menu

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:
MJ_DA_MAN schreef:
Wel waar, want ze hebben een korte tijd geleden aangekondigd niet definitief gestopt te zijn.

Opgeduveld zou alsnog niet gereleased worden, want Duvel en Opgezwolle hebben nogsteeds ruzie...

En @ Relax: waar baseer je dat op? Heb je Bumaye wel eens gehoord?

Pauper schreef:
Ook wel erg benieuwd naar het album van Percee P.

die gast is toch al eeuwen bezig, maar geen regulier album toch?

Relax
Public Enemies schreef:
En @ Relax: waar baseer je dat op? Heb je Bumaye wel eens gehoord?

Dat hoef ik niet, ik heb zijn kleine mixtapeje gehoord en die Vlucht Gedrag en nog steeds niet overtuigd, mischien dat ik stiekem die Bumaye wel gehoord heb, mischien is die oninteresse me wel voorbij gegaan.
Nee ik heb liever sterke maar dan ook echt STERKE teksten met STERKE rijm die je overtuigen, Raymzter, Diggy Dex, Excellent, Winne en toch ook af en toe een paar leden van VSOP.
Ik bedoel, je hoeft niet persee de undergroundste rapper in NL te vinden om de beste te gaan vinden, deze mensen zijn wat bekender maar dan toch ook echt goed.

Pauper
Relax schreef:
Dat hoef ik niet, ik heb zijn kleine mixtapeje gehoord en die Vlucht Gedrag en nog steeds niet overtuigd, mischien dat ik stiekem die Bumaye wel gehoord heb, mischien is die oninteresse me wel voorbij gegaan.

Ehhh... weetje hoe fout die mixtape is, dat is echt kut troep, daarop kun je niet bazeren dat die man niks kan. Dat was een commercieel tussendoortje en wat helaas gewoon heel fout uitgepakt voor Typhoon.

Luister eens: Als Die Mic Aanstaat (feat Opgezwolle), Ale Lacta Est (feat Dinopha), Familiar (feat Senna), Het Doek Valt (feat Opgezwolle), Scarabee en Bis Bis.

Ik heb de man live gezien en weet dat hij stukken beter kan dan wat hij op ze matige mixtapje laat zien.

Relax schreef:
Nee ik heb liever sterke maar dan ook echt STERKE teksten met STERKE rijm die je overtuigen, Raymzter,

Dan lijkt me Raymzter niet het juiste voorbeeld, hij heeft toffe teksten maar zijn rijm en flow zijn regelmatig echt te matig. Ty is gewoon tof, je moet alleen zijn accent diggen.

Osiris Apis schreef:

Dat werd dus wel eens tijd inderdaad .

Pauper
Osiris Apis schreef:

Sinds 1979 volgens mij al

Check, anders Typhoon even op Fabchannel. Die gast is live echt de bom, en dat album kan bijna niet anders dan goed worden.

Melle K
@Relax: Dan zal ik je toch Typhoon aanraden, inhoudelijk is hij juist heel sterk en ik kan me bijna niet voorstellen dat je problemen met z'n flow hebt.

Ben erg benieuwd naar zijn album, hoop dat er wat minder R&B refreintjes op staan dan z'n nummers tot nu toe.

luc011190 schreef:
Check, anders Typhoon even op Fabchannel. Die gast is live echt de bom, en dat album kan bijna niet anders dan goed worden.

Dat is ie cker! En aangezien Opgezwolle wel een grote steen bijdraagt aan zijn album moet het gewoon een top plaat worden.

Inderdaad, wat Delic beats, wat Kubusshit, kan bijna niet mis gaan

Dr.Greenthump
Pauper schreef:
Is een track van, genaamd Astro (...)

Sorry voor deze late reactie, maar thanks anyway. Als ik eff logisch had nagedacht dan kon ik daar zelf ook wel achter komen. Dat Doom 4 producties van Fishcale had gedaan dat wist ik dan weer niet, maar in ieder geval het klinkt echt als iets om naar uit te kijken

En natuurlijk verwachtten we dat Detox uitkomt 2007, ma ja dat hopen we al drie lange jaren... T word onderhand echt tijd.

Relax
BoordAppel schreef:
Dan lijkt me Raymzter niet het juiste voorbeeld, hij heeft toffe teksten maar zijn rijm en flow zijn regelmatig echt te matig. Ty is gewoon tof, je moet alleen zijn accent diggen.

Raymzter: Ik kan die shit niet meer aan als de ozonlaag
Natuurlijk word ik kwaad als een bitch ongevraagd een foto maakt

Een Punchline met metafoor met kloppende rijm, ik bedoel.. zoiets valt gewoon op. Onderwerp is Publiekelijk Bezit, tja.

Dr.Greenthump
Relax schreef:
Dat hoef ik niet, ik heb zijn kleine mixtapeje gehoord en die Vlucht Gedrag en nog steeds niet overtuigd, mischien dat ik stiekem die Bumaye wel gehoord heb, mischien is die oninteresse me wel voorbij gegaan. Nee ik heb liever sterke maar dan ook echt STERKE teksten met STERKE rijm die je overtuigen, Raymzter, Diggy Dex, Excellent, Winne en toch ook af en toe een paar leden van VSOP. Ik bedoel, je hoeft niet persee de undergroundste rapper in NL te vinden om de beste te gaan vinden, deze mensen zijn wat bekender maar dan toch ook echt goed.

Zoals al eerder is gezegt stelt dat mixtape gebeuren niet al te veel voor en was meer om Typhoon te promoten. Toch blijkt ook daar maar weer eens wat voor meesterlijke mc die Typhoon is. Inhoudelijk is hij samen met Raymzter zeker de betere hier in de Nederlandse scène. Maar niet alleen op dat vlak heeft hij talent hij heeft namelijk ook nog eens een aangename flow en hoe hij alles laat rijmen is gewoon gruwelijk. Moet dan wel weer toegeven dat zijn stemgeluid niet zo lekker is (even als Dion van Rotterdam Mixtape) terwijl ze zeker de skills in huis hebben. Paas nog wel een keer een link waar je rustig kunt luisteren naar Typhoon, neem de tijd, want hij is dat echt waard. In tegenstelling tot zijn broertje (Blaxtar) die ik een stuk minder vind. Hij maakt zich schuldig aan pseudo- interlectueel gedrag en loopt af en toe alleen maar met ''moeilijke'' woorden te smijten. Daar naast heeft hij een aparte flow (uit de maat .. ?) zoals Duvel dat wel goed kan.

Winne vind ik trouwens ook zeker dope en is nog relatief gezien (afhankelijk van je woonplaats) onbekend. Hij verdient wel degelijk lof en zijn nieuwste clipje kun je chekken bij videos In ieder geval heeft hij ook samen gewerkt met U-Niq die dus een aardig groepje Rotterdammers heeft verzamelt en Rotterdam de Mixtape heeft uitgebracht. Als je dan toch ''Gangsta-Rap'' van de Nederlandse bodem wilt luisteren check die plaat dan.

We hebben het over sterke rijm van Nederhoppers en niemand noemt de mannen van 0118-Vier .

Dr.Greenthump
Het ging in eerste instantie dan ook over de kritiek op Typhoon

MJ_DA_MAN schreef:
We hebben het over sterke rijm van Nederhoppers en niemand noemt de mannen van 0118-Vier .

Vind ik dan ook een paar klasses minder dan Typhoon.

Relax
N7N zijn ook zieke gasten kwa tekst daaamn, nog steeds bedank ik C Changes me die naam te herinneren

Pauper
Dr.Greenthump schreef:
Winne vind ik trouwens ook zeker dope en is nog relatief gezien (afhankelijk van je woonplaats) onbekend. Hij verdient wel degelijk lof en zijn nieuwste clipje kun je chekken bij videos In ieder geval heeft hij ook samen gewerkt met U-Niq die dus een aardig groepje Rotterdammers heeft verzamelt en Rotterdam de Mixtape heeft uitgebracht. Als je dan toch ''Gangsta-Rap'' van de Nederlandse bodem wilt luisteren check die plaat dan.

Stond ook al op de plaat van Opgezwolle en is beter bekend als Broer van Dion.

Dr.Greenthump
Huh dat wist ik dan weer niet, behalve dan dat hij samenwerkte met Opgezwolle op Eigen Wereld. Daar leverde hij trouwens ook best aardig werk af. Toch vind ik dat hij een beetje ondergewaarderd is en verdien dus alvast een ''biggie up'' van mij!

Glasses Malone of tewel G Malone is een opkomende rapper uit Watts, South LA. Hij heeft een deal gesloten met Sony voor 1.7 miljoen en schijnt een nieuwe force in de westcoast hiphop scene te zijn. Echte Westcoast fans zullen hem natuurlijk al kennen, hij heeft ook samen met de Game nummers gemaakt waaronder een best goed nummertje die volgens mij "Hunned" heet wel leip plaatje. Maare ken hem alleen van een paar mixtape nummertjes maar ik vind hem wel goed klinken en iig al beter als the Game, die eigenlijk alleen zichzelf verheerlijkt en alleen g-unit kan dissen. G Malone heeft goede flow met de normale westvcoast shit erbij. Mischien als iemand um kent ben ik benieuwd wat die van Malone vind. Ik vind um wel goed en denk dat hij een goed album zal hebben binnenkort.

Pauper
Mmm, ik vrees een slotje

Detox komt eraaaan! In September. Tenminste als we Bishop moeten geloven. Maar Dre staat ernaast en spreekt hem niet tegen dus..

Check het filmpje hier

Was al langer bekend hoor .

eazyfan
Caesar Germanicus Canibus over vette Primo-beats.

Relax
@Cath: Wtf... September pas.. dat is letterlijk over een jaar.

Pauper schreef:
Stond ook al op de plaat van Opgezwolle en is beter bekend als Broer van Dion.

Ik weet bijna zeker dat Dion en Winne geen familie zijn, hoor.

Pauper
...

EDIT/: Je hebt gelijk

Dr.Greenthump
HAVOC IN HET NEDERLANDS?
RAPPER GAAT IN ZEE MET VERTAAL-BEDRIJF ...

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://img156.imageshack.us/img156/42/havoccu3.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

''Vorig jaar kwam het Amerikaanse bedrijf Voxonic al in het nieuws met hun plannen om rappers in elke mogelijke taal te laten rappen. Nu hebben ze de daad bij het woord gevoegd door Havoc te presenteren als partner.

Havoc, de ene helft van Mobb Deep, zal dus in verschillende talen te horen zijn, of Nederlands daar ook bij hoort is nog niet duidelijk. Wel is de rapper opgetogen met de samenwerking. "Het is voor mij een prachtige kans om mijn fanbase als solo-artiest uit te breiden. Het project zal artiesten ook laten zien dat er veel verschillende manier zijn om ons product op de markt te brengen en om geld te verdienen."

Voxonic (check die toffe demo's) zal een single van het nog uit te brengen album Kush van Havoc in verschillend talen vertalen. Volgens het bedrijf is de technologie goed om internationaal fans te verwerven. "Met een marketing-kans als deze kunnen grote labels hun artiesten nog beter promoten en kunnen er markten aangeboord worden, waarvan ze eerst niet eens durfden te dromen", aldus Voxonic-president Arie Deutsch. (bron: AllHipHop.com)

De techniek van het bedrijf werd vorig jaar al gepresenteerd. Voxonic neemt van een rapper zijn keelklanken op, die ze vervolgens in de computer invoeren. Een acteur rapt de vertaalde teksten in met de flow van de ster in kwestie, waarna de software zijn stem vervangt door die van de rapper. Zo zou het dus zomaar mogelijk kunnen zijn dat we over niet al te lange tijd Havoc keihard in het Nederlands horen spitten. Wij kunnen niet wachten.''

bron: statemagazine

-------------------------

Tja wat moet ik hier nu van denken ... toendertijd dit werd aangekondigt had ik ook zo iets van; ''is dit nu eigenlijk wel zo'n voordeel''? Ik denk juist niet dat de meester fans hier op wachten. Niet alleen het feit dat je de nummers in de orginele taal bent gewend, maar belangrijker nog het verschil in kwaliteit is duidelijker te horen. In de taal van eigen bodem kun je nu eenmaal makkelijker artiesten onderscheiden en komen de ''skillz'' makkelijker naar voren. Uiteraard ken ik ook wel het verschil tussen de stijl en skills van een GZA en een Ja Rule en tussen een Ludacris en een Fat Joe, maar de moedertaal maakt dit proces makkelijk. My point? Nou luisterd zo'n nummer als Make it Rain wel lekker weg, maar als ik dat in het Nederlands moet horen wordt ik daar niet écht warm van. Laat staan als ze het letterlijk gaan vertalen! ''ik laat het regenen op die hoertjes''

edit: misschien nóg belangrijker, de sfeer en de kracht van het nummer zal afnemen. Eigenlijk is het gewoon verneuking van de orginele nummers. Een Top-40 vol Nederlandstalige muziek is nóg erger dan een Top-40 zonder Nederlandstalige muziek. Laten we hopen dat dit een dikke flop wordt ...

Vaak kun je dingen ook niet vertalen naar het Nederlands, omdat het dan voor geen meter klinkt.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:30 uur

geplaatst: vandaag om 19:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.