menu

Genres / Hip-Hop / 2Pac of Biggie?

zoeken in:

Een hoop zinloze berichten verwijderd. Het topic mag best blijven bestaan, zolang er goede reacties komen over de vergelijking tussen 2Pac en Biggie.

Ha, bij 2 voor 12 (Jaweh zegene dat programma, daar niet van) heeft iemand het gepresteerd om op de vraag onder welke naam Biggie (die bijnaam werd nog eens genoemd ook hè) beroemd was (antwoord: Notorious B.I.G.) te antwoorden: "2Pac".

Haha, ja, toen schoot ik in de lach. Mijn ouders begrepen dat niet helemaal.

Dat de andere partij de Snoop Dogg-vraag niet wist vond ik ook wat aan de trieste kant, maar die fout was toch wel geweldig.

MAS
Slowgaze schreef:
Ha, bij 2 voor 12 (Jaweh zegene dat programma, daar niet van) heeft iemand het gepresteerd om op de vraag onder welke naam Biggie (die bijnaam werd nog eens genoemd ook hè)
beroemd was (antwoord: Notorious B.I.G.) te antwoorden: "2Pac".

Geniaal!

Ik ga zeker weten voor 2Pac.

Tekst=geniaal.
Imago=geniaal.
flow=geniaal.
albums=geniaal.
muziek=geniaal.
verveling=nooit.
beats gebruikt voor 2pac nummers=geniaal.

Wat kan ik meer zeggen? 2Pac is en blijft voor mij de beste artiest ooit. 2Pac was more then an artist... Zijn stijl/imago is ook het beste van alle artiesten.

Biggie was wel aardig, en kwam af en toe met hele vette nummers. Maar het meeste vind ik niet zo...

PriestMaiden
Ben geen hip-hop kenner (dus schiet mij niet af voor de reactie ).
Ik verkies toch ook 2Pac boven Biggie. 2Pac kon zoveel ziel in zijn stem steken. Hij kon emotioneel overkomen (Dear Mama bijvoorbeeld) en ook agressiever (Hit 'em Up, 2 of Amerika's Most Wanted). Zijn debuut vind ik sterk - ook Me Against the World en All Eyes on Me.
Spijtig dat hij nogal 'uitgemelkt' is na zijn dood - hoeveel 'albums' zijn er niet uitgebracht na zijn dood .
Het werk van Biggie heeft me nog steeds niet echt kunnen overtuigen, niet zo mijn stijl vrees ik. Ik 'voel' zijn stem niet en instrumentaal vind ik 2Pac (ben mss wat meer voor de 'west coast' beats) ook sterker. Ik vind 2Pac tekstueel ook sterker.

baronpils
Ik kies voor Biggie. Hij is echt GE-NI-AAL. Tekst, flow, de beats. Heerlijk!

KILLERBEE99 schreef:
. 2Pac was more then an artist... Zijn stijl/imago is ook het beste van alle artiesten.

More thAn Ik vind stijl en imago minder belangrijk in muziek eigenlijk al heb ik ook een lichte voorkeur voor pac, al kan ik moeilijk kiezen, beide zijn geniaal

Vind Biggie beter. (haat me hiervoor) Pac vind ik de meest overschatte rapper ooit. De manier waarop mensen hem vereren is niet normaal meer voor een net bovengemiddelde rapper. Natuurlijk was zijn stemgeluid heel mooi en zijn beste tracks zijn ook echt heel erg mooi. Maar als je alle matige en soms zelfs slechte nummers mee laat tellen blijft er niet heel veel over van zijn pracht. Biggie daarentegen heeft maar weinig slecht materiaal in mijn ogen/oren.

Ulfat-e-Zulmat
Ik vind je laatste twee zinnen echt schitterend.

Ik heb zo'n gevoel dat ik dit heel erg sarcastisch moet opvatten, maar ik zie niet hoe mijn mening zo belachelijk is... O.o

Biggie. Erg makkelijk voor mij. Heb gewoon niet zoveel met 2Pac, vind een aantal hits wel aardig en zijn laatste Makaveli album ook, voor de rest vind ik hem eerlijk gezegd niet zo bijzonder.

Ulfat-e-Zulmat
Ik ga voor de combinatie van beiden: 2Piggie.

Je kent je boi!!

Ik vind BigPac persoonlijk beter.

FightForMore schreef:
Ready To Die => Alle 2Pac albums.

Ik ken geen enkele plaat van 2Pac waarin elke track me boeit, enkele zijn er dope, maar ik kan niet een heel album aanhoren van hem. Ready To Die draai ik zoiets van 2x in de week en hij verveelt nooit. 2Pac was gewoon paranoïde, hij dacht dat Biggie achter de eerste aanval zat, maar ik weet zeker dat Biggie er niets mee te maken heeft. Btw, 2Pac was geen hele goede rapper, er zijn heel veel rappers die beter zijn. Hij kwam gewoon met teksten die mainstream waren, daarom vinden vele hem goed.

En dat is nou de reden dat hij misschien wel de beste rapper allertijden is. Die man ging van supersoft naar ongecontroleerd agressief. Zijn emotie van dat moment bepaalde het liedje. En ik hou daar van. Gestoorde mensen leveren muziek die over het algemeen veel beter is dan mensen die alles op een rijtje hebben. Daarom hou ik zo van 2 Pac en Jim Morrisson.

Ralph. schreef:

En dat is nou de reden dat hij misschien wel de beste rapper allertijden is.

Tupac was/is sowieso een van mijn favoriete rappers maar de beste ever dat is al te veel eer.

Ready To Die is 1 van mijn favoriete albums. Maar ondanks dat kan ik deze 2 niet vergelijken. Vind de flow van Biggie wel iets beter dan dat van Tupac. Maar de manier waarop Tupac rapt is ook weer een klasse apart. Ik vind wel dat de teksten van Tupac veel dieper gaan dan die van Biggie. Het is maar net waar je van houd.

Aller, aller, aller beste niet, maar 2Pac hoort wel in het rijtje dat aan de top behoord

Ready to Die was erg goed, maar met Life After Death ging hij al de foute kant op, misschien is ons nu een heleboel zooi bespaard gebleven...

Raffael1977
Dat is met Pac net zo, begon heel goed maar na Me against The World ging zijn niveau drastisch omlaag en vielen beide mensen for the love of money.

Niemand gaat mij vertellen nadat je I Got A Story To Tell hebt geluisterd nog denkt dat 2Pac betere teksten had

Raffael1977 schreef:
Dat is met Pac net zo, begon heel goed maar na Me against The World ging zijn niveau drastisch omlaag en vielen beide mensen for the love of money.

met All Eyez on Me en Killuminati overtrof hij anders z'n vorige drie albums

Glaciers of Ice schreef:
Niemand gaat mij vertellen nadat je I Got A Story To Tell hebt geluisterd nog denkt dat 2Pac betere teksten had

BIG was nou bepaald een hoogvlieger door zijn teksten hoor, Got a Story to Tell net zo, absoluut niet slecht, maar niks bijzonders qua lyrics

Qua lyrics misschien niet, maar qua flow en delivery wel briljant. Vandaar dat ik Life After Death wel nog heel goed trek. Beter dan Ready to Die, denk ik.

Der Untergang schreef:
(quote)

BIG was nou bepaald een hoogvlieger door zijn teksten hoor, Got a Story to Tell net zo, absoluut niet slecht, maar niks bijzonders qua lyrics

Ik wil ook absoluut niet zeggen dat Biggie behoort tot de beste lyricists, maar hij was duidelijk velen malen beter dan 2Pac qua teksten en ook flow. Het enige wat 2Pac misschien over Biggie was dat hij een boodschap had, iets waar de hele wereld van ging houden. 2Pac had in zijn nummers vind ik moeite met een sterk visueel verhaal. Luister naar Niggas Bleed en je ziet een wereld van verschil, dat is storytelling van de bovenste plank.

Der Untergang schreef:
(quote)

met All Eyez on Me en Killuminati overtrof hij anders z'n vorige drie albums

Eigenlijk ook niet mee eens, al denken de meeste daar anders over. 2Pacalypse Now en Strictly 4 My NIGGAZ zijn 2Pac's beste albums imo. Daarna werd het minder en minder.

Glaciers of Ice schreef:
(quote)

Ik wil ook absoluut niet zeggen dat Biggie behoort tot de beste lyricists, maar hij was duidelijk velen malen beter dan 2Pac qua teksten en ook flow. Het enige wat 2Pac misschien over Biggie was dat hij een boodschap had, iets waar de hele wereld van ging houden. 2Pac had in zijn nummers vind ik moeite met een sterk visueel verhaal. Luister naar Niggas Bleed en je ziet een wereld van verschil, dat is storytelling van de bovenste plank.

Ik vind bijv. Violent en Brenda's Got A Baby beter (of op z'n minst gelijk) qua niveau storytelling dan elke storytelling track van biggie. Biggie had gewoon een klein arsenaal aan onderwerpen. Het grootste deel gaat over neuken en het leven op de straat van Bedfort-Stuijvesant

en ik vind juist dat 2pac zich met elk album verbeterde, All Eyez on Me is misschien een vreemde eend in de bijt, omdat dat vooral een celebration of life is. Bij veel rappers die al 5 jaar in de game zitten, gaat de kwaliteit en hongerigheid bergafwaarts, had hij geen last van imo

En Biggie's muziek is moeilijk te beoordelen omdat hij maar zo weinig heeft gemaakt, maar Life After Death had veel te veel invloed van Diddy, die zijn talent om zeep hielp met z'n gebrabbel, gelikte beats en honger naar geld. Maarja, zoals ik al zei is dat moeilijk te beoordelen, omdat we z'n volledige potentieel nooit hebben kunnen zien (of misschien wel).

Gast
geplaatst: vandaag om 20:15 uur

geplaatst: vandaag om 20:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.