menu

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:
avatar van MJ_DA_MAN
Inmiddels geen aankomend project meer, maar ik heb zojuist mij nieuwe beat tape The Destroyer of Worlds, Pt. 2 gedropt (vervolg op mijn eerste beat tape). Artwork, uiteraard, door Silky & Smooth. Je kan de tape via SoundCloud (beste kwaliteit) en YouTube beluisteren. Enjoy!



avatar van Flipm0de
Hij is er ondertussen al, maar voor mij een erg aangename drop deze maand: The Leonard Simpson Duo - Lsd (2020) - MusicMeter.nl

avatar van Elohim
Ik ben bezig beetje bij beetje mijn eerste solowerk uit te brengen waar ik zowel alles op rap als op produceer. Het is een beetje neo-boombap-achtig met vrij irreguliere teksten. Engelstalig, overigens.



En nog een track


avatar van Elohim
Nog eentje, wat meer instrumentaal spul.



Hier is hij trouwens op Bandcamp te vinden:
Jof - jofmuziek.bandcamp.com

avatar van Chrisseh
Eens kijken of we dit topic nieuw leven in kunnen blazen... Zo'n topic is toch de beste manier om op de hoogte te blijven van recente releases.

Zijn momenteel drie albums die net zijn gereleased of waar ik naar uitkijk:

Tha God Fahim x Your Old Droog - Tha Wolf on Wall St.
Net een paar dagen geleden gereleased. Niet zo bekend met TGF behalve zijn featurings op Your Old Droog's albums, maar YOD is dan wel weer een van mijn favoriete rappers doordat hij consistent kwaliteit dropt. Op eerste gehoor klinkt dit erg fijn, lekker low key instrumentaties.

Dark Time Sunshine - Lore
Het heeft zo'n 10 jaar geduurd, maar Onry Ozzborn & Zavala zijn terug als Dark Time Sunshine. Ik kon 10 jaar geleden (!) erg genieten van Zavala's producties op Vessel, dus ben benieuwd. Komt uit op 4 februari.

slowthai - Tyron
Ook slowthai komt met een nieuw album (5 februari). Vind slowthai's keuze in producties vaak erg sterk, daarnaast kan hij lekker wisselen tussen 'soft' (Ladies, Crack) en aggressief (bijv. Doorman). Heb hoge verwachtingen, hooguit jammer dat Thoughts niet op het album komt te staan.

avatar van Chrisseh
Nog een veteraan die na 15 jaar weer een album dropt, Breeze Brewin:

Breeze Brewin / Juggaknots - Hindsight

Heeft met Juggaknots de underground klassieker Clear Blue Skies op z'n naam staan en is een begenadigd MC, echter vind ik op eerste gehoor de producties flink tegenvallen. Gratis te beluisteren via Bandcamp.

avatar van ForWhomThePeteTolls
Chrisseh schreef:
Nog een veteraan die na 15 jaar weer een album dropt, Breeze Brewin:

Breeze Brewin / Juggaknots - Hindsight

Heeft met Juggaknots de underground klassieker Clear Blue Skies op z'n naam staan en is een begenadigd MC, echter vind ik op eerste gehoor de producties flink tegenvallen. Gratis te beluisteren via Bandcamp.

Niet dat ik interessant wil doen maar is dit niet de echte underground klassieker van de Juggaknots, in de kringen waarin ik me begeef iig wel: Juggaknots - The Juggaknots (eigenlijk re:release) (1996, wat dus uiteindelijk ook niet klopt met de versie hier op de site allemaal) ??

Anyway, die Breeze Brewin heeft verrassend nieuw maar erg fris klinkende producties, nice bars en luistert gewoon lekker weg. Niet echt je standaard album, en het past wel in de ontwikkeling als MC.

avatar van Chrisseh
ForWhomThePeteTolls schreef:
Niet dat ik interessant wil doen maar is dit niet de echte underground klassieker van de Juggaknots, in de kringen waarin ik me begeef iig wel: Juggaknots - The Juggaknots (eigenlijk re:release) (1996, wat dus uiteindelijk ook niet klopt met de versie hier op de site allemaal) ??
Is dat niet praktisch hetzelfde album? Ik dacht altijd dat de originele 1996 EP waar jij naar refereert 'Clear Blue Skies' heette, welke opnieuw is gereleased (Clear Blue Skies Re:Release) in 2003 nadat het origineel nergens meer te verkrijgen was. In ieder geval, de tracklist is hetzelfde (excl. bonustracks), dus we zijn het er in ieder geval over eens dat het een underground klassieker is.

Ben blij dat jij meer van Breeze's nieuwe album kan genieten, zal 'm zelf ook nog een keertje opzetten.

avatar van Bruno_6
Stikstof is blijkbaar bezig aan een nieuw album.

Stikstof is terug: 'Al onze ingrediënten van de laatste tien jaar bijeen' | BRUZZ

De eerste single werd in januari uitgebracht:



avatar van Chrisseh
Ik maak hier stiekem in plaats van puur aankomende albums ook maar een 'recente albums'-topic van;

Twee weken geleden is Qwazaar + Batsauce - Stoned Giant uitgekomen. Lekkere plaat. Qwazaar is een kundig MC en kende ik van een tijdje geleden alhoewel ik hem redelijk uit het oog ben verloren; hij is onder andere bekend van Typical Cats. Batsauce is geen super bekende producer, maar wel bekwaam - zijn prima sample heavy, boombap beats.

Single van het album (mijns inziens niet de beste track, maar geeft wel goed weer wat je kan verwachten):



avatar van Chrisseh
Nog twee plaatjes die wat aandacht verdienen:

Your Old Droog & Tha God Fahim - Tha YOD Fahim (2021)
Tweede album van YOD & Tha God Fahim binnen een maand. Beide heren staan er dan ook om bekend uiterst productief te zijn; Your Old Droog die bijvoorbeeld drie albums in 2019 releasde, wat nog in het niet valt bij TGF, die een album per maand dropte in 2017 (!). (Voor mij persoonlijk hoeft het overigens niet; heb liever dat ze hun allerbeste werk op een enkel album zetten!).

In ieder geval, na een enkele luisterbeurt bevalt dit album me zeer. De beats zijn aanweziger dan op Tha Wolf on Wall St., en er zitten dan ook meer uitschieters tussen (in positieve en negatieve zin). Tweede observatie is dat Your Old Droog echt een (underrated?) sterke MC is, en dat TGF niet aan hem kan tippen.

Ol' Burger Beats & Vuyo - Dialogue (2021)
Deze moet ik nog goed luisteren, maar als ik van de eerste paar tracks uitga denk ik dat dit wel kan aanslaan bij de MuMe hiphop community; laid-back, jazzy beats met degelijke MC.

avatar van MAS
MAS
Voor liefhebbers van horrorcore en (southern) underground gangsta rap is Sic Records een label om in de gaten te houden. Niet perse voor de nieuwe releases, maar ze doen veel rereleases van vette oldschool en underground albums. Ik heb door Sic Records al meerdere vette oude platen ontdekt.

avatar van Chrisseh
In Mei komt een nieuw album van producer L'Orange aan, met de voor mij onbekende Namir Blade op de mic, genaamd Imaginary Everything. Eerste single Corner Store Scandal klinkt in ieder geval lekker.

avatar van ForWhomThePeteTolls
Chrisseh schreef:
(quote)
Is dat niet praktisch hetzelfde album? Ik dacht altijd dat de originele 1996 EP waar jij naar refereert 'Clear Blue Skies' heette, welke opnieuw is gereleased (Clear Blue Skies Re:Release) in 2003 nadat het origineel nergens meer te verkrijgen was. In ieder geval, de tracklist is hetzelfde (excl. bonustracks), dus we zijn het er in ieder geval over eens dat het een underground klassieker is.

Ben blij dat jij meer van Breeze's nieuwe album kan genieten, zal 'm zelf ook nog een keertje opzetten.

Breeze's nieuwe album vond ik verrassend fris als je kijkt naar andere mensen van toen die een album doen nu... Juggaknots was toch echt een LP genaamd "The Juggaknots", Clear Blue Skies is iets wat mij onbekend is in dit geval qua titel. De Re:release heeft weliswaar een paar dezelfde tracks maar met de bijgevoegde bonustracks en de playlist/foto hier op MuMe klopt het geheel gewoon niet, actual factual dus.

avatar van Chrisseh
Chrisseh schreef:
In Mei komt een nieuw album van producer L'Orange aan, met de voor mij onbekende Namir Blade op de mic, genaamd Imaginary Everything. Eerste single Corner Store Scandal klinkt in ieder geval lekker.

Het is zover, deze is nu een paar dagen uit. Op eerste gehoor klinkt dit erg fijn - maar dat is met L'Orange geen verrassing!

avatar van Ralph.
Hoezo staat nieuwe J Cole album niet op deze site?

avatar van Johnny Marr
Ralph. schreef:
Hoezo staat nieuwe J Cole album niet op deze site?

Hoezo zit jij nooit meer op BeatSense?

avatar van Chrisseh
Your favourite rapper's favourite rapper Your Old Droog heeft weer (!) een nieuw album uit, genaamd Time. Alweer de derde dit jaar (eerste twee waren in samenwerking met Tha God Fahim).

bennerd
Ben intussen wel klaar met de flood-mentaliteit van rappers. Jammer.

avatar van JayM
Wel de moeite waard om te checken bennerd. Time is een stuk beter dan de eerste 2 met Fahim

bennerd
Ah, balen. Ok, zo komt het dus toch nog op de lijst

avatar van Chrisseh
Moet 'm zelf ook nog goed beluisteren!

In de tussentijd kwam ik er achter dat Vince Staples een nieuwe single heeft uitgebracht voor z'n aankomende album Ramona Park Broke My Heart. Vind het een aparte, maar lekkere productie - maakt me zeker benieuwd naar het volledige album. Summertime '06 beviel me goed, alhoewel ik Big Fish en FM! nooit genoeg aandacht heb geschonken...



avatar van Flipm0de
Niet slapen op de nieuwe Boldy James die vorige week is uitgekomen:
Boldy James & The Alchemist - Bo Jackson (2021)

Na het sterke Price of Tea in China, Manger on McNichols, en Real Bad Boldy en nu deze tape zou ik bijna zeggen dat Boldy het beste Griselda lid is op dit moment...

avatar van MAS
MAS
Aight, deze week ff checken!

avatar van Chrisseh
Bob uit Zuid heeft onlangs de single Karpervissen uitgebracht; voor z'n aankomende album ergens begin dit jaar. Hard nummer, maar wordt nog enthousiaster van het eerder uitgebrachte nummer, Zuid:



avatar van Arrie
Hard!

avatar van MAS
MAS
https://www.musicmeter.nl/images/cover/840000/840472.jpg?cb=1648576367

Mooch & Oh Jay - Keeper of the Fame (2022) - MusicMeter.nl

Dope album dat dit jaar is uitgekomen. Samenwerkng tussen Amerikaanse rapper Mooch en de Nederlandse producer Oh Jay (van o.a. Dope Posse).

avatar van Nr.4
Toffe producties sowieso. Maar ik kan echt niet naar Mooch luisteren, al heb ik dat met dit album wel gedaan. Geen idee hoe lang hij al bezig is, maar hij klinkt voor mij toch als een soort Westside Gunn kloon in alles eigenlijk. De titeltrack vond ik het beste nummer.

avatar van ForWhomThePeteTolls
Ik doe het even hier, ik vind dat nieuwe RJ Payne project "Blood on my Chainsaw" all that en wil graag een fysiek kopietje hebben. Vinyl, CD of tape maakt niet eens uit... In ieder geval, wie kan mij in de goede richting duwen...Gegoogled en alles en het enige wat ik kan vinden is een waarschijnlijke CD-r on demand op Amazon... Dat doe ik iig niet meer!

avatar van MAS
MAS
Zijn vorige projecten zijn op Tuff Kong Records en De Rapwinkel uitgekomen, wellicht dat een van die labels het album nog gaat uitbrengen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:42 uur

geplaatst: vandaag om 21:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.