MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / 2Pac of Biggie?

zoeken in:
2pac is beter, maar ik heb in een ander topic op dit forum al 'ns flink op mijn kop gekregen toen ik zei dat ik Biggie niet zo waardeerde, dus ik zal het erop houden dat 2pac geweldig is, wat ik ook wel grotendeels vind.

thomzi50 schreef:
2pac is beter, maar ik heb in een ander topic op dit forum al 'ns flink op mijn kop gekregen toen ik zei dat ik Biggie niet zo waardeerde, dus ik zal het erop houden dat 2pac geweldig is, wat ik ook wel grotendeels vind.

BIG is meer hip hop vind ik, 2pac heeft veel tracks waarin hij een beetje rapt maar waarin het meer R&B deuntjes zijn.

Noemen ze dat niet Westcoast Rap?

Nee?

2Pac, om het feit dat hij over realiteit zong, en zich enigzins afzette tegen het Amerikaanse regime ( daar hou ik van!).
Biggie was niet slecht ofzo, ook hij kon er wat van, ma er zijn heel wat meer 2pac nummers die ik zeer dope vind, dat heb ik met Biggie lang niet zo veel.

Hoeveel ken jij van Biggie mag ik vragen? Hypnotize en Nasy Girl?

MJ_DA_MAN schreef:
Hoeveel ken jij van Biggie mag ik vragen? Hypnotize en Nasy Girl?

Heb het album Ready to Die sinds een maand of twee.

Misty44 schreef:
(quote)

Vind 2pac ook beter dan Biggie omdat 2pac zich op verschillende manieren kan outen op zijn albums en bij Biggie blijft het eentonigheid troef, vind ik dan persoonlijk...

Misty44 schreef:
(quote)

Goede keuze Life After Death er ook nog bij en luister vooral niet Born Again en Duets.

En dan is 2pac alsnog beter

Dat nou net niet.

Ruimschoots niet.
Leuk een mening hebben

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Goede keuze Life After Death er ook nog bij en luister vooral niet Born Again en Duets.

Life after death wel ja? veel mensen zeggen dat die ook tegenvalt. Readie to Die vind ik ook niet super maar een track of 8/9 kan ik wel waarderen. Dat eentonigheid troef kan ik best inkomen, Biggie`s nummers flowen veel op dezelfde manier weg, dat kan de stijl van het album zijn, of gewoon echt zijn eigen stijl zijn, geen idee. Ma wees niet bang Duets komt er bij mij niet in, ben sowieso al tegen op die leven na de dood albums, degene die het produceren geven er hun eigen draai aan en maken het 9 van de tien keer kapot.

2pac kwam gewoon op voor het vrij uiten van zijn mening (terwijl de overheid hem het liefst op zou sluiten) dat was zijn goed recht en dat waardeer ik enorm, hij had ook best president kunnen worden, zijn visie was soms diepgaand, maar hij had het wel bij het rechte eind. althans ik kon me er in vinden, maar ik heb ook een hele brede en diepgaande visie, daar beschikken niet alle mensen over.
Dit staat misschien los van zijn muziek, maar die visies heeft hij cker gebruikt om nummers vanuit te schrijven en daar lag gewoon zijn kracht, het omzetten van gedachten in teksten iets wat weinig mensen kunnen, probeer het zelf maar eens goed onder woorden te brengen wat je in je hoofd heb, das erg moeilijk. Daarom t meeste respect voor 2Pac

Misty44 schreef:
(quote)

Life after death wel ja? veel mensen zeggen dat die ook tegenvalt. Readie to Die vind ik ook niet super maar een track of 8/9 kan ik wel waarderen. Dat eentonigheid troef kan ik best inkomen, Biggie`s nummers flowen veel op dezelfde manier weg, dat kan de stijl van het album zijn, of gewoon echt zijn eigen stijl zijn, geen idee. Ma wees niet bang Duets komt er bij mij niet in, ben sowieso al tegen op die leven na de dood albums, degene die het produceren geven er hun eigen draai aan en maken het 9 van de tien keer kapot.

2pac kwam gewoon op voor het vrij uiten van zijn mening (terwijl de overheid hem het liefst op zou sluiten) dat was zijn goed recht en dat waardeer ik enorm, hij had ook best president kunnen worden, zijn visie was soms diepgaand, maar hij had het wel bij het rechte eind. althans ik kon me er in vinden, maar ik heb ook een hele brede en diepgaande visie, daar beschikken niet alle mensen over.
Dit staat misschien los van zijn muziek, maar die visies heeft hij cker gebruikt om nummers vanuit te schrijven en daar lag gewoon zijn kracht, het omzetten van gedachten in teksten iets wat weinig mensen kunnen, probeer het zelf maar eens goed onder woorden te brengen wat je in je hoofd heb, das erg moeilijk. Daarom t meeste respect voor 2Pac

Mja tupac heeft voor mij een beetje afgedaan toen ik er achter kwam dat hij sommige opstootjes met de wet niet om principiele redenen deed maar gewoon om de publiciteit.

[/quote]

Mja tupac heeft voor mij een beetje afgedaan toen ik er achter kwam dat hij sommige opstootjes met de wet niet om principiele redenen deed maar gewoon om de publiciteit.[/quote]

En ik heb dan ook weer het idee dat ze dat op die manier verdraaien om zichzelf te beschermen en hem zwart te maken. Ma dat soort dingen zullen wij nooit zeker weten

Mja tupac heeft voor mij een beetje afgedaan toen ik er achter kwam dat hij sommige opstootjes met de wet niet om principiele redenen deed maar gewoon om de publiciteit.[/quote]

En ik heb dan ook weer het idee dat ze dat op die manier verdraaien om zichzelf te beschermen en hem zwart te maken. Ma dat soort dingen zullen wij nooit zeker weten[/quote]

Ik heb beelden gezien waarin hij hetzelf toegaf hoor. Dat neemt niet weg dat de beste man idealen had.
Wat ik trouwens ook zo'n lompe actie van tupac vond was dat hij in een Mtv programma destijds ging roepen dat hij de gang van een andere rapper in elkaar geslagen had. Er was eerst geen bewijs maar door dat geschreeuw op Mtv driaade hij alsnog de bak in. Dat soort dingen dus.

Als er een rapper is die op verschillende manier kan flowen is het biggie. Hij heeft veel meer variatie dan tupac en bovendoen meer volume en Power.
Biggie heeft mijn stem!
Ik ben dan ook soort van idolaat ofzoo van um

Check 'Gimme the Loot' talent druipt eraf

Jonguh20 schreef:

Check 'Gimme the Loot' talent druipt eraf

And if they start to scream,
BAM BAM have a nice dream

Er zitten geweldige stukjes in dat nummer inderdaad.
Maar Biggie trek ik niet een heel album, Pac wel.

CaliLove
2pac 4 ever!!!
Hij was meer dan een rapper alleen: een dichter, iemand die rapte over de problemen van de zwarte en gekleurde bevolking in Amerika, de corrupte politie, tienerzwangerschappen enz. En zoals Misty44 al zei, hij kon idd de 1ste zwarte president worden, maar wou hij dat zelf wel?
Qua lyrics is/was 2pac gwn de beste rapper.

Relax
Revo schreef:
(quote)

Mja tupac heeft voor mij een beetje afgedaan toen ik er achter kwam dat hij sommige opstootjes met de wet niet om principiele redenen deed maar gewoon om de publiciteit.

En ik heb dan ook weer het idee dat ze dat op die manier verdraaien om zichzelf te beschermen en hem zwart te maken. Ma dat soort dingen zullen wij nooit zeker weten[/quote]

Ik heb beelden gezien waarin hij hetzelf toegaf hoor. Dat neemt niet weg dat de beste man idealen had.
Wat ik trouwens ook zo'n lompe actie van tupac vond was dat hij in een Mtv programma destijds ging roepen dat hij de gang van een andere rapper in elkaar geslagen had. Er was eerst geen bewijs maar door dat geschreeuw op Mtv driaade hij alsnog de bak in. Dat soort dingen dus.[/quote]

Jij had niet goed gekeken, hij had 2 reggiseurs inelkaar geslagen die iets niet goed deden of 2Pac niet accepteerden.
En dat was wel gebeurd.

Juist al dat politieke moeilijke gedoe van 2pac trek ik niet. Ik hou van die gezellige dikke vrolijke grote neger:)

Cath schreef:
Ik hou van die gezellige neger:)

, Ik zou er geen kopje thee mee willen drinken.

Melle K
CaliLove schreef:
2pac 4 ever!!!
Hij was meer dan een rapper alleen: een dichter, iemand die rapte over de problemen van de zwarte en gekleurde bevolking in Amerika, de corrupte politie, tienerzwangerschappen enz. En zoals Misty44 al zei, hij kon idd de 1ste zwarte president worden, maar wou hij dat zelf wel?

Tupac is een hype.
De beef tussen Biggie en Tupac is een hype.
Tupac heeft wat aardige nummers, maar veel meer matige nummers, is gewoon een gemiddelde rapper die groter gemaakt wordt dan hij eigenlijk was.

Ach, ieder z'n held natuurlijk.

CaliLove schreef:

2Pac was qua tekst misschien wel wat beter dan Biggie (terwijl Biggie tekstueel vaak ook briljant was) maar als je te vaak naar Pac luistert (zoals ik jaar geleden deed) geloof je het wel na een tijdje. Biggies teksten spreken me meer aan en o.a. daardoor is ie gwn mijn favo rapper. Maar aan Biggies flow kan niemand tippen vind ik

CaliLove
Melle K schreef:
(quote)

Tupac is een hype.
De beef tussen Biggie en Tupac is een hype.
Tupac heeft wat aardige nummers, maar veel meer matige nummers, is gewoon een gemiddelde rapper die groter gemaakt wordt dan hij eigenlijk was.

Ach, ieder z'n held natuurlijk.

Als Tupac een gemiddelde rapper is volgens jou, wie is er dan een goede rapper?

Melle K
Talib Kweli, Nas, MF Doom, GZA, Ill Bill, Raekwon, Q-Tip, Big L, Common, Rakim, Jay-Z, Mos Def, Jeru The Damaja, Chuck D, Biggie, Chali 2na enz. enz. enz. enz.

eazyfan
pff laat me niet lachen man, die stellen niks voor tegenover Pac, Pac is een van de beste ooit en dat heeft hij 100% bewezen!!die kerel heeft zelf Changes in 15min geschreven (dat is echte talent), geloof me is echt waar, zie je op zijn film, dat is een van de beste hiphoptracks ooit ,ik zie Biggie niet in 15 wat beters schrijven.

Marcel²
Natuurlijk zijn er ook andere rappers die erg goed zijn, maar 2Pac had naar mijn gevoel iets wat anderen totaal niet hebben. Ik heb dit al vaak genoeg gezegt en dit is dan ook de laatste keer. Luister maar naar Cause I Had 2, wel het orgineel a.u.b. Een schitterend nummer.

eazyfan
iedereen steekt bijna Ready To Die en Life After Death in hun top10, maar bij Pac komt dat echt niet zoveel voor, terwijl Pac echt wel betere Cd's heeft,dus ga ik dat nu eens doen voor Hem .RIP aan allebei de rappers,ben fan van allebei maar in Pac's life (unreleasde track) word de waarheid vertelt over Ready To Die, dus mensen eerst die luisteren en dan kunnen we verder praten.

Relax
Melle K schreef:
Talib Kweli, Nas, MF Doom, GZA, Ill Bill, Raekwon, Q-Tip, Big L, Common, Rakim, Jay-Z, Mos Def, Jeru The Damaja, Chuck D, Biggie, Chali 2na enz. enz. enz. enz.

Mooie lijst

eazyfan schreef:
pff laat me niet lachen man, die stellen niks voor tegenover Pac, Pac is een van de beste ooit en dat heeft hij 100% bewezen!!die kerel heeft zelf Changes in 15min geschreven (dat is echte talent), geloof me is echt waar, zie je op zijn film, dat is een van de beste hiphoptracks ooit ,ik zie Biggie niet in 15 wat beters schrijven.

LAAT MIJ NIET LACHEN, zowiezo ten eerste, deze rappers kan je al zowiezo met skills niet met elkaar vergelijken omdat het allemaal niet Gangster is.
Plus dankzij 1 nummer te schrijven dat jij helemaal de bom vind is het niet persee de beste rapper ooit, het moet ook album zijn, en met All Eyez On Me is hij gedaald vergeleken met Me Against The World.
Plus, Big L is zowiezo beter dan Pac met tekst en flow, maar niet met zijn stem.
Chali 2na is 1 van de beste rappers in me lijstje, hij maakt alles perfect af en sluit het goed af.
En omg dat jij Common slecht vind.. geen reactie.

Wacht je hebt me laten lachen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:11 uur

geplaatst: vandaag om 01:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.