menu

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:
avatar van Glaciers of Ice
Was al een tijdje bekend.

Voor de mensen die wachten op een album van Cappadonna:
Eyrth, Wynd & Fyre komt uit op 26 februari. De artcover is echt verschrikkelijk slecht.


(afbeelding)
http://www.the9elements.com/wp-content/uploads/2012/11/cappadonna.jpg

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UeOnlFlrLPo[/embed]

En een album sampler:

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KNoSp2E1fsY[/embed]

avatar van He$$el_01
Die albumcover die jij plaatst is juist ongelofelijk vet, met dat negatief effect of zo. De cover die je in die filmpjes ziet zien er minder vet uit.

Maakt ook verder niet zo heel veel uit, cappadonna is een saaie rapper en dit wordt niet heel indrukwekkend denk ik.

avatar van Glaciers of Ice
Cappadonna is inderdaad niks meer van wat hij ooit was. Heeft zijn niveau nooit meer weten te halen na The Pillage. Dit kan ook alleen maar meevallen voor mij denk ik. Die track rond 1:00 van de sampler vind ik nog wel vet klinken.

avatar van Elohim
Glaciers of Ice schreef:
(quote)


Raekwon op dit moment is niets van wat hij was. Hij klinkt zo lui als hij rapt, maar je vergist je over dat hij niet meer interessant is geweest nadat hij OBFCL heeft gemaakt. Immobilarity is gewoon een sterk album, maar zeker niet een classic zoals Cuban Linx dat wel is. Echter rapte Raekwon velen malen sterker op Immobilarity dan dat hij deed op Cuban Linx. Het valt niet op vanwege de vaak matige tot gemiddelde beats op het album. Niet alleen zijn teksten waren beter op Immobilarity, ook zijn flow was scherper. Voor de rest stelt hij weinig voor vandaag. Wu-Tang fans denken ook dat hij de vlag omhoog houdt met releases als Shaolin vs Wu-Tang

Ik hoop trouwens niet dat je bedoelt dat Kool G Rap zijn multies van vroeger overrated zijn? Op dit moment vind ik ze ook niet echt overrated, omdat hij nu amper nog wordt genoemd vanwege zijn prestaties vandaag. 4, 5, 6 en vooral Roots Of Evil zijn toch echt wel albums met multies van het hoogste niveau. De enige rapper die het nog interessant kon houden voor mij op dezelfde niveau is Pharoahe Monch. Verder werd er sowieso altijd al gebruik gemaakt van multies en dat is niet eens iets wat per se hiphop is, maar het is vooral de manier waarop en daarin was Kool G Rap echt wel de eerste.

Immobilarity trek ik inderdaad erg slecht vanwege de beats. Rae als rapper is überhaupt niet de geniaalste. OBFCL is gewoon zo'n vet album vanwege de hele sfeer en de tracks op zichzelf, ook niet verkeerd dat Ghostface regelmatig langskomt, die ik daar nog vetter vind dan op Ironman.

Van vroeger weet ik het niet, eerlijk gezegd. Ik heb nog steeds moeite met de meeste pre-Wu-tang albums vanwege de hele stijl. Kool G Rap zijn eerdere albums heb ik nog niet gecheckt dus.
Hij wordt tegenwoordig door heel veel mensen nog steeds geprezen vanwege zijn multi's. Dan voornamelijk door mensen op YouTube waarvan je niet per se veel van moet verwachten natuurlijk, maar toch. Multi's op zich verbazen me niet. Als het komt met een keiharde flow wordt het interessant. Multi's zijn tegenwoordig overal. Wat bedoel je dan met de manier waarop? Want op YouTube heeft nooit iemand me kunnen vertellen wat er nou echt zo speciaal aan was...

Hij heeft op 4, 5, 6 bijvoorbeeld heeft hij een dope flow, maar de multi's op zich zijn niet interessant.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Die cover van Cappadonna: auw mijn ogen!

avatar van Silky & Smooth
Ik ben te lui om het over te typen en velen staan al in MJ's lijstje, maar hier staan ook aardig wat albums tussen om naar uit te kijken:

Complex: The 50 Most Antici...

avatar van He$$el_01
Apart, nu is die cover van Cappadonna een stuk minder. Ik zag hem op me Ipad met een raar soort negatief effect of zo, wat het best wel vet maakte. Nu is hij niet zo speciaal meer.


avatar van Harderwiek
Heerlijk fout. Prachtig!

avatar van MAS
MAS
Geweldige cover!

avatar van Silky & Smooth
Dit is niet heerlijk fout, dit is onkunde... Pen & Pixel, dat is heerlijk fout!

avatar van MJ_DA_MAN
Voor de Evidence-liefhebbers:
2013 will be Step Brothers & Dilated Peoples. 2014 will be next Ev solo. After that, I'm moving to the hills.
(van zijn Twitter)

Voor de duidelijkheid: Step Brothers = Evidence en The Alchemist. Dat album gaat overigens Lord Steppington heten.

avatar van MAS
MAS
Dat is goed nieuws!

avatar van He$$el_01
Dilated Peoples album is goed nieuws. Rakaa en Ev passen gewoon goed bij elkaar, en kunnen het beide nog wel aardig. Step Brothers moet ik nog maar zien. Ik vind Alchemist een erg wisselvallige producer.

avatar van Silky & Smooth
Heel erg, vooral de laatste tijd vind ik hem erg zwak. De samenwerking met Oh No was ook een teleurstelling. Toch heb ik wel weer hoop voor de collabo met EV. En anders is er nog een Dilated Peoples-album!

avatar van MAS
MAS
Dat is waar maar zijn beats op die EP met Domo Genesis waren wel tof dus hij heeft het wel nog in zich. En denk niet dat Evidence op kutbeats gaat rappen.

avatar van Colucci_Era
Alchemist rapt zelf ook, maar ik hoop dat hij zijn raps op dat album achterwege laat.

avatar van Silky & Smooth
Die met Domo waren goed, maar niet bijzonder. De producties op Mic Tyson vond ik daarentegen bijzonder slecht. Maar je hebt gelijk, ik zie EV ook niet snel op kutbeats rappen.

avatar van He$$el_01

(afbeelding)


Nu al een must have natuurlijk, deze CD.

avatar van Silky & Smooth
Dat is pas een hoes!


avatar van Harderwiek
Wat een harde hoes Hebben!

avatar van Bedorvenkebab
Niet alleen cappadonna komt met goede hoezen. Hard.

avatar van He$$el_01
Hier trouwens het nummer met Oh No + tracklist + in-studio footage.

Relaxt nummer hoor. Tracklist ziet er ook mooi uit.

avatar van Elohim
Colucci_Era schreef:
Alchemist rapt zelf ook, maar ik hoop dat hij zijn raps op dat album achterwege laat.
Zeker! Producties kunnen vet zijn, maar de rappende Alchemist kan ik niet echt waarderen... Denk dat hij in ieder geval op een paar nummers zal spitten.

Czarface ziet er heel dope uit!

Track klinkt ook hard!

avatar van Glaciers of Ice
Cover is vet, maar ik hoop echt op de juiste productie voor Deck. Manifesto was al dramatisch en dan durft hij nog een amateuristische dub remix versie van de album uit te brengen.

avatar van MAS
MAS
Nog zon geniale cover! Geweldig! Alleen daarom al ga ik dit album een kans geven.

avatar van He$$el_01
Glaciers of Ice schreef:
Cover is vet, maar ik hoop echt op de juiste productie voor Deck. Manifesto was al dramatisch en dan durft hij nog een amateuristische dub remix versie van de album uit te brengen.


7l en premo producties passen wel bij hem denk ik.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Deze hoes is wel echt retedik ja eerste nummer klinkt ook al nice!

avatar van Rhythm & Poetry
Hoezo vinden mensen dit een mooie hoes? Had zo de omslag van een fout metalalbum kunnen zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:38 uur

geplaatst: vandaag om 21:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.