menu

Mijn Updates +
Genres / Hip-Hop / 2Pac of Biggie?

zoeken in:
Tupac, biggie heeft meer zo'n bang your head flow wat relaxed is maar Tupac was een meester in emoties overbrengen.

Raffael1977
Ironisch om dat te zeggen omdat vrijwel in elk nummer Thug Life gepromoot werd door Pac en vooral toen hij Death Row was. Biggie kwam met andere onzin en party hitjes vanwege zijn vriend Diddy.

ow hebben we Raffeal weer hahaha.
Alweer onzin? damn het is echt mijn maand niet.
Maar inderdaad als je erg 1 dimensionaal naar de teksten kijkt gaat het inderdaad alleen maar om thug life.
Welke rappers trekken eigenlijk wel je aandacht als ik vragen mag?

Raffael1977
Vast Aire, Sadistik, Onry Ozzborn en uit de oude doos Chuck D, KRS, Melle Mel, Guru, Rakim.

Om er zo ff een paar te noemen.

Allen ook een stuk beter dan de rappers uit dit topic.

bennerd (moderator)
Raffael1977 schreef:
Biggie kwam met andere onzin en party hitjes vanwege zijn vriend Diddy.

Party hits zijn geen onzin. Het leven is namelijk af en toe ook gewoon een feest.

Raffael1977
bennerd schreef:
(quote)

Party hits zijn geen onzin. Het leven is namelijk af en toe ook gewoon een feest.

Er is ook niets mis met een party song maar een heel album aan bitches, ho's, money en party's is toch een behoorlijke fictieve manier van iets overbrengen.

Niet voor niets is de cultuur naar de klote gegaan door dit soort ongein.

Biggie's allereerste nummer was ook al een partyhit

bennerd (moderator)
Raffael1977 schreef:
(quote)

Er is ook niets mis met een party song maar een heel album aan bitches, ho's, money en party's is toch een behoorlijke fictieve manier van iets overbrengen.

Niet voor niets is de cultuur naar de klote gegaan door dit soort ongein.

Alleen maar huilen over 'het miserabele leven', het dicteren van hoe hiphop moet, het aanbidden van Satan, het opzeggen van een gewelddadig boodschappenlijstje en het janken over de grootverkopers maken de cultuur er ook niet veel gezonder op.

Eens, party must be, maar de gezapige top 40 rap van Biggie wordt m.i. overschaduwd door het vroegere ruige werk van Tupac. Holler If Ya Hear Me met daarop o.a. een knetterende team up met Ice T en Ice Cube. Spijkerharde shit. Niet die halfzachte beats waar je alleen maar danspasjes op kan maken die veel weg hebben van gladde copuleerbewegingen. Overigens ging Tupac zich min of meer vanaf Me Against The World ook schuldig maken aan die champagnedronken west coastdingesstijl. Met als ultiem dieptepunt een hit waarp Roger 'I wanna be your man'. mocht meedoen.
Tupac dus.

Raffael1977
bennerd schreef:
(quote)

Alleen maar huilen over 'het miserabele leven', het dicteren van hoe hiphop moet, het aanbidden van Satan, het opzeggen van een gewelddadig boodschappenlijstje en het janken over de grootverkopers maken de cultuur er ook niet veel gezonder op.

Is ook makkelijk lullen als het gros van hiphop land niet mogen mee doen aan de top dat bewust door grote labels gecontroleerd wordt zodat ze de juiste platen kunnen weren omdat ze er geen cent mee kunnen verdienen.

Dat is ook zo bij andere stijlen zo, de commercie maakt de traditionele muziek kapot en dan nieuwe helden tot die genre benoemen. Lang leven top 40 artiesten.

Lang leve, Raffael. Lang leve.

En wat maak je je toch altijd druk om die top 40 artiesten? Laat ze lekker links liggen. Doe ik ook, grotendeels. Het internet biedt genoeg kans om de rest te vinden, dat weet jij ook, want dat doe je ook. Geniet gewoon van je muziek en laat andere mensen van hun muziek genieten.

Raffael1977
Der Untergang schreef:
Biggie's allereerste nummer was ook al een partyhit

Kon je daar lekker op dansen dan? NEE alleen een beetje springen.

Daarnaast waren zijn rap vaardigheden die het hem deden en deels prima teksten. Als je een super vette flow hebt scheelt dat al een hoop.

Raffael1977
niels94 schreef:
Lang leve, Raffael. Lang leve.

En wat maak je je toch altijd druk om die top 40 artiesten? Laat ze lekker links liggen. Doe ik ook, grotendeels. Het internet biedt genoeg kans om de rest te vinden, dat weet jij ook, want dat doe je ook. Geniet gewoon van je muziek en laat andere mensen van hun muziek genieten.

Ik maak mij niet druk en waarom zou ik. Ik luister zelfs meer andere muziek dan hiphop tegenwoordig. Alleen die ik het waardig vind om naar te luisteren luister ik nog de rest kan mij gestolen worden.

Raffael1977
Edwynn schreef:
Eens, party must be, maar de gezapige top 40 rap van Biggie wordt m.i. overschaduwd door het vroegere ruige werk van Tupac. Holler If Ya Hear Me met daarop o.a. een knetterende team up met Ice T en Ice Cube. Spijkerharde shit. Niet die halfzachte beats waar je alleen maar danspasjes op kan maken die veel weg hebben van gladde copuleerbewegingen. Overigens ging Tupac zich min of meer vanaf Me Against The World ook schuldig maken aan die champagnedronken west coastdingesstijl. Met als ultiem dieptepunt een hit waarp Roger 'I wanna be your man'. mocht meedoen.
Tupac dus.

Thx

Nou, iedereen blij

Zelf vind ik 2Pac niet zo interessant. Biggie wel, maar dan alleen op Ready To Die. Life After Death is grotendeels saai of vervelend, wat mij betreft.

Ik niet. Ik vind het onzin dat de commerciële muziek van nu niet meer leuk is. Ik geniet er met volle teugen van. Net zo goed als dat ik vandaag aan het genieten ben van Dday One. Altijd maar dat gezeur van "de platenmaatschappijen houden ons bewust dom". Wat een onzin. De meute wil gewoon na een dag werk / school / niksen vermaakt worden met gemakkelijke muziek over feesten. Niks mis mee. Het is niet aan de zogenoemde notoire hiphopkenner om dit te veroordelen.

Of om met de toepasselijke woorden van A$AP Rocky te spreken:

I said it must be cause a nigga got dough
Extraordinary swag and a mouth full of gold
Hoes at my shows they be stripping off they clothes
And them college girls write a nigga name on they toes
Niggas talk shit 'til they get lockjaw
Chrome to ya dome 'til ya get glockjaw
Party like a cowboy or a rockstar
Everybody play the tough guy 'til shit pop off

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Doe mij dan maar:
Try to identify the man in front of ya
But it ain't the role, the gear, or the money, the
swift intellectionist with pleny, ya
bite, if it's dark I'll spark every one of ya,
I throw a mic in the crowd, it's a question,
I got the answer..it includes directions:
"Go manufacture a mask, show me after
a glass of a master that has to make musical massacre..."
Attack your wack 'till it's handicapped,
you'll never hold the mic again, try to hand it back,
cuz every rapper that comes, I cut off his thumbs,
put a record to his neck, if he swallows it hums!
Slice from ear to ear-so 'till can hear better,
Before he bleed to death, here, hear every letter!

Raffael1977 schreef:
Vast Aire, Sadistik, Onry Ozzborn en uit de oude doos Chuck D, KRS, Melle Mel, Guru, Rakim.

Om er zo ff een paar te noemen.

Allen ook een stuk beter dan de rappers uit dit topic.

Ik ben onder de indruk dat je Guru noemt, aangezien die over het algemeen een shit load aan kritiek krijgt dat hij eigenlijk niet zo goed kan rappen en zijn teksten ook middelmatig zijn (ben ik het soms overigens wel mee eens).
Chuck D, Melle Mel en Rakim zou ik nog wel beter kunnen noemen, KRS One heeft bij mij veel krediet verspeeld door eerst de wijze man uit te hangen en vervolgens een track te maken met "target" Nelly.

Ik begrijp de kritiek op Tupac vanwege de thug teksten maar je kan het natuurlijk ook in een ander perspectief zien. In weze gaan zijn teksten over acceptatie in het leven, verraad van vriendschappen, wanhoop, struggles enz enz. Dat wij in Nederland deze vorm van armoede en gangs niet hebben, maken de teksten er niet minder interessant op.

Mensen die Guru's teksten middelmatig vinden snappen er echt geen bal van. Dan heb je echt oogkleppen op. Zelfs tot aan zijn laatste solo album die ik niet waardeer heeft hij nog teksten gehad die boven het niveau middelmatig uitsteken. Elke Gang Starr album heeft eigenlijk wel goede teksten. Hij had ook altijd similes die veel interessanter waren dan die van de gemiddelde rapper uit de 90s. Sowieso een sterke schrijver, zeker niet de beste, maar middelmaat, nee toch? Ik zou tegen die mensen zeggen luister eens naar Step In The Arena, Daily Operation en Hard To Earn. Moment Of Truth is niet mijn favoriete Gang Starr album zoals velen, maar wat rapt hij ontzettend sterk op Above The Clouds (minstens gelijkwaardig aan Inspectah Deck's verse die de hemel wordt ingeprezen).

Hard to earn vind ik het beste album van gang starr maar er staan wel wat tracks op waarvan ik denk die teksten en flow zijn niet super geweldig. Code of the streets bijvoorbeeld, DWYCK is qua beat en sample super maar die tekst is ook niet geweldig.
Mass appeal zelfde. Het ergste rapwerk kwa flow is in (overigens een van mijn favo tracks van gangstarr) Betrayal;

Check the horror scene
The kid was like twelve or thirteen
Never had the chance like other kids to follow dreams
Watched his father catch two in the dome and to the spleen
Nothin" but blood everywhere, these streets are mean
They spared his life, but killed his moms and his sister Jean
Of course over some drug shit
His pops was on some ill-out, spill your guts, on some thug shit
Didn`t know his boys was on some shady as* no love shit
His pops got played out though, with silencers they laid him out yo
Took his stash and all the cash and left `em, tied up on the couch yo
With tape over his mouth, so he couldn`t cry out
cause his dad was the nigga with clout
Survival of the fittest so they split his wig no doubt
Despite the stocking caps he noticed the same cat, who used to give him doe
and taught him, to use the same gat
Supposed to be an Uncle,fam and all that
He could tell it was him `cause he wore the same slacks, he wore when
he took him to Meadowlands racetrack
Why did he flip and go out like that?
It`s called betrayal

Dast flowt echt voor geen meter...vooral het stuk cause his dad was the nigga with clout...dat zegt die echt mompelend snel erbij zodat het nog net ff past

Maar ik zeg ook zeer zeker niet dat het geen goede rapper is, ik bedoel gangstarr dat is zeker mijn shit...maar objectief gezien heeft Guru naar mijn mening niet topteksten, rijm schema's of flow.

bennerd schreef:
Qua lyrics misschien niet, maar qua flow en delivery wel briljant. Vandaar dat ik Life After Death wel nog heel goed trek. Beter dan Ready to Die, denk ik.

Precies. Biggie is op Life After Death zoveel beter op dreef dan hij op Ready to Die is. Door de lengte van het album krijg je automatisch wat fillers mee, maar wat een pareltjes staan er toch op Life After Death, duidelijk meer dan op Ready to Die.

bennerd (moderator)
Ready to Die is ook veel eenzijdiger (en dus iets saaier) dan Life After Death.

Harderwiek schreef:
(quote)

Precies. Biggie is op Life After Death zoveel beter op dreef dan hij op Ready to Die is. Door de lengte van het album krijg je automatisch wat fillers mee, maar wat een pareltjes staan er toch op Life After Death, duidelijk meer dan op Ready to Die.

Biggie op zijn best is te vinden op Life After Death (Niggas Bleed & I've Got A Story To Tell) maar ook zeker op zijn slechtst. Als geheel is Ready To Die gewoon een stuk constanter. Life After Death heeft ook gewoon teveel beats van een heel laag niveau. Ready To Die is niet voor niks een klassieker, gewoon een stuk beter geheel. Life After Death had nog altijd die verhalen op straat, maar was meer commercieel gericht. Ready To Die had eigenlijk ook al commerciële nummers, maar die zijn gewoon goed uitgewerkt. Ben het dus wel met je oneens dat er meer parels staan op Life After Death. Niggas Bleed is wel veruit Biggie op zijn best. Ik hou van verhalen die gedetailleerd visueel zijn en waar gewoon geen filler in zit.

Om eerlijk te zijn kan ik absoluut niet door 'Life After Death' heenkomen. Vind het een te saai en commercieel album met Diddy stempel. Snap dan ook echt niet dat mensen dat album durven te vergelijken met 'Ready To Die'.

Begrijp niet dat jullie 'commercieel gericht' als argument gebruiken. Dit heeft bijzonder weinig te maken met de kwaliteit die wordt afgeleverd op een album. Ook is het natuurlijk een zwak argument dat het beter is omdat het als klassieker wordt beschouwd; iets wat juist blijk geeft van de commercie van een album. Voor mij liggen de albums weinig uit elkaar, maar een overtuigendere Biggie (zoals Glacier of Ice ook zegt) op Life After Death zorgt ervoor dat dat album mij meer ligt.

Maar sommige tracks kan ik gewoon niet naar luisteren door de R&B vocals op de hook, saaie beats of de bijdrage van artiesten. Die skip ik elke keer weer na een minuut. Ik kan de tracks die ik als goed beschouw makkelijk op 1 schijfje kwijt.

Daarnaast slaat het nergens op dat 'Hypnotize' volgt op het deprimerende intro & 'Somebody's Gotta Die'. Hetzelfde geldt voor 'Fuck You Toninght' na 'Kick In The Door' en ook voor 'Playa Hater' na '10 crack'. Datzelfde geldt ook wel voor 'One More Chance' na 'Warning' + 'Ready To Die'; maar die beat was iig nog meer hardcore, waardoor het muzikaal minder opviel!

Raffael1977
@Harderwiek

Commercieel houdt in dat de sound kitscherig klinkt en er weinig warmte is. Kwa melodie simpel is en de teksten matig tot slecht zijn.

De flow van een rapper telt het zwaarst. Is je flow goed dan maakt het geen zak uit of de tekst moeilijk of simpel is. Het zal altijd lekker klinken maar ik prefereer diepere teksten over makkelijke teksten.

Wat nu het verschil is dat op hoog niveau het er niet toe doet wat jij graag wil maar zijn het de producers (geen beat bakkers) die bepalen wat het eind resultaat wordt. Dit is omdat hij/zij voor een platenmaatschappij werkt en die hem heel goed betaald als hij ervoor zorgt dat het een hit word.

Dit als laatste waarin mij heel goed kan vinden.

Het is precies wat deze titel zegt: How You Sell Soul to a Soulless People Who Sold Their Soul?

Denk daar maar eens over na

bennerd (moderator)
Raffael1977 schreef:
@Harderwiek

Commercieel houdt in dat de sound kitscherig klinkt en er weinig warmte is. Kwa melodie simpel is en de teksten matig tot slecht zijn.

Nog geen A$AP Rocky of Tyler, the Creator gehoord? Jouw stelling is dus duidelijk te kort door de bocht.

Wat nu het verschil is dat op hoog niveau het er niet toe doet wat jij graag wil maar zijn het de producers (geen beat bakkers) die bepalen wat het eind resultaat wordt. Dit is omdat hij/zij voor een platenmaatschappij werkt en die hem heel goed betaald als hij ervoor zorgt dat het een hit word.

Dat is ook te kort door de bocht. Maar als het goede muziek oplevert, heb ik geen problemen met zo'n werking. Young Jeezy weet zoiets goed op te lossen: de muziek die hij zelf zo veel mogelijk in de hand wilt hebben, brengt hij uit via mixtapes.

Het is precies wat deze titel zegt: How You Sell Soul to a Soulless People Who Sold Their Soul?

Denk daar maar eens over na

Doe ik. Hoe meer ik erover nadenk, hoe hypocrieter ik die zin vind en hoe meer ik denk dat hij enkel uitgesproken wordt door dramaqueens.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:11 uur

geplaatst: vandaag om 06:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.