Genres / Hip-Hop / Wat zou je kiezen? Geld of Inhoud?
zoeken in:
0
Sietse
geplaatst: 31 juli 2006, 12:32 uur
Misty44 schreef:
Ok, reageer dan ook niet als je geen tekst en uitleg wilt geven en blijf gewoon op je eigen forum ofzo.
Kan in elke genre deze discussie opzetten, want overal worden artiesten gevormd door de producers om er zoveel mogelijk geld mee te verdienen, dus niks typisch dit genre, das gewoon bullshit.
Ok, reageer dan ook niet als je geen tekst en uitleg wilt geven en blijf gewoon op je eigen forum ofzo.
Kan in elke genre deze discussie opzetten, want overal worden artiesten gevormd door de producers om er zoveel mogelijk geld mee te verdienen, dus niks typisch dit genre, das gewoon bullshit.
volgens mij begrijp je helemaal niets van de hele muziekwereld.
Alleen in de popmuziek (lees: top 40, rap/hiphop/rnb, club, trance en andere populaire vormen van dansmuziek) wordt de muziek gebracht door producers. In al de andere gevallen zijn het toch echt de artiesten zelf die het moeten doen.
Natuurlijk gebeurd er veel promotie voor grote gitaarbands...maar zij schrijven iig zelf hun liedjes enzo. En er komt altijd bij het maken van een release een producer aan te pas...echter hebben de producers in dit geval hele andere bezigheden.
En waarom deze discussie juist typisch is voor dit genre, is omdat je vooral hier te maken hebt met mensen die toch geregeld uit de shit komen (ghetto's enzo) en die dan zich zelf gaan verhoeren aan de platenmaatschappijen en het publiek, terwijl er ook zijn die er voor kiezen om proberen de feiten te veranderen.
0
geplaatst: 31 juli 2006, 22:23 uur
Sietse schreef:
Alleen in de popmuziek (lees: top 40, rap/hiphop/rnb, club, trance en andere populaire vormen van dansmuziek) wordt de muziek gebracht door producers..
(quote)
Alleen in de popmuziek (lees: top 40, rap/hiphop/rnb, club, trance en andere populaire vormen van dansmuziek) wordt de muziek gebracht door producers..
Weet jij wie hier niets van snapt, JIJ... ten eerste, Rap als product is niks waard en populair, maar waag het niet om te zeggen dat Hip Hop popmuziek is, dan vraag je gewoon om negatieve reacties.
0
geplaatst: 31 juli 2006, 22:34 uur
Weet jij wie hier niets van snapt, JIJ... ten eerste, Rap als product is niks waard en populair, maar waag het niet om te zeggen dat Hip Hop popmuziek is, dan vraag je gewoon om negatieve reacties.[/quote] Ik dacht,t jij zei het 

0
Sietse
geplaatst: 1 augustus 2006, 00:08 uur
C Changes schreef:
Weet jij wie hier niets van snapt, JIJ... ten eerste, Rap als product is niks waard en populair, maar waag het niet om te zeggen dat Hip Hop popmuziek is, dan vraag je gewoon om negatieve reacties.
(quote)
Luister...popmuziek is de muziek die POPULAIR is. Hiphop is momenteel POPULAIR dus is het POPMUZIEK.
En daarnaast reken ik voor mijzelf nog wel meer dingen onder pop muziek die jij geen popmuziek zult noemen...gewoon puur om voor mij een duidelijk onderscheid te maken.
En om er dan nog maar verder op in te gaan...volgens mij ging het over de productie en niet over of het popmuziek is of niet. Als je dat niet begrijpt.....
0
geplaatst: 1 augustus 2006, 01:21 uur
Ik zou duidelijk voor het geld gaan, veel geld om goede cds te kunnen kopen 

0
geplaatst: 1 augustus 2006, 08:20 uur
Sietse schreef:
Hiphop is momenteel POPULAIR
Hiphop is momenteel POPULAIR
Van iemand die wat van muziek kent zou je toch wat genuanceerdere uitspraken mogen verwachten.
0
geplaatst: 1 augustus 2006, 12:20 uur
Sietse schreef:
Luister...popmuziek is de muziek die POPULAIR is. Hiphop is momenteel POPULAIR dus is het POPMUZIEK.
En daarnaast reken ik voor mijzelf nog wel meer dingen onder pop muziek die jij geen popmuziek zult noemen...gewoon puur om voor mij een duidelijk onderscheid te maken.
En om er dan nog maar verder op in te gaan...volgens mij ging het over de productie en niet over of het popmuziek is of niet. Als je dat niet begrijpt.....
(quote)
Ik weet niet of je het weet maar wat jij bedoelt, heb ik dus al eerder gezegd, is Rap als Product, en dat is Geen Hip Hop, Hip Hop is meer dan alleen wat geld en wijve, jij doet simpelweg mee aan het gros dat denkt dat niet weet dat Hip Hop een cultuur is. Bij Hip Hop zijn het de rappers die het doen, de beat is belangrijk, maar zonder inhoud wordt het toch al gauw afgeschreven deze site em ow ja, de artiesten kiezen zelf de beats uit (de echte artiesten dan). De popmuziek die jij bedoelt slaat op 50 Cent, niet op Hip Hop.
0
Sietse
geplaatst: 1 augustus 2006, 14:03 uur
Luister...het is heel simpel. Ik reageer op de post van Misty44.
In die post zeg ik dat de enige muzieksoorten waar producers aan te pas komen binnen de meer populaire popmuziek valen. En natuurlijk er is underground hiphop, waar dit NIET het geval is, waar de mensen het allemaal zelf doen (ik denk aan dingen zoals Dalek en Anti-pop Consortium en de daar uit ontsprongen groepen (beans en "ik ben ff de naam kwijt") MAAR als reactie op het berricht van Misty44 was mijn post gewoon 100% correct.
Dat jij hiphop niet als pop wilt bestempelen dat zal mij worst wezen, zo lang we allebei maar weten waar we het over hebben.
En dan nu speciaal voor jou:
In popmuziek en ook hiphop komt het veel voor dat de muziek niet wordt gemaakt door de uiteindelijke uitvoerders (de rappers/zangers of wie dan ook) maar door producers. Dit is iets wat je bij andere muziekstromingen niet ziet.
In die post zeg ik dat de enige muzieksoorten waar producers aan te pas komen binnen de meer populaire popmuziek valen. En natuurlijk er is underground hiphop, waar dit NIET het geval is, waar de mensen het allemaal zelf doen (ik denk aan dingen zoals Dalek en Anti-pop Consortium en de daar uit ontsprongen groepen (beans en "ik ben ff de naam kwijt") MAAR als reactie op het berricht van Misty44 was mijn post gewoon 100% correct.
Dat jij hiphop niet als pop wilt bestempelen dat zal mij worst wezen, zo lang we allebei maar weten waar we het over hebben.
En dan nu speciaal voor jou:
In popmuziek en ook hiphop komt het veel voor dat de muziek niet wordt gemaakt door de uiteindelijke uitvoerders (de rappers/zangers of wie dan ook) maar door producers. Dit is iets wat je bij andere muziekstromingen niet ziet.
0
Sietse
geplaatst: 1 augustus 2006, 14:03 uur
Onderhond schreef:
Van iemand die wat van muziek kent zou je toch wat genuanceerdere uitspraken mogen verwachten.
(quote)
klopt het dan niet?....
dat mensen dingen zoals 50 cent niet als hiphop willen bestempelen moeten ze zelf weten, maar uiteindelijk is het dat wel, al is het dan de commerciele variant.
Iedere muziek stroming heeft verschillende gradaties in populariteit en ook commercialiteit en bij hiphop is dat nu eenmaal veel groter dan bij veel andere stromingen.
Dit ontkennen is gewoon de feiten negeren.
Dat mensen zoals 50 cent "fake" zijn maakt het nog niet minder bij de muziekstroming horen.
0
geplaatst: 1 augustus 2006, 14:16 uur
Ik wil je alleen maar heel erg duidelijk maken dat Hip Hop Meer Dan Alleen muziek is, het is een cultuur, 9 elementen, rap is maar 1/9. En dan Hip Hop als popmuziek beschouwen is nogal disrespectvol. En er bestaat duidelijk onder de betere kenners een lijn tussen fake en real. Jij bestempelt Hip Hop ook heel duidelijk als een dansmuziek, terwijl dat ook maar een klein gedeelte is van de bedoeling van rap, dus jij praat over 1/3 deel van 1/9 deel van Hip Hop... Kun je het nog volgen?
Rap is something you do, Hip Hop is something you live.
Rap is something you do, Hip Hop is something you live.
0
Sietse
geplaatst: 1 augustus 2006, 14:44 uur
We hebben het hier puur alleen over de muziekstroming genaamd hiphop, NIET over enige vorm van subcultuuren enzo.
Dit hele topic gaat over het maken van obrechte muziek of het gaan voor het geld met muziek. Niet over het leven als een hiphopper of het leven als punker of wat dan ook. FF voor de duidelijkheid de dingen goed gescheiden houden.
Musicmeter gaat om muziek, niet over subculturen (die echter wel vaak verband houden met de verschillende muziekstromingen)
En over die dansmuziek...ik denk dat jij mijn zin verkeerd begrijpt...maar ik had misschien moeten zetten, hiphop, rap en verschillende vormen van dansmuziek zoals....
Dit hele topic gaat over het maken van obrechte muziek of het gaan voor het geld met muziek. Niet over het leven als een hiphopper of het leven als punker of wat dan ook. FF voor de duidelijkheid de dingen goed gescheiden houden.
Musicmeter gaat om muziek, niet over subculturen (die echter wel vaak verband houden met de verschillende muziekstromingen)
En over die dansmuziek...ik denk dat jij mijn zin verkeerd begrijpt...maar ik had misschien moeten zetten, hiphop, rap en verschillende vormen van dansmuziek zoals....
0
geplaatst: 1 augustus 2006, 15:04 uur
Sietse schreef:
klopt het dan niet?....
dat mensen dingen zoals 50 cent niet als hiphop willen bestempelen moeten ze zelf weten, maar uiteindelijk is het dat wel, al is het dan de commerciele variant.
Iedere muziek stroming heeft verschillende gradaties in populariteit en ook commercialiteit en bij hiphop is dat nu eenmaal veel groter dan bij veel andere stromingen.
klopt het dan niet?....
. Waar HEB je het over, dit gaat echt helemaal nergens over.
0
geplaatst: 1 augustus 2006, 15:07 uur
Dat de commercialiteit binnen hiphop groter is dan binnen andere muziekstromingen is echt het raarste wat ik in tijden heb gehoord.
0
Sietse
geplaatst: 1 augustus 2006, 15:13 uur
tering....luister je wel eens naar de radio? Zo nee, misschien eens doen, ongeveer 80% van de dingen die je hoort vallen samen te vatten onder hiphop.
Ga eens MTV, the Box of TMF kijken...
Verder om het ff duidelijk te maken...
50 cent is die populair?
50 cent is die commercieel?
50 cent is die nu een van meest populaire artiesten die er is?
50 cent is die nu een van de meest commerciele artiesten die er is?
ga nu naar deze site en klik op al de albums en kijk wat voor genres het zijn. Als hier bij meer dan 3 albums hiphop staat dan wil ik hier verder geen gezeik meer over horen.
(ps. DIT IS MAAR EEN VOORBEELD ER ZIJN ER WEL MEER TE NOEMEN)
ik vind het best zielig hoe ontzettend jullie iets proberen te ontkennen wat gewoon zo duidelijk is...dat je het zelfs met oogkleppen op nog kunt zien.
En uiteindelijk heeft bonothecat maar weer gelijk gekregen...dit is echt zo'n discussie die alleen bij dit genre kan.
Ga eens MTV, the Box of TMF kijken...
Verder om het ff duidelijk te maken...
50 cent is die populair?
ga nu naar deze site en klik op al de albums en kijk wat voor genres het zijn. Als hier bij meer dan 3 albums hiphop staat dan wil ik hier verder geen gezeik meer over horen.
(ps. DIT IS MAAR EEN VOORBEELD ER ZIJN ER WEL MEER TE NOEMEN)
ik vind het best zielig hoe ontzettend jullie iets proberen te ontkennen wat gewoon zo duidelijk is...dat je het zelfs met oogkleppen op nog kunt zien.
En uiteindelijk heeft bonothecat maar weer gelijk gekregen...dit is echt zo'n discussie die alleen bij dit genre kan.
0
geplaatst: 1 augustus 2006, 16:12 uur
ehm.. wacht even..met hiphop op de radio en 50 cent denk je dat je een duidelijk beeld van hiphop hebt of zo
.
Da's maar een klein (beroerd) gedeelte.
Als ik rock of dancenummers uit de top 40 hoor die commercieel zijn ga ik toch ook niet zeuren dat het zulke commercieel genres zijn
.
. Da's maar een klein (beroerd) gedeelte.
Als ik rock of dancenummers uit de top 40 hoor die commercieel zijn ga ik toch ook niet zeuren dat het zulke commercieel genres zijn
.
0
Improvision
geplaatst: 1 augustus 2006, 17:03 uur
Sietse schreef:
Sietse schreef:
50 cent is die populair?
50 cent is die populair?
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen, eerst dacht ik dat je wou bewijzen dat hiphop pop was en in de tweede quote noem je 50 Cent ineens hiphop.

0
geplaatst: 1 augustus 2006, 17:38 uur
In die post zeg ik dat de enige muzieksoorten waar producers aan te pas komen binnen de meer populaire popmuziek valen. En natuurlijk er is underground hiphop, waar dit NIET het geval is,
Er is ook ontzettend veel underground hiphop waar dit wél het geval is. Hiphop is wat dat betreft gewoon heel anders dan andere muziekstromingen.
0
geplaatst: 1 augustus 2006, 18:25 uur
Producers binnen de hiphopwereld zijn sowieso een beetje anders dan producers binnen andere genres. Die zijn gewoon onafhankelijk en werken niet voor de studio o.i.d. om commercieel te scoren.
0
geplaatst: 1 augustus 2006, 20:43 uur
Sietse schreef:
We hebben het hier puur alleen over de muziekstroming genaamd hiphop, NIET over enige vorm van subcultuuren enzo.
....
....
Hip-Hop is en blijft een cultuur en geen popmuziek, daar verander jij helemaal niets aan. Zeg dan dat voor jou rap onder popmuziek valt, waar ik het helemaaaal niet mee eens ben. Ik zou je aanraden een beetje te kalmeren en te verdiepen(je zult zien dat erg heeeeel veel goede albums en goede artiesten zijn en ook nog verschillende soorten Rap), dan komt alles goed
We raken off-topic, maar zo kun je maar zien wat geld met een artiest kan doen, zo kun je maar zien wat geld kan doen met een bepaald genre, voor de buitenwereld lijkt rap idd vaak een saai pop genozel over vrouwen, auto's en geld. Maar daarom is het luisteren van de betere Hip Hop (rap dus) erg belangrijk. Dat we praten over Hip Hop als muziek is omdat de artiesten zo bestempeld zijn, het is een gewoonte geworden, waar ik geen moeite mee heb, zolang je maar in je achterhoofd houdt dat Hip-Hop eigenlijk een cultuur is.
0
geplaatst: 1 augustus 2006, 21:43 uur
Het grote nadeel is is dat dit geen discussie is die gaat tussen mensen met een verschillende kijk op hiphop, maar puur gaat tussen mensen die er wel en geen verstand van hebben en 50 cent niet vaak genoeg aan kunnen halen.
0
geplaatst: 1 augustus 2006, 23:17 uur
Sietse schreef:
klopt het dan niet?....
klopt het dan niet?....
Nee dat klopt niet. Er is ongetwijfeld een doorsnede tussen hiphop en pop, maar hiphop pop noemen slaat nergens op.
Da's het zelfde als Troum onder pop scharen omdat Sylver/Tiësto in de Top 40 staan.
0
geplaatst: 2 augustus 2006, 00:08 uur
Sepultura en Iron Maiden stonden vroeger ook in de top-40..... ik ga maar eens een fijn pop-plaatje opzetten denk ik.
0
Sietse
geplaatst: 2 augustus 2006, 02:10 uur
C Changes schreef:
Hip-Hop is en blijft een cultuur en geen popmuziek, daar verander jij helemaal niets aan. Zeg dan dat voor jou rap onder popmuziek valt, waar ik het helemaaaal niet mee eens ben. Ik zou je aanraden een beetje te kalmeren en te verdiepen(je zult zien dat erg heeeeel veel goede albums en goede artiesten zijn en ook nog verschillende soorten Rap), dan komt alles goed
(quote)
ik weet verdommes goed dat er wel goede rap is. Ik weet ook dat er heel verschillende dingen zijn.
Iig het enige punt dat ik heb willen maken ooit in een ver verleden is, dat in hiphop het normaal is om met een producer te werken die de muziek in elkaar zet, en waar dan een ander er met de naam vandoor gaat. Iets wat je bij heel veel andere muzieksoorten niet ziet.
0
Sietse
geplaatst: 2 augustus 2006, 02:18 uur
Improvision schreef:
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen, eerst dacht ik dat je wou bewijzen dat hiphop pop was en in de tweede quote noem je 50 Cent ineens hiphop.

De volgende informatie komt van deze site, geplaatst door de mensen die zogenaamd iets van deze dingen af weten.
50 Cent - Power of the Dollar (1999)
Verenigde Staten
Hip-Hop
Label: Full Cup
50 Cent - Guess Who's Back (2002)
Verenigde Staten
Hip-Hop
Label: Full Cup
50 Cent - 24 Shots (2003)
Verenigde Staten
Hip-Hop
Label: Aftermath
50 Cent - Get Rich Or Die Tryin' (2003)
Verenigde Staten
Hip-Hop / R&B
Label: Interscope
50 Cent - The Massacre (2005)
Verenigde Staten
Hip-Hop / R&B
Label: Aftermath
Nu komt mijn clue:
Wordt 50 Cent momenteel gezien als een popicoon?
antwoord: ja
Is daarmee (ik verwijs terug naar de hierboven genoemde informatie) de muziek die 50 Cent maakt, hier hiphop genoemd, popmuziek?
Is daarmee een deel, de niet underground, van hiphop popmuziek?
Sluit het bestaan van een underground scene uit, dat een muziekstijl popmuziek is?
antwoord: nee
Sluit het zijn van popmuziek uit dat er in deze scene een underground is?
antwoord: nee
Ik hoop dat het nu duidelijk is voor jullie allen hoe ik er toe ben gekomen om hiphop pop muziek te noemen.
0
Sietse
geplaatst: 2 augustus 2006, 02:29 uur
Onderhond schreef:
Nee dat klopt niet. Er is ongetwijfeld een doorsnede tussen hiphop en pop, maar hiphop pop noemen slaat nergens op.
Da's het zelfde als Troum onder pop scharen omdat Sylver/Tiësto in de Top 40 staan.
(quote)
nee dat is niet hetzelfde....er zit toch daadwerkelijk wel een heel veel groter verschil tussen de artiesten die jij noemt qua muziekstijl (in geluid, benadering, productie, doel, enz enz.) dan tussen, laten we eens wat willekeurige artiesten noemen, KRS-One en Puff Daddy. Het grootste verschil tussen deze mensen is dat de een "real" is en de ander "fake". Qua muziekstijl ligt het niet zover van elkaar (in geluid, benadering, productie enz enz.)
Nogmaals, er is natuurlijk wel een verschil tussen de verschillende vormen van hiphop (of rap), maar de basis is hetzelfde. En, zoals ik al eerder zei, ieder genre heeft zijn underground, maar ook zijn populaire variant. Toevallig is de populaire variant van hiphop gewoon heel wat populairder momenteel dan veel van de populaire varianten van andere muziekstromingen.
Als mensen dit zelfs nog niet kunnen herkennen, dan vind ik dat eigenlijk maar een beetje jammer.
0
geplaatst: 2 augustus 2006, 10:07 uur
Haha precies. Ik ga ook niet ieder dag naar mijn werk voor de inhoud ervan. Maar ben wel blij dat die voor mij ook interessant is.
Het lijkt mij ook dat de meeste artiesten als ultiem doel hebben om met artistiek verantwoorde producten de hoofdprijs binnen te halen. Commercieel succesvol is niet perse inhoudsloze pulp, evenals het gegeven dat niet iedere muziek die ondergronds blijft betekenisvolle artistieke hoogtepunten zijn.
En wie bepaalt nou toch wat commercieel is of niet ? Arcade Fire verkoopt beter dan de nieuwe Pet Shop Boys, ondanks dat deze plaat meer mainstream is. Rara politiepet. En to Hammerheads point, zelfs Sepultura heeft wel eens in de Top 40 gestaan. A-commercielere muziek, volgens onze maatstaven, bestaat er haast niet.
Overigens zou ik het wel weten. Als ik de kans krijg met een draak van een nummer, dat vervolgens wel een paar miljoen mensen plezier geeft , een schip met geld binnen kan halen, sta ik vooraan in de rij.
0
geplaatst: 2 augustus 2006, 11:05 uur
@ C Changes: weet je trouwens dat Hip Hop een cultuur is?
en dat het wel REAL moet blijven 
Anyway; ik zou gaan voor het geld, echt wel. Ik kocht echt een MEGA grote gouden ketting (of 2!!) en een mansion alleen voor mezelf die ik helemaal vol propte met lekkere wijven
So!
en dat het wel REAL moet blijven 
Anyway; ik zou gaan voor het geld, echt wel. Ik kocht echt een MEGA grote gouden ketting (of 2!!) en een mansion alleen voor mezelf die ik helemaal vol propte met lekkere wijven

So!
0
Sietse
geplaatst: 2 augustus 2006, 11:10 uur
Sonic Nurse schreef:
So!

So!
hmm, dat klinkt meer als mediaman Hugh Hefner...

(ps. voor de niet wetende eigenaar van playboy)
0
geplaatst: 2 augustus 2006, 15:05 uur
Sietse schreef:
laten we eens wat willekeurige artiesten noemen, KRS-One en Puff Daddy. Het grootste verschil tussen deze mensen is dat de een "real" is en de ander "fake". Qua muziekstijl ligt het niet zover van elkaar (in geluid, benadering, productie enz enz.)
laten we eens wat willekeurige artiesten noemen, KRS-One en Puff Daddy. Het grootste verschil tussen deze mensen is dat de een "real" is en de ander "fake". Qua muziekstijl ligt het niet zover van elkaar (in geluid, benadering, productie enz enz.)
.* denotes required fields.