac zijn veel beter en stijl van Pac is veel beter. maar ik vind ze allebei wel goed.maar Pac is gewoon beter.

Ach natuurlijk is dat verder subjectief maar ik vind biggie veel dikkere one-liners hebben en meer humor, niet dat 2pac hele slechte teksten had, maar zo diepzinnig waren ze nou ook weer niet. En dat hele thug life gedoe vind ik een beetje overdreven.

avatar van Kos
Kos
Snowman schreef:


Je niet wat hebben Snoop Dogg & Dilated |Peoples gemeen dat je horen kan dat ze uit het westen komen. En wat heben Chuck D & 50 Cent dat ze east maakt. En Pac geboren in east & verhuisd naar het westen?
Niet alles is herkenbaar natuurlijk, maar in de jaren '90 had je wel duidelijk herkenbare east of west-coast producties.

Marcel²
eazyfan schreef:
ik vind ze allebei wel goed.maar Pac is gewoon beter.


Vriend

avatar van Word_Play
Vincent! schreef:
(quote)

Ach natuurlijk is dat verder subjectief maar ik vind biggie veel dikkere one-liners hebben en meer humor, niet dat 2pac hele slechte teksten had, maar zo diepzinnig waren ze nou ook weer niet. En dat hele thug life gedoe vind ik een beetje overdreven.

Ik verwijs je hierbij naar Me Against the World.

Dit album is tevens de reden waarom ik Pac boven Big verkies. Veelzijdiger, en raakte me meer dan Ready To Die. Dit zegt trouwens meer over MATW dan RTD. En het feit natuurlijk dat Pac nog een classic (All Eyez On Me) en een near-classic (Makaveli) heeft gedropt.

avatar van bloempje24
eazyfan schreef:
nooit volgens mij hoor,Biggie heeft wel goeie teksten maar die van Pac zijn veel beter en stijl van Pac is veel beter. maar ik vind ze allebei wel goed.maar Pac is gewoon beter.


Mooie argumentatie

avatar van herbertwest
Ik verkies Pac net boven Biggie, aar dat heeft meer te maken met het feit dat de emotie en charisma van Pac mij zo raken. Qua flow vind ik Biggie wel wat beter en Pac heeft geen album gemaakt die beter is dan Ready to die en Life After Death, hoewel Me Against The World erg in de buurt komt. Toch ind ik het totale werk van Tupac gewoon erg goed. Ik denk ook dat ze allebei overgewaardeerd zijn. Als Rakim was doodgeschoten of Nas na Illmatic dan waren die net zo populair geweest denk ik. Aan de andere kant vind Ik Big L net zo'n goede mc als Biggie en Punisher net zo goed, mss wel beter als Pac maar die hebben hier toch weinig teweeg gebracht in Nederland, ook na hun dood. Al om al gevoelsmatig toch net Pac

Word_Play schreef:
(quote)

Ik verwijs je hierbij naar Me Against the World.

Dit album is tevens de reden waarom ik Pac boven Big verkies. Veelzijdiger, en raakte me meer dan Ready To Die. Dit zegt trouwens meer over MATW dan RTD. En het feit natuurlijk dat Pac nog een classic (All Eyez On Me) en een near-classic (Makaveli) heeft gedropt.

Heb ik in mijn bezit maar vooral de beats vind ik niet erg boeiend op het album, qua teksten wel goed, maar verder allemaal tamelijk saai. Ik denk dat biggie gewoon meer mijn smaak is alhoewel ik 2pac verder niet slecht vind.

Snowman
Vincent! schreef:
(quote)

Heb ik in mijn bezit maar vooral de beats vind ik niet erg boeiend op het album, qua teksten wel goed, maar verder allemaal tamelijk saai. Ik denk dat biggie gewoon meer mijn smaak is alhoewel ik 2pac verder niet slecht vind.


Ik vind de beats juist zo slecht aan dat album, toen hij naar Death Row in 96 ging werkten hij met veel beter producers. Jhonny J, Dr. Dre, Daz

avatar van Cath
BIGGIE!!!!!, geen twijfel mogelijk.
Maja, ik heb me dan ook niet echt verdiept in 2pac, maar dat kan ik gewoon niet.. ik voel me op de 1 of andere manier emotioneel betrokken bij Biggie. Ik heb dan ook echt een heel mooi boek gelezen over Biggie's leven.

Maar voor mij is Biggie gewoon het hele pakket, flow, teksten, humor, heerlijke sound enz.

avatar van Cath
oooh!!!, ik vergeet iets. Er komt ook nog bij de freestyles van Biggie. Die woorden, ze kloppen allemaal. Ik heb een freestyle van biggie met pac, en ik wil geen hater zijn maar je hoort toch wel dat biggie beter is.. www.youtube.nl, staat een filmpje van biggie als 17 jarige (!) die echt de pan uit flowt:P

avatar van herbertwest
Cath schreef:
oooh!!!, ik vergeet iets. Er komt ook nog bij de freestyles van Biggie. Die woorden, ze kloppen allemaal. Ik heb een freestyle van biggie met pac, en ik wil geen hater zijn maar je hoort toch wel dat biggie beter is.. www.youtube.nl, staat een filmpje van biggie als 17 jarige (!) die echt de pan uit flowt:P


Tja, qua freestyles vind ik Big L, GZA, C-Rayz Walz, Jay-Z toch echt beter hoor. Van Tupac ben ik niet echt bekend met freestyles. Maar vind toch dat Biggie completer is dan Tupac, alleen Tupac spreekt mij meer aan door het charisma en zijn emotie. Maar goed, ken van allebei niet echt veel freestyles dus is moeilijk te oordelen welke ik beter vind op dat gebied.

eazyfan
Cath schreef:
BIGGIE!!!!!, geen twijfel mogelijk.

geen twijfel mogelijk??
Cath schreef:

Maja, ik heb me dan ook niet echt verdiept in 2pac

je kent waarschijnlijk niet een Pactrack!!
Cath schreef:

maar dat kan ik gewoon niet.. ik voel me op de 1 of andere manier emotioneel betrokken bij Biggie.

wat bedoel je daar nu weer mee??
dat je dan niet naar Pac mag luisteren ofzo??
okk ik snap wel dat Biggie je idool is maar wat je daar schrijft is tog wel effe lachen.ik had wel verwacht dat je hier ging komen stemmen en dat mag je natuurlijk wel.
ik dwing je ook niet om naar Pac te luisteren ofzo maar je zegt meteen Biggie zonder eens een goeie reden te geven als de rest.iedereen geeft een goede reden enzo maar jij zegt al meteen Biggie.je mag gerust Biggie zeggen
maar zeg dan ook iets van Pac ofzo want daarom gaat het hier op deze topic.
Cath schreef:
heb een freestyle van biggie met pac, en ik wil geen hater zijn maar je hoort toch wel dat biggie beter is.. www.youtube.nl

als dat die is die ik ook heb van je dan is mijn mening HELL NO!!ben intussen van mening verandert

eazyfan
nu effe de stand tellen:
Pac:8 (met die van C Changes erbij)
Biggie:10
ik denk dat dit de juiste telling is en als dat niet zo is Holla At Me

Ik Ben voor pac om 1 hele simpele reden, Biggie was bij de Mic beter, kwa skills, maar Wat 2pac Naar De Mic bracht was beter, zijn inhoud, zijn gevoel, Ik heb wel ready to die en Life after death, biggie had 2 albums waar 2pac niet aan kon tippen, maar pac is op zijn beurt de best verkopende rapartiest allertijden... het is maar wat je belangrijker vind: de boodschap of de Skills B.t.w Biggie had Zeker ook een boodschap...

Gast
geplaatst: vandaag om 01:12 uur

geplaatst: vandaag om 01:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.