menu

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:
avatar van waxs
Iemand al dat album van Evidence (Dilated People) gehoord?

rico-bballer
weet iemand mischien waar ik meer van pharaohe monch kan vinden heb namelijk 2 nummers van hem gheoord en die vond ik wel vet maar das te weinig om egt te oordelen alvast bedankt

avatar van waxs
Er was niet zo heel lang geleden een soort Bootleg/Promo/Mixtape achtig iets met een aantal nieuwe tracks en oudere nummers.

Dr.Greenthump
Weet iemand hoe het zit met de nieuwe albums van Rakim, Canibus en Pharaohe Monch. Is er al materiaal gelekt, een snippet of een release datum bekend? Tell me, drop die links

Dr.Greenthump
Konden ze elkaar vroeger luchten noch zien, in het jaar dat hiphop overleed slaan KRS-One en Marley Marl de handen ineen om te bewijzen dat het genre springlevend is. Op KRS' Hip Hop Lives doet Marl de producties en zal de Teacha ons blessen met zijn rhymes.


(afbeelding)

Eind jaren tachtig bestond er grote rivaliteit tussen Marley Marl's Juice Crew en Boogie Down Productions, waar KRS-One onderdeel van uitmaakte. De vete (The Bridge Wars) begon toen Marl eind 1985 in het nummer The Bridge zijn Queensbrigde aanduidde als de plek waar hiphop haar oorsprong kent. KRS-One kon het daar niet mee eens zijn en reageerde met South Bronx. In de jaren daarna volgden dis-tracks over en weer, maar met de dood van Scott La Rock (Boogie Down Productions) in 1987 kwam ook de hele beef tot een einde.

Anno nu is het allemaal koek en ei tussen KRS-One en Marley Marl en werken ze dus samen op het nieuwe album Hip Hop Lives van KRS, dat eerder All School Minded zou heten. Doel van de plaat is om te laten horen dat hiphop springlevend is. Eerste twee releases zullen de titeltrack, dat gaat over de vernieuwing van hiphop door de jaren heen, zijn en Kill a Rapper. Dat laatste nummer heeft als thema de onopgeloste moorden op hiphophelden. Hip Hop Lives staat gepland voor een release op 22 mei en zal uitkomen op KOCH Records. Check hier alvast de titeltrack.

Eerder maakten we al melding van het album Adventures of Emceein van KRS-One, dat ook ergens dit jaar uit zou moeten komen. Op die plaat zou het nummer Amsterdam staan, geproduceerd door QF. Volgens de myspace van label Echo Vista zou het album klaar zijn en ieder moment uit kunnen komen. We wachten af ...


door Bastian Ramler, 22MAR07

Bron: statemagazine

avatar van waxs
Ik vind het wel een interessant project van KRS One en Marley Marl, alleen ben ik benieuwd of het niveau ook "interessant" genoeg is. KRS heeft met zijn laatste projectjes mij niet meer weten te boeien en Marley heeft al enige tijd niet meer zoveel van zich laten horen. Maar ik wacht met spanning af hoe dit project zich gaat ontwikkelen!

avatar van Osiris Apis
Dr.Greenthump schreef:
Weet iemand hoe het zit met de nieuwe albums van Rakim, Canibus en Pharaohe Monch. Is er al materiaal gelekt, een snippet of een release datum bekend? Tell me, drop die links

Nieuwe Pharoahe Monch dropt 1 mei.

http://www.pharoahe-monch.com/

Je kunt al 3 nieuwe tracks luisteren.

avatar van waxs
Ik hoorde laatst nummer (One Finger) van Thyrday, van hun album The Perfection Xperiment 2 (2005). Kent iemand die? Want ben wel benieuwd naar de overige tracks, producties van 9th Wonder, Kyrisis en Nicolay.

Harco
Ik heb dat album, ja.

raffael77
Thes one is uit met een solo checke allemaal want deze gast is super. Zijn album heet Lifestyle Marketing

Nieuwe van Mr Lif - Sleepyheads 2

Solo van Psycho Les van de Beatnuts -Psycho Therapy

Aaankomende albums van:
DJ Babu of Dilated Peoples - The Beat Tape
Jaylib(J Dilla & Madlib)- Champion Soud Deluxe Edition
Sage Francis - Human The Death Dance
Bash Bros. - 2 Albums Dirty Works & A Good Day To Die
Nabo Rawk - Mount Olympus
Brother Ali - The Undisputed Truth
Busy Bee - Running Thangs (Old School)
Polyrhythm Addicts(DJ Spinna + Shabaam Sahdeeq + Apani B. Fly Emcee + Mr. Complex) - 'Break Glass'
Mic Geronimo - Alive 9/14/73
J. Rawls & Declaime - 'It’s The Dank & Jammy Show'
Lifesavas - 'Gutterfly
Lyrics Born - 'Variety Show Vol. 1'
Redman - 'Red Gone Wild: Thee Album (redman fans)

avatar van waxs
J. Rawls & Declaime - It’s The Dank & Jammy Show

Social_Mask
Jaylib(J Dilla & Madlib)- Champion Soud Deluxe Edition...Kijk ik naar uit.

Madlib

avatar van waxs
Ja zitten gewoon wat extra beat's bij, die al maanden over het internet slingeren, heb Champion Sound al dus ga hem niet nog eens kopen.

Social_Mask

avatar van BoordAppel
Wat had je verwacht dan, een heel nieuw album? Het is niet voor niets een deluxe edition natuurlijk.

avatar van Osiris Apis
raffael77 schreef:
Nieuwe van Mr Lif - Sleepyheads 2

raffael77 schreef:
Solo van Psycho Les van de Beatnuts -Psycho Therapy

Die zijn beide 2006.

raffael77 schreef:
Aaankomende albums van:
J. Rawls & Declaime - 'It’s The Dank & Jammy Show'
Lifesavas - 'Gutterfly

Deze 2 ben ik wel benieuwd naar.
Die van Lyrics Born is ook een deel 2 van. Deel 1 is zeker ook een verzameling van eerder uitgebrachte nummers.

raffael77
Kijk op ughh .com en zie dan datum jij checked bootlegs zeker via internet

BoordAppel schreef:
Wat had je verwacht dan, een heel nieuw album? Het is niet voor niets een deluxe edition natuurlijk.

Hij heeft nog een album uitgebracht die heet ruff draft

Zeg ik het ff anders. Dat Album van Kwali & Madlib is ook nog niet eens uit man officieel

avatar van waxs
raffael77 schreef:
Hij heeft nog een album uitgebracht die heet ruff draft

Is alleen van Dilla, overigens een soort van remake met paar instrumentals, de tracks zijn al vrij oud.

raffael77 schreef:
Zeg ik het ff anders. Dat Album van Kwali & Madlib is ook nog niet eens uit man officieel

Is al uit, ik haal hem morgen op.

raffael77
Dat is waar mijn fout oeps

avatar van P Jay
Na 17 jaar is "I'm Not Playin" van Ultimate Force eindelijk uitgekomen! (Strong City Label)

Ultimate Force is een duo waarvan één niemand minder dan Diamond D is voor hij solo ging met de Psychotic Neurotics in '92.

Diamond rapt niet op de cd maar producet alles en als je weet dat hij in dat jaar ook tracks producete voor Lord Finesse "Funky Technician" dan weet je ook wel dat het dope zal zijn!

Een achttienjarige Fat Joe is featured op twee songs.

Check wat Amazon schrijft...

In the annals of "from the vaults" Hip Hop legend, time will show that a 17-year delay in the release of the Ultimate Force's ridiculously dope debut, "I m Not Playin", is an injustice of mammoth musical proportions. That sounds like a bunch of hype. It's not. Take one listen to "Another Hit", "Girls", "Revolution of the Mind", the stellar posse cut "Oh Shit" (featuring a teenaged Fat Joe, also heard here on "C'mon") and one of the best DJ tracks of all time, "Supreme Diamond D", and tell me that these wouldn't have blown up if they had hit, as originally planned, in 1990. We all know that the Ultimate Force's DJ and producer Diamond [then known as Diamond D] is one hell of a tracktitioner. His work on Lord Finesse's 1990 classic "Funky Technician" proved it, his 1992 debut "Stunts, Blunts & Hip-Hop" cemented it early on, and his track record ever since (ever heard of the Fugees? Busta Rhymes? DITC, anyone?) has shut down any doubters. Case closed. But one listen to this record will show you where his skills really started to shine. And not just as a producer, and definitely not as an MC (he didn't rhyme in the Ultimate Force). His DJ skills here, along with his now-legendary production muscle, are worth the price of admission alone. Imagine if the world had heard "Supreme Diamond D" wherein the man born Joseph Kirkland runs through the entire alphabet, cutting phrases from A to Z in 1990. Brian Coleman (author of "Rakim Told Me", and the upcoming "Check The Technique: Liner Notes for Hip-Hop Junkies") 'Special Edition Extended Play Double Disc' includes all album tracks as well as full instrumentals and a capellas for each song, thirty six total cuts, housed in a deluxe six-panel digipak with additional liner note booklet written by Brian Coleman, with input from Master Rob and Diamond D themselves.


Cop it!

raffael77
Deed ik al maar hij is heel erg moeilijk verkrijgbaar en dat is beter nog kan hem nergens krijgen.

raffael77
Hij is wel net uit maar koop allemaal Buckwild's Diggin in the grates rare studio masters.
2 vette cd's met vele remixen en unreleased shit.

Koop ook DJ Premier's Salutes James Brown.
Wederom 2 cd's met eerste cd allemaal funk & soul van James offcourse ofterwijl dit is de sound waar hiphop vandaan komt. De 2e cd heeft allemaal samples van james brown met artiesten zoals: Eric b & Rakim, Ultramagnetic Mc's, Kid Kapri en vele anderen.

avatar van Jordy
eerste track van Detox is gelekt!!! damn ik begin toch wel benieuwd te worden

http://www.hiphopdx.com/index/audio/id.1725/title.dr-dre-f-eminem-royce-da-59-where-you-been

Akonner

avatar van Jordy
sorry, hij is flauw

Social_Mask
Hehe, ik vond hem wel leuk.

Sommige comments ook:

I can only here up to when that chik ses april fools bitch then it goes silent.

En iemand reageert erop:
yeaa no shit, cuz it is 1 april, "aprils foool bitch"


avatar van waxs
Raoyce Da 5'9" en Eminem op 1 track, te mooi om waar te zijn vanaf het moment dat je de link opent.

Cker een goede, als dit ablum uitkomt gaat de wereld door het dolle heen volgens mij. ALs Dr.Dre het tenminste nog een keer flikt met goede shit te komen tenminste, maar dat verwacht ik wel dan word dit een mega seller.

Ice Cube heeft het eindelijk bevestigd. Hij verspreidde het gerucht afgelopen december na zijn concert in pardiso gaf ie aan met een nieuwe plaat volgend jaar weer naar Nederland te komen...
De plaat komt er in ieder geval aan kunnen we uit dit intervieuw opmaken...

5. What do you make of the music world these days?

Well, I'm still in it. I'm working on a solo record called "Raw Footage." But I think music across the board is suffering. These artists are finding that with downloading it's just hard to make a living. Hopefully, music won't die, but the Internet is killing music. The record companies go for looks and images these days. That hurts artists. I see the game now as more independent, and when that happens you will have more creative music coming out. I'd like to see socially conscious rap, but that rap isn't promoted by mainstream media. You can't get political rap on MTV or BET. They like that "pump the booty rap." It's non-threatenng to our establishment. But I think people yearn for something deeper than just shake your ass music."

raffael77
Dat verhaaltje is al zo oud en hij is ook zeker media geil gewoorden vanaf zijn War & Piece album.
De eertse album van westside connection is ook wel lekker maar hij is niet meer zoals Amerikkka's Most Wanted of The Predator. Jammer maar zoals velen is hij niet meer die sterke MC van toen net als Sadat X, Kool G Rap en Big Daddy Kane.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:56 uur

geplaatst: vandaag om 01:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.