MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / East Coast Rap, West Coast Rap, Dirty South Rap of Mid-West Rap.

zoeken in:
Luister, KRS-One Kun je niet met Xzibit vergelijken, Xzibit heeft niet veel gedaan voor Hip-Hop en KRS-One bijna het meeste van allemaal. Xzibit is dan wel af en toe een aardige rapper, maar KRS-One rapt niet voor niks Concious Rap, dat wat ik van Xzibit niet kan zeggen. Dat je voorkeur bij Xzibit ligt maakt mij niets uit, iedereen zijn smaak. Nas is beter als Eazy E, omdat Nas wat mij betreft 4 zeer goede albums heeft gedropt, dat wat Eazy E niet heeft gedaan. Daarnaast vind ik 2Pac helemaal niet veel beter als KRS-One, door 2Pac zijn boodschap is hij beter, hij had meer Impact, dat merk je overal. Maar KRS-One zit langer erin en is voor mij wijzer/beter op het Concious vlak. Dat gebied waar ik me meer voor interesseer, om dat inhoudloze nummers snel gaan vervelen.

we doen een vs.

Nas,Jay-z,Big,KRS-One,Rakim,Big Daddy Kane, Immortal Technique, Wu Tang Clan, Public Enemy, Canibus, ATCQ

Vs

2Pac,Nate Dogg, Dr Dre, Snoop Dogg, Xzibit, Ice Cube, NWA, Eazy E, Warren G

Het lijkt me overduidelijk, alle namen van de Eastcoast hebben gewoon inhoud, terwijl bij de Westcoast er 4 artiesten bij zitten die tog onderdoen. Maar je moet niet per definitie zeggen ik luister Eastcoast ik luister Westcoast, toegeven dat de andere beter is en van allebei genieten.

C Changes schreef:
Luister, KRS-One Kun je niet met Xzibit vergelijken, Xzibit heeft niet veel gedaan voor Hip-Hop en KRS-One bijna het meeste van allemaal. Xzibit is dan wel af en toe een aardige rapper, maar KRS-One rapt niet voor niks Concious Rap, dat wat ik van Xzibit niet kan zeggen. Dat je voorkeur bij Xzibit ligt maakt mij niets uit, iedereen zijn smaak. Nas is beter als Eazy E, omdat Nas wat mij betreft 4 zeer goede albums heeft gedropt, dat wat Eazy E niet heeft gedaan. Daarnaast vind ik 2Pac helemaal niet veel beter als KRS-One, door 2Pac zijn boodschap is hij beter, hij had meer Impact, dat merk je overal. Maar KRS-One zit langer erin en is voor mij wijzer/beter op het Concious vlak. Dat gebied waar ik me meer voor interesseer, om dat inhoudloze nummers snel gaan vervelen.

we doen een vs.

Nas,Jay-z,Big,KRS-One,Rakim,Big Daddy Kane, Immortal Technique, Wu Tang Clan, Public Enemy, Canibus, ATCQ

Vs

2Pac,Nate Dogg, Dr Dre, Snoop Dogg, Xzibit, Ice Cube, NWA, Eazy E, Warren G

Het lijkt me overduidelijk, alle namen van de Eastcoast hebben gewoon inhoud, terwijl bij de Westcoast er 4 artiesten bij zitten die tog onderdoen. Maar je moet niet per definitie zeggen ik luister Eastcoast ik luister Westcoast, toegeven dat de andere beter is en van allebei genieten.

Das een hele mooie!

beantwoord voor mij dan es de vraag, wat vind jij voor de eastcoast het pluspunt aan de inhoud, en waarom vind je dat de westcoast die niet heeft?

Ik kan zeggen dat Ice Cube inhoud heeft omdat hij regelmatig inspeelt op actuele gebeurtenissen of over problemen/gebeurtenissen in the hood rapt.
Dre heeft voor mij inhoud omdat hij al bijna 20 jaar over allerlei gansta onderwerpen rijmt en het kloppend houdt, ook rapt hij veel over wat er om hem heen gebeurt ( als artiest in de schijnwerpers, met alle gevolgen van dien) dit vind je alleen inhoud als je Dr.Dre waardeert, wat ik dus doe.
Snoop maakt gewoon muziek waar je jezelf im moet kunnen vinden, ik vind niet alles van hem geweldig, en sommige teksten hebben geen inhoud, das waar. Maar deze man kan wel een onderwerp nemen, en daar gewoon grumelijk lekker over wegrijmen met een mooi refreintje er tussendoor ( een refrein maakt een nummer pakkend vind ik). Tis ook maar net wat je inhoud vind, ik vind het al knap als je een heel nummer uit de voeten kan met 1 bepaald onderwerp, ook dat is inhoud.
2 Pac was gewoon een genie in teksten schrijven, hij heeft van alles op papier gezet, hij was actueel, provocerend, gansta en gewoon een mens met visie als hij een tekst dropte, deze mix bracht gewoon goede nummers voort.
Xzibit heeft misschien niet in al zijn teksten inhoud, maar een nummer als Paparazzi laat zien dat hij wel degelijk inhoud heeft, eveneens als met de albumtitel Man vs. Machine laat hij merken neit dom te zijn.
Eazy had weinig inhoud, hij wilde Gansta combineren met provocerend en grappig zijn, en d8 zelf ook dat ie het helemaal had gemaakt, daardoor voerde zijn eigendunk helaas meer de boventoon(op solo albums).
Je vergeet The Game, van hem kan ik niet anders zeggen als dak er hoge verw8tingen van heb, zijn eerste album liet een aantal inhoudelijk teksten zien, maar ook een paar verstand op nul en luisteren nummers. goede mix van beide denk ik.
Nate Dogg en Warren G zijn bij mij als solo artiest niet erg bekend, ma ik vind Nate Dogg een iedeale stem voor een refrein hebben, hij kan het gewoon goed brengen, refreins bevatten vaak weinig inhoud omdat het belangrijker is dat het lekker klinkt.

Eigenlijk heeft elke rap inhoud, maar het is maar net naar wat voor inhoud je op zoek bent, kijk ik kan weinig rappers aanwijzen die echt over onzinnige dingen rappen, het gaat allemaal wel ergens over, mischien dat Eazy erbuiten valt omdat hij teveel bezig was om zijn eigen ego op te krikken, dan om ons iets te vertellen, ma verder word het moeilijk om rappers zonder inhoud aan te wijzen.

Inhoud is wel degelijk verschillend, ik kan nummers opnoeme die gevuld zijn met fillers, dat heeft geen inhoud. Ik neem als voorbeeld Candyshop. Maar het ging erom dat de Eastcoast die ik opnoemde Meer inhoud heeft, Ice Cube, natuurlijk heeft die inhoud. Maar over het algemeen heeft de eastcoast rap meer inhoud, puur om het feit dat er meer concious rappers en betere storytellers inzitten. The Game heeft niet heel erg veel te melden, 2Pac natuurlijk wel, Eazy E ook niet. Snoop muah muah, Xzibit Muah Muah en van Dr Dre als rapper sta ik ook nog niet te kyken, plus het feit dat hij niet alles zelf heeft geschreven. Ice Cube is ook de succesvolste Westcoast Rapper, is het niet dat Public Enemy hem een brede visie hebben gegeven met Amerikkka's Most Wanted (weer Eastcoast invloeden). Verder de namen die ik van de Eastcoast opnoemde, lijkt me erg duidelijk he, als je uitleg wil, zeg het. Eastcoast is beter, geniet van beide Punt.

Misty44 schreef:
(quote)

HEb toevallig een half album gedownload van die Immotrtal Technique... Ook van Wu tang en van Nas en Jay Z.
Nou, nas is op een track of vijf wel oke. Jay Z kan ik redelijk waarderen, maar ook niet alles, dat heeft hij voornamelijk te danken aan het meest irritante nummer ooit, Hard Knock Life wat iedereen destijds geweldig vond en ik niet, daarom heb ik hem daarna een beetje genegeerd, wat ie samen met linkin park heeft gedaan vind ik dan wel weer top.
Wu tang heeft mijns inziens drie nummers die de bom zijn: Wu Tang Aint nothing to fuck with ,Protect Ya neck en Gravel Pit.
Immortal technique, sorry maar hier hou ik echt niet van, het volgens iedereen o zo geweldige Obnoxious kan mij niet bekoren.
Het verschil in beats is er overduidelijk, ik kan het het beste omschrijven als het volgende:
In de Eatscoast zijn de beats niet zo van belang als wat ze spitten. In de Westcoast word gewoon heel erg veel meer aandacht besteed aan de beat. Als je nummers met een beat gemaakt door Dre bijvoorbeeld luisterd dan moet je eens opletten hoeveel ondergeluiden er nog achter de hoofdbeat zitten, das echt niet normaal. En dat vind ik prachtig, kanp staaltje productiewerk ook.
Dat ze dat bij de Eastcoast niet hebben is idd het voornaamste probleem waarom ik het een stuk minder vind om naar te luisteren, ma zoals ik al zeg er is wel eastcoast shit die ik kan waarderen tis alleen lang niet in zoveel mate als westcoast rap.

Dan over het commercieele deel: Misschien zou ik idd Kayne op 1 moeten zetten, voornamelijk omdat hij het qua productie relatief veel beter doet als 50 en ik vind ze beiden erg goed. 50 heb ik live gezien, en dat was vrij aardig, ma Kayne is spitkoning geweest in USA, dus wil hem ook weleens live zien.
Ma de media en overheid zien Hip-Pop ( mooi gevonden trouwens) nog steeds als slecht, geweldadig en vrouwdisciminerend.
50 Cent doet het ook niet slecht wat dat betreft, want hij heb er wel aan bijgedragen om hip hop voor meer mensen een stuk toegangkelijker te maken om naar te luisteren, das wel een goede zaak om deze stroming bij een groter publiek kenbaar te maken. En geloof maar dat er genoeg bij zijn die op zoek gaan naar andere rappers om na te luisteren, omdat de hype 50 gewoon voorbij is.
In mijn vriendenkring igg wel, kan nu deze muziek met een stuk meer mensen delen als een jaar of 5 terug.
Omdat Misty hier al op haar vingers is gewezen, zet ze de discussie ergens anders voort, onterecht. Jij hebt duidelijk last van Hitgevoelige nummers, je moet ook eens aandacht besteden aan nummers die niet als single zijn uitgekomen, om Jay-Z op alleen hard knock life af te rekenen vind ik ronduit Zielig. Wu Tang Clan heeft zelfs 5 dikke klassiekers gedropt en niet alleen maar 3 singles. (enter the wu, return of the 36 chambers, liquid swords, supreme clientele, Only built 4 cuban linx). Westcoast heeft helemaal geen betere beats, dan luister je toch echt de verkeerde dingen, laatst nog DMX met vernieuwende mooie beats, om maar een voorbeeld te geven. De beats op illmatic zijn zeer mooi, en volgens mij moet jij nog wat producers leren kennen, misschien ooit van DJ Premier gehoord, the alchemist, terminator X, Jam Master Jay, Eric B. Kenny Parker. Ik vind het een dom excuus. Verder heb je nog Pete Rock, Havoc, RZA, Erick Sermon, Marley Marl, Questlove, Trackmasters, Large Professor!!, MF Doom en Dj Jazze Jeff. En jij beweert dat mensen in de eastcoast geen aandacht aan de beat besteden of minder aan de beat. Vind je het gek dat ze het als slecht zien? Waardoor komt dat? G-Funk? Bitches and N**** shit? Juist ja, en dat met een commercieel tintje. En ik heb trouwens meerdere klachten, de maatschappij vind speelgeweren en heel veel geweld op tv niet erg, maar als er een gangster op tv komt is ineens alle Hip-Hop slecht en negatief, hypocriete gedoe, KRS-One Begon zich al hiertegen te verzetten in 1988. Ik blijf bij mijn standpunt dat Eastcoast beter is, ook een breder assortiment in beats. Dat je van G-Funk houdt, betekent niet dat die beter is (als je van Lil Jon producties houdt, en je beweert dat die beter en ingewikkelder zijn dan DJ Premier, ben je ook fout bezig).

Dan kopier ik mijn bericht ook:

Misty44 schreef:
(quote)

Het verschil in beats is er overduidelijk, ik kan het het beste omschrijven als het volgende:
In de Eatscoast zijn de beats niet zo van belang als wat ze spitten. In de Westcoast word gewoon heel erg veel meer aandacht besteed aan de beat. Als je nummers met een beat gemaakt door Dre bijvoorbeeld luisterd dan moet je eens opletten hoeveel ondergeluiden er nog achter de hoofdbeat zitten, das echt niet normaal. En dat vind ik prachtig, kanp staaltje productiewerk ook.
Dat ze dat bij de Eastcoast niet hebben is idd het voornaamste probleem waarom ik het een stuk minder vind om naar te luisteren, ma zoals ik al zeg er is wel eastcoast shit die ik kan waarderen tis alleen lang niet in zoveel mate als westcoast rap.

Dit is natuurlijk onzin. Wel eens nummers geluisterd die geproduceerd zijn door DJ Premier. Of RZA? Het is onzin dat ze in de eastside niet veel aandacht wordt besteed aan de beat en dat het geen belang heeft als ze spitten. Het zijn gewoon andere type beats en vaak zijn ze in de westside wat drukker. En met die ondergeluiden, ga Enter The Wu-Tang maar eens luisteren dan zul je nog eens versteld staan. En ja ik jij vindt het een probleem, maar het zijn gewoon verschillende beats tussen de 2 coasten, klaar. Niks minder aandacht aan besteed etc. wat dat is onzin.

satéprikker schreef:
ja wat blijer, dat mag eastside wel wat worden...you know...a bit more Nelly.

Ik heb het nog eens nagelezen en toen nelly Krs-One disste op een remix(Roc The Mic Remix van Beanie Siegel) kwam Krs met een cd (prophets vs. Profits en disste nelly op 4 nummers)

Let me tell you let's give hip hop a lift
And don't buy Nelly's album on June twenty fifth

Well you can help if you don't exist, huh
I think it's 'bout time we stop these pop rappers
Fuck these pop rappers, hip hop does matter to me

Yeah you on MTV, but did you know Ted Demme?
What about Fab 5 Freddy, Red Alert?
You not ready.. ready.. ready..

That was a nice try Nelly
I don't mean to be bold, but put that "Hot in herre" bullshit on hold

Take your ass back to TV land
And let this be a lesson, you can't see me man!

But let us get back to what we call hip-hop
Before you whack rappers went pop

Krs-one wilde nellyville boycotten, maar dat lukte niet (wat zijn die albumkopers toch dom). Nellyfans zeiden toen dat nelly had gewonnen, maar nelly heeft krs-one nooit teruggedisst en is bij een groot concert van het podium afgeschreeuwd.. net goed. Hij had geen ballen meer om terug te dissen dus KRS-One heeft gewonnen maar benadrukte in zijn statement dat het een battle was tegen Fake-Hiphop.

Nelly is een slecht voorbeeld.

Dat heeft zo'n jongen toch helemaal niet nodig?

beetje jammer van de blastmaster...

Die bijnaam heeft hij trouwens niet echt meer, Jammer? Jammer? Nelly is gewoon slecht. En zoals je misschien kunt lezen lag de nadruk op Fake-Hip-Hop..

[/quote]

Dit is natuurlijk onzin. Wel eens nummers geluisterd die geproduceerd zijn door DJ Premier. Of RZA? Het is onzin dat ze in de eastside niet veel aandacht wordt besteed aan de beat en dat het geen belang heeft als ze spitten. Het zijn gewoon andere type beats en vaak zijn ze in de westside wat drukker. En met die ondergeluiden, ga Enter The Wu-Tang maar eens luisteren dan zul je nog eens versteld staan. En ja ik jij vindt het een probleem, maar het zijn gewoon verschillende beats tussen de 2 coasten, klaar. Niks minder aandacht aan besteed etc. wat dat is onzin.[/quote]

Hier kan ik me wel in vinden, die post erboven gaat weer iets te ver.
Ik probeer het verschil uit te leggen tusen hoe ik tegen west en eastside muziek aankijk.
Het zijn ook andere beats, cker. Westside beats zijn idd drukker, zo kan je het ook zeggen, ik maak zelf ook beats en ik kan het zo het beste omschrijven, in eastcoast beats is over het algmeen minder aandacht aan besteed, want elk ondergeluidje goed uitgebalanceerd toevoegen kan goed een uur of 5 tot 10 werk zijn, dus das geen onzin. In het grootste gros kan je gewoon horen dat dat het duidelijke verschil is, westcoast beats bevatten veel meer ondertonen en zijn ook wat meer pompender, knallender , ma dat is hetgeen dat jullie als commerciele tint zien waarschijnlijk. RZA beats vind ik niet speciaal, ik ken er wel enkele ja, ze zijn meestal te rustig, te saai, te leeg. Dj prmeir ken ik niet heel goed, ma staat me iets van bij dat hij ook wel tracks met wat drukkere beats maakt.
Maar er zijn wel goede eastside tracks, dat absoluut, naar de beat kijkend vind ik de sterkste dan van P.Diddy , Nas en enkele van Mobb Deep.

LHC
De East Coast Is tegewoordig dood man .. Je hebt nu nog Die Dirty - South Shizzle , maar vind het wel dope

Tegenwoordig?
Eastcoast is al sinds '92/'93 dood.
hell yeah! boks naar mij.

Misty44 schreef:
(quote)

Haha, laat me niet lachen. Iedereen die maar iets teveel laat merken dat ie voor 2pac of Westside kiest krijgt het vol op zijn dak, van Relax, Eazyfan, MJ en jou en nog wat anderen. En nu durf jij zo`n uitspraak als deze te doen, damn jullie IQ is wel erg laag, of op dit punt stond je gewoon ff met je bek vol tanden en wist niks anders te zeggen.
Igg. vanaf nu neem ik dus aan dat hier geen mensen meer worden afgezeken op hun voorkeur voor muziek, althans dat is wat er letterlijk in deze post staat, das mooi scheelt mij weer een hoop reactie te geven op niet begrijpend lezende personen, eveneens als mensen die je proberen te bekeren van je muzieksmaak.
Als ik echt een bewering doe zoals laatst in die coasten discussie, dan mag je best commentaar geven, vink niet erg maar hier word echt het onderste uit de kan gehaalt om maar iets te kunnen zeiken, lees het eerst goed geef dan je mening ( ik doe ook niet anders) en onderbouw hem eventueel, maar roep niet van die fuckin wilde dingen meteen, das echt irri.

Nee, jij kreeg van mij op je dak omdat jij allemaal onjuiste uitspraken over hiphop deed en de uitspraak deed dat de westside de grondleggers waren bla bla. En die berichten van mij heb ik onderbouwt, en goed ook en je kon het er wel in vinden zei je vaak. En dan ook niet over IQ beginnen want dat slaat ook nergens op. Ik weet wat ik zeg en nogmaals, ik heb jouw geen volle lading gegeven om je smaak, maar om bepaalde zeer onjuiste uitspraken. En dat van die Sateprikker, die gast liep ons gewoon te dollen, ga al de berichten maar na want die verveelde zich volgens mij.

Sateprikker vriend ben je er ook weer.

Eastside dood? Eastside dood sinds 93? Yeah right. Nou die mening met goede onderbouwing wil ik wel eens horen.

Jazeker ik ben er ook weer. Lekker geslapen man?
ik doe niet aan onderbouwingen dat is zoooo voor de elite, ik ben maar een neger van de straat.

Noem eens wat goede eastcoast muziek van na 93 dan?

eazyfan
satéprikker schreef:

Noem eens wat goede eastcoast muziek van na 93 dan?
Biggie,Nas,Mobb Deep,Jay-Z,om maar eventjes op te noemen .

Het is wel waar dat het nu zo is dat veel oudere eascoast rappers nog succes hebben (Busta, Jay) maar niet veel jongere.

Wu-Tang Forever, Big Pun, Jedi Mind Tricks, Canibus, Immortal Technique (die laatste 3 zelfs in de 21 eeuw nog), Gangstarr ja nog zoveel die Eazyfan opnoemde ook nog ja.

wauw...impressive....wat een lijst...zet daar de ille moffo's uit het jaar 87 tot pak em beet het jaar 93 tegen...

en voila...je ziet, na 93 is alle eastcoast gewoon bagger.

Het Westen is waar je tegenwoordig moet zijn voor dope music.

Kos
Wat is er tegenwoordig vet uit het Westen?

Ja, ik vind dat zeker een grote lijst ja. Maarja de vraag is weer wat je ervan kent. En of je normaal kunt typen is al helemaal een vraag. Ille moffo's dope man...

Kos schreef:

que sound of area?

Kos schreef:

Ja idd

que sound of area?

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Nee, jij kreeg van mij op je dak omdat jij allemaal onjuiste uitspraken over hiphop deed en de uitspraak deed dat de westside de grondleggers waren bla bla. En die berichten van mij heb ik onderbouwt, en goed ook en je kon het er wel in vinden zei je vaak. En dan ook niet over IQ beginnen want dat slaat ook nergens op. Ik weet wat ik zeg en nogmaals, ik heb jouw geen volle lading gegeven om je smaak, maar om bepaalde zeer onjuiste uitspraken. En dat van die Sateprikker, die gast liep ons gewoon te dollen, ga al de berichten maar na want die verveelde zich volgens mij.

Deze post komt ook uit een andere discussie, ik verwijs toch ook dat de kritiek in deze discussie terecht was, maar bij 2pac/biggie discussie is echt wel een hoop geroepen op goed onderbouwde beweringen wat nergens op sloeg. en dat wou ik ff recht zetten ja.
Jij was toch degene die begon over meer respect met meer geld wat totaal verkeerd begrepen was? om maar ff een voorbeeld te noemen.

Misty44 schreef:
(quote)

Jij was toch degene die begon over meer respect met meer geld wat totaal verkeerd begrepen was? om maar ff een voorbeeld te noemen.

Uhh waar dan? En wat ik heb gezegd klopt gewoon, jouw kennis heeft gewoon een aantal keren gefaald. Dat is niet erg, maar geef nou gewoon een keer toe en blijf niet ontkennen dan kunnen we weer normaal discusieren en trekken we volk als sateprikker ook niet aan.

wat is er mis met mijn volk?
gaan we discrimineren? beetje jammer.

Kos
satéprikker schreef:
(quote)

que sound of area?
Beide.

Kos schreef:
(quote)
Beide.

Zoals ik al zei PUTS.

satéprikker schreef:
wat is er mis met mijn volk?
gaan we discrimineren? beetje jammer.

Nee, mafkezen bedoel ik. Onserieuze. En discrimineren? Ga nalezen wat je over Just Allah zei...

Gast
geplaatst: vandaag om 06:34 uur

geplaatst: vandaag om 06:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.