MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:
MJ_DA_MAN schreef:
Joey Bada$$ - B4.Da.$$ heeft volgens Amazon een nieuwe releasedatum: 9 december. Edit: wordt nu door meerdere grote webshops gemeld, dus dat lijkt de definitieve releasedatum te worden.

Edit 2: Ook voor Fashawn - The Ecology worden hier en daar releasedata van december doorgegeven, dus er is een kans dat ook dat album wordt uitgesteld, al is het nog niet definitief bevestigd (laatste geldt overigens ook voor B4.Da.$$)
Fashawn - The Ecology is nu zelfs verzet naar begin 2015, wat hoogstwaarschijnlijk ook gaat gelden voor Joey Bada$$ - B4.Da.$$.

In other news: Akin's (CYNE) album We Are Leaders Not Saints staat gepland voor 18 november. Verder komt er een album van DJ Premier en Royce Da 5'9" aan genaamd PRhyme. Een mogelijke releasedatum is 9 december, al is dit nog niet bevestigd. Gastoptredens van Killer Mike, Jay Electronica, Common, Ab-Soul, ScHoolboy Q, Slaughterhouse, Mac Miller en Dwele. Primo gaat op deze plaat enkel Adrian Younge samplen. Check hier de teaser.

LastKing schreef:
Tyga gold album komt ook binnenkort?

Stond gepland voor 18 november geloof ik, maar zal door de onenigheden met YMCMB nog wel even gaan duren waarsschijnlijk.

Leuk/goed nieuws: Uyama Hiroto (bekend van zijn samenwerkingen met Nujabes) komt met een nieuw album dat Freedom of the Son gaat heten en op 18 oktober uit zal komen.

Fijn!

Beluister hier overigens de single One Day.

Tetsuo & Youth gaat dus 20 januari uitkomen. De releasedatum is een beetje apart naar buiten gebracht, of eigenlijk vooral wat er aan vooraf ging. Gisteren of eergisteren twitterde Lupe dat hij waarschijnlijk een mixtape gaat uitbrengen, genaamd 'Lost in the Atlantic', wat dus al als een verwijzing naar wederom een mogelijk probleem met zijn label Atlantic was. Niet veel later (of daarvoor al, weet ik niet meer precies) twitterde Lupe dat Atlantic eerst nog een 'commerciële' single van Lupe wil hebben voordat er verder iets over het album naar buiten zou komen. Hierna kwam er echter opeens een reactie van de hackgroep Anonymous, ook via twitter. Die hadden onder andere te melden dat Atlantic binnen 24 uur met een releasedatum van T&Y moest komen, of anders zouden ze met het gehele Anonymous collectief hun woede op het bedrijf Atlantic richten (waarschijnlijk door het een en ander te hacken, dan wel overhoop te gooien). 21 Uur later kwam Atlantic officieel met een releasedatum voor T&Y...

Het hele verhaal hier nog even samengevat.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

16 februari brengen Ghostface Killah en BADBADNOTGOOD het album Sour Soul uit. Dat moet toch wel heel gaaf gaan worden.

MJ_DA_MAN schreef:

Verder komt er een album van DJ Premier en Royce Da 5'9" aan genaamd PRhyme. Een mogelijke releasedatum is 9 december, al is dit nog niet bevestigd. Gastoptredens van Killer Mike, Jay Electronica, Common, Ab-Soul, ScHoolboy Q, Slaughterhouse, Mac Miller en Dwele. Primo gaat op deze plaat enkel Adrian Younge samplen. Check hier de teaser.

Blockhead's nieuwe album Bells and Whistles komt op 18 november uit.

Goed nieuws

Het nieuwe album van eMC gaat The Tonite Show heten en komt in de winter uit. Punchline heeft de groep gisteren verlaten. It was clear Punch just wasn’t on the same page as the three of us, aldus Masta Ace. Het is niet bekend of hij nog te horen is op het aankomende album, maar ik denk haast van niet.

Tha Carter V van Lil' Wayne wordt nu opgesplitst in twee delen (er was genoeg materiaal opgenomen voor twee albums). Het eerste deel moet op 9 december uitkomen, het tweede deel ergens in 2015.

Nee hè. Doe nou gewoon 1 goeie

Oh damn

Tha Carter V en Tha Carter V I/II

Lees net dat het nieuwe album van de Wu-Tang op 2 december gepland staat!!!!!

ThingMan schreef:
Lees net dat het nieuwe album van de Wu-Tang op 2 december gepland staat!!!!!

Ik ben al sinds jaar en dag fan van Wu Tang: 36 Chambers, Liquid Swords, Tical, Nigga Please, Wu Tang Forever,... Zo wat alles behalve de classics van Rae en Ghost die me minder lagen (hun nieuwere albums lagen me beter), heb ik plat gedraaid. Maar sinds Iron Flag kijk ik totaal niet meer uit naar nieuwe Wu Tang albums.

Kos
Is er nou echt niet een toffere wat commercielere hiphop artiest tegenwoordig??
Niemand tips?

En dan niet iemand uit het rijtje:
Iggy Azalea
Future
Young Thug
Rich Gang
Wiz Khalifa
Nicki Minaj
2 Chainz
DJ Mustard
French Montana
Big Sean
LIL Wayne
T.I.
Drake
Migos
T-Pain
B.O.B.
Young Yeezy
Ty Dolla
Kid Ink
Flo Rida
Eminem
Wale

Want die zuigen stuk voor stuk ass.

Wele leuke commerciele hiphop is (deels)

Childish Gambino
Schoolboy Q
YG
Juicy J
Rick Ross
ASAP Rocky
The Game
J. Cole
Kendrick Lamar

Kos schreef:
Niemand tips?

En dan niet iemand uit het rijtje:
Iggy Azalea
Future
Young Thug
Rich Gang
Wiz Khalifa
Nicki Minaj
2 Chainz
DJ Mustard
French Montana
Big Sean
LIL Wayne
T.I.
Drake
Migos
T-Pain
B.O.B.
Young Yeezy
Ty Dolla
Kid Ink
Flo Rida
Eminem
Wale

Want die zuigen stuk voor stuk ass.

Wele leuke commerciele hiphop is (deels)

Childish Gambino
Schoolboy Q
YG
Juicy J
Rick Ross
ASAP Rocky
The Game
J. Cole
Kendrick Lamar
Nieuwe album van Big K.R.I.T.: Big K.R.I.T. - Cadillactica (2014)

Verder weinig interessants inderdaad

Kos
O ja, die had ik toevallig vandaag opgesnorkeld.

Joey Bada$$
En de singles van Lupe voor zijn aankomende mixtape klinken ook erg goed. Kan wel eens een verrassend sterk project worden.
Album van Jay Rock kan ook interessant worden.

Kos schreef:
Nee. Dat meen ik overigens serieus.

http://s27.postimg.org/lq0zmcukj/jmt.png

Meer hoef ik niet te zeggen denk ik. Behalve dan dat het een recente foto is.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Nee. Dat meen ik overigens serieus.

Ik zeg helaas +1. Heb dit en vorig jaar geen spannende nieuwe hiphopartiest meer kunnen ontdekken.

Maar is Big Sant niets voor jou, Kos? Is de side-kick van Big K.R.I.T., maar heeft ook al wat toffe projecten. Alleen vind ik zelf dan weer dat hij nog geen echte topplaten gemaakt heeft, hoe goed hij ook is als mc.

Nacho Picasso vind ik ook goed, maar dateert ook alweer van enkele jaren geleden. Idem voor DaVinci.

En ik neem aan dat Z-Ro niets voor jou is?

Kos
Ik ga op zoek.

Kos
Overigens heb ik met Vince Staples al een eerste kandidaat.

Probeer Logic eens. Die vind ik op zich wel interessant. Niet dat ik omver geblazen ben maar ik was positief verrast dat een commerciële artiest me nog eens kon bekoren (los van Kendrick en J. Cole dan).

MJ_DA_MAN schreef:
(afbeelding)

Meer hoef ik niet te zeggen denk ik. Behalve dan dat het een recente foto is.

Ik ben benieuwd! Zal geen blinde pre-order meer worden, echter.

Als het goed is komen deze mannen met een album ergens dit jaar. Heb ze vandaag ontdekt, maar dit is een track die (ik neem aan) een Dark Souls 2 soundtrack samplet, en er ook veel naar verwijst in de track. Ik vind het in ieder geval erg geslaagde nerdcore. Fijne productie, fijne MC met leuke teksten (met name dus de gameverwijzingen), aardige flow op die track en een goede delivery. Ook leuke scratches.

King Magnetic's debuutalbum Timing Is Everything komt 20 januari volgend jaar uit. Beluister hier de eerste single, geproduceerd door 9th Wonder.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:53 uur

geplaatst: vandaag om 02:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.